[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

DinkeyGirl

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 22:22

Vet hij staat gewoon op 1 achterbeen!

Jongens sorry sorry ben echt heel druk, kan het even allemaal niet bijhouden dus ben even in de meeleesmodus Haha!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 22:24

Superkicken zeg!
Wat zal je trots zijn op je kanjer,die staat gewoon mega gaaf en groot in een boek Knipoog

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 10:18

Kimmie: Nou bij mij was het gisteren ook echt niet uit te houden buiten …
Wessel maakt het ze wel moeilijk Nagelbijten / Gniffelen

Idra: Wow, wat een onwijs gave foto, dit bevestigt wel hoe knap jou Licor is Knipoog

Ik heb mijn vriendje gisteravond flink weten te verrassen. Dit had hij absoluut niet verwacht Tong uitsteken en hij straalde helemaal Lachen hihi. We hebben verder een gezellige avond gehad, ik ben alleen een beetje lek geprikt door de muggen Boos!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 10:26

lobke wat een super stoere kwijlfoto zeg!!!

echt geweldig!zullen heel wat mensen op kwijlen op Licor, die dat boek gekocht hebben,en dat heb jij gewoon in je achtertuin staan Tong uitsteken

cin,naar nederland is wel binnen een half uurtje te doen,maar ja,we moeten naar midden Nederland,en dan zijn we 2 uurtjes onderweg..maar we gaan toch even kijken vandaag Ja

wessel heeft ook nog eens de waterleiding bij die mensen kapot getrokken...dus die heeft daar een waterballet gemaakt... Haha!

stoute stoute wessel...als het meezit rijden we op de terugweg gelijk even langs... Ja

en het zadelmak maken gaat inmiddels beter,als het goed is gaat ze er 1 deze dagen echt mee rijden,dus het op/afstappen zal hij nu wel goed toelaten...

en...friesje zou nu hengstig moeten zijn als de dekking niet gelukt was,en ze is nog niet hengstig,dus volgende week even scannen,en dan hebben we zekerheid,maar ik denk dat ik volgend jaar een klein veulentje heb rondlopen...

zasread,leuk hoor,dat je vriendje helemaal verrast was Ja

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:19

Hè Fem,dat zijn weer betere berichten Haha!
Blijkt dan toch echt dat er na regen weer zonneschijn komt.
Doet verder niks af aan je verdriet,dat snap ik ook wel,maar toch.....
Ik ben benieuwd of ik je vanavond kan feliciteren met een nieuwe aanwinst Clown
En hopelijk volgend jaar een veulie,ik zal duimen dat die zwarte doos drachtig is Haha!

Zasread: Leuk dat je mannetje zo verrast was.
Heerlijk als je nog zo verliefd bent Knipoog

Ik heb eigenlijk niks te melden verder.
Mynke is natuurlijk nog steeds aan het ploeteren bij Arjan Cool
Hoop één dezer dagen weer even te kunnen gaan kijken,want mèn,wat mis ik m'n Snuitje Bloos

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:22

spannend Femke ben benieuwd of ze drachtig is klinkt inieder geval hoopvol.
En Wesseltje blijft een lekkere donder.

zasread leuk om je vriend te verrassen, succes met je muggen beten

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:33

Femke: Ik hoop dat Friesje echt drachtig is en dat zij en Arend een mooi diertje op de wereld gaan zetten. Lachen
Ook fijn dat Wessel het allemaal een beetje onder de knie begint te krijgen Haha!
Ben trouwens benieuwd naar het nieuwe shetje…

Pipi: Zijn ze Mynke daar nu ook aan het inrijden?

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:29

Ik moet nog bijlezen, was alleen even nieuwsgierig Femke, waar heb jij Wessel naar toe gebracht voor het zadelmak maken?

Ik heb inmiddels 2 pony's bekeken en had geen klik, beide waren brave pony's ze deden me alleen weinig.
Nu heb ik zitten denken, vriendinnetje kwam er eigenlijk mee..wat als ik Jacolien een paar weken naar iemand breng die haar van haar angsten af kan helpen ??? Ik heb veel gelezen over balingehof , heeft iemand hier ervaringen met deze stal ?

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:38

zasread schreef:
Pipi: Zijn ze Mynke daar nu ook aan het inrijden?

Nee,alleen keuringsklaar maken.
Inrijden doe ik straks zelf,samen met m'n instructrice (zij gaat er wel het 1e op Nagelbijten / Gniffelen ).

