[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:36

_Saida_ schreef:
Ik vind de lange manen van Sam stoer staan! :D

Ik ook! Vind het hem érg stoer staan :+: Niet er af halen hoor,gewoon hengstenvlecht er in op wedstrijd ;)

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 07:07

Idefix ziet er mooi uit je paard.

Sharon wat leuk dat de wedstrijd zo goed ging :D

Zilfstar wat leuk zo een training te doen met Jippe.

begrijp ik dat jullie veel dressuurmatig rijden en veel wedstrijden doen.

Ik rij eigenlijk van ma/do in de bak dressuur en vrij/zo zijn voor de lange buitenritten ivm training endurance en meestal staat hij maandag lekker stil.
We hebben Romke zondag voor de kar gedaan de 1ste keer.
Was best spannend eerst lange lijnen maar hij was best super braaf daarna de kar erachter en dat ging erg goed.
Hij heeft 2x even een paniekaanval gehad en ging meneer ook even steigeren maar niet te hoog en zodra je naast hem stond had hij er weer vertrouwen in.
Ik heb geprobeerd met de foto's maar het is mij nog niet gelukt |( .

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:43

Anouk als ik naar de 2e foto kijk zie ik veel beweging vanuit je binnenarm komen, je zit ook scheef naar binnen met je lichaam (kijk naar de ongelijkheid in je handen) daarbij geef je been met de binnenkant van je voet/hak waardoor je bovenbeen en knie anders aangesloten gaan liggen dan dat ze feitelijk moeten liggen.
Persoonlijk zou ik je van die voorkant af laten blijven en je laten focussen op de achterkant, alles wat je er namelijk nu uitkrijgt is niet van hem maar door jou gevraagd (aanleuning) als je hem achter goed aan de praat krijgt komt die aanleuning naar je toe want dat mag gewoon geen inspanning kosten, dat moet je paard zelf opzoeken.
Ik vind het nog steeds een heel leuk paard maar ik zou zijn manen kortwieken dan komt zijn hals beter uit :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:49

cloris schreef:
Anouk als ik naar de 2e foto kijk zie ik veel beweging vanuit je binnenarm komen, je zit ook scheef naar binnen met je lichaam (kijk naar de ongelijkheid in je handen) daarbij geef je been met de binnenkant van je voet/hak waardoor je bovenbeen en knie anders aangesloten gaan liggen dan dat ze feitelijk moeten liggen.
Persoonlijk zou ik je van die voorkant af laten blijven en je laten focussen op de achterkant, alles wat je er namelijk nu uitkrijgt is niet van hem maar door jou gevraagd (aanleuning) als je hem achter goed aan de praat krijgt komt die aanleuning naar je toe want dat mag gewoon geen inspanning kosten, dat moet je paard zelf opzoeken.
Ik vind het nog steeds een heel leuk paard maar ik zou zijn manen kortwieken dan komt zijn hals beter uit :D

Heel leuk dat jij dit zegt! Mijn instructeur zei precies hetzelfde gisteren tegen mij... Ten alle tijden eerst voorwaarts en dan neerwaarts. Ik dácht dat Chic goed voorwaarts was, maar dat viel tegen ;) . Waardoor je dit soort taferelen krijgt.. Tsja, les wijst je altijd weer ff op de feiten, binnen de kortste keren sluipen de fouten erin!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:37

Leuke foto's hoor Anouk. Ik onthoud mij van commentaar wat dat zie ik echt niet op een foto. En als recreatieruiter vind ik ook dat ik geen recht van spreken heb :o

Vandaag weer gewerkt met Jippe. Jaja hij staat volop in training. Eerste lekker gepoetst en zo: wat komen er al veel haren vanaf zeg! Had een nieuw item mee; de bonthandschoen. Om hem lekker te laten glanzen. Nou dat vond ie toch een fijn ding!!! Helaas werd hij er niet relaxed maar eerder opgewonden van. Hij vond het duidelijk jammer dat ik hem weer in de poetskist deed.

