barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:35

Esaqar schreef:
Suusenmalvin, ah fijn... iemand met hetzelfde 'probleem', alhoewel jij een goede oplossing hebt. Sterre reageert niet anders op het voer gelukkig... ik zal me is even gaan verdiepen in die manier van rijden, wil alles wel uitproberen. Op buitenrit is ze ideaal, kijkerig, maar ze schrikt niet snel en als ze schrikt gaat ze of stilstaan of ze gaat zo ver mogelijk van het enge 'ding' weglopen.

Alleen in de bak vind ze veeeel meer eng. En wij beiden kunnen onze rust en ontspanning gewoon niet vinden. Ik niet omdat zij niet ontspannen is, en zij... geen idee., misschien omdat ik ook niet ontspannen ben?

Herkenbaar.. Bij mij heeft het allemaal met mijn eigen spanning te maken..
Ik weet niet in welk deel van Nederland je woont, maar ik kan je zeker M.arike L.iemburg aanraden van paard en kracht!

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:54

Suusenmalvin schreef:
Esaqar schreef:
Suusenmalvin, ah fijn... iemand met hetzelfde 'probleem', alhoewel jij een goede oplossing hebt. Sterre reageert niet anders op het voer gelukkig... ik zal me is even gaan verdiepen in die manier van rijden, wil alles wel uitproberen. Op buitenrit is ze ideaal, kijkerig, maar ze schrikt niet snel en als ze schrikt gaat ze of stilstaan of ze gaat zo ver mogelijk van het enge 'ding' weglopen.

Alleen in de bak vind ze veeeel meer eng. En wij beiden kunnen onze rust en ontspanning gewoon niet vinden. Ik niet omdat zij niet ontspannen is, en zij... geen idee., misschien omdat ik ook niet ontspannen ben?

Herkenbaar.. Bij mij heeft het allemaal met mijn eigen spanning te maken..
Ik weet niet in welk deel van Nederland je woont, maar ik kan je zeker M.arike L.iemburg aanraden van paard en kracht!

Die zou ik eens kunnen contacten!
Zie dat ze 15 kilometer bij me vandaan woont, dus dat is eventueel goed te doen.

Maar wat ik bij Sterre ook het idee krijg is dat Sterre denkt dat ze gelijk is met mij.
Dat wij allebei bijvoorbeeld een paard zijn uit de kudde, en dat Sterre niet door heeft dat ik de baas ben, dat ik dominanter ben, en dat zij geen respect heeft.

nanda1980

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:32

Dan zijn er hier dus heel wat mensen ook met een fries x tinker, leuk!

Esaqar, dan woon je ook niet ver bij mij vandaan, want Marieke van paard en kracht zit hier ook bij mij in de buurt. Ze heeft bij mijn vader in de bak ook les gegeven aan een amazone die een paard van mijn vader reed. Hele aardige vrouw vond ik het.

Zo gisteren is Fedde ook maar gelijk Door de smid onder handen genomen, hij kwam toch voor Felix, dus dan maar gelijk ook Fedde.
Nou de eerste kant (linker) ging super, maar toen hij met rechtsachter wilde beginnen, werd hij mij toch een draak. Phoe veel zweet gekost en uiteindelijk een praam op zijn oor (lip vond hij duidelijk niet prettig), maar toen ging de rechterkant ook prima. De smid herkende het tinker deel in zijn manieren om eronderuit te komen. Nu staat hij weer mooi op zijn hoeven, was ook echt nodig. Daarna lekker biks als beloning en weer terug in het land. Ben wel blij met mijn zeer geduldige smid.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 14:52

nanda1980 schreef:
Dan zijn er hier dus heel wat mensen ook met een fries x tinker, leuk!

Esaqar, dan woon je ook niet ver bij mij vandaan, want Marieke van paard en kracht zit hier ook bij mij in de buurt. Ze heeft bij mijn vader in de bak ook les gegeven aan een amazone die een paard van mijn vader reed. Hele aardige vrouw vond ik het.

