[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitano

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:09

Peet, Ik moet me helaas even terugtrekken voor september... Ik ga een week naar Canada (Toronto) in september maar weet nog niet de exacte datum.
Hoe gaat het nu met je vader? Is hij nog steeds zo in de war?

Lobke, wat een gave foto van Licor!!!! Toch cool dat hij in een boek staat.

Elske, een gebroken been is niet niks! Gelukkig dat hij wel kan genezen. Sterkte met hem!

Yenneke, Wat een bizar verhaal van die bijrijdster. Dat is in ieder geval wel een goed excuus om niet op te komen dagen.....

Laura, Dat meen je niet! Wat een verhaal....zo zie je maar dat een ongeluk in een klein hoekje zit, zeker met die paarden...en als ze wat hebben ben je er vaak ook flink zoet mee...

Femke, een kereltje zoals Slash vinden gaat inderdaad moeilijk worden en uiteraard wil je hem niet eens vervangen.... Het verdriet is ook nog heel vers, ik hoop dat het een beetje een troost voor je is dat er zoveel mensen met je meeleven.

cin, Lekker dat het beter gaat met het oog van Invierno! Ik hoop dat die mooie merrie wordt goedgekeurd, wat zijn je plannen met haar?

Ik zag ook nog een leuke welsh cob voorbij komen!! Ben gek op welshjes! Officieel niet barok maar ach, we zijn niet zo streng hier Haha!

een merrie bij Sam lijkt me niet zo´n goed idee, dan wordt hij helemaal de hele dag in elkaar geschopt Ach gut Ik wil het eigenlijk met diezelfde ruin nog eens proberen op een ander landje. Waar ze meer ruimte hebben. Het was Sam zijn landje waar hij bij kwam. Vervolgens werden er vreemde paarden naast gezet en in Sam kwamen zijn hengstenstreken omhoog. Die ruin was van hem en moest weg bij die andere paarden. Maar het landje was ook nog eens te klein.
ik wil het niet zonder meer opgeven. Hij heeft de meeste klappen gehad dus ik vermoed dat dat meisje het ook best nog wil proberen. Ik wil ook graag een paard bij hem waar hij lekker mee kan spelen.

gisteren is hij weer gemasseerd. Ze vond zijn rug al wat losser en soepeler. Ze heeft me nu ook geleerd hoe ik zijn probleemgebied (waar zijn spieren onderontwikkeld zijn door het zadel) kan masseren met een tennisbal! Dat gaan we dus elke dag voor of na het werken doen.

volgende week les met hem aan de hand en dan de week daarop weer massage en longeren aan de dubbele longe. het wordt tijd dat hij goed opgepakt wordt en zijn spieren goed gaat ontwikkelen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:26

Wat een nare verhalen zeg! Arme paardjes allemaal! Hoop dat de 'zieken' snel weer een beetje opknappen hoor Ja

Soeske: Goya is zeker wel veranderd! Hij is echt veel voller geworden. Ik hou wel van die 'dikkertjes' hihi Clown

Lobke: Geweldig dat Licor in een paardenboek staat! Pling Die foto is echt mega mooi! Ik heb een keer met Principe op de cover gestaan van de Amazone. En een keer met een fries. Ik heb allebei de boekjes wel Lachen

Femke: Hoe is het nu met je? Ik hoop dat het ietsje beter gaat.. maar het zal toch nog wel blijven steken voorlopig als je de stallen inloopt en je hoort hem niet meer..

Ik heb als het goed is (?) vanmiddag een fotoshoot met Jielt. Fabienne (www.fabienne-fotografie.nl) komt langs om de foto's te maken. Echt wel heel leuk! Ben benieuwd of het doorgaat. Ik laat jullie natuurlijk ook de foto's zien! Knipoog

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:46

Yenneke: Ik zal eventjes wat bladzijde terug kijken Haha!
Pfoeh, dat is niet zo best voor dat meisje. Hopelijk komt ze er snel bovenop. Logisch dat je geen bericht had gehad. Wil ze al ze weer opgeknapt is alsnog X-tremo gaan verzorgen?

Dinkeygirl: Dat zal fijn zijn Lachen

Elske: Hopelijk herstelt Fuego snel!

Lusitano: Ik hoop voor je dat het deze keer beter werkt met Sam en dat andere paard. En wat super dat je hem nu zelf ook kan masseren. Ik denk dat het vast helemaal goed komt met z’n rug.