Daarna aan het werk. Vandaag met hoofdstel eerst gelongeerd aan de longe een 10 minuten. Daarna de slof er aan, onderste gaatje aan de longeersingel en dan op zijn langst. Liep lekker, actief en mooi lang en laag. Heb dit los gedaan (dus geen longe) en op het eind in draf nog 5 keer 1 balkje links en rechtsom gedaan. Ging echt keurig! Heeft de balk hooguit 2 keer aangeraakt en beide achter. Totaal een 25 minuten slofwerk. Daarna met slof laten stappen een 5 minuten en vervolgens zonder slof laten uitstappen (enkele keren om laten draaien) tot ie na 10 minuten zelf bij me kwam staan. Klaar :D

Ging echt heel lekker vandaag.

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:41

Het voorwaarts zijn van een paard moet je ook altijd weer controleren en beschermen, of aanscherpen! Als jij even niet alert bent, zijn er genoeg die de volgende keer denken 'Ah, kan over 3 passen ook wel reactie geven'.
Ze zijn slim hoor :D :+

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:26

Annash schreef:
Het voorwaarts zijn van een paard moet je ook altijd weer controleren en beschermen, of aanscherpen! Als jij even niet alert bent, zijn er genoeg die de volgende keer denken 'Ah, kan over 3 passen ook wel reactie geven'.

Nou slim, ze leggen heel snel een link, een link waar wij de weg voor open zetten.

Als ik een paard voorwaards aan het been leer komen dan is mijn hand absoluut weg aan de voorkant maar ik doe dat met tellen, 5 tellen naar voren en op 5 moet hij terug zijn en dat doe ik weer door mijn hand te sluiten en mijn been eraf te houden. Terug naar het simplistische hand is terug en been is naar voren, duidelijkheid t.o.v. het paard. (wat je natuurlijk altijd moet blijven bijhouden en niet laten versloffen)
Moet je eens kijken hoeveel mensen als een gek zitten te drijven en aan de voorkant aan het stoeien zijn om het paard in een houding te krijgen, dan geef je een tegenstrijdige hulp, dat zegt voorwaards met je been maar de hand zegt; Ho! en dan verwachten wij dat ze nog doorgaan met het voorwaards zijn? nee want de link is gelegd tussen het naar voren drijven en het terugrijden aan de voorkant.
Als je paard weer goed aan het been is en durft voorwaards te zijn dan kijken of het de aanleuning wil opzoeken.
Er zijn ook zoveel oefeningen die ervoor kunnen zorgen dat het paard wat meer op de achterhand gaat lopen maar die worden bijna niet gebruikt door de meeste instructie omdat ze nooit geleerd hebben om creatief les te geven.

Iloon; klopt hoor, je moet elke keer weer even de puntjes op de I zetten, maar als je consequent bent zal je merken dat het steeds langer blijft hangen bij je paard.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:09

Ik sluit me helemaal bij je aan, Cloris!

Ik heb fijn getraind met Winnie. Ze kan echt ontzettend moeilijk doen maar de momenten dat ze fijn gaat worden steeds langer. Als ik nu terugkijk naar hoe ze in oktober liep en aanvoelde en dat vergelijk met nu ken ik het hele paard amper terug! En op 't moment zit ze imo in een heel snel stijgende lijn. Heb nu drie keer gehad dat ik fijn kon doorzitten zonder dat de hele voorkant weer weg was. Ze begint met doorzitten haar schwung te behouden en netjes met een stille aanleuning van achteren naar voren te lopen. Dus al met al ben ik erg tevreden!
Ik hoop dat ik dit beeld op de foto's terug ga zien. Zo niet, dan weet ik in ieder geval dat de eerste stap er is, en dat die verder uitgebouwd moet worden voor het op de foto's zichtbaar is. Maar wat ik net snel op het schermpje zag is mijn gevoel ook al wel op de foto's te zien. :)

Nog twee wedstrijdjes L1 en dan start ik L2.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:26

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:08

cloris schreef:
Annash schreef:

Nou slim, ze leggen heel snel een link, een link waar wij de weg voor open zetten.

