Saida Op de vorige stal waar ik met X stond, stond hij ook op stro. Wel met een laag hemparade eronder (een soort houtkrul/vlasstrooisel) als absorptie laag . Ondanks dat hij overdag 3 ruime porties hooi kreeg en 's avonds een flinke portie kuil, at hij ook altijd nog veel stro. Sommige paarden scharrelen wat en anderen eten er veel van. Maar valt ze nu af of niet? Misschien dat ik iets gemist heb? Misschien kan je haar op een andere bodembedekking zetten als je het vervelend vindt dat ze bijna haar hele stal leeg eet. Wel opletten dat ze voldoende ruwvoer krijgt, maar dat begrijp je denk wel

Sanne Het rijden gaat best goed hoor. We doen het alleen heel rustig aan. Zijn wat meer rechtuit aan het rijden en vooral aan de aanleuning aan het werken. Hij moet echt vanuit de lossigheid lopen. Als hij loslaat kan ik hem ook mooi rechtstellen en loopt hij prima in balans.
Vandaag had hij alleen duidelijk geen zin. Ik heb er niet eens opgezeten. Merkte al toen ik hem nog aan de longe had dat hij heel trekkerig was. Willy, m'n instructeur, heeft uiteindelijk een uur met hem gewerkt aan de dubbele longe. Toen pas liet hij echt los in stap en draf en is hij er mee gestopt. Het heeft heel wat stakingen opgeleverd, omhoog, naar achteren en stampen met z'n voorbenen. Tsja, een hengst geeft niet zomaar op als het hem niet zint. Maar de volhouder wint en we hebben met een redelijk goed gevoel af kunnen sluiten. Hij is ook 5 en wordt steeds sterker dus het is ook wel logisch dat hij kijkt hoe ver hij kan gaan. Hij moet alleen leren om netjes mee te werken

Zondag weer les en dan hopen dat hij gelijk goed mee doet en ik er nog even op kan. Kunnen we weer verder waar we gebleven waren!

Nu weer snel een leuke film op RTL 5 verder kijken!