Prinslover: O, wat leuk Haha! Ik zou ook nog wel eens een fotoshoot willen doen. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 10:12

hoi meiden,

ik lees alles mee met jullie,maar heb gewoon weinig zin of energie om wat te plaatsen...

ja,hoe het gaat met mij,ups en downs,is normaal denk ik,zo kan ik er een tijd heel nuchter over nadenken,en zo zie ik een foto van slash en dan komt er weer een huilbui aan...

we missen hem zo enorm,bestje had zich in korte tijd zo aangepast dat hij bij de hele club hoorde,en dus ook bij ons leven.

we willen ws wel een nieuw shetje kopen,voor bij die ouwe te zetten,maar op dit moment zit ik zo in 2 strijd,ik voel dat ik nl slash zoek,en die zal ik nooit meer vinden,aan de andere kant,zodra er zo'n kleine dreumes is,dan heeft die ook wel weer zijn eigen persoontje en zijn eigen karaktertje...

nou ja,we zien wel..

en inderdaad ongelooflijk hoeveel steun er komt en hoe besproken dit ponietje was,ik had niet de hoop mijn ouders slash te laten leren kennen door foto's,maar helaas,ze hebben hem nooit live gezien,maar ik had de linken doorgestuurd van slashies topics,en die lagen ook helemaal in een deuk om hem,ze vonden hem ook geweldig...

maar ja,ander nieuws ,over wessel,dat gaat beter,ze hopen deze week los te kunnen gaan rijden,maar dat hoofdstel blijft maar van zijn hoofd affloepen,dus nu willen ze een australisch hoofdstel aan gaan doen...in de hoop dat dat wel blijft zitten...

ik wil geen austrailsch hoofdstel Haha! die dingen zijn echt niet mooi,zit ik hier met mijn hoofdstel met gouden randjes Nagelbijten / Gniffelen

iemand ervaring hier met paarden welke een hoofd hebben waarbij het hoofdstel zo makkelijk eraf floept??

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 10:23

Hey Femke, al je emoties zijn begrijpelijk hoor! En je mag absoluut elke dag vertellen hoe erg je Slash mist! Ook als het verdriet straks minder vers is.

Vwb hoofdstel, ik heb geen idee. Kan me er geen voorstelling bij maken dat het hoofdstel uit floept? Wanneer gebeurt dat dan? Schud hij met zijn hoofd?

Prinslover, gaaf zo´n shoot! Als ik straks weer aan het rijden ben met Sam wil ik ook foto´s! Wel snel posten dan he!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 10:34

nee,hij schudt het niet uit,maar als je bv aan een teugel hem meeneemt dan gaat het kopstuk aan de andere kant bij zijn oortje eraf...

erg onhandig,had er hier al last van,maar toen zeiden die mensen met een vlechtje bij het kopstuk is dan blijft het wel zitten,inmiddels heeft ie daar dus een keelband gekregen en moeten ze het hoofdstel met touwtjes aan die keelband vastmaken..

dus elke druk die je geeft op een hoofdstel,al loopt je ermee en hij kijkt een andere kant op,dan floept ie met het kopstuk achter zijn oortjes langs Zij zijn groot en ik is klein!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 10:39

Femke: Ik ken het gevoel dat je op zoek bent naar een nieuwe slash. Dat heb ik ook met Goldy gehad. En dat heb ik nog steeds. Goldy was voor mij het meest bijzondere paardje dat ik heb gekend en er is geen paard die aan haar kan tippen. Ze zijn gewoon anders en Goldy was niet perfect, maar ze is gewoon niet te vervangen. En slash is ook niet te vervangen. Als er een andere shet komt is die gewoon een eigen persoonlijkheid.
En je mag zo vaak je hart luchten over Slash als je maar wil. Dat is juist goed en dat lucht op. En het is gewoon heel erg wat je hebt mee gemaakt! Ik wens je nogmaals heel veel sterkte en ik hoop dat je er snel weer een beetje bovenop bent.
(ennuh, je hebt zoveel mooie foto's van Slash, genoeg keuze om deze jongen ergens in huis een speciaal plekje te geven)

Lusitano: Ik ben erg benieuwd hoe sam er nu uitziet, de laatste keer dat ik een topic van hem heb gezien is alweer heel lang geleden.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:53

Ik lees nog steeds braaf mee!

Lobke, wat een gave foto! wel heel stoer je paard in zo'n boek..

Elske, Wat een rottigheid zeg, zo'n gebroken pootje, zeker bij zo'n jonkie. Veel beterschap voor hem gewenst!

Yenneke, wat een bizar verhaal inderdaad...

