Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Limonade schreef:Nou hij kan ook wel grazen als hij in zijn paddock staat, maar hij durft niet zo goed in de buurt van de stroomdraden te komen ...![]()
Wellicht kan ik een stukje afzetten, dat maaien ( of er eerst de andere paarden op laten grazen ), en hem daarna er op voor een paar uurtjes. Hij heeft onbeperkt hooi, dus volproppen gaat niet echt lukken denk ik.
BrankaZ schreef:Waarom eerst maaien of kort laten grazen? Kort gras heeft een veel hoger fructaangehalte en dus groter risico.
Zou hem gewoon af en toe op lang gras laten staan om te wennen. Niet te lang. Evt. eerst aan de hand een half uurtje ergens langs de kant.
Limonade schreef:Groep is niet nieuw, die staan al jaren bij elkaar. Ze staan gescheiden van een paar draden, maar echt neuzen heeft hij nog nooit gedaan met ze.
Hij zal sowieso zijn plek moeten vinden, en manieren om met ze om te gaan. Hoop dat hij niet teveel rake klappen krijgt.
Femke_Tweety schreef:Wanneer is Capote precies gecastreerd? De eerste 2 maanden moet je er nl vanuit gaan dat ze nog "per ongeluk" vruchtbaar zouden kunnen zijn... Het gebeurt niet vaak, maar komt voor. (en nee, verklaren kan ik dat niet, vind het zelf heel onwaarschijnlijk, maar het schijnt waar te zijn, is ook zo bij andere dieren)
Dan zou je die 2 maanden nl kunnen gebruiken om hem aan fulltime gras te laten wennen, geleidelijk. En dan naast de groep waar hij uiteindelijk inkomt. Vaak wordt er best al wel wat qua rangorde bepaald als ze naast elkaar staan, zonder dat ze bij elkaar kunnen!
In ieder geval succes!
Limonade schreef:Het is wat met die paarden!! Sterkte voor diegene die het nodig hebben.
WHHAAAAA!! Moet even blij zijn! Ik heb Capote vanavond gelongeerd ( en stiekem heel goed naar Suzanne gekeken gisteren hehe ) en het ging ECHT fantastisch. Nu zal niemand me geloven haha, maar had het eigenlijk moeten filmen
Linksom perfect, eerst 5 minuten rustig in een kleine cirkel gestapt, daarna mooie overgang naar draf wat hij heel rustig en netjes deed. Toen een lekker stuk gegaloppeerd. Daarna andere kant op, was wat moeilijk maar heb stug doorgezet, stap draf en galop. Galop wilde hij racen, elke keer weer terug gehaald net zolang tot hij rustig galoppeerde. Toen ging het perfect! Op dat moment terug genomen, lekker gestapt en geknuffeld.
Zo fijn! Voor veel waarschijnlijk doodnormaal, maar voor mij als paarden-leek is dit echt een hele grote stap. ook voor mijn zelfvertrouwen natuurlijk
Suzanne, je zou trots zijn geweest haha