_Saida_ schreef:Ik vind de lange manen van Sam stoer staan!
Ik ook! Vind het hem érg stoer staan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
cloris schreef:Anouk als ik naar de 2e foto kijk zie ik veel beweging vanuit je binnenarm komen, je zit ook scheef naar binnen met je lichaam (kijk naar de ongelijkheid in je handen) daarbij geef je been met de binnenkant van je voet/hak waardoor je bovenbeen en knie anders aangesloten gaan liggen dan dat ze feitelijk moeten liggen.
Persoonlijk zou ik je van die voorkant af laten blijven en je laten focussen op de achterkant, alles wat je er namelijk nu uitkrijgt is niet van hem maar door jou gevraagd (aanleuning) als je hem achter goed aan de praat krijgt komt die aanleuning naar je toe want dat mag gewoon geen inspanning kosten, dat moet je paard zelf opzoeken.
Ik vind het nog steeds een heel leuk paard maar ik zou zijn manen kortwieken dan komt zijn hals beter uit
Annash schreef:Het voorwaarts zijn van een paard moet je ook altijd weer controleren en beschermen, of aanscherpen! Als jij even niet alert bent, zijn er genoeg die de volgende keer denken 'Ah, kan over 3 passen ook wel reactie geven'.
Ze zijn slim hoor![]()
cloris schreef:Annash schreef:Het voorwaarts zijn van een paard moet je ook altijd weer controleren en beschermen, of aanscherpen! Als jij even niet alert bent, zijn er genoeg die de volgende keer denken 'Ah, kan over 3 passen ook wel reactie geven'.
Ze zijn slim hoor![]()
Nou slim, ze leggen heel snel een link, een link waar wij de weg voor open zetten.
Als ik een paard voorwaards aan het been leer komen dan is mijn hand absoluut weg aan de voorkant maar ik doe dat met tellen, 5 tellen naar voren en op 5 moet hij terug zijn en dat doe ik weer door mijn hand te sluiten en mijn been eraf te houden. Terug naar het simplistische hand is terug en been is naar voren, duidelijkheid t.o.v. het paard. (wat je natuurlijk altijd moet blijven bijhouden en niet laten versloffen)
Moet je eens kijken hoeveel mensen als een gek zitten te drijven en aan de voorkant aan het stoeien zijn om het paard in een houding te krijgen, dan geef je een tegenstrijdige hulp, dat zegt voorwaards met je been maar de hand zegt; Ho! en dan verwachten wij dat ze nog doorgaan met het voorwaards zijn? nee want de link is gelegd tussen het naar voren drijven en het terugrijden aan de voorkant.
Als je paard weer goed aan het been is en durft voorwaards te zijn dan kijken of het de aanleuning wil opzoeken.
Er zijn ook zoveel oefeningen die ervoor kunnen zorgen dat het paard wat meer op de achterhand gaat lopen maar die worden bijna niet gebruikt door de meeste instructie omdat ze nooit geleerd hebben om creatief les te geven.
Iloon; klopt hoor, je moet elke keer weer even de puntjes op de I zetten, maar als je consequent bent zal je merken dat het steeds langer blijft hangen bij je paard.
Annash schreef:... zijn er genoeg die de volgende keer denken 'Ah, kan over 3 passen ook wel reactie geven'.
Ze zijn slim hoor![]()
wph1 schreef:Idefix ziet er mooi uit je paard.
Sharon wat leuk dat de wedstrijd zo goed ging![]()
Zilfstar wat leuk zo een training te doen met Jippe.
begrijp ik dat jullie veel dressuurmatig rijden en veel wedstrijden doen.
Ik rij eigenlijk van ma/do in de bak dressuur en vrij/zo zijn voor de lange buitenritten ivm training endurance en meestal staat hij maandag lekker stil.
We hebben Romke zondag voor de kar gedaan de 1ste keer.
Was best spannend eerst lange lijnen maar hij was best super braaf daarna de kar erachter en dat ging erg goed.
Hij heeft 2x even een paniekaanval gehad en ging meneer ook even steigeren maar niet te hoog en zodra je naast hem stond had hij er weer vertrouwen in.
Ik heb geprobeerd met de foto's maar het is mij nog niet gelukt.
idefix4 schreef:Suus, ik wacht wel mee. Een vriendin van mij heeft al gevraagd of ze naar de les mocht komen kijken. Ze heeft er ook wel oren naar, maar wil het eerst zien.
Als dat toch zou kunnen joh! Alleen Sam is niet zo gek op reizen die langer dan een uur duren... haha. Dat vindt ie lang zat op een trailer!
idefix4 schreef:Ilona: Als ik Sam deze dag nog voorwaartser had laten gaan dan was het rengalop geworden.
Even voor de duidelijkheid: Frank heeft een kwartiertje foto's gemaakt en het ging voor geen meter. Ik ben pas gestopt toen het tempo op mijn benen werd bepaald en dan gaan mijn handen heus los! Dat was na de fotosessie pas. Het gevoel wat ik tijdens de laatste clublesjes heb gehad, heb ik niet gehad deze keer. Meneer was voor het eerst in tijden weer in de buitenbak en heel wakker. Iets van: "Jieha! Ik ben een straaljager!!! Ik vlieg!" En hij had net een reiger zien landen, dat vindt ie toch wel iets aparts!
Voor mij helaas geen privélessen nog. Ben er druk mee om dat te regelen, maar er moet eerst een E rijbewijs komen. Persoonlijk vind ik mezelf heel aardig vooruitgegaan t.o.v. een anderhalve maand geleden. Ik voel wel veel vooruitgang en de mensen om me heen die ons 'zien' rijden, zien de vooruitgang. De instructie klopt zichzelf zelfs op de borst ervoor. Dat ik verschil merk is voor mij het belangrijkste. En in vergelijking met een maand geleden is zijn hals flink vooruitgegaan.
Ik zal wel kijken of ik zondag een gewillige fotograaf mee heb en of ie dan mooier loopt en ik mooier zit.
idefix4 schreef:Beda: Daar doel ik dus ook op. Zodra Sam uitademt gaat ie meedenken en dan wordt hij gecontroleerd. Op deze foto begint hij mee te werken hoor. En dan nog ben ik niet sterk genoeg in mijn armen om een trekwedstrijd te winnen. Daar begin ik dus ook niet aan. Jasmijn kan je ook heel goed uitleggen wat er gebeurt als je dat bij Sam wel probeert haha!