[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:28

Debby Hè wat naar dat jij ook al afscheid moet nemen van een trouw huisdier. Is ze ziek? Héél veel sterkte in ieder geval!

Saida Op de vorige stal waar ik met X stond, stond hij ook op stro. Wel met een laag hemparade eronder (een soort houtkrul/vlasstrooisel) als absorptie laag . Ondanks dat hij overdag 3 ruime porties hooi kreeg en 's avonds een flinke portie kuil, at hij ook altijd nog veel stro. Sommige paarden scharrelen wat en anderen eten er veel van. Maar valt ze nu af of niet? Misschien dat ik iets gemist heb? Misschien kan je haar op een andere bodembedekking zetten als je het vervelend vindt dat ze bijna haar hele stal leeg eet. Wel opletten dat ze voldoende ruwvoer krijgt, maar dat begrijp je denk wel Knipoog

Sanne Het rijden gaat best goed hoor. We doen het alleen heel rustig aan. Zijn wat meer rechtuit aan het rijden en vooral aan de aanleuning aan het werken. Hij moet echt vanuit de lossigheid lopen. Als hij loslaat kan ik hem ook mooi rechtstellen en loopt hij prima in balans.

Vandaag had hij alleen duidelijk geen zin. Ik heb er niet eens opgezeten. Merkte al toen ik hem nog aan de longe had dat hij heel trekkerig was. Willy, m'n instructeur, heeft uiteindelijk een uur met hem gewerkt aan de dubbele longe. Toen pas liet hij echt los in stap en draf en is hij er mee gestopt. Het heeft heel wat stakingen opgeleverd, omhoog, naar achteren en stampen met z'n voorbenen. Tsja, een hengst geeft niet zomaar op als het hem niet zint. Maar de volhouder wint en we hebben met een redelijk goed gevoel af kunnen sluiten. Hij is ook 5 en wordt steeds sterker dus het is ook wel logisch dat hij kijkt hoe ver hij kan gaan. Hij moet alleen leren om netjes mee te werken Knipoog
Zondag weer les en dan hopen dat hij gelijk goed mee doet en ik er nog even op kan. Kunnen we weer verder waar we gebleven waren! Vork

Nu weer snel een leuke film op RTL 5 verder kijken!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:52

cloris, heel veel sterkte...

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:03

Yenneke, mijn kat is op....
Ze is 17 jaar, stokdoof, dement en een beetje kippig.
Ze heeft het aan haar hart en ademt de laatste tijd een beetje moeizaam. Verder is ze het laatste jaar mager geworden en het ergste, ze piest bijna elke dag mijn bed onder.
Ze is gewoon de weg kwijt.
Ik heb met de dierenarts gebeld en die had nog een pilletje wat ik kon proberen, tegen het plassen.
Maar mijn heerlijk eigenwijze kat eet het niet op.
Als ik haar dwing kotst ze het een paar minuten later weer uit.
Gisteren had ze het uiteindelijk toch op maar toen in smiddags thuiskwam had ze weer op mijn bed gepiest en zelfs gepoept!
Zo kan het echt niet langer, ze is op...
Ik heb huilend de da gebeld voor een afspraak, vrijdag ga ik er naartoe en dan ga ik haar een mooi plekje geven op onze nieuwe stek!

Even over het gedrag van jouw paardje.
Xantha kan momenteel ook zo vreselijk dwars zijn, zal de leeftijd wel zijn.
Als zij boos is stampt ze ook met haar voorbenen, net een klein kind is het dan.
Gisteren wilde ze de wei niet uit (mijn bijrijdster had dat probleem ook en heeft toen gewacht op hulp, en haar dus laten gaan Boos! )
Ik ben zeker 10 min bezig geweest haar eruit te krijgen.
We moeten een soort sluisje door naar de bak en het was een beetje modderig voor het hek.
Nou madame bleef mooi staan.
Maar ik ben heel rustig gebleven en heb haar met veel geduld en belonen er doorheen gekregen.
De muts Haha!

Daarna gepoetst, ze was helemaal gek, wilde niet stil staan en bleef maar draaien.
Ze is duidelijk nog niet gewend aan de nieuwe omgeving en wil alleen maar bij de kudde blijven.
Maar ik heb haar gelongeerd en uiteindelijk had ik haar aandacht en was ze redelijk rustig!!
Wat een gedoe zeg, soms word ik er wel een beetje moedeloos van.
Maar we gaan door en uiteindelijk gaat het heus wel weer goed!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:04

Hier ook weer een berichtje van mij... Ik heb alles bijgelezen, maar op iedereen reageren wordt een beetje veel.. Ik plaats wat ik nog weet...

