[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 00:35

Utixo schreef:
Frank, ze komen uit het asiel, dus uiteraard is alles geholpen. Ik ben ook ontzettend anti hobbynestjes, dus alle dieren zijn ook geholpen bij mij. Heb je ook geen kans op oepsnestjes. Wat betreft de beestenbende, ik heb thuis ook nog het een en ander zitten (2 honden, 3 katten, 2 konijnen).
Een stalgenoot van me is uitgenodigt voor Monty Roberts, ze heeft morgenochtend de selctie, als ze door is moet haar paard of zaterdagavond, of zondagavond bij Monty in de ring verschijnen.
Melis, gefeliciteerd!

Pas maar op, een kennis van mij had ook zo'n poes, maar er liggen nu toch echt 2 kittens bij. Was wel geschoren, maar niet gesteriliseerd. Waren ze vergeten... Ik moest wel lachen dat het juist haar overkwam. Ze heeft zelf 2 'oeps'kinderen. Haar derde is er omdat ze het ook wel eens gepland wilden meemaken. :+ Ze klaagde er al over en ik zei al: 'soort zoekt soort... ' Tegen haar kan ik dat zeggen. 8-)

Gaaf hoor, bij Monty aan het werk. Ik heb het één keer gezien. Jammer dat het zo spectaculair gemaakt wordt zo. volgens mij kan hij veel meer als hij het zonder toeschouwers doet.

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 00:42

nou meiden ls we het topic vol willen hebben vragen we om een reactie van anouk hahahhahahah
petje af anouk ik doe het je niet na
lees wel vaak alles maae reageer niet op alles

en ja celine heeft deze dus uitgekoze en zelf gevraagdt aan de baas van de poesjes zeg maar
en toen keek ze naar mij van mag wel he :D nou je weet zelf een gelukkig kind is heel wat meer waard dus JAAAAAAAAAAAAAAAAAA HET MAG SCHAT hahhaahha

en blij dat het weer wat beter gaat

hier duiken we het bedje in morgen weer vroeg dag he

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:29

zo even snel tussendoor, reageer vanavond uitgebreid :D

Sommige van jullie hebben mijn eeuwige zoektocht naar een instructeur wel meegekregen. Genoeg instructeurs hier in de buurt maar allemaal van het type flossen en prikken. Not my cup of tea :o Nav een tip van Daan (Amable) heb ik als het goed is ein-de-lijk een lesgeefmens gevonden! bezig met biomechanica, klassieke dressuur, rechtrichten en langelijnenwerk, maar iemand met een brede achtergrond. Morgenvroeg proefles, ik ben benieuwd, ze klonk heel aardig, benieuwd of het in het echt ook is wat ik ervan verwacht. Heb er zin in!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:37

Benthe -> Je ging om 1 kat en kwam terug met 3 katten? _O-

Petra -> Kwiebus?? _O-

Jan -> Bij Lisenka mag je haar sidekick zijn, hier hoor je er gewoon bij, hoor!
Echt geweldig weer die foto en die opmerking! Hoe kom je erop?! _O-

Melissa -> Jaaa! Daar istie dan! Het eerste friese veulentje in dit topic! :D
*\o/* Gefeliciteerd! *\o/*
Wat een stoere naam; Feiko!

Frank -> Ik ga niet maar wens je veel plezier vanmiddag!

Bianca -> Veel plezier met je proefles!
Hopelijk klikt het tussen jullie 3-en! *D

Ik hoorde dat bij ons in de omgeving binnenkort David de Wispelaere een clinic komt geven!
Daar wil ik wel eens naar gaan kijken, hij schijnt best bijzonder te zijn is me verteld.
Ik geloof dat Cyrina les krijgt van hem?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:54

Angela – fijn dat zijn oog minder dik is nu hopen op een goed herstel

Debby – ah gut wat lief :+: leuk zo’n kleintje zeg

Peet – ook al zo’n lief kleintje leuk hoor, en wat betreft het mennen wij hebben heike toen weggebracht omdat wij er ook geen ervaring mee hadden toen die terug kwam had mijn vader in de tussentijd zijn menbewijs gehaald en konden we heerlijk toeren met heike als tip zal ik je meegeven dat je echt 100% zeker weet dat alles goed zit zodat je veilig op pad kunt want wij hebben het al een keer mee gemaakt dat niet alles goed zat (kwa tuig dan he ) en toen raakte heike helemaal in paniek. Dus dat is mijn tip :D