Ik heb zelf geen ervaring met het Ballingehof,maar heb er wel hele goede verhalen van gehoord.
Zo te lezen ben je wel stapelgek op Jacolien,ik zou het geloof ik zeker proberen zo.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:39

wessel staat nu nog steeds op friezenstal het grupje,daar waar Arend ook staat...

die mensen zitten al jaren in de paarden en friezen,zijn nuchter,lief,en zijn totaal op elkaar ingespeeld,en dat heb je wel nodig bij wessel geloof ik...

daarnaast zien alle paarden bij hun er super goed uit,dus met een heel gerust gevoel kon ik hem achter laten... Lachen

voor de website of evt info:
http://www.friezenstaltgrupje.nl

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:42

Wauw Lobke wat een super gave foto!! En dat is dan gewoon jóu paard! Cool

Fijn dat het zo goed gaat met Wessel, Femke. Ik ben toch ontzettend benieuwd naar hoe die onder het zadel toont.
Laat je Friesje voor de zekerheid nog scannen? Ivm tweelingdracht enzo of laat je het zo?

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 14:20

Jeetje lobke, daar ga je toch (geheel terecht) van naast je schoenen lopen!

Femke, lekker dat Wessel toch zo goed gaat! Dat hij even duidelijk moet laten weten dat hij aanwezig is door een ravage aan te richten is vast geen verrassing Lachen volgens mij wordt dat een kanon onder het zadel! Zoveel power in dat paard!

Zasread, gaaf dat je vriendje zo blij verrast was! Ik hou dat soort data nooit zo goed bij...ben niet zo romantisch...
Pipi, ik vond het ook vreselijk toen Sam in Lunteren stond! Ik reed toch wel minstens 1x pw heen en weer en op een gegeven moment zelfs iedere dag!

Malin, je bent er wel volgende week zaterdag he! Lachen

Verder was het gisteren echt drama met het weer zeg! Kom ik op stal barst het noodweer toch los! En het is de rest van de avond blijven onweren en regenen. Toch maar even snel geholpen om de paarden binnen te zetten maar aan het werk konden we helaas niet...
op dat gebied geen nieuws dus! Ben nu even snel bij ouders, moest planten water geven (ze zijn met vakantie) en even wat rekeningen betalen via internet. Nu snel weer van weekend genieten!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 14:27

leonietje schreef:
Ik moet nog bijlezen, was alleen even nieuwsgierig Femke, waar heb jij Wessel naar toe gebracht voor het zadelmak maken?

Ik heb inmiddels 2 pony's bekeken en had geen klik, beide waren brave pony's ze deden me alleen weinig.
Nu heb ik zitten denken, vriendinnetje kwam er eigenlijk mee..wat als ik Jacolien een paar weken naar iemand breng die haar van haar angsten af kan helpen ??? Ik heb veel gelezen over balingehof , heeft iemand hier ervaringen met deze stal ?

Ik durf te beweren dat ik ondertussen veel ervaring heb, ben daar het afgelopen jaar een keer of 4-5 geweest om mee te helpen. Ik vind Balingehof super, ze lossen niet alleen hetprobleem van je paard op, maar helpen jou ook. Je moet het uiteindelijk namelijk samen doen! Je krijgt er echt de mogelijkheid om te leren, ook met andere paarden. Ze zijn super eerlijk en hebben zo onwijs veel kennis! Wat niet weg neemt dat ze nog altijd openstaan voor een andere visie. Ik zou zeker eens contact met John en Monya openemen om te vragen wat zij voor je kunnen doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 15:16

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 15:29

Kom ook weer eens langs.
Prachtige foto's, Yenneke.
Lobke, lijkt me gaaf om een foto (zo'n stoere foto) van je paard in een boek te hebben staan!
Femke, wat heftig dat je de kleine hebt verloren. Sterkte ermee.

Bij mij weinig nieuws. Ben nog steeds op zoek naar een groot, leuk, gezond barok paard met correcte gangen en een fijne spring-techniek voor de cross. Tips zijn altijd welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 15:36

Heeft Gemma van Dijk niet iets voor je? Ze heeft nog een aantal jonge paarden (hengsten) te koop staan. www.centro-lusitano.nl
Daar komt Xje ook vandaan!