Cyrina: Welkom hier!! Ik heb al menig maal je site zitten bekijken... Bloos Je hebt zulke gave paarden! Ik heb heel lang geleden eens pb contact met je gehad, om eens een x langs te komen. Mijn vriend woont namelijk in Emmeloord (daar ben ik nu namelijk ook) en dat is vlakbij waar jij woont.. Maar helaas(!!!) is dat er nooit meer van gekomen.. Ik ben helemaal weg van Yaco ook (hij stond heel lang geleden als 2 of 3 jarige toch te koop op MP? Toen was die al erug leuk!!

Yenneke: Ojee, stress las ik. Hopen dat alles goed is gekomen, en dat je een mooi cijfer hebt!! Jammer dat X er geen zin in had Knipoog

Cloris: Brrr... de rillingen lopen me over het lijf..... Verdrietig Wat ontzettend k.lote voor je.. Heel veel sterkte!!!

Jolijn: Gaat het paard niet door? Ga je nu bij een andere kijken??

Saida: Krijgen we nog een keer Gemelo & saida actie foto's Haha! ? Vind dat zo'n gaaf paard om te zien Ja .

Michelle: Super hoor van Shannon, ze leert het wel Haha!

Bent: Jezus, schrikken zeg!! Is alles weer goed met Tix? Enne, hoelaat heb je je wedstrijd, dan kom ik ff kijken zondag!

De rest ben ik vergeten Bloos . Hier is het verder leuk, maar geen byzondere dingen, mis de paardjes best wel.. Vrijdag weer amanda doen!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:08

vandaag de uitslag van het mestonderzoek gekregen.
Des had ca. 300 bloedwormeitjes per gram mest. De rest van de wormen lag lager dan 50 (het minimum). Heb nu het advies gekregen om een Bimectin (ivermectine) spuit te geven en half november weer een onderzoekje te doen. Morgen even die spuit halen bij de da.
Verder weer een hoop pech met de auto. Vorige week is er na een hele poos gezoek en gesodemieter een nieuwe turbo opgekomen, blijkt vandaag dat die ook weer niet goed is. Weer een nieuwe dus. Zal nu wel steggelen worden met de turboleverancier of zij de extra vervangingskosten (ca. 6 uur werk bij de garage) ook gaan vergoeden. Auto staat dus al hele week in de garage en dat met maar 70.000 op de teller.... :-(

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:32

Ojee, het zit je niet mee frank!! Hopelijk is je porto gevuld Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:36

Jolynn, jeetje wat rot zeg...
ook heel veel sterkte toegewenst... Ach gut

frank, handig zo'n mestonderzoek!
is dat nou duur om te laten doen?
wat een toestand zeg met de auto...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 23:44

Cloor, heel veel sterkte.
Cyrina, heb Yaco vandaag ff geknuffeld op Balingehof, wat is't toch een schatje Haha!
Malin, fijn dat t goed gaat!
Sanne, fijn he, als het zo goed gaat met rijden, heerlijk is dat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 00:28

Het kan idd goed de leeftijd zijn, dat gedrag!

Soeske: dan heb je vast een stalgenootje van mij gezien: Danielle!

Ik hoor van de week definitief van dat andere paardje, en ik heb anders al een afspraak staan met Bianca (kjoetie) om bij haar gezellig langs te gaan en een appa te gaan bekijken!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 07:36

Jolynn sterkte, dat lijkt me echt een van de ergste dingen die je moet doen in je leven, van te voren weten hoe en wat en wanneer, en haar dan zelf wegbrengen... Heel veel sterkte Ach gut En over Xantha, volgens mij is dat echt een pittige tante waar jij af en toe behoorlijk wat mee te stellen hebt!

