KarinvdM schreef:1500 kcal eten en daarbij veel sporten is natuurlijk niet echt goed.
Grote kans dat je meer afvalt als je wat meer gaat eten.
Ik snap de mensen die maaltijdvervangers nemen ook nooit zo goed, de enigen die daar beter van worden zijn de fabrikant en de verkopende winkelier...
Gewoon goed en gezond eten, veel groenten en fruit. Weg met prefab, de pakjes en zakjes, geen koeken, koekjes en gebak en ook geen snoep en zogenaam gezonde mueslirepen en ontbijtmuesli en cruesli.
Door al die troep weg te laten en een paar maand dagelijks een workout ben ik twee jaar in een paar maanden 10 kilo kwijtgeraakt. Ik heb mijn eetgewoonten blijvend veranderd en blijf nu ook redelijk op gewicht. Momenteel kan ik niet sporten en dat merk ik wel iets.
Toen ik met mijn 125 kg ging afvallen waren juist de maaltijdshakes een uitkomst. Ik had al vanalles geprobeerd en was met gewoon eten de hele dag met eten bezig, wat mag ik straks eten en wat mag ik tussendoor en wat mag ik vanavond. Door mijn ontbijt en lunch door een maaltijdshake (géén eiwitshake) te vervangen en 's avonds een magere maaltijd te eten dacht ik niet meer aan eten en vergat zelfs na verloop van tijd af en toe een shake. Als je niet weet wat dik (morbide obesitas dus) zijn is en eetverslaafd zijn is, dan kun je niet zeggen of een bepaalde methode wel of niet goed werkt en wat voor jou werkt hoeft niet voor een ander te werken.