Benthe – ook al de poezen/katten alleen zijn die van jou wel wat ouder heb je ook gelijk leuk gezelschap in de kantine :D

Jan – maak jij maar grappige foto’s hoor maak ons maar aan het lachen en zo te zien vindt banjer ook alles best :P

Malin – balen dat je allergische bent voor ze want ze zien er wel leuk uit (zo op de foto :P ) ik hoop dat je een goed tehuis voor ze vindt :j

Melissa – ah wat een lief ding geniet er maar van leuk hoor zo’n klein hummeltje

Frank – wat jij zeg heb ik precies hetzelfde ik vind het wel lekker ontbijt op bed op lekker een koekje tijdens de film in bed maar die kruimels als je omdraait :n ik klop dan gelijk me bed uit anders kan ik echt niet slapen :P
En leuk naar de brabanthallen alleen ik moet helaas werken

Anouk – helaas geen winst dus ik hoop dat je volgende keer wel lekker kunt rijden en dan komen de winstpunten ook wel daar ben ik van overtuigd helaas ben nu even uit de running maar dadelijk gewoon weer vol goede moed er op stappen ook jij komt er wel als je maar plezier erin houd,
En van Johan hamminga heb ik wel eens gehoord ja hij staat ook in de paard en sport hij schijnt goed te wezen maar ik heb hem nog nooit irl gezien

Bianca – heel veel plezier met je proefles en hopelijk klikt het tussen jullie

Saida – volgens mij is lobke daar toch ook al een keer bij geweest of was dat een andere David :o

Gisteren mocht heike lekker los met zijn vriendje en op het eind wouw ik nog even vd met hem doen dus ik zet hem helemaal los en dan op comando laten wachten en laten komen dus hij staat los en ik loop weg om de beloning te pakken kom ik terug is die weg gelopen 8)7 dus ik hem weer terug gezet om het opnieuw te doen en ik weer weggelopen hoor ik hem in 1x wegdraven dus ik er weer achter aan staat die me echt zo aan te kijken van ja wat moet ik nou doen :') echt zo lief was dat gezicht :+: dus daar gaan we maar even verder op oefenen, en vandaag maar even rijden

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:01

@Sanne, wat heb jij een slim ventje.
Drinken bij een andere merrie, lekker toch!
Moet je wel een foto van maken!!

@Borderjay, alsnog gefeliciteerd!

@Tjillert, ahhh die is ook lief, nog wel wat jonger als die van mij.
Leuk trouwens dat jullie gaan mennen, vind een fries zo mooi voor de wagen.

@Saida er is nog een poesje vrij, de gene rechts achter op de laatste foto. :o
Als je serieus interesse hebt kan je Kimmes een pm sturen.

@Utixo, goede daad verricht. :D
Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan.
Ik heb ook altijd mijn dieren uit het asiel gehaald (wilde nu graag een keertje een kitten :o )
Harry wordt, zodra hij daar oud genoeg voor is, ook gelijk gecastreerd hoor.

@Jan, ik heb toevallig van de week ook zo'n raar beest bij ons in de tuin aangetroffen :P
Afbeelding

@DinkeyGirl. Vervelend dat je zo allergisch bent zeg.
Mijn vorige poes was ook "niet leuk" al was ik wel heel gek op haar.
Ik zal eens om me heen vragen of iemand een kat of konijntje zoekt.

@MelisXFeikje, gefeliciteerd!!!!!!

@idefix4, pijnlijk stuitje. |(
Ik heb 12 jaar geleden mijn stuitje gekneusd/gebroken (konden ze niet zien) gehad.
Ik heb er heel lang last van gehad, is echt een rot blessure!!
De kittes zijn half brits korthaar, mooi he??