Jolijn spannend weer hoor!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:05

sanne: Ze voelt buiten wel wat gespannen in dr lijf, maar het lijkt alsof ze in dr hoofd helemaal ontspant. Ben blij dat ze het leuk vindt Knipoog Het was toch mn bedoeling zeker 1x in de week buiten te rijden.
Lekker dat je les zo goed ging! Daar moet je ook is foto's van laten maken!

cloris: Sterkte met het verlies van je hond.

nameless: Ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen met betreffing tot je ex... De moeheid zal wel van alles komen, paard/huis/ex enz

saida: Gaan de lessen op gemelo goed?

debby: Sterkte! Het is waarschijnlijk beter voor de kat, maar het laten inslapen is zo moeilijk.

jolijn: Wat voor een?? *staat hij ergens te koop?*

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:36

Ilona; Hij heeft idd als 2,5 jarige te koop gestaan.
Ik had hem voor iemand anders op stal en hij moest verkocht.
Maar ja vond hem zelf zo leuk ...dat ik hem uiteindelijk zelf gekocht heb.

Ik had van die persoon ook een bruine op stal gehad (Bonito), die heeft mijn zus, die me vaak helpt gekocht, hahahaha we zijn er echt heel goed in, paarden weg doen...NOT!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:40

Debje, heel veel sterkte morgen!!!! Ik zal aan je denken. Als ik thuis was geweest, was ik met je meegegaan hoor (zegt jankebal nr 1 Knipoog).

Yen, wanneer hoor je of je geslaagd bent?

Frank, wat balen zeg van je auto. Wat kunnen die dingen een hoop kosten he. Maar het is zo fijn om er eentje te hebben. Ik hoop dat jullie er uit gaan komen met de leverancier.

Zo, ik ga vandaag alle spullen voor de vakantie op- en uitzoeken, huis schoonmaken, poezenoppas regelen (lekker op tijd weer), overtollig haar verwijderen, spullen wassen, boodschappen doen en daarna TEKENEN VOOR ONS NIEUWE HUIS!!!!! EN dan eten, slapen en op vakantie. Lekker volle dag dus. En tussendoor Sunnie (en peteveulenkindje Donatello) een kusje geven.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:39

Robijntje, ja, klopt, heb Daan idd gezien Lachen

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:24

Sanne -> Hahaha! Een paard dat een wormenkuur lekker vindt...... Gestoord
Rintske vond de knuffels erg fijn, vooral die van Igneo; ze is gek op veulentjes!

Cyrina -> Toch wel Cantaor dus, wist het niet meer zeker.
Heeft hij daar verder geen hinder van?
Ik vind het nog best wel moeilijk dat klassieke dressuur en zit nog erg veel in mijn hoofd te bedenken wat ik moet doen ipv gewoon voelen.
Maar gaandeweg (ik heb nu 8x op Gemelo gereden) gaat het steeds beter.
Hij is ook een heel goed leerpaard voor mij!
Ik zal de knuf doorgeven aan de mannen! Clown

Fanny -> Misschien dat het opnieuw bij de basis beginnen toch heeft geholpen!

Yenneke -> Nee Rintske valt niet af, ze ziet er super uit.
Er mag nog ietsje vanaf en voor het overige vet mogen er wel wat spieren tevoorschijn komen. Knipoog
Ik kan haar niet op vlas ofzo zetten, dat hebben ze daar niet.
Ze krijgt al iets meer kuil, maar meer kan niet want de kuil is te vet, dat gaat anders niet goed.
Misschien dat ik anders maar wat droog hooi ga kopen voor haar, zet niet zo aan en dan heeft ze evengoed wat te knabbelen.

Debby -> Wat een narigheid voor jou en je kat.
Hij is duidelijk op.....
Dappere beslissing hoor, alvast heel veel sterkte meis! Ach gut

Ilona -> Ik zal Sandra weer eens vragen om foto's te maken van mij met Gemelo.
Kunnen we ze vergelijken met de eerste paar keer dat ik erop zat, hahaha!

Frank -> Wat een gel*l met jullie auto.
Wat voor auto is het? (weet ik dat ik die niet moet kopen, hihi!)
Begrijp ik het goed dat jij ook 12 weken tussen deze en de volgende kuur hebt zitten?

Jolijn -> Je hebt niet echt een bepaald ras of soort paard voor ogen?
Gewoon kijken en wat je aanstaat koop je?

Michelle -> Ik les niet echt op Gemelo, maar geef hem regelmatig beweging.
Natuurlijk krijg ik hierbij wel hulp van Mayke, omdat ik veel dingen nog niet beheers of niet helemaal goed.
Het scheelt Mayke veel tijd, het is goed voor Gemelo want hij mag wel wat afvallen en ik leer er veel van!
Buiten dat vind ik het ook nog eens heel leuk om te doen en kom ik graag bij Mayke.

