[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:34

wph1 (sandra?): schriktraining? Waar ergens? Ben benieuwd naar je verslagje!

Wanda: Je moet duidelijk nog heel erg wennen aan het zadel en Jippe ook nog aan het idee, dat het zadel niet meer zal knellen. Als je straks je eigen zadel hebt, ga je vast proberen om hem meer omlaag te rijden? Als je er even mee rijdt, ben ik benieuwd naar weer een filmpje!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:38

idefix4 schreef:
Wanda: Je moet duidelijk nog heel erg wennen aan het zadel en Jippe ook nog aan het idee, dat het zadel niet meer zal knellen. Als je straks je eigen zadel hebt, ga je vast proberen om hem meer omlaag te rijden? Als je er even mee rijdt, ben ik benieuwd naar weer een filmpje!

:j :j :j :j

Maar het reed al lekker!!!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:27

Heey
Jennifer: Welkom :D

Wanda: Leuk filmpje :D. Ziet wel duidelijk dat jullie beide nog moeten wennen ;) maar dat is logisch natuurlijk. Misschien 1 tip, weet niet of dat het komt omdat je moet wennen maar probeer je benen stil te houden ;).

Vanavond schoolfeest :D. Ik ga der wel heen en kijk wel hoelang ik het volhoud. Het is vanaf half 10 en duurt tot half 2.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 18:09

Pfff mensen ik heb er VIER UUR over gedaan om thuis te komen! Het is normaal iets meer dan een uur met de auto vanaf Utrecht en met de trein ben ik net binnen de twee uur van school ook echt thuis!
Maar er was een stroomstoring!!! Geen treinen van Utrecht naar Arnhem. Via Den Bosch (half uurtje langer) kon niet omdat daar ook problemen waren. Moest ik helemaal om via Amersfoort, Apeldoorn, Zutphen en Winterswijk!
Wat een DRAMA!!! Ben er helemaal klaar mee en helemaal kapot! Fijn begin van mijn weekend...

Jennifer8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:13

* poging 100*

Voor het lange wachten en de welkompjes alvast een glimpje van mijn paardenbaby:

[foto door Sanne Heesterbeek: copywright!

Jennifer8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:13

Lukt nie |( sanne help!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:33

Ik kom ook weer even langs waaien :).

Wanda: Gefeliciteerd met je nieuwe zadel!
Verder zag ik nog leuke strandfoto's voorbij komen!

Ik heb het de laatste tijd weer lekker druk ;). 's Ochtends werken, daarna door naar stal. De staleigenaar heeft mij gevraagd de schapen in de gaten te houden. Dus als er lammetjes geboren worden moet ik die samen met moeder in een apart hokje zien te krijgen en de paplammeren moet ik de fles geven (wat wel heel leuk is af en toe :), maar sommige willen dan weer niet drinken....). Ook een paar lastige geboortes gehad dan moest ik de staleigenaar toch nog maar even bellen dat het niet helemaal goed gaat :P, want ik durf het zelf toch echt niet aan om ergens aan te gaan trekken ;).

Met Shaggy gaat het hardstikke goed! Met het rijden gaan we ook telkens een stapje vooruit :). De les ging de laatste keer ook echt onwijs goed, al hadden we een beetje een storend persoon in de bak rijden (op een jonge tinker die ze absoluut niet onder controle hebben... ligt niet aan het paardje maar die mensen kunne niet normaal rijden). Dus ja dat Shaggy rustig bleef terwijl die door de bak ging in keiharde galop vond ik toch best wel netjes!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:54

Hmmm, ik zie nu dat ik een deel van pagina 217 nog niet had gelezen... Jan zelfs even gemist!

Wanda, ik verwacht wel dat dat gaat lukken! Zal ik mijn Nikon dan meenemen? Heb je spiegelreflex-foto's. Niet dat ik zo'n prof ben in foto's. Dat is het toestel dan wel weer. ;)

Jan, ik ben dol op puppies. Het jammere is altijd dat ze groot worden. Dat wollige gaat er wel af hè? Hoe is het met Banjer? Is ie nog een keer meegeweest varen? Ik wil je gegevens wel doorgeven hoor! haha, dan heb je ook zo'n eigenwijs exemplaar! Waar de moeder zit, die hebben 2 honden. Een grote en die Jack. Ze hebben zo'n stroomhek om de tuin, omdat op de weg erlangs heel hard wordt gereden. De grote heeft aan een kleine stroomstoot genoeg. Die kleine niet, die heeft die voor grote honden om, anders stoort ie zich niet aan stroom! Haha! Zo eigenwijs zijn ze. ;) Maar wel heel leuk hoor...