Zo gisteren is Fedde ook maar gelijk Door de smid onder handen genomen, hij kwam toch voor Felix, dus dan maar gelijk ook Fedde.
Nou de eerste kant (linker) ging super, maar toen hij met rechtsachter wilde beginnen, werd hij mij toch een draak. Phoe veel zweet gekost en uiteindelijk een praam op zijn oor (lip vond hij duidelijk niet prettig), maar toen ging de rechterkant ook prima. De smid herkende het tinker deel in zijn manieren om eronderuit te komen. Nu staat hij weer mooi op zijn hoeven, was ook echt nodig. Daarna lekker biks als beloning en weer terug in het land. Ben wel blij met mijn zeer geduldige smid.

Ah fijn dat er dan meer mensen zijn met positieve ervaring. Ik zal haar eens benaderen, denk ik. (:

Hoefsmid leert hij vast wel, en anders... als het met een praam ook lukt dan is dat ook prima toch. Doe ik ook met Sterre, die trapt achter en ik durf er zelf ook niet echt mee aan de gang te gaan aangezien mijn moeder niet wil dat ik het ga proberen en ik anders alleen ben... :+

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:09

Afbeelding
Amaretto in actie

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:35

Dat denk ik ook wel dat hij het gaat leren, zou het fijn vinden dat hij uiteindelijk net zo bij de smid is als Felix, die is zo relaxed, lijkt soms wel of die een stickie heeft gerookt :+
Zonder praam lijkt mij voor het paard ook fijner, maar als het niet anders zou kunnen....dan heb ik er geen probleem mee.
Ach hij is nog erg jong en wat heeft hij nu net allemaal meegemaakt? Liever had ik het ook iets later gedaan, maar er was nog geen smid bij zijn hoeven geweest, dus die zagen er echt niet uit.

Vandaag even geoefend met het meelopen aan een halstertouw (ging behoorlijk goed), voorvoetjes netjes kunnen optillen en daarna nog lekker geborsteld, deze keer overal en hij vond het allemaal prima. Zelfs zijn staart was prima en die heb ik ook nog even uitgeplozen (hij had er nu al mooie draaiers in)
Kortom een goed gevoel en geen stress vandaag.

Knappe Amaretto!! Mooie actiefoto Lindy +:)+

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:21

Weer ff wat spam :D
Eentje van heel dichtbij
Afbeelding
En van verder weg
Afbeelding
Ja alles werkt :+
Afbeelding

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:10

Ah hij is echt schattig! <3

Sterre heeft het sinds zaterdag door dat het toch wel fijn is om na te geven, alleen vind ze (halve) rollkur erg leuk :') dus nu moet het koppie weer wat omhoog haha. We komen er wel. _/-\o_

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:15

Die rolkur zet Sjaak ook vaak in, ja. Ontspannen is nog een vak apart.... :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:10

Wat een leukerd is Fedde zeg!!

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:20

:o dank jullie wel voor de complimenten.

Fedde doet het heel goed. Vandaag ook weer helemaal geborsteld, even aan het halstertouw oefenen, halster af en op oefenen en ik heb de voorvoetjes weer opgetild en zelfs rustig kunnen uitkrabben. Ook heb ik de achtervoetjes op kunnen tillen. Fedde waa echt superbraaf, ben helemaal blij met hem <3

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:13

Hij is echt superschattig <3

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:57

Super Fedde! Jullie komen er wel!

Ik vind het eigenlijk eng om een rij foto op bokt te zetten omdat ik wel eens heb gekregen hoe mensen totaal werden afgezeken :+
Dus lief is leuk :')
Dit is een beetje hoe Sterre nu loopt (als ze niet haar rollkur houding aan neemt...) we trainen natuurlijk nog, en dit was de eerste keer dat ze zakte, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:18

Afzeiken doen we hier niet hoor (hoop ik tenminste :+ ). Ik vind het een leuk paard. En ze doet het al beter dan Sjaak := .

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 20:40

Afzeiken nee hoor tips geven ja. Al het begin is moeilijk en we zijn niet allemaal ankies.
Ook ik niet. Komt vanzelf, het heeft tijd nodig maar zodra het kwartje valt...... als je maar geduld hebt en zo te lezen heb je dat wel.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:44

Dat ziet er toch al heel netjes uit? Zie het 10 keer liever zo dan dat ze met het kin op het borst getrokken worden.