Laura, ik sta er ook altijd weer van te kijken, het zijn zulke grote dieren, maar eigenlijk zo kwetsbaar he.. brrr toch akelige dingen..

Cin, wat een leuke merrie! Fijn dat Invierno's oogje beter gaat. Heeft hij er nog erg last van?

Soeske, wat staat Goya er lekker bij!

Lusitano, ik hoop dat het de volgende poging beter gaat, kan me voorstellen dat je graag een maatje voor hem wilt, alleen is toch ook niks eigenlijk. Veel succes ermee iig!

Prinslover: Ben benieuwd, je moet wel de foto's showen hier he!!

Femke, hihi die oortjes zijn gewoon te klein Nagelbijten / Gniffelen En als je nou gewoon de band achter zijn oren in een vlecht meeneemt? dus pluk manen van achter zijn derde oor onder het kopstuk door richting oortjes, dan weer terug eroverheen naar achteren en dat dan stukkie invlechten? of zijn zijn manen daar niet lang genoeg voor? Ik roep maar hoor.. wel echt een lastig probleem, jij helemaal blij met je mooie hoofdstel Tong uitsteken en een stuur is toch best handig Nagelbijten / Gniffelen Of misschien moet je toch maar gaan NH-en he, niks geen hoofdstel, gewoon in die kleine oortjes fluisteren waar je heen wilt *LOL*

Lastig hoor..

Zo, ik hoop dat ik niemand vergeten ben...

Ik ben helemaal trots op Yippie, ze heeft een koutje opgelopen en stond wat te hoesten en te snotteren, dus toch de da maar even laten komen, en ze was heel erg braaf. Het strafkamp doet haar goed, ze is weer helemaal lief en knuffelmutsig. Hopen dat dat zo blijft! Vind het wel jammer dat ik alleen met tweedehands verhalen over haar kan komen, zou haar zo graag vaker zien.. maargoed, femke houdt me trouw op de hoogte, dus daar moeten we het dan voorlopig mee doen. Ik vind het wel allemaal heel snel gaan, ze is 4 juni twee jaar geworden, volgend jaar rond deze tijd ben ik gewoon al bezig met zadels en inrijtoestanden.. is zo'n vreemd idee.. Maar het kriebelt wel hoor!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:00

bianca ze hadden het al ingevlochten....maar wessel zijn manen zijn niet echt je van het zeg maar,zijn nogal dun ,en die vlecht kan niet strak genoeg,dan zit het hoofdstel half afgetrokken over zijn hoofd...

nou ja,ik ga wel horen wat ze erop gevonden hebben,ik wil zowiezo even dit weekend bij hem langs gaan
even knuffelen,en kijken hoe het met hem gaat... Ja

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:25

de hooligan aan de dubbel Haha!

Afbeelding

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 15:52

Helaas niet zo heel veel te zien op die foto Moll! Maar blij dat hij weer lekker aan het werk is! Ik ga binnenkort ook weer starten met werk aan de dubbele longe, eerst maar wat begeleiding in zoeken! ik sta altijd volledig in de knoop met die lijnen Lachen

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:07

Yeah eindelijk foto's van Eef en Enno Go jij! Go jij!
Hij ziet er echt specatucalair uit moet ik zeggen, mooi hoor! Het over de rug en wegdrukken voor het bit is lastig, veel werk (en anda-eigen) maar komt vast goed!
En een nieuwe vriendje, altijd handig haha Knipoog
Pipi ook mooie foto's, lekker je paardje zo helemaal klaar zegmaar, en wat een mooie papa Kwijl
Balen Lusitano, zo een slecht dagje, maar daarna kan het alleen maar beter worden Pling
Babootje: Hallo en mooie pony! Een vriendin van mij heeft ook een zwarte welsh cob, ook zo'n beauty!
Zasread: ja lekker gewandeld hoor! Tis net een hondje dan he, zo grappig Tong uitsteken Gister weer getraind, met het nieuwe hoofdstel, ben dr verliefd op Lovers rondgenaaid met een hoge brede aansnoerneusriem, staat echt super chique Lovers
Nog steeds geen kippetje gegeten haha Tong uitsteken Ik heb ook echt mega-tandartsen angst, ben net veranderd van tandarts omdat ik naar die andere al een jaar niet was geweest uit angst Nagelbijten / Gniffelen
En wat een loser die tandarts zeg, ik ga ook absoluut niet naar de universiteit, daar ben ik gewoon niet voor in de wieg gelegd, al die saaie theorie.. Er zijn ook mensen die dat wel prima kunnen maar dus ook die dat niet kunnen!
Kimmie261: Nogmaals sterkte, ik vind het echt zo verrot voor je (en dat kleine mannetje).. Ach gut

Over het weekend, het lijkt me leuker als we een keer iets ergens organiseren wat voor iedereen bereikbaar is, en dat iedereen dan ook kan, misschien kunnen we dit handiger op het barokke paarden forum uitzoeken?