Als ik een paard voorwaards aan het been leer komen dan is mijn hand absoluut weg aan de voorkant maar ik doe dat met tellen, 5 tellen naar voren en op 5 moet hij terug zijn en dat doe ik weer door mijn hand te sluiten en mijn been eraf te houden. Terug naar het simplistische hand is terug en been is naar voren, duidelijkheid t.o.v. het paard. (wat je natuurlijk altijd moet blijven bijhouden en niet laten versloffen)
Moet je eens kijken hoeveel mensen als een gek zitten te drijven en aan de voorkant aan het stoeien zijn om het paard in een houding te krijgen, dan geef je een tegenstrijdige hulp, dat zegt voorwaards met je been maar de hand zegt; Ho! en dan verwachten wij dat ze nog doorgaan met het voorwaards zijn? nee want de link is gelegd tussen het naar voren drijven en het terugrijden aan de voorkant.
Als je paard weer goed aan het been is en durft voorwaards te zijn dan kijken of het de aanleuning wil opzoeken.
Er zijn ook zoveel oefeningen die ervoor kunnen zorgen dat het paard wat meer op de achterhand gaat lopen maar die worden bijna niet gebruikt door de meeste instructie omdat ze nooit geleerd hebben om creatief les te geven.

Iloon; klopt hoor, je moet elke keer weer even de puntjes op de I zetten, maar als je consequent bent zal je merken dat het steeds langer blijft hangen bij je paard.

Klopt helemaal, en het klinkt allemaal zo logisch, maar onbewust doe je toch ook dingen. Zo ik ook dus :+ . Echt stom.. Maar je bent zo snel afgeleid. Chico wil zich altijd heel makkelijk aan de voorkant "opdrukken". Dan kan je dus niks meer, hij kruipt erachter en weg controle. In plaats dat ik dan concentreer op het achterwerk, en hem dus weer naar mn hand toe drijf, ga ik natuurlijk weer bezig met zn hoofd... :') . En dan hoor en zie ik het, dan denk ik "jeetje, dat ik dat zelf niet bedenk :+ ". Maar ach hihi... Aldoende leert men he ;) We doen uiteindelijk allemaal ons best :D !

Shanna, knappe Win! Ze doet het goed hoor! Hoevaak rijd je haar per week?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:36

Dat ligt eraan hoeveel tijd ik heb... ik wil haar wel gaan opbouwen naar 5/6 keer in de week. Vorige week heb ik om de dag gereden, en zondag wedstrijd... dus vier keer denk ik.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:36

Annash schreef:
... zijn er genoeg die de volgende keer denken 'Ah, kan over 3 passen ook wel reactie geven'.

Ohhh, ik droom echt van de dag dat die van mij dat een keer gaat denken, lijkt me heerlijk, hij bedenkt de reactie nu al voordat de vraag gesteld is :D .

Maar serieus, in principe is dat in de basis hetzelfde, niet accepteren van een been... (ieks!! eng, gevaarlijke tijger op mijn rug, hard wegrennen!!).
Hinrichs legt dat wel mooi uit, verschil in hulpengeving tussen dat soort paarden.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:38

Hahaha ja Karina, die paarden heb je ook nog!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:55

wph1 schreef:
Idefix ziet er mooi uit je paard.

Sharon wat leuk dat de wedstrijd zo goed ging :D

Zilfstar wat leuk zo een training te doen met Jippe.

begrijp ik dat jullie veel dressuurmatig rijden en veel wedstrijden doen.

Ik rij eigenlijk van ma/do in de bak dressuur en vrij/zo zijn voor de lange buitenritten ivm training endurance en meestal staat hij maandag lekker stil.
We hebben Romke zondag voor de kar gedaan de 1ste keer.
Was best spannend eerst lange lijnen maar hij was best super braaf daarna de kar erachter en dat ging erg goed.
Hij heeft 2x even een paniekaanval gehad en ging meneer ook even steigeren maar niet te hoog en zodra je naast hem stond had hij er weer vertrouwen in.
Ik heb geprobeerd met de foto's maar het is mij nog niet gelukt |( .

Met Sam wil ik ook endurance proberen. Hij is er volgens mij heel geschikt voor. Tot nu toe zijn we alleen toegekomen aan dressuur rijden. Dat ken ik al van oudsher en ik vind dressuurmatig rijden wel in het voordeel dat je dan ook 'gehoorzaamheid' ontwikkeld. Zowel van het paard als van mezelf hoor. Bepaalde acties kan ik nu beter herkennen regelen, dan een paar jaar geleden. Alle info over endurance is bij mij heel welkom! Wil er echt alles over weten en het van het jaar gaan proberen. Hij mag regelmatig mee naar de Drunense Duinen. Hij is dol op langere buitenritten en ik ook.