Spokie -> Fijne vakantie! Doei, doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:05

Ja, het paard moet een bepaalde uitstraling hebben... En ik houd niet van 'standaard' paarden...

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:22

Saida hij heeft er geen enkele last van, behalve dat hij natuurlijk geen dingen kan aflikken, haha

En hij kwijlt iets meer met eten. Maar verder merk je niets, ook niet met rijden.

Frank; auto's zijn gewoon ondingen! Ik hoop dat het goed komt.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:16

Mies_Apollo schreef:
sanne: Ze voelt buiten wel wat gespannen in dr lijf, maar het lijkt alsof ze in dr hoofd helemaal ontspant. Ben blij dat ze het leuk vindt Knipoog Het was toch mn bedoeling zeker 1x in de week buiten te rijden.
Lekker dat je les zo goed ging! Daar moet je ook is foto's van laten maken!

cloris: Sterkte met het verlies van je hond.

nameless: Ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen met betreffing tot je ex... De moeheid zal wel van alles komen, paard/huis/ex enz

saida: Gaan de lessen op gemelo goed?

debby: Sterkte! Het is waarschijnlijk beter voor de kat, maar het laten inslapen is zo moeilijk.

jolijn: Wat voor een?? *staat hij ergens te koop?*

*valt topic binnen en stapt uit meeleesmodus*

Ik zal maar ff reageren dan, de appie staat an sich nergens te koop op dit moment, het is een grote appaloosamerrie van *denkt* Quik Shadow. Zal eens kijken of ik vanavond wat foto´s van mevrouw kan maken. We hebben trouwens nog meer mooie appies te koop, dus zoekt iemand iets, dan stuur me maar een pbtje Haha!

Ik heb trouwens eindelijk een goed passend zadel voor Yippie, dankzij Femke Haha! Mens is alweer mijn reddende engel, heb nu haar fijne kieffer op yippes, dus nu kunnen we echt aan het inrijden gaan werken! Hoop met een maandje, anderhalve maand zelf erop te zitten Haha! Ben dus een heel blij kind Haha!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:25

Cloris, hier ook nog eens een grote knuffel, het is gewoon niet eerlijk dat dieren niet net zo lang als ons kunnen leven Scheve mond

Jolynn, ook een knuf ivm je kat.... Ach gut
Heb nog foto's gezien van je mooie Xantha, ze is echt prachtig!! Maar geen eenvoudige precies Knipoog Ben ook terug begonnen met het rijden van een Lusi-merrie (V-jaargang) en dat is ook een heethoofdje, maar ze beweegt wel super.

Malin, ik ben blij om te lezen dat Suev zo goed gaat Lachen

Cyrina, wat spannend, staat Yaco bij John en Monya om beleerd te worden?

Nieuws van hier: ik ben zaterdag voor het eerst gaan lessen bij David De Wispelaere. Het viel me 100% mee (behalve dan de afstand Clown , maar goed, 1.5 u rijden is nog te doen) dus we gaan zeker terug!! En daarstraks kreeg ik op het werk een telefoontje van David: of ik zondag niet weer naar daar wil komen om mee te rijden in een clinic van Gerd Heuschmann, auteur van "Finger in der Wunde". Ik moet hem voorrijden en zeggen met welke problemen ik geconfronteerd word met het rijden (ruggebruik en daaruit voortvloeiende tactfouten), David geeft me dan instructies. Daarna neemt David hem over en zou uitleggen hoe hij het probleem gaat aanpakken. Echt een superleuk aanbod dit! Dus zondag ga ik weer met Licor naar Aken Lachen

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:03

Ja idd Yaco staat op de Balingehof! Hij maakt het ze niet makkelijk ,haha

David is echt super, ik heb een heel tijdje les van hem gehad en zou dat nu graag weer van hem willen met Cantaor. Helaas is hij gestopt waar ik naar toe ging voor zijn lessen.
Doe hem maar de groetjes, ik zal hem weer eens mailen, maar dan moet ik daar ff voor gaan zitten, omdat engels niet zo makkelijk uit mijn toetsenbord gaat, haha.