Loolapelooza: Nog een ongeluk, balen hoor! Hoop dat die man ervan leert, maar dat denk ik wel Ja
En peet, wat jij zegt, de paarden in de stal laten staan tijdens het uitmesten, gebeurt op vet veel stallen, ik had ook niet verwacht dat zoiets zou kunnen gebeuren! Fuur gaat altijd de box uit, omdat zijn ogen geiirriteerd worden van het opstrooien..

Yenneke: Dat is raar maar dat schijnt dus vaker te gebeuren. Om eerlijk te zijn zou ik die al meteen "afschrijven". Tenzij er een medische kwestie of iets was, maar bellen kan je bijv. wel als je door iets anders werd opgehouden. Het zijn schijnt erg lastig te zijn een verzorgster te vinden die zich aan haar afspraken houdt... *Leest nu dat het idd medische kwestie is, sneu voor dat meisje!*

Idra: Gave foto hoor, je herkent hem er wel van (vind ik dan). Ben jaloers dat je naar andalucia gaat haha Haha!
Dat boek lijkt me ook wel wat, ik kom vaak genoeg in Duitsland, dan zou ik het misschien wel kopen Ja In duitsland is sowieso alles goedkoper..
Hey Kjoetie komt ook weer eens langs! Dat wachten is het vast wel waard! Fuur is ook beetje verkouden...

Dubbele longe gebruik ik nu nog steeds bij Furia, dit gaat erg goed!
Gister weer lekker gereden in de bak, morgen lessen (om 9 uur al haha lekker vroeg Tong uitsteken )
Ook mijn reading over Furia binnen gekregen, het klopt echt super en heel leuk om te lezen!
Voorderest ben ik moe!! Maar moet vanaaf nog oppassen en morgen dus weer vroeg op... Achja, als het weer mooi is dan 's middags lekker naar het strand Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:08

Helaas, die fotoshoot ging niet door, Fab is ziek.. Nouja, ander keertje dan maar, misschien wel maandag a.s. Wel jammer maar ze komen iig wel Haha!

Lusitano: Leuk dat je het toch nog gaat proberen met Sam. Misschien gaat het dan toch wel helemaal goed, en worden ze dikke maatjes. Ook fijn dat je heb geleerd hoe je kan masseren met die tennisbal, lijkt me ook wel intressant.

Moll: Leuke foto van je paardje! Fijn dat ie weer bezig is, hij was zo zielig met zn beentje Ach gut

Femke: Nog steeds veel sterkte.. Wel goed om te horen dat Wessel al wat beter gaat. Maar van dat hoofstel is wel knap lastig!

Madelief: Succes morgen dan met opstaan Gaaaap haha! Ik zou er echt niet uit te branden zijn, ben gek op slapen hihi! Clown

Kjoetie: Yippes is echt een leukerd, ben stiekem wel jaloers dat jij (en Fem ook tuurlijk) zo leuk beestje in bezit hebben. Als ik later ook een paardje neem, dan wil ik ook zo'n lolbroek haha Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:28

Prinslover schreef:
Helaas, die fotoshoot ging niet door, Fab is ziek.. Nouja, ander keertje dan maar, misschien wel maandag a.s. Wel jammer maar ze komen iig wel Haha!

Oh nou dan hoop ik dat ze morgen beter is, want dan zou ze bij mij komen! Vork

Moll Mooie longe, singel en schoftdingetje van Willy, hahaha Knipoog
Nog steeds tevreden over de lessen? Kan ook niet anders! Pling

Ik ga niet wachten tot dat meisje hersteld is. Ik heb op korte termijn een verzorgster nodig. In ieder geval voor 9 juli, want dan begin ik weer met de verkoop op m'n werk. Heb dan af en toe avondklanten en ben 's avonds helemaal kapot.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:10

meneer had ook even aandacht voor de dame aan de andere kant
Afbeelding

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:12

Hier maar weer eens een berichtje van een trotse liefhebber! Lees lekker al jullie verhalen maar heb meestal zo weinig tijd om zelf wat te schrijven dat het alleen bij lezen blijft...

