Annekeee schreef:Mijn fries gooide de hele hindernis om omdat hij het verschrikkelijk vindt.
Maar dat is het nou juist. Als we een hindernis neerzetten is het oortjes erop en gaan. Daarom dacht ik van ziet hij het misschien niet goed of heeft hij het gewoon niet door hoe het werkt en vind hij het juist mooi om alles om te gooien. (Hij is wel echt een sloper. Als hij alleen op stal staat overleeft de voeremmer het meestal niet. Dan moet er echt iemand bij blijven. Krukjes kunnen ook niet heel blijven, ook al sta ik er gewoon op ofzo dan gaat hij er ook ineens op staan en dan breekt ie.)
Ik heb opzich een goede instructrice en die zegt ook dat hij 1 de beenhulp nog niet helemaal correct begrijpt. Als je lichte druk geeft doet hij prima wat je vraagt, maar zodra hij stil staat en hij wil niet meer en ik word gelijkmatig wat strenger kijkt hij ook heel warrig gaat hij bijvoorbeeld achteruit, omdat hij supersnel even is ingereden omdat hij verder heel braaf is. Ik denk dat dat allemaal iets te snel is gebeurd en het is ook niet helemaal goed gebeurd, daardoor haalt hij dingen soms door elkaar. Dus nu de taak aan mij. Gelukkig heb ik echt een goede instructrice die zelf ook al heel wat paarden heeft opgeleid.
En 2 hij is best wel flegmatiek van aard. Als er andere paarden gaan gaat hij wel, maar als hij alleen moet en alle andere paarden in de bak staan stil kan ik het wel vergeten.
Maar nogmaals het gaat mij vooral om het springen. Dat langzame en dat stilstaan gaat langzaamaan wel beter, dat heeft gewoon nog even tijd nodig.
@Pien1989: Ja ik dacht zelf al aan balans, maar dan is het gek dat er de eerste keer zo'n stijgende lijn in zat en de tweede keer eigenlijk helemaal goed ging en de derde keer weer heel slecht eigenlijk. We zijn ook al veel aan het balkjes draven, wat zoals ik al eerder zei nu helemaal goed gaat. In wezen hoeft hij bij zo'n lage hindernis niet veel meer te doen.