jammer dat je zo ver weg woont, anders konden we een keer samen die kant op.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:41

ellis: zo'n mestonderzoek kost 14,50 euro en een postzegel.
saida: ja desperado's schema ligt tot nu toe op ca. 12 weken, maar ik heb het onderzoek gedaan omdat ik zeker wilde weten of er geen wormeitjes in zaten die niet aangepakt worden door de meest gebruikte wormspuiten. www.wormbestrijding.nl
wat de auto betreft: de 2e nieuwe turbo is volledige garantie, incl. montage, van de leverancier dus dat valt weer mee. de 1e waar alles dus mee begon, daar heb ik rechtsbijstand voor ingeschakeld omdat het probleem nog net in de garantie optrad maar ze wezen het toch af. de kosten vind ik nog niet het grootste probleem, wel de ellende die je ermee hebt. tis overigens een peugeot 307 2.0hdi van 2005. bij de autoweek staan ze onderaan de lijst, de anwb monteur zegt dat het toch een van de meest betrouwbare auto's is.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:48

Aniet Gefeliciteerd! Ook al een nieuw huis Knipoog En een hele fijne vakantie! (alweer! ben jaloers op je Vork ) Geniet ervan en drink er een extra op jullie nieuwe huisje! Koffie (of thee)!
Ik moet volgende week woensdag op voor de verdediging van m'n scriptie. Weet dan dus of ik geslaagd ben of niet. Ik ga volgend jaar waarschijnlijk ook de ISPH doen. Eindelijk echt m'n passie nastreven!

Lobke Wat gaaf de les van David en dan ook nog eens gelijk uitgenodigd worden om in een clinic mee te rijden. Wat had je anders verwacht dan, omdat je zei dat het je 100% mee viel? Ik heb denk 1,5 jaar geleden ook nog een paar keer met hem gemaild om een trainingsdag te organiseren bij de mensen waar ik op stal stond. Helaas kon dat niet meer doorgaan omdat ik moest verhuizen van die stal en een paar maanden later had m'n paard een peesblessure. Maar ik wil in de toekomst zeker eens les van hem krijgen!

Debby Heel veel sterkte morgen! Zo zielig als ze gewoon helemaal op zijn en daardoor kwalen gaan krijgen. Ik denk/leef met je mee! Ach gut
Die Xantha lijkt me echt een pittige dame Knipoog Ze zal ongetwijfeld moeten wennen aan de nieuwe omgeving. X-tremo had een paar maanden geleden nog het grapje 'ik wil niet uit de stal naar buiten' en vervolgens 'ik wil ook helemaal niet uit m'n box'-grap bedacht. Pfft daar werd ik echt moedeloos van. Willy heeft hem toen een keer flink op z'n plek gezet en toen was het over. En hij is heel bang om natte voeten te krijgen. Een plas voor de stal, mooi niet dat hij daar doorheen gaat. Dan kruipt hij nog liever bij je in je nek! Vork
Maar belangrijkste is inderdaad om geduld te hebben en je normale ritme voort te zetten. Als ze eenmaal netjes meedoen is er niks meer aan de hand.

Malin Heb trouwens niks aan Wil kunnen vragen. Hij was zo geconcentreerd met X bezig en toen we klaar waren moest hij ook gelijk weer door omdat hij moest gaan werken. Heb nu zondag weer les en zal er dan wel over beginnen. Knipoog

Frank Wat een gedoe met die auto's. Ben ik toch maar blij dat ik in een full operational leasewagen rij. Heb ik dat gezeur en de kosten niet. Als er wat is gaat de auto gewoon naar de garage en heb ik vervangend vervoer tot de auto gerepareerd is. Maar ja, er zal echt nog wel een keer gaan komen dat ik deze luxe niet meer heb...

Morgenavond naar de feestweek in De Lier. Das een plaatsje hier in de buurt en heeft echt een van de gezelligste feestweken. (Iloon ga je toevallig ook nog?;)) Zaterdagavond is er een feest in Hoek van Holland, iets met Veronica ofzo. Geloof dat m'n vriend daar ook nog naartoe wilde gaan. Kortom, wordt een druk weekendje denk ik Knipoog Gelukkig heb ik zondag pas aan het eind van de middag les, dus kan ik nog uitslapen zodat ik fris en fruitig op die wilde hengst van me kan klimmen. Vork

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:16

frank, bedankt!
valt op zich mee, maar als het je voor elke omtworming zou moeten doen wordt het weer best prijzig...

idra, jee wat stoer zeg!
veel plezier en succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:17

Wat voor manier is die van David eigenlijk? Heb even geen zin om het op te zoeken, zit er echt even niet bij met hoofdje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:19

Klassiek Knipoog