Beda: Zoals ik een stuk eerder al schreef, werk ik heel hard aan die punten die jij al noemt. En Sam wordt door mij gewoonlijk voorwaarts gereden hoor! Voor mij moet een paard ook eerst aan het been zijn en dan pas aan de teugel, maar de teugels van Sam zijn ook een verdraaid fijne rem als ik het hek in een veel te hoog tempo op me af zie komen! Ik voelde zelf ook dat ik qua houding helemaal de mist in ging, deze dag. Ik ben daar heel bewust mee bezig, maar deze dag had ik het er te druk mee om er zowiezo op te blijven zitten en zijn tempo te controleren. Dan gaat de houding nog wel eens mis. Ik weet dat het flutfoto's zijn. Ik heb niet voor niks maar 2 geplaatst. :o En zijn manen moeten er idd af. Persoonlijk vind ik kort bij hem ook mooier en op concours worden lange manen bij een wpn'er niet gewaardeerd.
Suus begeleidt me nu en zij heeft me al flink wat aandachtspunten gegeven inmiddels om op zo'n dag ook te beteren. Ze kent ons als combi en weet de struikelblokken bij ons en kent het bakje waar ik ín wou blijven!

Ilona: Als ik Sam deze dag nog voorwaartser had laten gaan dan was het rengalop geworden. In een bak van 25x15 zijn er ook geen lange lijnen om even flink voorwaarts te rijden. Sam maakt enorme passen. Deze keer was het echt moeilijk, zoals ik al schreef. Gewoonlijk werk ik echt aan het voorwaartse. Maar het moet wel gecontroleerd blijven en geen gedaver. Het moet wel op mijn benen gebeuren en niet op zijn initiatief!

Even voor de duidelijkheid: Frank heeft een kwartiertje foto's gemaakt en het ging voor geen meter. Ik ben pas gestopt toen het tempo op mijn benen werd bepaald en dan gaan mijn handen heus los! Dat was na de fotosessie pas. Het gevoel wat ik tijdens de laatste clublesjes heb gehad, heb ik niet gehad deze keer. Meneer was voor het eerst in tijden weer in de buitenbak en heel wakker. Iets van: "Jieha! Ik ben een straaljager!!! Ik vlieg!" En hij had net een reiger zien landen, dat vindt ie toch wel iets aparts!
Voor mij helaas geen privélessen nog. Ben er druk mee om dat te regelen, maar er moet eerst een E rijbewijs komen. Persoonlijk vind ik mezelf heel aardig vooruitgegaan t.o.v. een anderhalve maand geleden. Ik voel wel veel vooruitgang en de mensen om me heen die ons 'zien' rijden, zien de vooruitgang. De instructie klopt zichzelf zelfs op de borst ervoor. Dat ik verschil merk is voor mij het belangrijkste. En in vergelijking met een maand geleden is zijn hals flink vooruitgegaan.
Ik zal wel kijken of ik zondag een gewillige fotograaf mee heb en of ie dan mooier loopt en ik mooier zit. ;)

Wanda: Hoe vaak rijd je Jippe? Of is dit longewerk er voornamelijk omdat je zadel nog niet binnen is? Ben zo benieuwd hoe jullie samen gaan als het zadel er op ligt!

Shanna: Dat is de spijker op de kop! Zo is Sam ook! We zijn er mee bezig. Zodra ik dat heb, ziet Sam er al heel anders uit, maar dat punt heb ik deze keer thuis niet bereikt. :+ 5 keer per week? Wow, ik verlang naar beter weer, dan kan ik dat ook weer. Nu ik al die politie zie oefenen durf ik al helemaal niet meer op pad met trailer zonder E rijbewijs! Als ik dat heb, wil ik het tempo wel weer opvoeren. Bij mij is het momenteel hooguit 3 keer, veel te weinig. In de zomer red ik 5 keer ook makkelijk. Dit is de tijd dat ik het pension mis! Toen reed ik ook minimaal 4 keer per week en meestal meer.

