[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:57

het kan wel, maar het zakt sneller...bij encanto heb ik echt alle mogelijke vlechten gemaakt Tong uitsteken

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:11

De regen op Lowlands viel mee hoor, alleen zondag aaf ff bui gehad, verder super mooi weer gelukkig Haha!
Iloon, fijn dat het beter gaat!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:22

Zo, ik ben er ook weer eens. Ik heb het zo ontzettend druk met de foto's. School staat ook weer op het punt om te beginnen en ik moet natuurlijk hard sparen voor Sienna.

Hier alles goed??

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:24

Hallo allemaal, eigenlijk vind ik dat ik me hier ook moet voorstellen. Ik las af en toe wel mee in dit topick,zulke mooie paarden hier te zien! En leuke verhalen. Echter omdat iedeen elkaar al zo goed kent en het zo snel gaat Haha! is het er steeds niet van gekomen, maar nu dan toch maar wel.

Ik ben Cyrina 27 jaar oud en woon samen met mijn vriend, honden, paarden, katten en schapen in Blankenham op een woonboerderij.
Ik ben een grote liefhebber van barokke paarden en van al die mooie rassen is het de PRE waar ik helemaal smoor op ben.

Zelf heb ik ook een aantal paarden die ik jullie even zal voorstellen.

Paard 1; Bobby
Mijn eerste paardje Bobby kocht ik al weer 11 jaar geleden en ik heb hem (gelukkig) nog steeds!
Hij heet Bobby, het is een schimmel van onbekende afstamming, barok type om te zien, 1,53m hoog en inmiddels al weer 15 jaar. Het is een beetje een koppig, intelligent, soms humeurig paardje, wat soms ineens heel lollig uit de hoek kan komen en als niemand kijkt opeens heel lief kan zijn.
Ik heb met hem M2 dressuur bij de paarden met hem gereden en ben nu bezich met Doma Vaquera/ Working Equitation, wat hij erg leuk vind.
foto's; http://www.mijnalbum.nl/Album=33WMJJK4

paard (je) 2: Joekel
Als vriendje kocht ik voor Bobby de shetlander Joekel. Hij was bij mij op school geboren, het was een hengstje en niemand wilde hem, dus hij zou naar de slager.
Joekel is niet zo slim, maar wordt gelukkig goed bewaakt door Bobby.
foto's; http://www.mijnalbum.nl/Album=YSVZSQW8

Paard 3: Taco- taco II
Taco is een super slimme 17 jarige PRE APTO hengst van 1,60m. Taco heeft veel littekens vooral op zijn benen, door mensen toegebracht en een paar grote melanomen. Toch was ik stapel verliefd zodra ik hem zag en hebben we hem gekocht. Toen hij kwam was hij een angstig maar heel lief paard. Langzamerhand verdween de angst. En kwam er een vrolijk, blij paard voor terug waar ik echt van kon genieten!! zijn power, liefde voor de baas en zachtaardigheid hebben mij tot een grote fan gemaakt van dit Spaanse prachtige ras.
Helaas gaat het sinds 2,5 jaar minder goed met Taco. Hij heeft black outs en zijn voorbenen zijn niet meer in orde. Rijden doe ik voor de veiligheid niet meer, soms heb ik hem aan de lange lijnen en vrijheidsdresuur vind hij ook nog heel leuk. We zullen zien, het gaat zolang het gaat.
foto's van deze knapperd;
http://www.mijnalbum.nl/Album=OQXFCRTL

paard 4; Engreida XXIX
Door Taco ben ik dus volledig om naar de PRE. En als je er 1 hebt....wil je er 2. Ik zag een foto van Engreida op internet. Het is haar geworden!!! Een PRE APTA merrie van nu 1,55m. Heerlijk makkelijk paard tot nu toe in omgang, maar wel 1 die weet wat ze wel en niet wil. In 2006 ging ze als 2 jarige mee naar de premiekeuring en liep daar rond alsof ze het iedere dag deed, als ze maar mee mag met het vrouwtje!. Dit jaar wordt ze 4. Van de winter wil ik haar zadelmak laten maken. Hopen dat ze dan ook zo'n voorbeeldig paardje is! In juni is ze ook APTA geworden en afgelopen week hebben we haar laten dekken door Taco.
foto's http://www.mijnalbum.nl/Album=GLKSDKSE

paard 5; Yaco VII
Tja.. aangezien het met Taco dus minder ging, ga je toch kijken naar een gezonde hengst. Met een lang verhaal is Yaco gekomen.
Een prachtige (al zeg ik het zelf) PRE hengst van 1,52m. Hij is nu 4 jaar en wordt momenteel zadelmak gemaakt. In 2007 is hij mee geweest naar de keuring en haalde daar de bronzen medaille bij de 3 jarige hengsten. Hij is niet alleen mooi, maar kan ook nog heel lekker lopen en is super lief en mensgericht.