Toch even een foto van mijn Knollie met de blik: "Ik zie je wel maar kom lekker niet!

Afbeelding

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:30

Oh wat is Nappie al wit geworden!! Ik herinner me nog foto's van toen hij echt heel donker was Lachen

Wat een lastig probleem van Wesjes hoofdstel, komt dat dan omdat hij kleine oren heeft ofzo? Haha! Ik zeg maar wat Clown

En ook Gitano doet zijn best aan de lijnen zie ik!

Ik heb net een heerlijke les gehad waarin we gewerkt hebben aan het verlengen van het zweefmoment in draf. Dat ging best goed naar het einde toe! Een vriendin heeft foto's gemaakt, dus wie weet komen er plaatjes Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:36

We blijven weer lekker veel foto's zien! Leuk!
Ben benieuwd Lobke! Knipoog
En als de shoot morgen door gaat dan ook weer binnenkort foto's van iXie Vork

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:41

Wow Elskevree, een gebroken been klinkt erg heftig! Gelukkig is de prognose goed, hoop dat hij snel weer op 4 benen is!

Heb verder nog mooie foto's voorbij zien komen Haha!

En Yenneker, dat is natuurlijk wel een hele goede reden dat ze niets heeft kunnen laten horen. Pfoeuw!

Femke, ik zag deze Shet op Bokt te koop staan en ik dacht aan jouw viewtopic.php?f=5&t=785161

Met het paard op stal is het al een beetje beter, hij staat alweer op z'n been en doet rete-debiel als de anderen naar buiten gaan. Dat is natuurlijk niet zo heel goed maar hij heeft in ieder geval veel minder last van z'n been. Nog 8 dagen boxrust en hij mag buiten stappen, het is wel grappig (naja, 'grappig') om te zien hoe de spieren heen en weer bewegen in de wond als hij z'n been beweegt. Ze werken in ieder geval nog Knipoog

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:43

Het wordt al een hele vent Moll! en die dame was natuurlijk niet te versmaden...zeker zo mooi getoilleteerd! Lachen

Lobke, foto´s!!!! (dat roep ik, ik weet dat ik ook dringend foto´s moet plaatsen...)

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:45

Wat een snoetje heeft dat shetje Laura!! Echt zo´n brutale donder.
Vind hem alleen niet goedkoop, zeker als je hem puur als gezelschapspaardje wilt inzetten.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:05

Oh die zwarte shet heeft een heel mooi hoofd zeg

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:10

Nappie wordt een sproetenkop! Lachen Heerlijk al die sproetjes.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:24

mooie shet!!

Citaat:
Kjoetie: Yippes is echt een leukerd, ben stiekem wel jaloers dat jij (en Fem ook tuurlijk) zo leuk beestje in bezit hebben. Als ik later ook een paardje neem, dan wil ik ook zo'n lolbroek haha Haha!

hihi, ja gevoel voor humor heeft ze wel ja Nagelbijten / Gniffelen Ik ben ook wel heel blij met haar hoor, ik vind haar gewoon ook zo mooi...

Afbeelding

Lovers

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:42

dames dames wat gaan jullie weer hard!
Ik hou het gewoon allemaal niet meer bij.
Allereerst bedankt voor de lieve commentaren op de rijfoto's.
Is toch altijd eng foto's plaatsen zeker omdat het allemaal nog niet klopt.
Fem wat fijn dat het goed gaat met wessel. Snap heel goed je verdriet om slashie.
Die zwarte shetlander ziet er geweldig uit maar ik vind hem ook erg duur.

Dames met veulens (oa lusitana, regine en lisenka) hoe is het bij jullie met de kleintjes?

Prinslover: Hoe is de shoot gegaan? Fabienne komt morgen bij mij foto's maken van Enno.

Kjoetie: wat gaat jippie hard zeg in de groei! echt niet normaal meer!
Mol: Ik ben effe druk maar binnenkort dan pb ik je even voor een afspraak (weet je nog op het andalusier forum????)
Kom ik even foto's maken van gitano.

heeee napoleon. Jij ook hier!!!! Net als Elske!!!
Gezellig hoor!!! hoe meer vrienden hoe meer vreugd!

Hier alles goed. Druk met vriendlief, Enno en ik heb zeer waarschijnlijk een bijrijdster. Enno is naar vreemden wat onwennig dus zal voorlopig wel mee gaan met haar.
Ze gaat ook lessen bij mijn instructrice.
Morgen komt fabienne bij mij ook een shoot maken.

Iedereen alvast fijn weekend!