[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SunnyHorse

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:54

Absolem, fijn dat het een vertrouwde plek is.

Denneboom, ik heb eigenlijk geen ervaring met schuurplekken vanwege zand. Weet je zeker dat het van het zand komt?

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:19

SunnyHorse schreef:
Jinthe1 schreef:
Fijn dat het goed is gegaan Absolem. Met genoeg gras zou hij zich vast snel thuisvoelen :j

Haha Sunny horse, zo herkenbaar! Ach, ze hebben weer 5 minuten geblonken _O-

Precies! Liep er achter aan om nog een mooie shiny foto te maken... was natuurlijk te laat... :+

_O-

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 20:10

Kennissen van me blazen hun paarden schoon met zo'n accu blazertje van makita :P gelukkig rolt picasso maar aan één zijde dus dat is nog wel enigszins schoon te krijgen

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 20:38

Hahah je paard schoon blazen werkt dat?

Denneboom had jij je merrie niet gescand op dracht?

Absolem hoe is het gegaan?

De gezusters
Afbeelding

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 07:59

Sunnyhorse: Ze heeft geen schuurplekken gelukkig. Alleen als ik zie hoeveel zand er na het rijden onder het dekje en op de rug ligt. Ben ik daar zelf bang voor.

Janine: Aankomende zondag ga ik een merrie scannen op dracht. Gisteren moest de andere merrie gescand worden op hengstigheid. Was nog minimaal dus aankomende vrijdag weer.

Altijd zo met dat wassen he, direct weer vies worden _O-

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:58

Haha herkenbaar die zandmonsters _O-
Wat bij die van mij keigoed werkt is een hardhaar borstel van de kruidvat (€3 euro uit mijn hoofd)
En erna met babybillendoekjes erover heen. Werkt echt super. Daarmee wordt de vetlaag op hun huid ook niet aangetast. Dit wil ik zelf het liefst voorkomen, maar het is zeker een keer het proberen waard.
Ik was Es gemiddeld 1x peer maand met babyshampoo. Dit is ook niet schadelijk en daardoor was je het ergste eraf. :o

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:08

LoveWithJoy: Dat kan ik inderdaad wel eens proberen! Heb je toevallig ook een foto van die borstel?

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:45

Wat fijn dat je een mooi plekje voor jelske hebt gevonden, hopelijk is dit voor jullie beide een goede oplossing!

De vorige eigenaar van hiske, heeft gevraagd of ik hem weer wil helpen met een projectje. Morgen avond halen we een 11-jarige stermerrie van Norbert op. Nog erg eenkennig, ze is voor 2022 drachtig van Jurre.

Ze is onbeleerd en veeeel te vet, de bedoeling is om haar in alle rust toch te beleren onder het zadel.

En a.s. zondag onderlinge wedstrijd op de vereniging met Hiske, hopelijk halen we weer een puntje erbij (is maar 1 proef)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:53

Getty_Maan schreef:
De vorige eigenaar van hiske, heeft gevraagd of ik hem weer wil helpen met een projectje. Morgen avond halen we een 11-jarige stermerrie van Norbert op. Nog erg eenkennig, ze is voor 2022 drachtig van Jurre.

Ze is onbeleerd en veeeel te vet, de bedoeling is om haar in alle rust toch te beleren onder het zadel.

Die heb ik op marktplaats zien staan denk ik.
Wel leuk toch zo'n project!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:57

Zonnebloem92 schreef:
Getty_Maan schreef:

Die heb ik op marktplaats zien staan denk ik.
Wel leuk toch zo'n project!

Dat kan heel goed kloppen. Ja, zeker leuk! Ben benieuwd hoe het gaat, papieren zijn in elk geval goed. :D

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:28

Sorry, ja zal vanmiddag ff een foto van die borstel maken.
Die van mij is helaas niet geprimeerd. Dus besloten haar te gaan verkopen.
Ze was wel kwiek, enkel zet ze haar linker voorbeen verkeerd weg.
Nu bleken ze ook wel erg streng, want ze keurde bijna geen ster en enkel 3e premies. Dus helaas :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:44

LoveWithJoy schreef:
Nu bleken ze ook wel erg streng, want ze keurde bijna geen ster en enkel 3e premies. Dus helaas :(

Zonde! Ik dacht dat een premie voor jou niet zo van belang was toch en dat ze geïnsemineerd zou worden? Maar nu toch niet drachtig en de verkoop in?
Hoe oud is ze?

