Campeonato PRE 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 11:35

De hengstenvlecht die je had gemaakt voor me, is super blijven zitten +:)+ +:)+

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 11:39

nombrado schreef:
oeps...rechtere ruggen ben ik niet zon voorstander van
die welving (en dan bedoel ik niet week in de rug) is juist van belang voor de lichte, flexibiliteit in de beweging.
In spanje zie je eigenlijk nu 2 stromingen
fokkers die zich vasthouden aan het oude type, maar er meer beweging (ruimte) in proberen te krijgen.
en fokkers die rechtere ruggen, en meer type kwpn proberen te fokken.

Ik ook niet eerlijk gezegd. Maar ik was ergens waar ze er helemaal lyrisch over waren en ik diverse paarden voorgeschoteld kreeg die allemaal kampioen hier en daar waren, maar mij persoonlijk niet bekoorden. Ik heb ook liever wat welving. Maar zowieso. Als ik naar mezelf kijk vind ik de "ouderwetsere" types mooier, daar val ik op.

Het is opvallend hoeveel verschillen er zijn tussen de fokkerijen, ook erg interessant om dat zo van dichtbij mee te maken.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 11:51

Charadja schreef:
Hey allemaal,
Ook wij zijn weer langzaam aan t bijkomen..t was geweldig maar 4 uur slaap per nacht is killing :D
Het is onze eerste x geweest omdat we Oriundo natuurlijk pas 4 mndjes hebben
Maar ik vond het een geweldige ervaring, super gezellige mensen, onwijs mooie paarden.. en op zo'n geweldig evenement, wat wil je nog meer..
Rijden in de zelfde hal als Sebastian Fernandez..zucht..hier kan ik jaren mee vooruit haha
Tuurlijk waren er minpuntjes , maar ik vond het een geweldige ervaring en die pakt niemand ons meer af.
Oriundo was kei moe met de morfologie, stond daar ook heel uitgebreid te gapen :z heeft zn bewegingen ook niet laten zien maarja, t mannetje is pas 4 en moet t alleml doen terwijl hij aan heel veel nieuwe dingen heeft moeten wennen(waaronder zn nieuwe mama ;) in die korte tijd..
Ik heb echt super genoten en kijk uit naar elkaar weer zien :# !!!!
Wat zijn jullie allemaal aardig, we voelden ons echt welkom :)

Ik moet zeggen dat ik hetzelfde dacht als wat jij schrijft over je paard, maar ik wil daar nog wel aan toevoegen dat ik hem onder het zadel echt veel en veel beter vond. Ik heb niet alles kunnen zien maar toevallig heb ik wel je presentatie aan de hand gezien en onder het zadel. Als ik eerlijk ben zou ik hem door iemand anders aan de hand laten voorbrengen volgende keer. Onder het zadel dacht ik ineens: zo, jij kan eigenlijk best lekker lopen!

Charadja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:06

Hoi Monya,
Hij kan zeker lekker lopen haha, moet echt nog sterker worden, verruimen lukt hem nog niet zo heel lang..
Tja, tis misschien idd beter als iemand anders hem had voorgebracht maarja, ik vond het fantastisch om zelf te kunnen doen..
Buiten in die zware bak liet hij zich nog zien maar ik zag toen ook gelijk dat de batterij op was.. we waren er al vanaf donderdag..
Ach weet je, ik vind hm geweldig helemaal dat hij zo braaf was met rijden(maar 1 extra rondje ipv de hele bak rond met hoofd in de lucht zoals het de laatste week ging)
T was voor de eerste x rijden samen met zoveel andere paarden, de eerste x uit logeren en de eerste x keuring.. Ik ben blij!!
Denk dat als hij sterker is, hij zn bewegingen beter kan laten zien(ze zitten er in volgens mij:)
Voor het "goeie' was het net te vroeg, maar hij blijft toch bij ons dus het maakt niet uit :D
Vind het leuk om te lezen dat jij die 'glimp' van zn lopen ook zag <3
Ben zelf ook heel benieuwd of hij de genen van zn papa heeft mee gekregen :) benieuwd naar de toekomst

monya

Re: Campeonato PRE 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:11

Ik ook, ik hoop dat ik volgend jaar eindelijk eens mee kan doen. Paarden genoeg, maar tijd......

Charadja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:31

Zou leuk zijn! je hebt super mooie paarden en k heb gemerkt dat niemand te beroerd is om de ander n handje te helpen dus..gewoon tijd voor maken!!
Weet t klinkt eenvoudiger as dat t is, maar tis gewoon n geweldige ervaring!!

