[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dapperedodo

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:04

Zo net telefoontje gehad en amor staat weer op stal en de operatie is goed gegaan gelukkig, nu geen rare dingen krijgen en hij mag maandag naar huis maar dat wordt dinsdag ivm koningedag. Maar hij staat nu iedergeval weer op stal te eten

Moet wel aan wennen hoor dat ik nu een ruin heb

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:20

Owwww dat is wel fijn! Hopelijk kan die dinsdag weer lekker naar huis!

Hahahaha en ben je zo aan gewend hoor dat het geen hengst meer is :P. Ineens is het allemaal veel makkelijker, hij kan bij andere paarden over een tijdje, zal niet meer per ongeluk ontspannen en aparte kruisingen 'maken' en verliest zn hormonen waardoor die minder dominant is. Allemaal heerlijk lijkt me :).

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:28

Fijn dat het allemaal goed gegaan is met Amor!! :)

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:42

Fijn dat het goed is gegaan met Amor. Waarom moet hij zolang in de kliniek blijven is dat omdat deze castratie anders dan de normale is waardoor hij langer moet blijven?

Nou het weer kun je ook niet veel op aan gisteren voorspelden ze voor zondag 23 graden en vanaf morgen droog maar dat is helaas nu al weer anders. Opzich is het nu hier best lekker weer, droog en zon alleen waait het zo hard.

Gisteren met Aafke een buitenrit gemaakt laatst keer was 2 weke geleden. Eerst vond ze het bos wel vreemd en dat geknisper enz. maar op eengegeven moment liep ze heel stoer voorop tot ze 3 reeen zag toen mocht haar vriendje het over nemen. Nog even een sprintje gemaakt helaas stopte het pad snel ging echt lekker.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:49

Hier was het 5 min geleden nog donker en regen en nu straalt het zonnetje en is het bijna helemaal blauw... Echt bizar....

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:33

evdpanne schreef:
Hier was het 5 min geleden nog donker en regen en nu straalt het zonnetje en is het bijna helemaal blauw... Echt bizar....

Ja dat was hier ook maar nu weer stralend zonnetje.

Ja hij moet zolang blijven vanwege de operatie ze zijn tog in die buik geweest dus denk dat ze hem voor zekerheid daar houden opzich niet erg staat daar verzorgt dus als er wat gebeurt gelijk een arts. Voor mij en portomonee wat minder dat ie zolang blijft maar is voor een goed doel.

Het zou idd wel fijn zijn als ie straks wat rustiger en minder dominant is je bent tog altijd op je hoede als ik met hem bezig ben dan loopt er weer een merrie langs en dan bijt ie weer

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:19

Fijn dat het goed is gegaan met Amor. Zo spannend, zulke dingen!

Vanavond heeft Suus ( Soeske ) Capote even gelongeerd. Ging goed! Draak heeft lekker veel energie, maar pakt het gelukkig snel op.
Zal even een foto spammen, en ook nog even een paar foto's van het wandelen.

Afbeelding
Showen! :D

Afbeelding

Afbeelding

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:37

Leuke foto's! Jullie hadden duidelijk een paar zonnige minuten te pakken ;-)
Hier is er momenteel geen touw aan vast te knopen wat het weer gaat doen...
Eergisteren heerlijk gewandeld, Chim sprong maar een paar keer weg, en verder deed ze het netjes... gisteren en vandaag maar gewoon in de bak aan de slag gegaan. Ze loopt linksom helemaal zuiver en rechtsom alleen met het weg draven nog niet helemaal 100, maar ook al veel beter!

Amor gelukkig weer wakker en op stal, fijn dat het goed gegaan is en inderdaad wat extra dagen op controle is zo slecht nog niet!

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:53

Leuk die foto's van capote vooral die laaste is lief van jullie 2 samen.

Vandaag weer voor het eerst sinds tijden prive les gehad met kyra pff dat is wel weer bikkelen zeg was blij toen we klaar waren, gelukig wel droog weten te houden. Morgen spierpijn weet wel zeker

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:41

Ja, was ff gezellig weer!
Die laatste 2 van Astrid en Capote zijn vorige week gemaakt, hadden gister helaas niet zulk mooi weer

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:14

Heey

Dankjulliewel :)

Laura: Tuurlijk mag je hier weer mee kletsen :D

Esther: Super dat je vakantie heerlijk was :D

Geeske: Fijn dat ze weer lekker aan huis komen te staan. Super dat het beter gaat met der been :D

Astrid: Lekker wezen wandelen met je kanjer. Fijn dat het zo goed gaat :D
Leuke foto's :D

Dapperedodo: Fijn dat de operatie goed is gegaan :D

De VA was gisteren weer geweest maar kon niks beginnen met Nikita. Haar voet doet natuurlijk vreselijk zeer en de VA kon er echt niet aankomen. Ze werd zelfs gevaarlijk van de pijn.
Toen hebben we besloten om de hoefsmid met de hoefstal te laten komen.

