[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon89

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:05

Nou ik ben net thuis.
Het ging echt goed! :D Natuurlijk zijn er altijd wat schoonheidsfoutjes, maar ik ben echt tevreden. Ze sprong ook goed aan! :)
Helaas hoorde ik tijdens het losrijden dat ik de andere proef moest rijden dan die ik geoefend had, maar maakt niet uit verder.
Met losrijden was Tjarda een beetje rennerig, maar later niet meer, en in de bak was de jury auto een beetje eng, maar verder niks aan de hand.
We hadden 180 punten :D :D

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:53

wph1 schreef:
JENNIFER: wat een schattig veulentje en begrijp ik het nou goed dat zijn vader die fries is........

Dat is geen fries. Dat is de P.R.E.-hengst Hosco XXI
Ik zie er zelf eerlijk gezegd ook niet echt een Fries in :o

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:57

idefix4 schreef:
Dat was het ja! Er is toen een poos geweest dat we hier werden gebombardeerd met de mooiste veulens en dan haal ik er nog wel eens een paar door elkaar. Idd ook een plaatje.
Blijft Mistico bruin?

Shanna, dat klinkt beter! Heb je dan ook nog meer tijd om met je andere hobby bezig te zijn? Windevrouwe? Nog wedstrijden in het verschiet?

Mistico blijft inderdaad bruin :D Hij heeft zelfs een beetje wildkleur over zich (sorry Jennifer dat ik voor jou spreek :o)

Sharon: Nee, dat zijn niet mijn paardjes. Dit is mijn spaanse hengst Igneo, nu 1,5 jaar van dezelfde fokker:

Afbeelding

Afbeelding

Jennifer8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:21

Hi allemaal,

Shanna, thuis afstuderen, doe maar luxe. Hoe kan dat zomaar? Moet je alleen literatuuronderzoek doen of iets dergelijks?
Sharon, dat paardje op de 3 foto´s van Sanne is inderdaad van mij :D , maar Sanne kan hem mooi vastleggen, dat sowieso.
Idefix, vandaag Mistico nog even van dichtbij bekeken, hij blijft inderdaad echt bruin. Geen wit haartje te bekennen. Leuk naar indoor Brabant. Hou ons op de hoogte!

De wedstrijden zijn weer goed gegaan dit weekend zo te lezen? En sanne, niet erg hoor om alvast te antwoorden. Het had gekund natuurlijk, hosco een fries. Hij mist de sokjes. Heb overigens weleens het idee dat er steeds meer kruizingen friesxPRE voorkomen, maar dat kan aan mij liggen. Mistico is in ieder geval 100 % PRE. En dat fijne koppie heeft hij van zijn vader geërfd.

Jennifer8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:22

Leuke foto van Igs. Wat meet hij nu? Mistico mat vandaag 1,34 schoft en 1,36 kruis.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:22

Goedenavond allemaal!

Jennifer, welkom! Jouw mannetje is een plaatje om te zien. Sanne, mooie foto's van Mistico!

Zilfstar: mooi zadel. Hopelijk vele fijne uurtjes op de rug van Jippe!

En dan het ego-bericht:
Vandaag met Frío gesprongen. Wilde het al langer doen. Stalgenoot die elke zaterdag springles heeft legt voor haar les altijd vast de balkjes klaar. Frío is helemaal gek van balkjes lopen. Hem er langs sturen kost meer moeite dan hem er over sturen. En op de vorige stal heeft hij een paar keer mogen vrij springen en nadat hij dat door kreeg vond hij dat fantastisch. Tijdje terug al eens een sprongetje gewaagd en Frío gaat eigenlijk er altijd overheen. Lelt eerder de boel omver dan dat hij in de ankers gaat of er langs vliegt.
Dus met de stalgenoot die op zaterdag les heeft vandaag aan de slag. Het was niet hoog, dat komt nog wel, maar we hebben heerlijk gesprongen.
Begonnen met balkjes draven, daarna aan het eind een kruisje en zo steeds wat meer uitgebouwd. Frío ging ook heerlijk over zijn rug lopen.
Is dus goed bevallen en we gaan vaker een sprongetje wagen!