Foto's; http://www.mijnalbum.nl/Album=RWKAAXK8

En dan is er nog paard 6; Cantaor. 3 jaar geleden kwam ik hem tegen, hij stond bij een vriendin in pension en tja dat was hem helemaal. Het paard wat ik zocht! Helaas wilde de eigenaar hem niet verkopen Boos! 1,5 jaar later nog maar eens gevraagd...nee nog niet...
Maar jullie raden het al...afgelopen juni wilde ze hem toch aan mij verkopen!!! En dat hebben we gedaan, heel apart om hem dan toch opeens op stal te hebben. Mijn geluk kan niet op!!! Het is een 9 jarige PRE APTO hengst van 163m . Er zit nog wel wat "werk" aan want het ging de laatste tijd allemaal niet zo goed met hem. Inmiddels is hij al enorm verbeterd!
http://www.mijnalbum.nl/Album=SEPUSI8Y

Helaas zit er wel een minpunt aan. Ik kan hier geen 3 hengsten hebben en omdat ik Yaco al gekocht had heb ik er nu te veel (en het kost allemaal bij elkaar nu ook te veel tijd). Taco kan met zijn gezondheid niet verkocht en de keuze is dus gemaakt en Yaco mag verkocht als er een gesdchikte kandidaat komt.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:07

Michelle -> Nee, het daglicht zal niet helpen tegen het stro eten, maar als ze op een ander plekje komt te staan kan ze wel meer zien.
Ze is ook zo'n vreselijk oud wijf..... Haha!
Ik vlecht Rintske altijd vrij losjes in.
Als je te strakke vlecht(en) maakt verstik je het haar en breekt het sneller af, plus dat er dan niet zo'n knobbel in komt te zitten.
Ziet er leuk uit de site!
Er staat alleen op de homepage dat het een PRE fokkerij is, en de paarden die te koop staan zijn kruising fries?

Malin -> Mijn reactie op Jasmijn stond boven jou, ik had het per ongeluk bij jou neergezet..... hihi!

Marielle -> Hij loopt netjes aan de longe!

Madelief -> Rintske staat best wel lang buiten, zo'n 12 uur per dag.
Maar zelfs in die 12 uur op stal presteert ze het om er zo'n puinhoop van te maken.
Ik zal wel eens een foto maken, je weet niet wat je ziet.....

Robijntjah schreef:
Mooie foto's van Rintske zag ik weer voorbijkomen!

Hahaha! Dat is Djemo, hoor! Knipoog

Cyrina -> Welkom hier! Koe
Wij 'kennen' elkaar al een klein beetje!
Wat jammer dat je één van je paarden weg moet doen, Yaco is wel een gaaf paard zo om te zien!
Ilona (prinslover) is druk aan het sparen voor een eigen paard, misschien een optie voor haar? Vork

Nou meiden, ik ga Ooteman onveilig maken, er is uitverkoop daar!
Ik wil nog een staldeken voor Rintske en ik heb een hele mooie paarse gezien.
Daarna Rintske longeren en even bij Mayke langs.
Ik kom vanavond wel weer even om het hoekje kijken hier! Pling

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:44

Welkom Cyrina!
Jammer dat je 1 paardje weg moet doen, je hebt er wel een boel zeg!

Ik ben momenteel druk met voorbereidingen voor school, foto's. Nog 44 dagen en dan komt Sienna naar huis, dus ik ben ook druk aan het sparen!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:00

Hoi Saida! Idd we kennen elkaar al een beetje. Cantaor heb ik dan ook voor het erst bij Mayke gezien!

Het is geen moeten dat Yaco weg gaat, maar een mogen.
Het is gewoon beter. Maar alleen voor een geschikt persoon met ook een geschikte plek.

Ik weet niet wat voor paard Ilona zoekt (hij is natuurlijk niet zo heel groot), maar ze is welkom om bij hem te komen kijken.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:41

Ilona: Jeetje ik wist helemaal niet dat Amanda een koliek aanval had gehad!! Ach gut
Iggie leert nu al veel bij Aline en Robert! Maar we hebben inderdaad nog een hele lange weg te gaan Tong uitsteken

Madelief: Super netjes een 7 voor verruimen van de draf! Het komt nog wel helemaal goed met jullie op wedstrijden!
En gelukkig ook een mooi cijfer gescoord op verzorging Haha!
Ik ben echt benieuwd hoe het springen straks gaat, je moet echt een fotograaf regelen Knipoog
Het liefst stop ik hem ook elke keer als ik hem zie achter in de auto, maar dat is ook zo sneu voor hem, hij moet nog wel even bij mama blijven!