@Kjoetie, spannend, ben benieuwd naar je les.
Wel uitgebreid verslag doen he?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:04

heikedenise;
Afbeelding

Mies_Apollo en Saida:
Alegra heeft in Spanje als veulen een ongeluk gehad en alles wijst er op dat ze heel hard geraakt is door iets groots, vermoedelijk een auto. Haar heupen zijn daardoor zo scheef gaan staan dat is echt ongelofelijk. Had de fokker/eigenaar er toen direct wat aan gedaan had het misschien wat kunnen worden, maar ze heeft al die tijd in een paddock gestaan en ze is voor transportkosten naar mij gekomen. Ze heeft geen pijn maar heeft geen balans om goed op 3 benen te staan daardoor en als je dan als hoefsmid niet helemaal weet hoe of wat met Alegra dan kan het dus goed fout gaan. Dat is vermoedelijk gebeurd en daardoor staat ze nu bij iemand die dat vertrouwen probeert te herstellen, dit moeilijk op 3 benen staan is vermoedelijk ook de reden waarom ze met lange voeten in Nederland aankwam. Sommige mensen zouden geen paarden mogen fokken/houden.

Jolynn wat een prachtige kat! enne mijn Dogo Argentinos hadden ook zo'n jas, toen ze oud waren en de spieren niet meer zo goed tegen de regen konden in de winter liepen ze daarmee en ze gingen er gewoon voor staan *D

Chica; Met Ayla heb ik ervaring, dat is een Kill&Attack kat :Y)

Melissa; Gefeliciteerd, prachtig veulen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:10

Wat een kattentijd ineens he! Het is zeker voorjaar :+ ? Leeeeeuk. Ik zou ook zó weer aan een kat beginnen, liefst zo'n kleintje, zo schattig haha.. Maar wij hebben 1 kat, en dat vinden me ouders wel meer dan genoeg :D .

Debby: Wat een prachtige kat!! Zeker weer eens wat anders dan een huis-tuin-keuken kat! Echt prachtig!

Peet: Ach gos, een zwartje! En Kwiebus, hahaha _O- Echt een perfecte naam! Ik ken ook een kat die zo heette, die deed zn naam eer aan :D .

Frank: Haha, ja springen is leuk om te zien! Maar niet als ik erop zit, dan ben ik een enorme schijtert :+ . Maar los springen deed ie leuk! En strand blijft ook geweldig, en heb je idd geen last van vieze beestjes! Enne over vieze dingen gesproken, daar ik mijn tong niet lam van, daar doe ik niet aan :D :D :D .

Anouk: Gelukkig, het gaat al beter met je :(:) . Ik weet hoe beroerd het voelt, die spieren in je rug.. Je hebt een flink klap gemaakt zeg, als je het niet meer goed kan herinneren! Had je wel een cap op?

Meliisa: Gefeliciteerd met de kleine spruit!

Gabriella: Zooo he! Wat ben jij verwend! Echte cadeautjes waar je wat aan hebt dus! :D Klinkt goed! Verder nog een leuke dag gehad? En hoe is het met Morrie? Ik wil foto's zien van Morrie met spaanse frontriem 8-)

Cyrina: Hoe is het met jou? En de paardjes? Doet Cantaor het nog steeds zo lekker? En hoe is het met Bob? En de buik van Engreida?

Jan: Hahaha... die foto's die je plaatst, blijven doen hoor :D . Kan ik tenminste lachen *D

Esther: Ach, wat jammer zeg voor je vriendin ;( Lijkt me enorm balen om je paard wat je nét hebt en waar je nu al zó gek op bent weer weg te moeten brengen.... Wat een teleurstelling! Ga jij nu met haar mee om een ander paard op te speuren? En wat leuk, die dromen van je moeder :D . Nog even, en er staat echt een paard op stal! ;) Ik zag laatst nog een hele leuke 10jarige (vanaf de foto dan) op MP!

Malin: Ben jij alergisch voor katten en konijnen? Dat wist ik niet! Balen zeg... dat je er zo'n last van hebt, maar snap heel goed dat je ze niet 1 2 3 weg brengt! Mijn ouders zien me hier al aankomen := Dus helaas, ik heb niks te bieden, maar wie weet iemand uit dit topic?

ML: Fijn dat moppie zich alweer beter voelt, aan het klieren te lezen :D .

Benthe: Hey wat leuk!! Is Pris misschien door met Abel :D ?

Bianca: Goed nieuws dus voor jou! Super zeg! Is toch wel fijn he, zo'n leuk lesgeefmens! We zijn tenslotte met zn alle nog lang niet uitgeleerd ;)

Saida: Klopt, Cyrina les daar ook! Is daar vorige keer met Cantaor geweest volgens mij :) . En Lobke lest ook bij hem met Licor! Zou wel leuk zijn om daar eens te kijken denk ik *D .