Heb je haar wel eens gelongeerd met iets van een bijzet? Touwtjes, elastiek, longeerhulp?
Dit heeft het mij altijd met het rijden een stuk makkelijker gemaakt, dan begrijpen ze een beetje wat jou bedoeling is.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:18

Hahah blijf het eng vinden... haha.
Longeren met touwtjes deed ze eerst heel braaf, maar laatst bouwde ze ineens ontzettend veel spanning op. Maar ik wil haar graag 1 keer in de week longeren en 3 of 4 keer rijden (ze kan niet 2 dagen stilstaan, dan is het een bom) dus ik hoop dat het snel weer beter gaat :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:21

Ik vind het er ook netjes uitzien hoor :) Helaas moet ik nog wel een paar jaartjes wachten totdat ik mijn Elske kan berijden :)

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:50

Ik snap wat je bedoelt, sommige mensen op bokt zijn echt niet aardig. Stoer dus dat je een foto plaatst en ik vind het super leuk om te zien. Het begin is er al. *\o/*
Rocymax, ik wacht met je mee :D
Alhoewel...mijn nichtje vroeg of ik bij Fedde ook gelijk een zadel had mee gekregen _O-
Ik heb natuurlijk Felix wel waar ik op rijd...die is nu 9, gekocht toen hij 5 was.
Die longeer ik ook minstens 1x per week, verder ook regelmatig gewoon wat aanklooien, natuurlijk ook fanatiek rijden (wat ik dan ook wisselend met bit of bitloos doe),soms vrij springen, probeer iig om de week een buitenrit...kortom veel afwisseling. Vind zelf altijd hetzelfde doen ook niks aan dus mijn paard dan vast al helemaal niet :o

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:01

Ah dankjulliewel! :D

Hetzelfde doen is ook saai.
Ik longeer nu 1 keer in de week dan en dan 1 keer les, 1 keer voor mezelf trainen en 1 keer op buitenrit.
Sterre is zo fijn op buitenrit, vorige week woensdag ging de trainen gewoon prut, dus ben ik m'n eentje het bos in gegaan. Mevrouw zette geen stap verkeerd. _/-\o_

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:23

Dat is wel lekker. Sjaak zit zwaar in de puber...pffff.... Als ik met hem buiten loop, kan er vanalles aan verkeer langs denderen. Geen probleem. Maar hij ziet elke grasspriet waaien. Daar ga ik nog maar niet mee buiten rijden. Moet ook eerlijk zeggen dat ik nog niet hard opschiet met rijden met hem. Dus dat duurt nog wel even, ben ik bang. Toch een gevalletje van teveel paarden en te weinig tijd.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:13

Heerlijk Esaqar, dat is dus echt ontspannen buitenrijden.
Het lessen moet ik ook nodig weer oppakken, maar ik wil Felix eigenlijk ook in de seawalker hebben. Iemand hier die weet hoe geldbomen groeien :D

Fabster, was Sjaak eerst wel heel makkelijk dan? En tijd....waar is dat te koop :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:21

nanda1980 schreef:
Iemand hier die weet hoe geldbomen groeien :D

Fabster, was Sjaak eerst wel heel makkelijk dan? En tijd....waar is dat te koop :+

Als je weet hoe je die teelt, hoor ik graag het recept! :D

En nee, Nanda, het is nooit een makkelijke geweest. Alhoewel.... Ik heb tot zijn 2de jaar gedacht: als de tijd rijp is, stap ik zo op en rij ik weg. Toen was hij echt wel makkelijk. Wel wat dingetjes, maar zo heeft iedereen zijn gebruiksaanwijzing, denk ik dan. Maar daarna kreeg hij zóveel stress. En het heeft me ruim 2 jaar gekost om erachter te komen waar dat aan lag (vliegendeken, nieuwe ervaringen die hij niet kon plaatsen). Dus kon ik er eindelijk weer iets mee en nu slaat hij aan de puber. Moet wel zeggen dat we gewoon doorgaan, hoor. Het komt altijd goed, denk ik dan maar. Hier moeten we ook weer doorheen.

En als je de winkel met 'tijd te koop' hebt gevonden, hou ik me ook aanbevolen :+

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:13

Sturen jullie dan de stekjes van de geldboom even door naar mij :D en ook het adres van de winkel "tijd te koop" :') :j

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:25