Die is vandaag geweest en heeft samen met de VA de ontsteking goed open kunnen maken. Er kwam een hoop prut uit haar hoef. Nu mag ze niet in de paddock ( is van zand) ze moet dus op het gras blijven, we moeten elke dag haar hoef weken in de soda en elke dag een kwartier stappen met der. Volgende week komt de hoefsmid terug om een speciaal ijzer met een zooltje onder haar hoef te doen zodat de druk beter verdeeld word.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:35

Tsjonge, jij hebt het er ook steeds wel druk mee! Nikita wordt dus ook link van de pijn!
Dat was met die wond van Chimanga kus ook zo, dan kun je er echt helemaal niets mee beginnen! En de jouwe zijn natuurlijk nog wat sterker dan de mijne denk ik...! Al moet je wel vies oppassen voor dat been dat alle kanten opmaait }:) Draken zijn het dan!
Krijg je haar been wel goed in de emmer dan? Want dat lijkt me ook erg lastig... Sterkte er weer/nog mee!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:39

Dankjewel :) Chim is denk ik wel vlugger met haar benen dan Nikita :P Nikita trapt niet maar ze gooit zich om, ze gaat zitten, stijgeren, voorbeen zwaaien ( voorhoef doet zeer) en heel erg hangen op de VA.
Dan kan de VA onmogelijk iets aan die hoef doen en het is gevaarlijk.

We hebben thuis een grote ton staan waar ze in kan staan. Als dat niet werkt moeten we een soort hoefzak maken. Emmer werkt niet, die gooit ze steeds om en dan gaat ze op de emmer staan en dan zegt emmer krak.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:03

Mijn paard probeerd weg te lopen met de emmer onder haar been... dan glijden ze vies uit! Dus pas maar op ;-)
Chim is inderdaad wel heeel vlug met haar beentjes... wanneer een normaal paard eerst een keer dreigt en dan 1 keer uithaal, heeft zij al gedreigd en drie meppen uitgedeeld ofzo! De slaat, trekt snel terug en slaat echt gelijk weer tot je voldoende afstand genomen hebt... Het kreng! Maarja.
Gewicht in de strijd gooien is ook niet fijn :S

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:58

Het is wat met die paarden!! Sterkte voor diegene die het nodig hebben.

WHHAAAAA!! Moet even blij zijn! Ik heb Capote vanavond gelongeerd ( en stiekem heel goed naar Suzanne gekeken gisteren hehe ) en het ging ECHT fantastisch. Nu zal niemand me geloven haha, maar had het eigenlijk moeten filmen :D
Linksom perfect, eerst 5 minuten rustig in een kleine cirkel gestapt, daarna mooie overgang naar draf wat hij heel rustig en netjes deed. Toen een lekker stuk gegaloppeerd. Daarna andere kant op, was wat moeilijk maar heb stug doorgezet, stap draf en galop. Galop wilde hij racen, elke keer weer terug gehaald net zolang tot hij rustig galoppeerde. Toen ging het perfect! Op dat moment terug genomen, lekker gestapt en geknuffeld.
Zo fijn! Voor veel waarschijnlijk doodnormaal, maar voor mij als paarden-leek is dit echt een hele grote stap. ook voor mijn zelfvertrouwen natuurlijk :D
Suzanne, je zou trots zijn geweest haha :D

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:23

@limonade : wat fijn dat het goed ging dat geeft zelfvertrouwen en je bent niet de enige dat heb ik ook nog steeds met amor.

@ angela : jeetje nikita nog steeds pijnlijke voetjes en door alle pijn ook nog eens stout doen wel begrijpelijk hoop dat nu goed open is en dat dit de laaste keer is

@ geeske fijn dat chim der beentjes goed gaat

Zo heb me tog een spierpijn van gisteren niks meer gewent denkk ik

Morgen bij amor in de kliniek kijken hoe het met hem gaat had vandaag gebelt en hij stond al weer aandacht te trekken en had geen koorts dus dat is een goed teken

Weten jullie soms leuke muziek voor een carousel proef van 10 min we zoeken muziek en kunnen niks bedenken

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:36

Heey

Dankjulliewel :)

Astrid: Wat heerlijk meid :D Enne,doodnormaal kan ook heerlijk zijn hoor ;)

Limonade: Hoe was/is het met Amor?

Nikita loopt gelukkig een stukje beter. Nog steeds wel kreupel maar lang zo slecht niet meer.
Ze is ook weer lekker vrolijk en wandelt lekker de wei door.

Zo zag haar hoef er vanochtend uit:
Afbeelding

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:06

Zo gisteren bij amor geweest alles zag er goed uit wel nog wat zweling maar niet eernstig dus dinsdag naar huis.

Vandaag ook onderlinge wedstrijd gehad op stal in kiningedag stijl dus alles oranje heb ook meegedaan voor ervaring schiet snel in de stress met dat soort dingen vandaag ook weer maar niet verkeerd gereden en meer punten als vorige keer dus tog goed gevoel der over.