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:00

Zonnebloem92 schreef:
LoveWithJoy schreef:

Zonde! Ik dacht dat een premie voor jou niet zo van belang was toch en dat ze geïnsemineerd zou worden? Maar nu toch niet drachtig en de verkoop in?
Hoe oud is ze?

Ja dat was het in eerste instantie ook niet. Alleen heb ik eergisteren te horen gekregen dat ik een transplantatie moet ondergaan, waardoor ik ervoor moet kiezen wat het belangrijkste is.
Anders zou ze bij mij nog 4 jaar stil staan en ze is nu 3 dus dat vind ik zonde. Dan heb ik liever dat ze nu een goed huisje krijgt en dat ik er achteraf niet te min heb gedaan.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:45

Wat jammer dat ze niet geprimeerd is. Ik heb nog niet de hele keuring bekeken maar ik denk niet dat ze strenger hebben gekeurd dan anders. Het is maar net wat de paarden laten zien en beenwerk bijvoorbeeld is vanuit ons schermpje gewoon niet goed te zien. Wel heel jammer natuurlijk!
En je transplantatie klinkt heftig, jeetje, sterkte!
Ik weet wel iemand die een draagmerrie zoekt en er daarna de sport mee in zou willen. Mocht dat een optie zijn dan kan ik je haar naam geven via pb en zou je eventueel contact op kunnen nemen.

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:15

Jinthe1 schreef:
Wat jammer dat ze niet geprimeerd is. Ik heb nog niet de hele keuring bekeken maar ik denk niet dat ze strenger hebben gekeurd dan anders. Het is maar net wat de paarden laten zien en beenwerk bijvoorbeeld is vanuit ons schermpje gewoon niet goed te zien. Wel heel jammer natuurlijk!
En je transplantatie klinkt heftig, jeetje, sterkte!
Ik weet wel iemand die een draagmerrie zoekt en er daarna de sport mee in zou willen. Mocht dat een optie zijn dan kan ik je haar naam geven via pb en zou je eventueel contact op kunnen nemen.

Ja dat denk ik ook wel hoor. nu moet ik zeggen dat ik 1 jurylid ken en die is wel strenger dan gewoonlijk.
Maar het is alles bij elkaar en via dat stomme schermpje volgen is inderdaad niks.
Zij mag mij wel een pb doen hoor :)
Ze loopt verder keurig alleen is ze voor de fok minder geschikt ivm haar missende premie. Het draagmoederschap zou daarin wel weer kunnen. Dus laat maar weten hoor.
Ze moet niet met spoed weg, enkel wordt ik binnen nu en 6 maanden getransplanteerd dus dan is het wel fijn dat ze al een huisje heeft waar ze meer beweging krijgt dan bij mij.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:38

Ach heb ik jou keuring helemaal gemist? Stond jou merrie bij Chardon of haal ik nu wat door elkaar?
Dan kijk ik even op de stream terug.

Ibbeltje is as woensdag de sjaak :)) Ze staat als 10e op de lijst en ze beginnen om 10 uur dus ik gok ergens rond 11 dat ze mag optreden.
Ik ben er ook op voorbereid dat ze stamboek wordt en wellicht 3e premie dus geen hoge verwachtingen verder. Opname stamboek zou ik toch echt wel erg fijn vinden.
Wat voor merrie heb je voor de verkoop? Kan ik zo snel even niet terugvinden.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:55

Ik had trouwens van de week een gesprek bij de nieuwe heuvel, ook omdat ik zelf nog een keer wil fokken en er ook beste kans is dat die van mij geen premie haalt.
Jan Folmer zei dat veulens vandaag de dag van ongeprimeerde merries nog best veel opbrengen Een gezond paard is zeer veel vraag naar? Misschien toch nog overwegen?
Ik zou nog een veulen willen maar voor eigen gebruik. Hoewel je nooit weet hoe het loopt in het leven...

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:01

Ik heb bij aanschaf van Odin echt niet gekeken of zn moeder een premie had of niet.
Bij geen enkel paard wat ik heb aangeschaft in het verleden trouwens....

Ik kijk naar het type paard, en ik denk dat vele mensen daar net zo over denken

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:13

Ik ben als een blok gevallen voor de moeder van Ibbeltje en 3 jaar later 8)7 zag ik pas wat een goed papier zij had...dus idd ik heb gekeken naar het type paard. Zijn natuurlijk ook veel mensen die wel papier super belangrijk vinden maar ik denk ook heel veel mensen die gewoon een heel fijn lief, gezond en betrouwbaar paard zoeken.

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:17

Timmie06 schreef:
Ach heb ik jou keuring helemaal gemist? Stond jou merrie bij Chardon of haal ik nu wat door elkaar?
Dan kijk ik even op de stream terug.

