[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:20

Tuurlijk Laura!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:25

tuurlijk mag jij nog meekletsen laura

angela balen van nikkita hopelijk loop ze snel weer beter

dapperedodo succes vandaag en hopelijk gaat alles goed met amor in de kliniek

geeske fijn dat de dierenarts is geweest, en gelukkig ben je op de goede weg

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:39

Thanx meiden! Ja het is veel te lang geleden dat ik iets gepost heb hier... Lees wel altijd braaf mee maar red het niet om bij te reageren...

Dapperedodo succes op de kliniek vandaag!

Geeske balen zeg van dat wild vlees...

Angela ah balen zeg jij blijft echt tobben. Hopelijk heb jij je portie bad luck nu gehad en gaat vanaf nu alles super!!!

Verder kan ik niet teruglezen helaas..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:01

Lau, heb ik ook wel eens last van hoor, lees ik wel bij, maar geen tijd of iets om te reageren

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:23

:wave: Ben ook weer terug van 12 heerlijke dagen Egypte! Pony had me echt gemist (als in owwww baas heb je een appel wat lief, en daarna was ik niet interessant meer :'), liefde van een paard gaat echt door de maag...). Misschien dat ik vanavond even ga proberen bij te lezen :P.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:47

Haha okee, liefde gaat echt door de maag ja!
Laura, welcome back ;-)

De wond van Chim is zo'n 1,5 a 2 cm in doorsnee denk ik, en dan bijna rond... dus voor op de kogel nog een flinke plek! Zal vanavond eens proberen er een foto van te maken...
Komt nu iedere keer met spoelen weer een velletje af, maar of dat opgedroogde zalf of een nieuw huidje is kan ik niet goed zien! En ik pulk er niet aan, het komt er zelf met het spoelen vanaf, dus laat het maar even zo...
Haar been is weer wat minder dik 's ochtends en ze draaft nu echt actief weg als ik het vraag... nog niet helemaal constant maar wel gewoon weer actief en dat heeft ze een hele tijd niet gehad. Dan wilde ze echt niet draven en nu gelukkig wel weer... Hoop dus dat dat de goede kant op gaat!

Sjanien, natuurlijk mag je me PBen ;-) Mits het niet een 100% horror verhaal is?! Haha

Komend weekeind komen de diertjes thuis! Toch wel weer zin in hoor! Ze staan daar prima maar zo nu met het constante verzorgen is het wel handig als ze gewoon in de achtertuin staat :j
Ben benieuwd hoe ze daar weer op reageren...

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:53

Wat fijn dat je de paarden aan huis krijgt je staan, Waar staan ze nu? Ik zal je wel een pb sturen.

Laura welkom

dapperedodo succes vandaag!

evdpanne: heb je een leuke vakantie gehad? Zal wel even tegenvallen met het weer hier. Bah ik wil zon en paar graden warmer.

Je blijft met dit weer ook met de dekens aan het sjouwen. vorige week was het best lekker weer dus de dekens af, zaterdag had het geregend en stonden er weer paar te rillen toen we ze s'avonds naar binnen haalden.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:57

welkom terug in nederland laura en ja liefde gaat door de maag lkkr vakantie gehad.

Weer terug van paardje naar kliniek brengen.
Hij was super braaf liep zonder twijfel zo de trailer op hij zag het hooi net dus was gelijk aan het eten stond goed stil, wel vond ie achteruit de trailer uit wel moeilijk maar dat was ook goed gegaan al kwam die wel helemaal bezweet de trailer uit. Nog ff met hem op het erf gestapt en was super ook op vreemd terein super braaf. Toen in zn stal gezet buitenstal met uitkijk dus hij ziet ook nog wat al kwam die amper boven de deur met zn koppie zo hoog was die met een hengsten rek denken zeker dat het een wilde hengst is. Wel zielig dat ie niks mocht eten. Toen weer naar huis en reden langs zn stalletje en meneer keek naar ons echt zielig van laten jullie me hier achter en hinniken met hart brak een beetje echt zielig vond ik het.