Shanna: Balen hoor! Wat een gedoe met die treinen!

Esther: Jij hebt het druk idd! Maar wel leuk! En fijn te lezen dat shaggy zo lekker gaat! Ben je nog naar het strand geweest?

Nou vandaag meegemaakt hoe het is als je paard als een maloot bokt en galoppeert. Wat is Sam netjes opgevoed! Die van mijn vriendin niet. De kluiten modder vlogen om mijn oren! haha. Maar alles is weer gedaan! Ik wilde Sam ook nog plagen maar mijn heupen doen pijn. Ik vrees dat ik iets te fanatiek heb gereden woensdag. Sindsdien loop ik met pijn. Dus vandaag maar bijtijds naar bed en rust houden. Morgen ben ik de ukken kwijt vanwege peuterdisco dus dan kan ik hopelijk nog even paardje plagen.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:06

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 00:30

Voor Jennifer, haar geweldige P.R.E. Mistico

Afbeelding

Afbeelding

En voor wie de foto's van Aline nog kent toen hij nog maar net geboren was:

Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 00:36

Oja, en Mistico heeft zo'n mega knappe papa :~ Hosco XXI

Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 00:44

Afbeelding

Nog een recentere foto van Mistico,

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:05

Mistico is een plaatje! Dat andere veulen is toch de zoon van Halley of heb ik dat verkeerd onthouden? Die foto heb ik idd eerder gezien!

Jennifer8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:29

Goedemorgen,

Ik zag al een mooie fries en een lekker wollig pupje voorbijkomen, maar nu ook mijn eigen wolbaal. Mistico... al vanaf het eerste moment dat ik hem op een foto zag was ik helemaal weg van hem. Dacht dat het beter was om hem maar niet te ontmoeten, want dan was ik natuurlijk zo om. Na al vele andere paarden bekeken te hebben, verhuisden we naar praktisch de achtertuin van Aline. Toen heb ik toch maar besloten eens te gaan kijken... en ja... met dit als resultaat: mijn eigen paardenbaby. Mistico is behalve heel leuk om naar te kijken ook nog eens heel vriendelijk en nieuwsgierig :* .

Annash.. wat vervelend van die lange reistijd. Echt irritant, vooral zo vlak voor je weekend. Ik hoop er zelf niet meer zo´n last van te hebben. Ben per maandag afgestudeerd, dus geen op en neer gereis meer voor de studie. Hooguit voor werk.

EvdPanne, wat leuk die lammetjes! Goed dat er zo goed op de schaapjes gelet wordt, dat aflammeren is voor sommigen nog niet zo makkelijk en hebben er dan ook echt hulp bij nodig.

Idefix, het andere veulen is van Don Enamorado. Ook een heel leuk beestje, wat absoluut een plaatje gaat worden ook.

Sanne, mooie foto van hosco, die had ik volgens mij nog niet eerder gezien.Kunje me nog wel een keer vertellen wat ik nou niet goed doe met die foto´s? Ik had ze in een album op internet maar kreeg de melding dat bokt de grootte van de foto niet kon bepalen en daardoor stond er alleen een link (= niet de bedoeling).

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:53

Wat gaaf zeg! Een plaatje die Mistico... wat een bekkie! :~

Jennifer, ik hoop binnenkort ook bezig te zijn met afstuderen. Dat mag vanaf huis dus hoef ik ook niet zoveel meer met de trein. En hopelijk ben ik daarna klaar :D hahaha.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:19

Goedemorgen! :)
Wat kletsen jullie veel zeg! :D

Jennifer welkom! :)

Wat een super lieve puppies zeg! :+:

Leuk zadel zilfstar! En leuke fotos! :)

Zasread; wat een lieve fotos zeg! Zijn die alle 3 van jou ?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:41

Dat was het ja! Er is toen een poos geweest dat we hier werden gebombardeerd met de mooiste veulens en dan haal ik er nog wel eens een paar door elkaar. Idd ook een plaatje.
Blijft Mistico bruin?