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:36

nombrado schreef:
XshaartjeX schreef:
Ik was er vrijdag even.. Helaas niet zo lang als ik had gewild maar t verkeer zat niet echt mee :( wat mij opviel bij de 4 jarige merries is dat die (sorry als ik iemand beledig ofzo) best wel iel waren. Best erg maar ik dacht bij mezelf een beetje van whow dan vind ik Viky toch wel wat mooier. Ik denk dat een van die merries wel 2 keer in vik paste kwa breedte hahah
Maar dat mogen jullie volgend jaar zelf beoordelen dan bij de 5 jarige merries want dan doen wij ook mee :P
Ik vind persoonlijk een lichte bolling van de neus wel mooi

ah, leuk...
die viky maakt zeker een kans ;)
hoe is het met viky? (kben toen als een blok voor haar gevallen , en ik heb in mijn leven toch heeeeel wat pre's gezien, plus, ik ben geen merrie mens)
over het groeien?
sommige zijn echt laatbloeiers....die gaan eerst de hoogte en dan pas de breedte in.
echter kan je de bouw zeker goed zien, en daar beoordelen ze ook op.

Denk je? Ik vind het lastig. Vik is namelijk de eerste PRE die ik bezit en ook de eerste waarbij ik ben gaan kijken toen. Heb er gelukkig wel meer voorbij zien komen bij bezoekjes aan fokkerijen.

Heb jij haar toen ook gezien toen ze te koop stond? Ik wilde eigenlijk een schimmel hengst en heb nu een zwarte merrie :P Mijn instructeur (patrick molenaar voor degenen die m kennen) vind vik ook een mooi barok type dus dat doet me wel goed om te horen van iemand waarvan ik denk/vind dat hij er verstand van heeft. K verbaasde me er alleen wel over dat je het proefje met de functionaliteit uit je hoofd moet weten :P
Zijn jullie niet bang dat je dat vergeet door de spanning enzo?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:48

XshaartjeX schreef:
Denk je? Ik vind het lastig. Vik is namelijk de eerste PRE die ik bezit en ook de eerste waarbij ik ben gaan kijken toen. Heb er gelukkig wel meer voorbij zien komen bij bezoekjes aan fokkerijen.

Heb jij haar toen ook gezien toen ze te koop stond? Ik wilde eigenlijk een schimmel hengst en heb nu een zwarte merrie :P Mijn instructeur (patrick molenaar voor degenen die m kennen) vind vik ook een mooi barok type dus dat doet me wel goed om te horen van iemand waarvan ik denk/vind dat hij er verstand van heeft. K verbaasde me er alleen wel over dat je het proefje met de functionaliteit uit je hoofd moet weten :P
Zijn jullie niet bang dat je dat vergeet door de spanning enzo?

kheb haar idd toen gezien...
zo wilde ik een zwarte hengst 12 jaar geleden en kwam thuis met een oerlelijk langbenig lichtbruin schimmel achtige , wit hoofdig PRE veulen van 4 maanden .... :+ 8-) (echt het lelijkste veulen wat ik ooit gezien had)
Kzou hem voor geen miljoen willen verkopen of inruilen voor iets zwarts..
Het lelijke eentje is uitgebloeid als een mooie zwaan!
1 ste keuring laastste (4 jaar) , keuring het jaar daar na, bij de top 3 van de hele dag morfologie....
je ziet, het zegt dus weinig..., maar ik heb zelf nog nooit zón PRE gereden die zo in balans en zonder moeite oefeningen kan rijden (hij heeft ook echt zijn lijf mee)
zo is ie nu, 11 jaar
Afbeelding

dit was de eerste premiekeuring 4 2/3 jaar
Afbeelding

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:53

Charadja schreef:
Zou leuk zijn! je hebt super mooie paarden en k heb gemerkt dat niemand te beroerd is om de ander n handje te helpen dus..gewoon tijd voor maken!!

Ik heb al wel gezien dat mijn smaak niet die van de jury is, okay op 1 na dan ;-). Maar die was ook echt niet te missen.

Dus mijn paarden zullen nooit als eerste eindigen, zo realistisch ben ik ook weer wel, maar misschien is het gewoon leuk voor de ervaring, we zullen zien!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:54

monya schreef:
Charadja schreef:

Ik heb al wel gezien dat mijn smaak niet die van de jury is, okay op 1 na dan ;-). Maar die was ook echt niet te missen.