Michelle: Igneo blijft tot ongeveer april bij Aline, ligt eraan hoe hij zich ontwikkelt en hoe snel hij bij zijn moeder weg kan/mag.
Leuke foto's van jou en Encanto, echt jammer dat je niet meer dressuur met hem kan rijden!

Marielle: Weer leuke foto's van Djemo.

Cyrina: Welkom! Mooie paarden heb je Vingers aflikken

Met Iggie gaat het nog steeds goed, hij krijgt vandaag zijn eerste wormkuur, eens kijken wat hij daar van vindt...

Vandaag Tibs weer voorgereden voor kijkers, dit keer waren het echt super leuke mensen, maar ik vermoed dat ze Dentino gaan kopen. Daar was de ene van de twee namelijk helemaal weg van.
Verder heb ik nog weer op Cedro gereden. Jeetje, wat rijdt dat paard toch fijn, je hebt niks in je handen echt heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:23

Oh sorry Nagelbijten / Gniffelen
Ziet er toch goed uit hoor!

Cyrina: welkom Lachen

Ik ga je even een pm sturen Lachen

bram123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:32

Jeeeetje wat kletsen jullie veel zeg...
Heb een half uur bij moeten lezen haha.
Jullie kennen elkaar allemaal wel erg goed al geloof ik he? Komt dat van bokt of ook daarbuiten?

Weet niet meer wie het het vroeg, maar de afstamming van Hotske zal ik is na moeten vragen. Weet alleen dat ze uit Noord-Brabant komt
en als veulen had ze 1e premie en als driejarige 3e premie.
Ze heeft helaas ook niet zo'n hele volle bos manen en bahang aan haar benen. Maar voor mij is ze de mooiste en de liefste... Haha!

Zal is wat betere foto's proberen te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:13

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:23

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:31

Oei dat is spannend zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:32

ja, zeker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 20:54

Hier ben ik ook weer even!!

Heb de laatste dagen nogal wat stress gehad, want ik moest mijn afstudeerscriptie afmaken. Die moest ik eigenlijk gisteren inleveren. Ik was klaar, maar ik ging waarschijnlijk de sluitingstijd van de balie niet halen waar ik het moest inleveren. Toen mocht ik het van mijn docent vanochtend inleveren. Lucky me!!!

Sabrina en Cyrina Welkom!!

Yaco ziet er trouwens echt super gaaf uit! Sowieso wordt ik al hebberig van al die mooie foto's van veulentjes, PRE's en Lusitanos. Maar ja, meer dan 2 paarden kan ik nu echt niet onderhouden Knipoog
Had ik maar een geldboompje op m'n balkon Vork

Madelief Goed hoor van je wedstrijd! Op die laatste foto heeft Fuurtje echt een mega nek! Heel mooi!

Jasmijn Waarschijnlijk al te laat, maar een fijne vakantie!! Even tijd voor leuke(-re) dingen!

Marielle Djemo is echt een knapperd. Hij is wat meer het 'moderne' type Fries toch? Vind ik wel mooi! (zonder andere Friese bezitters te willen beledigen! Knipoog)

Robijntjah Spannend hoor! Het is een leuke merrie. Van de foto zou je niet zeggen dat er Tinker bloed in zit!

Malin Suevie is dus aan de betere hand! Hopen dat hij snel weer met je mee kan! Wat denken de artsen?

En de rest die ik weer eens vergeten ben... sorry!

Morgen waarschijnlijk weer les met X. Heb een week niet gereden. Vorige week maandag is er een wolfstandje getrokken. Ze adviseerde om sowieso 5 dagen geen bitje in te doen, maar had ook geen tijd om wat te doen omdat ik aan m'n verslag moest werken. Ben benieuwd hoe het gaat morgen! Was het rijden net wat aan het opvoeren naar 2x in de week. Nog wel in een afgezet stuk en alleen stap en draf, maar ja, ik heb alle tijd! Knipoog

Tandje is trouwens bewaard, dus ik heb ook nog een aandenken! Hij is verder al klaar met wisselen en ik heb niet het geluk gehad een tandje te vinden. Maar zo heb ik dus alsnog wat! Knipoog