Shanna, dat klinkt beter! Heb je dan ook nog meer tijd om met je andere hobby bezig te zijn? Windevrouwe? Nog wedstrijden in het verschiet?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:48

Haha ik ben nu ook veel bij Win hoor!!!
Ik heb morgen eigenlijk wedstrijd... maar mijn mams was gisteren heel ziek :(:) dus ik weet niet of het doorgaat.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:06

Shanna: Beterschap met je moeder! Heel veel beterschap. Zo iets gaat natuurlijk voor.
Ik mag volgende week naar Berlicum. Ben benieuwd ook. De week er op is het indoor Brabant! En Frank en ik gaan dit jaar maar liefst 3 dagen! Vrijdag op kosten van de krant, zaterdag als VIP naar de Kür op muziek op kosten van een leverancier hier en zondag mag Sabrina naar de kinderpersconferentie die de Rabobank organiseert. Zo ga je niet omdat het de duur is en zo zit je er drie dagen... Ik heb hier zo'n zin in!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:23

idefix4 schreef:
Wanda, ik verwacht wel dat dat gaat lukken! Zal ik mijn Nikon dan meenemen? Heb je spiegelreflex-foto's. Niet dat ik zo'n prof ben in foto's. Dat is het toestel dan wel weer. ;)

Is pirma. Ik zal mijn digitale toestel ook meenemen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:52

Anouk mijn mams en ik willen op donderdag ook naar IB!

Mams gaat weer een stuk beter en blijft volhouden dat ze morgen met mee gaat op concours... dus ik ga nu pitten want moet om kwart over vijf alweer op!!! Pfff toch geen tijd.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:58

ANASCH: vreselijk dat je zolang in de trein heb gezeten het is zo zonde van je tijd.
Suc6 vandaag want je moet toch rijden als ik het goed begrijp.

JENNIFER: wat een schattig veulentje en begrijp ik het nou goed dat zijn vader die fries is........

IDIFIX :Nee ik heet Petra.
Ik heb gisteren weer een schriktraining gehad in Nieuwegein.

SHARON: mooie fries heb jij en nog lekker jong.
Heb je haar zelf ingereden

We kwamen de bak in en Romke had echt zoiets van wat is dit ook alweer mega eng.
Na even rond te lopen en veel drijven........moest zelf weer wennen aan het drijven hij is anders altijd zo voorwaarts.
Maar hij heeft alles doorstaan de brug,wip gordijnen levende kliko (alsof we die onderweg tegen komen) nouja als je groene kliko zomers 2 weken staat wil die ook wel gaan lopen hahahaha :D .
Rook hebben we gehad knallen daar ben ik zelf heel bang voor dus de training werd bij ons even omgedraait nu aaide Romke over mijn bol heen ipv ik bij hem := .
Hij reageerde er eigenlijk super op want ik zat nu gespannen op het paard.

Vandaag gaan we hem proberen om voor de kar te zetten.
Ik heb net mijn verzekeringspapieren goed bekeken hoe ik verzekerd ben maar het gaat helemaal goed komen hihihihihi.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:32

shanna, beterschap met je moeder! En wat naar dat je zo lang in de trein moest zitten zeg..
Jeniffer wat een leuk dier zeg! Leuke fotos ook!

Zoo, kom ook weer even binnenvallen. Lees wel mee, maar post een beetje weinig he.. Zal proberen meer bij te houden ;)
Hier gaat t zijn gangetje, nog last van mijn knie door een val van een paar weken terug. Verder weer naar de acupressuur les geweest (3e) en kon al bij Goya wat dingetjes doen. Erg leuk, hij reageerde ook (soms best heftig) op bepaalde drukpunten. Erg interessant.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:11

Goedemorgen!

Wph1; Dankjewel! :)
Nou toen wij haar vorige jaar kochten op de nieuwe heuvel, toen stond zij daar net 4 dagen ongeveer. Dus de eigenaar van de nieuwe heuvel wist nog niet zoveel van haar. Hij wist wel dat erop gereden was, maar in hoe verre niet.
Dus wij hebben alles rustig opgebouwd, ik heb de eerste week alleen gelongeerd, toen erop aan de longe, en dan zonder, en zo steeds verder! Het ging allemaal heel goed, dus we denken dat er wel meer op is gereden, maar dat weten we niet zeker. :)

Ik heb vandaag met Tjarda onze eerste onderlinge wedstrijd :D
en ben me toch een potje zenuwachtig! :+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:57

Soh, ik ben er weer, was vroeg vanochtend :x