Denise: Haha, ik kan me het wel voorstellen hoe Heike erbij keek. Zo kan Chico me ook wel eens aankijken, "wat bedoel je nouhouuu"? :D

Cloris: Ik verbaas me altijd weer over jou verhaal van Alegrea... Wat dat paardje heeft meegemaakt, hoe ze aankwam, en hoe ze nu is.. ongelovelijk :j .

Zo, hehe, reageren is eindelijk weer gebeurd. Wat een geklets hier ook :D .

Gister begon het weer zooo te kriebelen om erop te stappen. Dus zadel erop, en eerst even flink moe gelongeerd :o . (Ik longeerde nooit meer voor het rijden, maar nu wel voor de zekerheid). Dus hij was behoorlijk moe en bezweet toen ik opstapte.. Maaaar, ik heb weer even 10 min heerlijk kunnen rijden :D . Hij bleef al keurig stil staan tijdens het opstappen! En stapte echt super relaxed weg. Hij was zo ontspannen, dan ik meteen weer lekker zat! Ik verbaasde mezelf erover hoe vol vertrouwen ik er weer op zat. Ook een drafje gedaan, ging perfect. Klein stukje galop kon er nog net vanaf, hij was al flink moe hihi. Maar al met al dus weer lekker gereden (voelde me rug trouwens wel weer ff toen ik zat..maar ach :+ ). Wat is het toch een heerlijke knol :+: .

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:17

D.de Wispelaere is elke maand in Hoofddorp, ik ga daar ook nog wel eens heen, vind het leuk maar niet echt superbijzonder ;) Als je er eens heen wilt Saida, ik ga ook nog wel eens kijken.
Goedkoop vind ik het niet, €50,- voor een half uur en €75,- voor 45 minuten.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:32

Allemaal duimen voor mijn vriendinnetje, haar lieve paardje staat op de kliniek met koliek en is net geopereerd... Gedver het komt voor mij allemaal weer akelig dichtbij |(

Prinslover

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:33

Knuffel Malin :(:) Ook voor je vriendin en haar paard... Wat vreselijk akelig ;( . Dit gun je geen enkel paard.. bah ;( . Sterkte ermee!!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:24

Il, Lin is door met Tongo. Althans, ze is uitgenodigt voor de slectie.

Saida, ik ging al voor 2 katten. 2 onherplaatsbare mormels mochten het zijn. Maar ik kon die halflangharige echt niet laten zitten, en die onherplaatsbare ook niet. En er is ruimte zat op stal, dus vooruit dan maar. Overigens ben ik die cyperse continue kwijt, gisteravond nog gezien, maar vanochtend weer verstopt. Ross (de zwarte) word al wat brutaler, hij rent niet meer iedere keer weg zodra je naar hem kijkt.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:27

Benthe, oooh, Lin! Ik dacht dat pris zich met abel had opgegeven! Maar Lin dus... leuk zeg, zou wat zijn :D .

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:30

Cloris - ze wordt echt al een mooie dame zeg, kan je wel als het zover is op haar rijden ondanks de scheefheid (of zeg ik nu iets heel stoms :o )

Iloon - ja die blik die ze trekken is goed waard ze kijken dan ook echt verbaasd het is dat ze niet kunnen praten anders hadden ze gevraagd wat je bedoel :P
en toch weer lekker gereden dat pept je vertrouwen ook weer een heel stuk op super hoor

Malin - ik duim voor je vriendin balen dat je dit weer van dichtbij mee moet maken dikke knuffel voor jou

Benthe -waarom is zij naar monty gegaan als ik vragen ?
en hopelijk kom ze door de selectie heen ik duim voor der

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:45

Duimen draaien voor het paard van je vriendin Chica.

heikedenise; nou het zal nooit een dressuurtopper worden, maar wie weet waar Alegra nog kan komen. Ik wil iig kijken of ze wellicht ingespannen kan gaan worden, het lange-teugelen pakt ze ook zo op en aangezien ze zo cool is als wat voorzie ik daar gaan probs in, maar haar lichaam moet het wel aankunnen natuurlijk.
Anders ga ik straks gewoon weer verder zoeken naar een lokatie waar ze lekker dag en nacht buiten kan staan en waar ze gewoon op het gemak lekker kan blijven lange-teugelen en v.d'n

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:48

Hee allemaal,

Ik kom ook maar weer eens binnen vallen :D
Nu kan ik weer teminsten reageren en alles bijlezen.
Wel leuke foto's gezien.