En Lobke, wat een kwijlfoto!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 15:44

Bedankt allemaal voor de leuke reacties Lachen Ik vind het ook wel erg bijzonder dat Licor zo in een boek staat te blinken Haha! Dan ga je toch wel weer even beseffen hoeveel geluk je hebt dat je zo'n koning van een paard in je achtertuin hebt staan Bloos

Mismuts, zoek je nog een paard voor erbij dan? Ik weet zo meteen niets staan, zeker omdat je vraagt naar een goede springtechniek en omdat in het PRE wereldje toch niet vaak de springtechniek wordt getest.... Ik bedoel dan bij de grotere fokkerijen.

Wat een mooie foto's Yenneke, hij wordt elke keer breder!!

Fem, ik ben benieuwd hoe Wesseltje het allemaal gaat doen!
Hopelijk wordt de shet wat, dan kan je je energie daar wat insteken Lachen Het volle broertje van Yoshi komt ook te koop, maar die is nu pas 1 maand, dus dat duurt nog even hè! Het is wel een hele mooie, een moorkopschimmeltje (de zwart/witte versie van Yoshi dus).

Zasread, wat leuk dat je vriend verrast was Haha! Na 7.5 jaar samen met mijn vriend zijn dit soort romantische acties helaas niet meer van de partij Tong uitsteken

Ik ben zonet met Valentia gaan rijden, de jonge Lusitanomerrie van een vriendin (ik ben met haar in contact gekomen via mijn instructeur, die haar mij aanraadde om hen wat te helpen, ik "help" hen nu een 3-tal maanden, om de 2 à 3 weken ga ik eens langs). Wàt een ontzettend leuk dier is dat toch! Ze heeft in die korte tijd dat ik haar ken zo ontzettend veel bijgeleerd! Ze had ontzettend veel moeite met haar evenwicht en kon niet goed nageeflijk lopen, liep ook zo scheef als een huis en plakte vast aan de kant en nu loopt ze in de 3 gangen mooi rechtdoor met een fijne aanleuning. Tuurlijk is het af en toe nog moeilijk, maar het is zooo een fijn paard!
Hier zien jullie een foto van mij op haar Lachen
http://billyquasi.skyrock.com/photo.htm ... =943881352

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:27

Wat een leuke foto's komen er weer voorbij zeg!!

Idra: Wat een foto is dat zeg! Geweldig om te zien, Licor is echt een prachtbeest zeg.. Man wat ben ik jaloers op je hihi Clown

Yenneke: Fab maakt mooie foto's he! Ik hoop dat ze snel ook weer bij mij langs kan komen. X-treemie zit er goed uit zeg, hij word lekker breed! Dat koppie van hem is zo aansprekend!

Rod doet het ook leuk bij de schriktraining zeg, lijkt me ook wel is leuk om te doen Ja

Leuke verhalen ook over de vriendjes hier haha Haha! Ik ben dit weekend bij mn vriendje en heb gelukkig gister geen regen of onweer gehad (flevoland) ben ik wel blij om. Werd zelfs een beetje 'bang' toen ik hoorde dat 2 mensen zijn gesneuveld bij het noodweer van gister. Vandaag lekker wezen fietsen bij vriendlief en zijn nu gezellig bij zn moeder thuis.

Femke: Ben benieuwd of je vandaag nog bent wezen kijken. Hoop dat hij toch een beetje een maatje van je kan worden. Ook positieve berichten over Wessel en Friesje, fijn om te horen!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:36

Wat een leuke compacte merrie Lobke. Lachen

En ja dat noodweer Lusitano Boos! Ik heb geloof ik al dik een week niet meer op Xender kunnen rijden door omstandigheden als 3 dagen een dood paard in de piste/naast de piste en een grootvader die in het ziekenhuis ligt. Gisteren wou ik weer vol goeie moed gaan beginnen en overtrekt het hier natuurlijk in no-time met pekzwarte onweerslucht Rolleyes Naja, vanavond goeie keer zullen we maar denken... Haha!