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:51

Jennifer sorry :o
Ik hoop dat je het mij vergeeft

Jennifer8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:53

Haha whp, no worries. Ik kan me daar niet druk om maken. Maar ik hoop dat je ze mooi vind, fries of niet ;-).

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:20

Jennifer8 schreef:
Leuke foto van Igs. Wat meet hij nu? Mistico mat vandaag 1,34 schoft en 1,36 kruis.

Igneo was ook ongeveer zo groot toen hij 8 maanden was. Inmiddels is hij 1.46 op zijn kruis, 1.45 op zijn schoft. Maar goed, Mistico zal zowiezo wel iets groter gaan worden. Igneo zijn paps en mams zijn beide natuurlijk niet heel groot.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:55

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:34

zasread schreef:
wph1 schreef:
JENNIFER: wat een schattig veulentje en begrijp ik het nou goed dat zijn vader die fries is........

Dat is geen fries. Dat is de P.R.E.-hengst Hosco XXI
Ik zie er zelf eerlijk gezegd ook niet echt een Fries in :o

Haha, Sanne, dan was ik toch niet de enige! :+ Maar ik vergeet het niet meer hoor. ;)
Maar ja, Friezen en Andalusiers hebben dezelfde voorvaderen hè? Ik zie er ook niks Friezigs in, hoor, het was bij mij toen zuiver het door elkaar halen van gegevens die ik wist, maar mijn lijstje is hier weer zo goed als compleet.

Branka: Top joh! Leuk springen! En Frio vind het nog leuk ook. Geweldig!

Suus: Mooie itp!

Gisteren ben ik in NoordHolland geweest. Bij mijn familie! Was beregezellig. Sam is wel los geweest en hij was helemaal dol! Met rijden wilde ik graag foto's, omdat ie tegenwoordig tijdens het lessen zo mooi loopt, nou daar was hier buiten niks van te zien. Hij was zo afgeleid en vrolijk. Dus geen denken aan dat ik fatsoenlijk kon rijden. De foto's zijn heel confronterend weer. Maar ik baal wel, want toen Frank weg was met zijn fototoestel, ging Sam weer mooi lopen. :( Dus helaas heb ik daar geen foto's van. :+ Desperado sloeg helemaal alles. Gut wat kan die puberen! Ik was in de bak bezig met Sabrina op dat moment ook. Die zat op een superbrave Prince. Maar ja, Prince en Des gaan niet zo goed samen, omdat Des in de wei graag jaagt op Prince. Uiteindelijk heb ik Prince maar meegenomen om een rondje te gaan wandelen. :+ Des werd toen nog vervelender! Frank had zijn handen vol aan hem. Maar ik begreep dat ze het weer eens zijn nu, dus al met al iedereen weer tevreden.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:45

Anouk, stuur die fotos maar die je wel hebt, kan ik weer ff kijken hoe het gaat en voorbereiden voor in April ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:42

Jennifer: wij moeten een opdracht uitvoeren, wel voor een bedrijf, maar mag idd thuis. We hoeven dus niet op 't bedrijf mee te werken oid.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:11

Ik zal er zo een paar sturen... Schrik niet, maar Sam was dus echt bloedheet! HAd mijn handen vol... :+

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:30

Ben benieuwd naar de foto's Anouk! Leuk he die hete paarden haha.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:48

Het is ook het weer om heet te zijn als paard, die van mij zijn ook heel druk op het moment 8-)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:55

Zo Anouk: geen spierpijn dan?
Moet je mijn gegevens ook nog hebben voor het lijstje? :P