Benthe : Wanneeer gaan we verven dan hihi..

Ilona : hoe gaat het met je rug?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:10

cloris schreef:
D.de Wispelaere is elke maand in Hoofddorp, ik ga daar ook nog wel eens heen, vind het leuk maar niet echt superbijzonder ;) Als je er eens heen wilt Saida, ik ga ook nog wel eens kijken.
Goedkoop vind ik het niet, €50,- voor een half uur en €75,- voor 45 minuten.

Hij komt ook 1x in de 6 weken in Langedijke bij Equestor, ik les ook bij hem.
Ik heb altijd veel aan zijn lessen, maar moet wel eerlijk zeggen dat het pas na een les of 4 was dat ik het ging merken (toendertijd met Bobby). De laatste keer voor het eerst met Cantaor was direct goed, maar dat komt denk ik ook, omdat ik zelf al meer van Davids tips op Cantaor had gebruikt en bij Bobby was het toen helemaal nieuw.

Ilona; Hier gaat het allemaal goed! Cantaor doet het idd nog goed en hij geniet intens van het weideseizoen. De wei was voor hem eigenlijk onbekend geraakt na zijn 3e levensjaar en nu hij dta weer terug heeft is hij zo opgetogen als ee nveulen, zo schattig!!!
Bobby doet het super, doet zoooo zijn best met rijden, afgelopen weekend weer ee nDV clinic gehad bij de Balingehof, ging super, s'middags ook een working equitation parcour gedaan, ging in 1 keer helemaal goed. 2e ronde het parcour op 1 hand gereden en had ik maar een paar kleine foutjes tis TOP BOB!!!!
Engreida word lekker dik...ook zie ik dat de melkklieren zich gaan ontwikkelen :D
En van Kelly heb ik foto's gekregen van het veulen van Taco dit jaar bij de Fjordenmerrie (toevallig staat de moeder van het veulen bij dezelfde hengstenhouder als Perla) en het is een mooi veulen!!!
Verder hebben we houten omheining besteld om alles waar bij ons paarden staan te omheinen, dus ben ik weer platzak :+ Maar het is wel veel veiliger en durven we straks weer eens van huis, nu is er namelijk altijd 1 van ons 2 s'middags thuis als de paarden buiten staan. Een dagje samen weg zat er al heel lang niet meer in.....En straks weer wel en dat moet ook, want Berend gaat zijn trailerbedrijf ergens anders heen verhuizen, werd echt te klein bij ons. Van het najaar gaat het gebeuren.
Drukte dus hier :Y)

Melissa wat een lief veulen!!!! Gefeliciteerd!

Ehh jakkes Malin, wat een narigheid.

Is er trouwens nog iemand op zoek naar een leuk KWPN sportpaard (hemmingway X Quidam)die in de lagere prijsklasse valt?
Mijn zus heeft besloten na veel wikken en wegen haar KWPNér te verkopen als er zich een goed tehuis voor aandient.
Het is een goed paard, alleen hij zuigt soms lucht en hij heeft bij het opzadelen wat last van singeldwang vandaar de lagere prijsklasse. Beide dingen zijn ontstaan toen hij op een voor hem ongeschikte stal zadelmak is gemaakt.

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:36

melissa we willen meer foto`s zien van feiko wat een kanjer zeg
gaat alles goed met mama en kind :D

verder mooie foto`s van de honden met hun dekens gezien hahaaahhahahaha
ik heb ooit mijn hond een smoking aan gedaan en een foto ervan gemaakt geweldig hoor
ben hem nu alleen kwijt |(

malin wat een rotbericht weer weet je al wat meer

iloon, celine kwam zelf op KWIEBUS due ben benieuwd maar het zal wel een KWIEBUS worden ze heeft er vanmiddag al een hele tijd mee op schoot gezeten
en de mama zit gewoon heerlijk bij haar zo lief he
ja ze gaat mee naar de paarden maar zit gewoon de hele tijd in de stal bij die katjes :D

tsjil was weer braaf vandaag we hebben geprobeert om de spaane pas te leren haha :+ wat een clown is het dan zeg hij snapt wer niks van, nou ja ik ook niet dus we voelen elkaar goed aan

nu ff docuhe heb gewoon een dikke bui op me kop gehad met binnen halen van de paarden
;) die gewoon in zijgangen liepen naar binnen kan je nagaan hoe hard het was :(
laterszzzzzzzzzzzzzz