Mooie fotoshoot Yenneke!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:42

Idra, wat een mooie foto weer, hij is zo knap!!Leuk, zo'n vooruitgang bij die Lusitano!
Kimmie261: Hihi, ondeugende wessel, ben je nog langsgegaan bij hem vandaag? En shetje bekeken? Ben benieuwd! Weer leuk, een aankomende mama, wat is die arend toch mooi he (had ff gespiekt op de website van die stal Tong uitsteken )
Ja, Pipi, ik kan me echt voorstellen dat je haar mist!
Leonietje: Das ook een goede (en leukere) oplossing, ik heb ook goede verhalen over het balingehof gehoord, maar zelf geen ervaring!
Lusitano: Ja raar weer he!
Yenneke: Mooie foto's!! Ben benieuwd naar de rest van die shoot! Heb op die website ff gekeken waar je X-tremo vandaan hebt, en daar staat een foto van hem op als veulen, zo schattig Lovers
Prinslover: Heb je nou al iets nieuws gevonden? Of hou je het nog steeds bij die fries?

Fuurtje was vandaag weer beetje eigenwijs, na een kwartiertje draafde hij niet meer aan op mn been, wat ik ook deed, en ik had geen zweepje drbij Sigaar Dus toen maar een klein takje geplukt van een boom, hij wilde alleen aandraven als ik een tikje daarmee gaf (nouja, tikje, een aai, want dat takje stelde echt geen klap voor Gestoord ). Toen veel overgangen stap-draf gedaan, totdat hij uiteindelijk wel een keer op mijn been aandraafde, toen beloond en uitgestapt, maar hij was aardig moe (druktemakertje Tong uitsteken )

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 20:04

zoo we zijn net terug,en het is een noodweer hier,de weermannen geloof ik voortaan ook niet meer zeg,die zeiden morgen weer veel regen behalve omgeving groningen...ahum...

beetje mis hebben ze het...

met wessel gaat het goed,ik heb wat foto's van hem,zal ze zo even plaatsen en de shet was geweldig...dus die gaan we over een week of 2 ophalen... Lachen

oww en idra,een moorkopshetje is geweldig,maar heb nu gekozen voor iets heel anders als slash,om vooral niet te gaan vergelijken...maar ooit wil ik er een moorkopje bij hebben Lachen

en die lusitanomerrie is een knapperd zeg!

haha en fuur lekker een eigenwijze dag Tong uitsteken

ik ga zo even de foto's van yenneke bekijken... Ja

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 20:06

zo gelijk even gekeken,maar wat een geweldig paard is Xtremo zeg...mjammiee.... Vingers aflikken ,errug kwijlbaar...

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:02

Ik ben heel benieuwd naar de pica's Femke, zijn ze van Wessel onder het zadel?
En wat voor een Shetje heb je erbij gekocht??

Mijn fokmerrie is juist weer geïnsemineerd, gisterenavond zat er 1 grote follikel op rechts en waren we al bang dat die nu weg zou zijn. Net nog even gescand en mja... mijn überfokmerrie heeft in een noodtempo nog 4!! extra follikels aangemaakt (1 op links 3 op rechts) dus nu kunnen we ze geen HCC spuiten om te ovuleren binnen de 48u (wat makkelijk is omdat je dan maar 1 keer moet insemineren in een hengstigheid, zeker als het telkens 60€ is om het kwakkie tot hier te krijgen)
Maar goed, de grootste follikel was tegen gisteren nog wel wat gegroeid maar niet zo erg veel (slechts van 4.2 naar 4.4cm) dus nu maar hopen dat de zwemmertjes de goeie richting uit gaan en de follikel van z'n eierstok springt de baarmoeder in Clown Haha!
En dan volgend jaar het palomino merrietje dat ik eigenlijk dit jaar al had besteld Tong uitsteken

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:12

loola zou wel helemaal te gek zijn een palomino veulentje...haha en dan ook nog eens een merrietje.. Ja

en hier zijn 2 foto's van wessel,zal van de rest wel even een topic maken...
Afbeelding

Afbeelding

en als het goed is gaat wessel volgende week echt los onder het zadel,tot nog toe is alleen maar geoefend met op en afstappen,totdat daar echt geen stress meer inzat...en veel longeren enz...

en mijn nieuwe shettie:
Afbeelding

Afbeelding

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:27

woa dat is toch een abnormaal gaaf peerd die Wessel hé Haha! Hij is nou al zo breed, reken daar nog maar is een paar jaar intensieve arbeid aan spieren bij Nagelbijten / Gniffelen Alleen zonde van z'n manen, heeft hij een beetje last van zomereczeem ofzo dat hij ze afschuurt?
Laat je hem hengst? Cool
En die Shet is schattig, hengstje of ruin? Heeft deze enkel een wit been achter of is hij aan de andere kant ook nog bont getekend?