Ibbeltje is as woensdag de sjaak :)) Ze staat als 10e op de lijst en ze beginnen om 10 uur dus ik gok ergens rond 11 dat ze mag optreden.
Ik ben er ook op voorbereid dat ze stamboek wordt en wellicht 3e premie dus geen hoge verwachtingen verder. Opname stamboek zou ik toch echt wel erg fijn vinden.
Wat voor merrie heb je voor de verkoop? Kan ik zo snel even niet terugvinden.

Jaa klopt idd.
Es is nu 3, wel opgenomen in het stamboek maar geen premie. Drager van waterhoofd en dwerggroei. Verder beleerd voor de kar en onder het zadel. Verkeersmak en ontzettend braaf in de omgang. Dus echt zonde dat ze weg moet helaas.. maarja belang van m'n meisje staat voorop.

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:20

Timmie06 schreef:
Ik ben als een blok gevallen voor de moeder van Ibbeltje en 3 jaar later 8)7 zag ik pas wat een goed papier zij had...dus idd ik heb gekeken naar het type paard. Zijn natuurlijk ook veel mensen die wel papier super belangrijk vinden maar ik denk ook heel veel mensen die gewoon een heel fijn lief, gezond en betrouwbaar paard zoeken.

Ja dat is ook zeker waar. Ik moet ook zeggen dat ik enkel naar haar paps heb gekeken bij aankoop haha.
Maar wat zouden jullie doen? Ik wordt geopereerd aan m'n alvleesklier. En ik hoop hiervoor snel een alvleesklier te mogen krijgen. Dit zal betekenen dat ze ruim 3 jaar stil zal staan. Nu vind ik dat voor mijzelf niet erg, want ik geniet opzich van t tutten al. Alleen vind ik het voor haar sneu. Verzorgster vertrouw ik vaak niet en ik heb niemand in mijn vrienden kring die haar eventueel met regelmaat willen rijden. Dusja... dillema

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:43

Wat een moeilijke keuze zeg. Ik snap je twijfel. Ik kan je naam en nummer of mailadres wel doorgeven aan dat meisje wat een merrie zoekt. We wil graag haar merrie preferent krijgen maar de merrie heeft wat moeite met dragend worden/blijven. Maar je moet wellicht eerst voor jezelf nagaan of je haar echt naar een ander thuis wil laten gaan. Geen idee of je straks misschien ook steun uit je paardje gaat halen?

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 18:36

Wat een lastige keuze..

Je bent niet verplicht om te rijden he en voor het paard maakt het ook niet uit, zolang ze maar lekker vrij bewegen kunnen.

Als geld geen probleem is, dan zou ik er inderdaad nog even goed over nadenken.

Andere kant is, dat er veel vraag is naar brave jonge Friese paarden.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 18:56

LoveWithJoy schreef:
Timmie06 schreef:

Ja dat is ook zeker waar. Ik moet ook zeggen dat ik enkel naar haar paps heb gekeken bij aankoop haha.
Maar wat zouden jullie doen? Ik wordt geopereerd aan m'n alvleesklier. En ik hoop hiervoor snel een alvleesklier te mogen krijgen. Dit zal betekenen dat ze ruim 3 jaar stil zal staan. Nu vind ik dat voor mijzelf niet erg, want ik geniet opzich van t tutten al. Alleen vind ik het voor haar sneu. Verzorgster vertrouw ik vaak niet en ik heb niemand in mijn vrienden kring die haar eventueel met regelmaat willen rijden. Dusja... dillema

Als je haar in voorthuizen wil neerzetten wil ik haar best voor je trainen hoor. Onder het zadel of voor de wagen. Haha ze zal alleen wel pas opgepakt worden na mijn bevalling dus ongeveer vier a vijf maanden vakantie hebben dan. _O-

Twee spannetje met jelske. :))

Wordt ze nog bijgehouden qua scheren en vlechten ook want ik heb een hekel aan baardharen en manen zijn heilig bij mij. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 19:58

Jammer LovewithJoy, heftig ook die transplantatie. Ik zie jouw merrie op marktplaats staan, heb je niet nog meer/betere foto's van haar? Komt ze beter tot haar recht.

Je zou haar alsnog als fokmerrie kunnen gebruiken en het rijden op een laag pitje zetten, Friezen zonder vol papier gaan ook nog goed weg.
Zelf let ik wel op vol papier, maar tegenwoordig lijkt iedereen vooral op zoek naar een leuk en braaf paard en vinden papier minder belangrijk.