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:42

Bedankt allemaal voor het duimen. Hij is goed uit de operatie gekomen, het zat in zijn dunne darm. Van zijn dunne darm kon er niets meer naar zijn dikke darm, deze was ook verplaatst. De details weet ik niet, want het was op mijn vriendin's voicemail ingesproken en die voelde zich echt rot |( Maar nu is het afwachten of zijn darmen weer goed op gang komen, de eerste 48 uur zijn kritiek. Dus duimen draaien nog steeds door....

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:53

Denise -> Het zou idd heel goed kunnen dat Lobke ook wel eens bij David is geweest. :j
Misschien moet je niet meteen zover bij Heike weglopen, maar eerst een paar passen naar achteren en dit steeds verder uitbouwen. ;)

Debby -> Owwwwww! *zwijmel!*
Ik vroeg het eigenlijk in een geintje.....
Zelf zou ik zo graag weer een poes willen, en helemaal zo eentje! :))
Helaas wil Frits geen kat meer in huis....... ;(

Cloris -> Nou idd, sommige fokkers zouden een verbod moeten krijgen.....
Als je voor dat beroep kiest, neem dan ook bij zoiets de verantwoording!
Waarom heb je eigenlijk besloten om Alegra op te vangen?
Het gros zou haar hebben laten staan........
DdW is zekers niet goedkoop!
Idd € 75,= voor een uur en waar ik de clinic wil bekijken moet je ook nog € 10,= bakhuur betalen, dus komt het eventjes op € 85,= voor een uur lessen bij hem.........
Lijkt me wel leuk om ooit eens een clinic bij hem te doen, steek je toch weer wat van op lijkt mij. *D

Ilona -> Misschien onbewust toch teveel je rugspieren aangespannen vanwege je val de laatste keer?
Iig was ie nu superbraaf!

Malin -> Hè bah! Brings back bad memories........ :(:)
Hier wordt geduimd!

Benthe -> Als ze eenmaal het vertrouwen in je hebben komt het vanzelf goed.
Spreekwoord is niet voor niets; de kat uit de boom kijken. ;)

Cyrina -> Jee wat een ontwikkelingen bij jullie! ;)
Ik vind het altijd heel mooi staan die houten omheiningen, wat zal het mooi worden bij jullie!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:42

Malin, ik duim ook voor het paard van je vriendinnetje!

David is inderdaad niet goedkoop, maar ik vind hem zijn geld dubbel en dik waard. Voor Licor is David tot nu toe de meest geschikte instructeur, dus ik ga nergens anders meer heen. Het zal wel niet voor alle paarden even goed werken, maar voor mijn hittepit in ieder geval wel. Het paard van een vriendin van me werd bijvoorbeeld alleen maar lui en traag bij David in de les, die geraakte niet meer gemotiveerd. Nu is dat wel een apart karaktertje, haha!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:12

Dat laatste had Bobby idd ook bij David! Maar toch kan ik de oefeningen die hij mee gaf wel heel goed toepassen, alleen niet met die mega rust van David, dan komt er niks meer uit Bobby en gaat hij alleen maar een beetje mieren. Met een beetje temperament er bij (mix DV) gaat het juist fantastisch!!

De rust van David is voor Cantaor wel super!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:27

We hadden het er toen op de lesdag van David in België over dat Davids stem wel eens hypnotiserend kon werken op de paarden, elk paard werd helemaal relax... Als je op zijn stemtimbre begon te letten werd het wel grappig zo. "And slower.... and looooooooong and loooooooooow and waaaaaaaalk".

:D

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:29

esther: Wie weet! in egytpe toevallig geen leuk paard gezien :P
Sneu voor je vriendin, een evt volgend paard maar meteen laten keuren!

debby: Oww wat een schatje!! Dat je een keuze hebt kunnen maken ;)

peet: Jij ook zo zo'n schatje! Die met oranje is ook leuk!

benthe: Je had kunnen weten dat er leuke beestjes in het asiel zitten ;)

Jan: wat is banjer groot geworden!

malin: lastige situatie! Ik zou er waarschijnlijk ook geen afstand van kunnen doen, is zo'n enge lelijke naakt kat niks voor je :P
Sterkte voor je vriendin en dr paard!

melissa: gefeliciteerd!