Vandaag mocht ik weer mee één zadel checken en wat reparatiespul halen bij een stal. Heel wat teugels gerepareerd vandaag. Mijn handen doen er zeer van! Het moest ook nog binnen 2 uur klaar zijn. Dat is me niet gelukt. Dat valt niet mee! De garen in het leer zaten zo diep en het was een gepulk om dat los te krijgen. Ik moet nu echt leren goed snel te naaien. Kilometers maken heet dat. Maar wat we terugbrachten kreeg certificaat: 'Als nieuw!' Dus weer netjes in elkaar gezet. :Y)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:24

Kom je dan bij mij lessen als je je E hebt? :p Grapke..
Komt goed Anouk, in April gaan we er weer tegenaan een dagje.. Of misschien wel 2 haha.. moet even rooster van werk afwachten..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:55

Suus, ik wacht wel mee. Een vriendin van mij heeft al gevraagd of ze naar de les mocht komen kijken. Ze heeft er ook wel oren naar, maar wil het eerst zien.
Als dat toch zou kunnen joh! Alleen Sam is niet zo gek op reizen die langer dan een uur duren... haha. Dat vindt ie lang zat op een trailer!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 00:07

Nou anouk ik zou het ook niet zo fijn vinden om langer als een uur op mijn benen te moeten staan en elke x mijn evenwicht in balans houden :) Geef hem groot gelijk haha

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 08:42

Anouk: ik reed momenteel 1 keer per week met dat merkloze boomloze ding van stalgenoot. Zit nu te twijfelen of ik daarmee doorga of wacht op de Trekker. Nu eerst zonder rijden flink aan zijn rug werken is mij ook heel wat waard namelijk. Ik bekijk het gewoon per dag. Als ik de Trekker heb gaan we 1 a 2 keer per week rijden wrs om mee te beginnen.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 09:45

Ik heb het idee dat voorwaards met snel tempo verward wordt, met voorwaards bedoel ik niet snel of hard maar een paard wat naar niet tegengehouden naar voren kan lopen ;) en dat kan dus ook een hele rustige maar niet slome draf zijn, dus niet met een rem erop.
Zo hard dat hij richting een hek gaat vind ik ongecontroleerd en dat heeft niets met voorwaards te maken maar met controle. Hij moet het tempo lopen wat jij wil en dat is in sommige gevallen best heel lastig maar vaak is het een circel waar je in zit, paard gaat steeds harder ruiter moet aan de rem hangen, paard zoekt dus heel graag dat op omdat hij dan niet meer zijn lijf hoeft te gebruiken.
En met 'van de voorkant afblijven' bedoel ik dat je de hoofdhouding de hoofdhouding zou moeten laten. Kijk bij een paard wat ongecontroleerd gaat lopen rennen moet eerst die controle oke zijn, het kan ook komen door onduidelijkheid, dat je toch niet duidelijk genoeg bent in wat je precies van hem verwacht.
Nogmaals het is zeker geen kritiek.

Shanna mooi paard zeg!

Iloon, dat komt vanzelf hoor, als je het van jezelf weet dan kan je er mee aan de slag gaan en dan gaat het vanzelf eigen worden! en dat gaat best lukken bij jullie denk ik zomaar ;)

Karina, ik wil die blonde god van jou echt een keer in het eggie zien hoor, hij zou een broertje van mijn Zkim kunnen zijn...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 10:10

idefix4 schreef:
Suus, ik wacht wel mee. Een vriendin van mij heeft al gevraagd of ze naar de les mocht komen kijken. Ze heeft er ook wel oren naar, maar wil het eerst zien.
Als dat toch zou kunnen joh! Alleen Sam is niet zo gek op reizen die langer dan een uur duren... haha. Dat vindt ie lang zat op een trailer!

Leuk!
Neejoh, Sam moet lekker thuis blijven.. Paard langer dan een uur op de trailer is ook niets nee.. Of t paard moet er goed aan gewend zijn

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:55

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:23

Jeannine, zal vanaaf eens kijken. Klinkt interessant!

Ik zat nogmaals goed naar mijn foto te kijken en idd werk ik hier in met mijn binnenarm, omdat ik in een wending zat bij een 'eng hoekje'. :+ Persoonlijk blijf ik het toch een best aardige foto vinden. Vooral ook, omdat deze foto laat zien dat ie al aardig onder de massa begint te treden en zijn spieren beter gaat gebruiken. Dat is mijn hoofddoel momenteel.

