lusitano praat en foto,s

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwiaa

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:48

Pardal is niet makkelijk omdat hij heel introvert is en zich meteen afsluit bij spanning, maar alles is spannend. Een kegel die op een andere plek staat dan de dag ervoor is spannend, 2 balkjes ipv 1 balkje is spannend. En dan hem uit die 'freeze' fase krijgen is ... niet evident. Hij 'klikt' snel weg. Ik probeer nu met koekjes en dat helpt wel een beetje, maar dan gaat hij net heel snel over in ontploffen, wat dan als een gek rond galopperen is, stilzetten is terug 'weg' in freeze modus := Wat gek is, is dat op buitenrit ofzo hij super chill is met verkeer en al... Maar een balk in de piste?! Onder het zadel gaat algemeen wel beter, WE oefeningen bv. is best ok... dat is ook meer dan 1 balkje.

In de paddock gewoon is het ook wel een hele zenuwachtige, regen op het dak? DE RUSSEN VALLEN BINNEN. Kat van de buren? IK GA OPGEGETEN WORDEN. %)

Maar ALS hij dan ontspannen is, is hij zoals Nouvel ook merkt met de hare, ook wel enorm snel weg met dingen. Dus op dat vlak herken ik Trevo wel in Pardal, alleen denk ik dat Pardal wat extremer is in alles als ik het zo hoor :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:04

Jessix schreef:
Elisa2 schreef:
Ik denk dat het ook wel Lusitano eigen is dat niet ieder type mens ermee uit de voeten kan trouwens.

Geldt dat dan niet voor elk ras? De een loopt weg met een Fjord en de ander kan er niets mee beginnen toch? :D Het emotioneel laat rijp herken ik eigenlijk ook niet... Ik moest eerder wennen aan de zelfverzekerdheid.

Dat laatste snap ik wel, maar ik merk het wel..dat emotioneel wat later rijp zijn dan wat andere jonge paarden. En inderdaad, natuurlijk geldt dat voor ieder ras. :) Vindt de Lusitano alleen wat uitgesprokener en expressiever.

Dat klinkt inderdaad niet zo makkelijker Kiwia, dat afsluiten met spanning en in freeze komen kan heel lastig zijn. Zijn ze gelijk niet meer te bereiken..ik hoop dat je nog een middenweg vindt tussen freeze en ontploffen want die twee reacties klinken dus heel expressief. :D Ook heel lastig dat hij alles spannend vindt in de bak..hij klinkt wat onzeker.

Die van mij is eigenlijk ontzettend cool en dapper, vindt dat best een verademing. Alleen met andere paarden dan niet.