Heb me voor genomen om amor ook te gaan starten als die er aan toe is net zo lang tot we 1 winstpunt in de B hebben je moet tog een doel hebben he als is het een jaren plan ;p

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:22

Fijn dat Nikita wat beter loopt, hoe ist nu?

Jeeeh, Amor bijna naar huis.

Ik heb vanavond weer gelongeerd. Ging weer beter! Hij was erg relaxed. Linksom gaat zonder problemen. Rechtsom vindt hij moeilijk. Hij zweette ook goed toen we klaar waren. Rechtsom stappen is vooral een probleem, hij wil meteen draven. Dus eerst kleine cirkels aan de hand en zo verder. Daarna fijn laten draven, hoofdje ging mooi laag. Aan het einde dus flink zweten, goed uitgestapt en even een paar handjes grasmix in de stal. Helemaal prima! :D

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 23:43

Capote heeft al een heel ander gezicht gekregen, veel meer een ruinen koppie :j

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:34

Positieve verhalen hier! Leuk om te lezen :-)

Gisteren is Chimanga weer thuis gekomen. Dat ging alleen niet zonder slag of stoot! Wat kan zij zich verzetten zeg... gewoon griezelig!
Ze is al een paar keer op de trailer geweest en er is nooit iets mee gebeurd dus ze loopt er altijd zo op... gisteren alleen eventjes niet! Ze blokkeerde al bij de laadklep en we kregen haar er met geen mogelijkheid op. Ze moest toch mee, dus met veel geduld lang geprobeerd. Iedereen die hielp probeerde het op een andere manier maar uiteindelijk heeft dat allemaal na ruim 3kwartier klooien nog niets opgeleverd/. (Ja, een kapot halster, een wild en losgebroken paard, een geknapt touw, blauwe tenen van mijn vriend, blaren op de handen van mijn vader etc. etc..)
Toen toch de staleigenaren om hulp gevraagd. Zij hebben haar een koeienhalster omgedaan en haar zo stukje bij beetje vanuit de trailer naar binnen gewerkt. (constant druk houden zodat ze zich vanzelf weer een stukje over geeft) Ze heeft zich keihard verzet, gehangen en echt gevochten en ik zal zo de 'schade' eens gaan bekijken, gisteren toen we hier aan kwamen heb ik haar nog maar lekker even buiten gezet om te bedaren... Helemaal bezweten maar eenmaal in de trailer was ze heel braaf.

Eenmaal thuis deed ze het heel braaf, leuk in de bak gelopen, wat grasjes geknabbeld en lekker op stal. Geen lawaai gehad dus ik denk dat ze alles nog wel herkend!
Zal vanmiddag ofz. even foto's plaatsen.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:17

Ooh wat vervelend dat ze zo moeilijk laadt! Fijn dat het nu weer goed is. Ennuh.. foto's ? :D

Iemand tips mbt het opbouwen van weidegang bij Capote?
Binnenkort kan 'ie de wei op, maar om gaskoliek of i.d. voorkomen, wil ik het opbouwen. Eerst een uurtje of 2? En dan elke week wat langer?
Of zijn er mensen van mening dat opbouwen helemaal niet nodig is?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:33

Ik heb het toen niet gedaan, maar hij ging bij mij nieuw een bestaande groep in en het land was niet heel rijk.... Ik wilde m er niet uit halen omdat ie dan elke keer weer zn plaatsje moest veroveren, dacht ik laat m maar even aan paar dagen staan tot ie geaccepteerd is... Als ik nu de keuze zou moeten maken op basis van een nieuwe groep dan zou ik wel opbouwen, eerst half dagje, dan hele dag en dan dag en nacht ofzo... Maar ligt er ook aan hoe het land is en hoe je paard is ;).

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:42

Capote staat nu nog alleen, dat wil ik in de wei gaan opbouwen.
Eerst nog met 2 draadjes er tussen, dan 1. Als dat goed gaat, er gewoon bij. Alleen even kijken bij welke groep. Echt veel paarden zijn het niet, en het zijn voornamelijk merrie's. Zijn hengsten gedrag is hij al aardig kwijt, maar toch... even afwachten wat hij doet. En zijn ijzers moeten er ook nog onder vandaan.
Maar goed, hij heeft nog nooit op een wei gestaan, dus nog nooit 'vers' gras gegeten. Daarnaast heeft hij ook altijd alleen gestaan, wat nu ook opgebouwd moet worden ( aaaah wat zielig was 'ie hé ).
Gras ziet er goed uit, maar weet niet hoe het qua fructaan. Kan de site van Paard Natuurlijk wel even in de gaten houden.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:43

Ik doe het met Hinc wel altijd.. Als ik niet opbouw krijgt hij door het extra vocht uit het gras snel diarree... Maar Hinc gaat sowieso max. 4 uur naar buiten anders wordt hij zwaar ongedurig.