Heb toch maar wel de narcose verzekering afgesloten was 12 euro kon der ook nog wel bij voor de zekerheid zal niks gebeuren maar zal het me zelf niet vergeven als ik het niet gedaan had.

morgen gelijk kliniek bellen hoe de de dag daar doorgebracht had.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:36

Heb de kliniek gesproken en meneer is wat onrustig maar dat komt ook omdat ie minder tot weinig te eten krijgt de arme man. Donderdag ochtend wordt ie geholpen dan wordt ik weer gebelt dus nog even afwachten en met spanning zitten

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:46

Waarvoor heb je hem nu al naar de kliniek gebracht?

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:05

Omdat ie nu wordt afgebouwt kwa eten dus krijgt steeds minder te eten zodat z'n buik lkkr leeg is dus dan kunnen ze zijn bal goed vinden met operen. Mocht het ook zelf doen maar dat zag ik bij ons op stal niet zo zitten met al die kinderen die hem vaak wat toestoppen.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:16

Oeeh spannend! Is hij klophengst ( heb dat even gemist, sorry ).

Gisteren heeft Suzanne mij geholpen met Capote. We hebben toch een leuk stukje kunnen wandelen. Ging erg goed!
Morgenavond, of misschien vanavond want het is hier super lekker weer, ga ik weer even wandelen.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:31

Oei Oei, even spannend voor Amor dus! Wel fijn dat hij braaf is op vreemd terrein... hij zal wel even moeten wennen!

Capote lekker aan de wandel! Chimanga en ik lopen nu ook veel... gisteren weer lekker met wat andere paardjes een stuk gelopen, in het begin is ze dan zo ontzettend druk! en dan ineens zakt dat af en gaat het heerlijk... Das trouwens onder zadel ook, de oprit af is een hel, maar daarna is ze braaf ;-)

Ja, dekens sjouwen he, heb ik ook al last van -O- Wat moet je ook met dit weer..!

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:37

Ja het is een klophengst hellaas dus dat maakt het nog spannender voor me want ze kunnen niet vertellen hoelang die onder narcose blijft hangt er van af hoe snel ze zn bal vinden

Ja hij was heel braaf op vreemd terijn merk wel dat ie dan erg op mij vertrouwd enzo dus zolang ik rustig blijf doet ie veel voor me. Dit merkte ik ook steeds met wandelen ga steeds veder steeds weer nieuwe plekken

Capote lkkr aan de wandelen lkkr dat ie al zo braaf buiten is dat is fijn.

Dekens sjouwen wat een ellende is dat Amor heeft alleen avond zn regendeken om ben al aardig aan het afbouwen das wel fijn als straks nog beter weer wordt dan kan die afblijven

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:31

Ja, was gezellig! En leuke foto's (hint hint ;) )

Vandaag Goya even gereden, was niet super weer vanmorgen, maar dacht, beter wordt het vast niet. Werd wel mooi, maar hadden we niets meer aan

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 00:25

Spannend met Amor!

Ohh lekker gewandeld met Capote zie ik? :) Lekker hoor, wat fijn dat het zo goed gaat he!

En wat een takke weer was het hier zeg, niet normaal. Allerlei soorten neerslag gezien! Had de paardjes even lekker los in de bak, ging het ineens weer keihard! Paarden helemaal leip haha. Fiela uiteindelijk halster om gekregen, Oba er maar los achteraan laten lopen op hoop van zegen, ging gelukkig goed, op wat gestoorde galopsprongen na.. Bahbahbah! Ik had meteen behagelde paarden!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:17

Hier was het alleen gister ochtend aan het regenen, en de rest van de dag droog en zonnetje. Echt heerlijk! Vannochtend ook weer lekker zonnig, alleen nu komt de bewolking weer en is de zon weg, hopelijk blijft het droog moet nog naar huis fietsen :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:38

Dus morgen is de grote dag voor Amor! Sterkte alvast (zal vast een spannende dag voor je worden).

Hier ook lekker weer nu. Laatste dagje werken, morgen school en dan een weekje vakantie!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:54

gisteren was het hier de hele dag slecht, tot na het avondeten en toen ben ik nog lekker even met Chimanga en een stalgenootje met paard een stuk gaan wandelen...
Ze schrikt echt van rare dingen, en van hele logische dingen niet ;-) Geen peil op te trekken dus... maarja, ze is uiteindelijk best braaf!