Dus mijn paarden zullen nooit als eerste eindigen, zo realistisch ben ik ook weer wel, maar misschien is het gewoon leuk voor de ervaring, we zullen zien!

precies, meedoen voor de gezelligheid en de ervaring voor jezelf (en de paarden)
ik merkte dat die van mij het gaaf vonden, zichzelf te laten zien.
vooral het aan de hand voor die andere hengsten langs , geweldig!

Charadja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:14

tis gewoon gaaf en over smaak valt toch niet te twisten....toch:)
tis heel gezellig en n super ervaring ook voor de paarden denk ik..

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:25

monya schreef:
Ik ook niet eerlijk gezegd. Maar ik was ergens waar ze er helemaal lyrisch over waren en ik diverse paarden voorgeschoteld kreeg die allemaal kampioen hier en daar waren, maar mij persoonlijk niet bekoorden. Ik heb ook liever wat welving. Maar zowieso. Als ik naar mezelf kijk vind ik de "ouderwetsere" types mooier, daar val ik op.

Het is opvallend hoeveel verschillen er zijn tussen de fokkerijen, ook erg interessant om dat zo van dichtbij mee te maken.

hihi, in spanje hebben al die fokkers kampioenen of zonen van kampioenen.
echter is dat zo regio gebonden
als ze 1x als 3 jarige de premiekeuring gewonnen hebben in regio Alicante bv...spreken ze al over kampioen. :D
de échte goeie, die verkopen de fokkers éch nie...(spanjaarden zijn ook niet gek) ;)

En dan zijn er fokkers, die morfologisch heel goed kunnen beoordelen, maar bewegingstechnisch absoluut niet.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:26

Charadja schreef:
tis gewoon gaaf en over smaak valt toch niet te twisten....toch:)
tis heel gezellig en n super ervaring ook voor de paarden denk ik..

dat bedoel ik..
het is natuurlijk hartstikke leuk om te winnen
maar je eigen paard is altijd het liefst , leukst en geweldigst en het mooist!
daar kan de beste jury anders over oordelen, maar toch blijft het zo :D

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:28

Dat proefje uit je hoofd is toch simpel :+ ?
Moet volgende week weer de zelfde rijden :P

Er werd nog best veel voor gelezen :oo en dat voor zo'n simpel proefje :+

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 13:48

Monya je moet niet derect zeggen dat je niet in de prijzen valt hoor, volgende keer kan het zomaar zijn dat jouw smaak wel goed eindigd.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:13

Is de keuring eigenlijk alleen voor merries en hengsten, of ook voor ruinen?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:40

Ook voor ruinen :j
Er was er eentje dit jaar :j (eigelijk 2 ,maar de mijne viel af :+ )

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:47

Dan ga ik het voor de volgende keuring ook eens in de gaten houden. Dit jaar was geen optie (we galloperen nog bijna niet onder het zadel, maar hij is wel 4), maar volgend jaar lijkt me heel leuk om eens te kijken hoe de kenners over hem denken :j

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:48

just_kiki schreef:

Is dat Latigo WH?
Die hoef je dan toch niet rijproef mee te doen? met 3 1/2?
Dan is het alleen aan de hand voorbrengen toch?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:09

just_kiki schreef:

Ohh en ik wilde medoen maar kon niet omdat er genoeg inschrijving waren :P

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:17

Kelly_Taco schreef:
just_kiki schreef:

Ohh en ik wilde medoen maar kon niet omdat er genoeg inschrijving waren :P

Er was er maar 1............ zo jammer! Er zijn zoveel verschrikkelijk goede ruinen in NL!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:18

Hoe worden de (volgende) keuringen bekend gemaakt?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:22

Mioet je doen!

Ja dat was latigo wh! En dat mocht dus niet :( hij MOEST onder het zadel, en dat mag pas vanaf 4 jaar, dus was hij niet welkom(kwamen ze fijn 1week mee vooor de keuring :=
Want hij stond ook al gewoon in het boekje :j

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:31

Het was inderdaad jammer.. maar 1 ruin
Ik vond het wat te prijzig om ook met mijn ruin mee te doen, al staat hij er nu wel een stuk beter bij dan de vorige keer (toen had ie 'enigzins' overconditie :o ) en hij is inmiddels ook een stuk minder stout.
Maar 2x 165.- hmm ik heb het geld niet op mijn rug groeien en dan kies ik nu toch voor de merrie.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:42

Groot gelijk heb je :j
Ik mocht hem ook we'll daar laten staan, maar dan zonder keuring, nou dan heb ik toch liever me geld, als dat hij vanaf donderdag tot zondag avond op stal 24 uur staat :+