Merk aan X ook dat de wei armer wordt. Hij krijgt per dag 2x een halve schep muesli en daarnaast staat hij zo'n 10 à 11 uur op het land. Maar z'n grasbuikje wordt minder en hij begint aan de bovenkant bij z'n flanken wat in te vallen. Dus X mag nu ook aan de biks. Heb gewoon Pavo Basic gekocht en hij krijgt er vanaf vandaag naast zijn muesli 2x een kwart schep van, dus het is puur als vullertje. Kijken hoe hij het erop gaat doen.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:23

ff kort:
djemo: loopt best lekker hoor aan de longe
sabrina en cyrina: welkom in dit gezellige topic, bereid je maar voor op een hoop leesvoer elke dag, ze kunnen er wat van hier.
jasmijn: ook van mij ondanks alles nog een fijne vakantie gewenst.

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:26

_Saida_ Ja hij loop netjes aan de longe maar dan doet hj vaak wel heel erg gek maar dat is maar even Pling
Cyrina... welkom hier graag veel foto`s vinden we erg leuk Pling

madelief88.. ja klopt hij is nu wat voller aan het worden en hij krijgt nu wat meer spieren. hij heeft best wel een tegenslag gehad van zijn castratie heeft wel 4 maand geduurd voor het helemaal dicht zat.
maar ziet er nu super !!! mooi uit gelukkig

Yenneke... djemo zit er een beetje tussen in

ga nu naar mijn bedje morgen weer vroeg op weltrusten iedereen als jullie er aan toe zijn Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:28

Nou, even een ego berichtje... Ben vanavond onverwachts per direct met Veerle gestopt... Liep al een tijdje niet lekker op stal, nu weer wat gebeurd, en het was gewoon genoeg! Kan er nog weken tegenaan blijven hikken, maar zat iedere dag in de stress om Veerle en de situatie op stal... Heel veel gehuild, spullen gehaald, nog meer gehuild, maar voel me wel alsof er 15 kilo van me af getild is...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 00:58

@$$%%$%@# Mag ik hier even vloeken en van frustratie de haren uit mijn hoofd trekken? Nadat het na een periode van recividerende kolieken (en 2 x Utrecht) met het nieuwe voer echt super ging (Lees: geen -zichtbare- koliek meer), was het vanavond weer mis. Niet zo ernstig dat er een veearts aan te pas moest komen, maar wel het achteruit lopen en naar z'n buik kijken. Ik ken zijn aanvallen inmiddels door en door, en dit was er zo-een die of doorzette en een flinke aanval werd, of over zou vloeien (maar wel dikke kans dat hij van de week een scherpe aanval krijgt). Wel even overlegd met de vee-arts, helaas had niet degene die hem kent dienst, maar een partimer. De vee-arts ging er wel vanuit dat ik hem kende, en samen besloten het nog een half uurtje aan te zien. Na 20 minuten werd het wel minder, maar ik heb hem zonder voer of strooisel (als hij honger heeft gaat hij vlas lopen scharrelen) in een kale box gezet. Morgenochtend ben ik er weer vroeg, als hij goed is krijgt hij eten met een halve fles olie erover.

Even voor de duidelijkheid, ik bel echt gelijk de veearts als het nodig is, maar dit was niet het soort aanval waarbij hij gillend van de pijn rondrende. Dit was hopelijk een foutje.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 08:41

Jeetje Utixo ik voel je frustratie met je mee, weet er inmiddels helaas alles van Huilen

Robijntje dat is echt niet leuk, hopelijk heb je nu helemaal snel een eigen paardje. Wat is er gebeurd dan? Mag ook via PB.

Welkom aan de nieuwen!

Sorry ik doe t ff kort, maar de hond is niet lekker dus die moet ik nu ff snel voor mn werk naar mn moeder brengen. Maar hier een update over Suev van gisteren:

Het ging gisteren eigenlijk weer hetzelfde als de dag ervoor, alleen dan weer een klein beetje beter. Ik zal nu echt weer wat strenger voor hem moeten worden want hij had redelijk zin om een sprintje te trekken tijdens het wandelen, en liet dat ook duidelijk merken :lol:

Ook had hij weer wat slobber op en was het oedeem ook weer wat meer weggetrokken, je ziet nu bijna geen afwijkende vorm meer aan zijn buik!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 08:55

cyrina: Welkom! Ik snap wel waarom je cantaor graag wilde hebben, wat een mooi ding!