Vanavond maar weer lekker buiten lopen denk ik, we mogen toch niet rijden!! Naja in de bak wandelen vind ik ook maar saai, en zij ook...! Dus we trekken er weer op uit.

Succes met Amor morgen!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:28

Wandelen is ook lekker inderdaad, deed ik ook veel met Shaggy. Maar na 1 gelukte en 1 mislukte ontsnappoging van m heb ik het niet meer zoveel gedaan... Zowiezo nooit alleen. Dan zit ik dr liever op als ie schrikt :P.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:36

Haha ja das waar... mijne probeert het altijd als we net van het terrein af lopen. Dom te springen en te draaien! Maar dan even doordrukken en dan loopt ze wel weer mee. Alleen ga ik ook niet hoor! Dat doe ik wel weer als ze thuis is, maar zo met een grote stal waarbij diverse paarden haar roepen enz. lijkt me dat gewoon niet verstandig! Dan gaat ze geheid omdraaien en terug racen ben ik bang,,,

Waar had je Shaggy gevonden, in een mooi groen weiland? ;-) of liep hij terug naar stal... Eng lijkt me dat!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:07

Op de weg, gevangen door iemand die zn auto dwars over de weg had geparkeerd ;). Had nog zo gehoopt dat het hek naar de weg dicht was (liep op een fietspad in het bos en wist dat naar links een hek was wat normaal altijd dicht is alleen die dag dus niet...). Maar ach gelukkig niks ernstig alleen even geschrokken, vooral mn moeder die mee was (en daarvoor nog complimenten gaf hoe rustig die was, tot er een rare ligfiets langs me raasde zonder enig teken van te voren....).

Tweede keer had ik een longeerlijn eraan, had geleerd van de vorige keer.... Dus ja die trok ie door mn hand (lekkere blaren) maar op het eind zat een lus waar ik in kon blijven 'hangen' en toen stopte die gelukkig alweer, eigenlijk nog voordat ik aan het eind van het longeertouw was. En die keer was zelfs nog met stalgenootje en ander paard erbij, maar als ie in paniek raakt rent ie zo van alles weg...

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:50

Ja precies... ik loop ook altijd met de longeerlijn er aan hoor! Dan heb ik even iets meer speling als ze gek gaat springen. Dan kan ik haar wel vasthouden maar even wat afstand nemen ;-) En je hebt inderdaad wat meer tijd om ze toch nog tegen te houden... een halstertouw is zo door je handen geslipt!!
Maar loop je met hoofstel of halster?
Ik probeer nu namelijk met halster maar heb dan natuurlijk nog minder grip.. denk er over om een touwhalster aan te schaffen! Vind het namelijk wel fijn als ze eventjes kan eten onderweg ofzo...

Ook altijd wel fijn ja, ligfietsen zijn ook doodeng! En wielrenners kondigen zichzelf ook nooit aan en razen in de meest vreemde kleurcombinaties ineens langs. Eigenlijk gewoon asociaal, maar ik denk dat veel mensen ook gewoon eccht niet weten hoe ze goed op een paard in kunnen spelen. Misschien dat ze bewust niet bellen omdat ze denken dat een paard dan schrikt?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:02

Ik vond de wielrenners die dag nog wel aardig, kwamen aanrijden en degene die voorop reden zeiden telkens jongens paard voor ons rustig passeren (wat ze ook deden), en daardoor hoorde ik ze ook komen. Alleen de ligfiets zei niks, en had iets geks achterop staan ofzo en toen was pony ineens weg :'). En ik loop altijd met hoofdstel in, heb ik net iets meer controle....

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 00:27

Ja ligfietsen zijn ook wel eng ja he vooral die kleuren en ze zijn zo stil wielrennes hebben wij niet zo veel.
Amor wandel ik ook veel dat kan ik met hem doen en verkeersmak maken is ook fijn wandel hem altijd met touw halster en parrellie 3 meter touw waar ik aan het eind een knoop heb gemaakt. Maar pak nu ook wel eens halster met hengsteketting als ik merk dat ie weer stout gaat doen. Hoofdstel kent ie nog niet dus kan der ook niet mee wandelen.