Frank: Scania, king of the road! Het komt binnenkort op internet!
Ik wilde wel gaan, maar helemaal vergeten! Ik wil wel van je horen hoe het was ;) wie weet volgend jaar!

anouk: goede smak heb je gemaakt! Gaat het inmiddels al wel beter?
Sorry, geen ervaring met die man ;)

Bianca: veel plezier met je les! Hopelijk is het iets!

denise: Ja zo'n gezicht maakt al snel alles goed ;) Hoe heb je hem dat geleerd?

Ilona: Goed bezig!!! Gewoon doorgaan! *maar wel uitkijken met buitenrijden he ;)*
Ik wil je wel heel mee naar de veluwe!
hahha wat voor problemen heeft abel :P

Morgen is het zover! *\o/* ik hoef pas om 20.07 en 20.22 dus een hele dag om alles klaar te maken en zenuwachtig te worden ;)
Ondanks de harde wind vandaag waardoor de bak flink lawaai maakte toch nog een goede oefen proef neergezet...We zijn er thuis helemaal klaar voor, de middendraf zou iets spetterender mogen, maar ik denk dat hij er op ander terrein toch wel wat explosiever uitkomt!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:33

Kjoetie: Hopelijk heb je de passende instructrice gevonden! Is toch wel belangrijk dat jullie een 'klik' hebben!
Denise: Hahahaha wat nou komen, vrijheid blijheid :P. Atlas begrijpt het komen alleen als ie honger heeft :=.
Ilona: Dapper dat je er weer op gestapt bent! En fijn dat het dan ook weer zo goed gaat! Die vriendin is idd weer hard op zoek naar een ander :P, in iedergeval geen merrie daar hebben we na onze ervaring van vanmiddag allebei genoeg van....
Malin: Hopelijk komt het allemaal goed met dat paard!
Cyrina: Ik ken iemand die op zoek is naar een paard ;). Stuur maar info dan kan ik het wel aan haar doorgeven. Ze zit ook op bokt sinds kort maar weet dr gebruikersnaam niet...

Ben net weer even op stal geweest, Atlas was uit het land helemaal hyper (echt heel eng zwiepende bomen). In de longeerbak was ie niet vooruit te branden en ging hij telkens in plashouding staan (doet ie vaak als ie ergens last van heeft). Soms ook wel eens omdat ie gewoon geen zin heeft, maar met een paar keer streng zijn stapt ie vaak wel door. Nu werd het alleen maar erger dus heb hem maar laten stoppen en op stal gezet.

Dan het verhaal waarom een vriendin van mij en ik nooooooit aan een merrie gaan beginnen: We gingen haar verzorgpaard uit het land halen en daarvoor moet je door een ander land heen. Haar paard (wat ze dan op proef had en die nu weg gaat) staat telkens bij het hek van 'ons' land en nu dus ook. Zij haalt haar verzorgpaard uit het land en ze staan te neuzen en ja hoor staart om hoog en plassen.... Terwijl ze dat deed werden de reacties van haar kant steeds heftiger en begon ze met haar voorbeen te slaan (vriendin probeerde dr mee te krijgen). Dat andere paard vond dat niet zo leuk dus uiteindelijk stonden ze alle twee naar elkaar te bokken, verzorgpaard stond toen nog vast.... En de merrie bleef maar plassen tussen door, ik ben gelukkig niet geraakt maar vriendin wel... Uiteindelijk wist ze dr mee te krijgen en tja die merrie naast dr draven met staart omhoog en plassen tussen door. Telkens achterom kijken want ja die ander ging er achteraan.... Bij de hek van dat land weer gedonder en bokken naar elkaar. Met moeite paard dr uit gekregen die nog steeds stond te plassen.... Echt merries.... Op het moment vond ik het niet echt grappig, dacht echt van dit gaat niet goed! Uiteindelijk stonden we wel gigantisch te lachen met zn tweeën... Maar we zijn er allebei uit nooit een merrie! Maar ja met Atlas neem ik ook altijd al de longeerzweep mee uit voorzorg, dan kan ik alles uit de buurt houden :=. Atlas valt altijd alles aan wat in de buurt komt....