Ja, suus, beter jij naar mij dan andersom! Haha. Ik zag dat ik zondag 2 proeven moet rijden... Ik dacht dat het er maar één was. Vanavond toch maar proberen te lessen!

Beda: Daar doel ik dus ook op. Zodra Sam uitademt gaat ie meedenken en dan wordt hij gecontroleerd. Op deze foto begint hij mee te werken hoor. En dan nog ben ik niet sterk genoeg in mijn armen om een trekwedstrijd te winnen. Daar begin ik dus ook niet aan. Jasmijn kan je ook heel goed uitleggen wat er gebeurt als je dat bij Sam wel probeert haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:00

idefix4 schreef:
Ilona: Als ik Sam deze dag nog voorwaartser had laten gaan dan was het rengalop geworden.
Even voor de duidelijkheid: Frank heeft een kwartiertje foto's gemaakt en het ging voor geen meter. Ik ben pas gestopt toen het tempo op mijn benen werd bepaald en dan gaan mijn handen heus los! Dat was na de fotosessie pas. Het gevoel wat ik tijdens de laatste clublesjes heb gehad, heb ik niet gehad deze keer. Meneer was voor het eerst in tijden weer in de buitenbak en heel wakker. Iets van: "Jieha! Ik ben een straaljager!!! Ik vlieg!" En hij had net een reiger zien landen, dat vindt ie toch wel iets aparts!
Voor mij helaas geen privélessen nog. Ben er druk mee om dat te regelen, maar er moet eerst een E rijbewijs komen. Persoonlijk vind ik mezelf heel aardig vooruitgegaan t.o.v. een anderhalve maand geleden. Ik voel wel veel vooruitgang en de mensen om me heen die ons 'zien' rijden, zien de vooruitgang. De instructie klopt zichzelf zelfs op de borst ervoor. Dat ik verschil merk is voor mij het belangrijkste. En in vergelijking met een maand geleden is zijn hals flink vooruitgegaan.
Ik zal wel kijken of ik zondag een gewillige fotograaf mee heb en of ie dan mooier loopt en ik mooier zit. ;)

Voorwaarts heeft niks met hard te maken he ;) Chico is ook wel voorwaarts ja, wanneer het hem uitkomt :+ haha! Hij is ook niet lui en hij geeft wel reactie, maar dat kan nog veeeul beter. Ach joh, je doet toch je best? Je hoeft niet altijd in de aanval te schieten hoor. Je kan zien dat je ook je best doet, en dat je dingen doet waarvan je denkt dat het goed is.. Meer kan je niet doen. Je kunt tips altijd meenemen en kritiek is goed bedoeld van mij hoor ;) . Neem het allemaal niet te zwaar op! Je bent op de goede weg ;)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:27

idefix4 schreef:
Beda: Daar doel ik dus ook op. Zodra Sam uitademt gaat ie meedenken en dan wordt hij gecontroleerd. Op deze foto begint hij mee te werken hoor. En dan nog ben ik niet sterk genoeg in mijn armen om een trekwedstrijd te winnen. Daar begin ik dus ook niet aan. Jasmijn kan je ook heel goed uitleggen wat er gebeurt als je dat bij Sam wel probeert haha!

Deze vind ik trouwens niet zo lief voor Jasmijn :o Nu komt het over alsof Jasmijn tijdens haar ritje flink in Sam's mond heeft gehangen?! :? :o

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:32

Ik doe idd niet aan trekwedstrijdjes, zeker niet op een onbekend paard. Voor hetzelfde geld klapt ie achterover op dat moment, en dat had ik echt niet kunnen gebruiken toen, want dan had ik ruzie met mijn werkgeefster (die had sowieso liever niet dat ik op onbekende paarden stapte).

Maar goed, ik meen me te herinneren dat ik Sam ff heb laten gaan en daarna de volte op heb gestuurd.

Enne Anouk, ik denk dat een mens (gelukkig) nooit sterk genoeg is om een trekwedstrijd met een paard te winnen.

En bij mij wederom ook niet aanvallend bedoeld, maar vind idd de zin een beetje krom en niet echt flatteus voor mij ;)