saida: De site is nog concept, het is de bedoeling om anda te gaan fokken, maar dan moeten eerst andere paardjes verkocht worden. Anders is het wel erg druk. Daarom is er ook nog niet mee geadverteerd ofzo, wilde graag even encanto ohz showen Knipoog

kate: Heb je al een foto van je merrie'?

sanne: Als ik buiten voel dat hij zich goed voelt kan ik hem zo'n 1x per maand in de bak rijden. Gewoon licht werk zolang hij het leuk vind. Maar het is natuurlijk wel weer wat afwisseling en vorige keer vond hij het zo leuk!

yenneke: Ik heb ook nooit tandjes gevonden, wel fietsenrekken gezien Knipoog Leuk dat het zo goed gaat dat je wat vaker kan rijden! En je hebt inderdaad de tijd, dus zeker niet gaan overhaasten!

jolijn: Sterkte!!! Kl*te als het dan op zo'n manier moet eindigen. Als je wilt pb box staat open Lachen

Benthe: Kan me voorstellen dat je baalt!! Gaat het inmiddels al beter?

Malin: Gelukkig gaat het goed met hem! Waar ging je wandelen?

Ik ben gister alleen een stukje langs de weg gereden!! Oke niet helemaal alleen, want ze liep achter felix aan, maar zonder ander paard. Echt super braaf!!! Als het lukt deze week nog een buitenrit met een ander paard en misschien een keer alleen! Zodra ze buiten komt wordt ze helemaal ontspannen, kan echt merken dat ze het leuk vind. En na lang denken, 5x kijken heb ik een dekje gekocht voor dr! Vond hem altijd eigenlijk iets te duur, maarja kon het niet laten. Als het goed is wordt vrijdag mn les gefilmd, allebei in nieuw pak Lachen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:09

Yenneke wel leuk dat je een tandje hebt, ik heb van Dinkey en Suevo allebei wat doppen van de kiezen, en van Dinkey heb ik ook een tandje. Is wel leuk om te hebben, en ik hoor van mensen dat ze er bijvoorbeeld een paardje uit laten slijpen en dat als hangertje om hun nek dragen. MIsschien ga ik dat ook nog eens laten doen.

Michelle, gewoon om de kliniek heen, daar is een veldje met gras waar hij steeds kort mag grazen aan de hand. Gisteren liep hij bijna over de hond heen Nagelbijten / Gniffelen want volgens mij was hij is een beetje dartele bui. Ook steeds dingen zoeken om van te schrikken, je zag het echt aan zn kop! *LOL* Had ook even op de site gespiekt, mooie plaatjes! Lekker dat het zo goed gaat met Shannon trouwens!

Cyrina ik had je al even welkom geheten maar leuk je hier ook te zien, wat een heerlijke paarden heb je!

Yenneke is WIlly alweer terug nu? Wij (het brabant groepje) horen steeds maar niets van hem De dierenarts had in gedachte dat hij misschien volgende week naar huis mag. Iedereen is echt superverbaasd maar ook heel blij dat hij het heeft gehaald. Achteraf was het nog ernstiger dan wij dachten want collegadierenartsen hadden naar onze dierenarts gebeld om te vragen of Suevo nog leefde... en zelf de smid van daar (Van Nassau) was helemaal vrolijk en blij dat hij er nog was.

Mooie foto's van Djemo!

Utixo hoe gaat het nu?

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:33

Pff Benthe, blijf je ook gek van woorden. Ging net weer ff goed.
Hoee gaat het nou met utix?
Hoelaat ben je zaterdag op stal Tong uitsteken
Ik kom zaterdag namelijk weer naar Denhaag dus ken ik wel ff langs komen wippen hihi.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:20

Ik kom net terug. Vannacht wilde ik nog gaan kijken, maar was in slaap gedondert op de bank.

Vanochtend stond hij rustig, dus heb hem gelongeerd, en net, rond 12 uur voor het eerst sinds gister een beetje eten gegeven. Vanmiddag krijgt hij weer wat meer, en vanavond een klein beetje hooi en z'n hooibrok.

Mies, ik moet nog even kijken, denk rond een uurtje of 14. Kom maar, ik heb zondag wedstrijden en hij is vies, kun jij mooi z'n voeten wassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:05

`Malin en Michelle, ik pm jullie zo even!

De halve Tinker is verkocht, jammer, maar scheelt me wel weer 2 uur reizen Clown
Vanavond hoor ik dus meer over Rosita, dus ben benieuwd!

Anders moet ik maar weer net een paard tegen komen wat me zo aanspreekt, en zit nu al rond te neuzen, maar er loopt gewoon niet zoveel tussen Nagelbijten / Gniffelen