Ik heb zaterdag lekker getraind met Jippe, met de slof op zijn langst en dan op het eind ook nog 2 balkjes ermee gelopen (met slof dus). Hij deed het allemaal heel netjes. Vandaag helemaal los gewerkt, dus enkel halster: geen bit, geen slof, geen longeersingel, geen longe. Gewoon helemaal los :D Begonnen etm 1 balkje in draf, daarna 2 en daarna 3.
Vervolgens (na 15 minuten) de balkjes dicht op elkaar gelegd voor de stap. Eerst 2 kort op elkaar. Daarna 3. En vervolgens de derde omgedraaid (was een caveletti) dus dat was dan een stap hoger. Deze hele oefening in stap ben ik mee gaan lopen, naast zijn hoofd. Vond ie wel gezellig en hij liep lekker door. OOK goed voor mijn conditie :+ En het hielp ook denk ik. Want bij het laatste, met 1 hoge balk, ben ik overdreven mijn benen gaan optillen en ik hoorde geen enkele aanraking...
Was een goede training zo'n 30 minuten. Daarna uitstappen, wandelen naar het hek (da's nog steeds eng) en daarna wandelen rochting wei langs de mesthoop (en dat is leuk, en wordt je als je Jipp heet ook heel jippig van... hoofd hoog, oortjes erop.... haaaaa de wei!!!!) Hij heeft zich iets tijd gegunt om wat grasjes te knabbelen. En toen waren we dan echt klaar.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:59

Dat klinkt goed, de training met Jippe. :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:17

Wanda: Klinkt vermoeiend voor paard en begeleider!

En uhm... ik zet hier niet graag foto's neer van mijn gestuntel. Ik zal eens zoeken naar één waar ie op stil staat. ;) De foto's gaan dan naar Suus, omdat zij er wat mee doet als ze me komt helpen... :+

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:21

Anouk: Nou hij had nog genoeg energie over voor flink wat gesnuif bij het hek en een frisse blik bij de wei :D Ik iets minder hihi :P
Beeeeetje moe worden kan geen kwaad en ik stop op tijd. Zodra ik merk na een 15 a 20 minuten dat die pootjes niet zo hoog meer komen gaan we over tot de stap-opstelling ipv draf en dat een 5 minuutjes (dat wil zeggen, 4 rondjes rechts en 4 linksom) Merk wel dat ie het inmiddels al langer vol houdt. De eerste keer was het na een 10 minuutjes al over met het draven. Dus we zijn op de goede weg!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:32

Soh, ik heb me net even over de wedstrijdkalender van het buitenseizoen gebogen. Hier en daar wel wat druk, maar daarna ook weer een paar weekjes rustig. Kunnen we lekker wat bosritjes maken voor we weer gaan trainen voor de wedstrijden. Ontspanning is ook belangrijk! En afwisseling!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:34

idefix4 schreef:
Wanda: Klinkt vermoeiend voor paard en begeleider!

En uhm... ik zet hier niet graag foto's neer van mijn gestuntel. Ik zal eens zoeken naar één waar ie op stil staat. ;) De foto's gaan dan naar Suus, omdat zij er wat mee doet als ze me komt helpen... :+

Sorry jonges, privileges he }>
Grapke ;)

Maar leuke fotos verder voorbij zien komen!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:47

Tja, zo is het wel! Haha.

Ik heb er een paar op mijn hyve staan inmiddels. De anderen moet ik nog even zien te verkleinen. Ik zag wel dat ik mijn houding nog lang niet heb zoals het hoort. Maar vergeet niet dat Sam deze keer echt extreem kijkerig was! Echt kans om daar op te letten had ik niet, want ik moest er veel te hard aan werken, om er zowiezo óp te blijven zitten. haha Verstandelijk weet ik dat ik er mee moet lachen, maar ja, gevoel en verstand zit dan toch wel heel ver uit elkaar. Oude reflexen leer ik niet zo maar af! Tijdens de lessen zal ik mijn vriendin vragen of ze een paar foto's wil maken. Mss krijg ik daarvan een ander beeld.

Maar deze schaadt mijn imago vast niet erg hier zo.... :P :+ Ik ben ook heel huiverig voor ITP. Foto's zijn zo moeilijk om te beoordelen!

Afbeelding

En dit is een foto net voor hij zuchtte om eindelijk ook gezellig mee te gaan doen...

Afbeelding

Ow ja, en na het rijden constateerde ik dat mijn zadel wat te ver naar voren lag. Ik had nogal haast met zadelen. Gewoonlijk ligt dat iets verder naar achteren! Op de foto's stoort het mij al gigantisch!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:52

ik wacht nog ff de rest af ;)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:12

Ik vind de lange manen van Sam stoer staan! :D