[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:37

Inderdaad raar yenneke das al een slechte eerste indruk lijkt mij, ze mag al met een heel goed excuus afkomen zou ze dat voor mij goed willen maken. Ondertussen nog steeds niks gehoord?

En ik had nog niets gezegd over de foto's van Enno, maar hij ziet er übergaaf uit! OK dan!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:55

Ik heb maar even een Maestro topic aangemaakt... ben hier me foto's al weer kwijt.

Enno ziet er inderdaad super uit op de foto's! Heel netjes hoor!!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:59

cojolly schreef:
Babootje leuke welsh zeg hij toont erg groot, hoe groot is hij?

Wat een trieste verhalen over kruiwagens.

Mooie foto's van enno hij loopt lekker zeg, ziet er goed uit

mynke ziet erg braaf uit leuk filmpje van haar, mooie papa heeft ze zeg.

Hier is alles rustig ben me aan het voorbereiden op Almelo, begin er echt zin in te hebben.

he leuk dat je naar almelo gaat dan ben je vlak bij me ga je naar concours?? waar stal je je paard ?? mss bij ons?? hoor het wel doei anders kom ik mss ff kijken en je irl ontmoeten Haha!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:01

Euh ja, ook ik wasd vergeten reageren op de foto's van Enno! Enno ziet er goed uit, en de rijtechnische probleempjes die je aanhaalt Eef, zijn duidelijk op de foto's terug te zien, maar met jouw zorgen en aandacht hiervoor komt dat vast helemaal goed!

Ik weet niet of ik het boek wel ga kopen Lola, het is namelijk in het Duits en dat is zo mijn taal niet Clown
"This is the Spanish Horse" wil ik al langer kopen, ik weet alleen niet waar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:15

Loolapelooza schreef:
Inderdaad raar [naam verwijderd] das al een slechte eerste indruk lijkt mij, ze mag al met een heel goed excuus afkomen zou ze dat voor mij goed willen maken. Ondertussen nog steeds niks gehoord?

En ik had nog niets gezegd over de foto's van Enno, maar hij ziet er übergaaf uit! OK dan!

Nope, nog steeds niks gehoord. Had haar een mail gestuurd met mijn privé mail, maar die kan ik niet openen op mijn werk (is geblokkeerd, bokt gelukkig nog niet! Clown ). Ze schijnt hier ook op bokt te zitten, want ze had mijn advertentie hier ook gezien. Ben benieuwd!

En ik had ook nog niets gezegd over de foto's van Enno. Hij is inderdaad super mooi! Gewoon lekker rustig aan werken en dan komt alles vanzelf goed!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:49

Idra schreef:
Euh ja, ook ik wasd vergeten reageren op de foto's van Enno! Enno ziet er goed uit, en de rijtechnische probleempjes die je aanhaalt Eef, zijn duidelijk op de foto's terug te zien, maar met jouw zorgen en aandacht hiervoor komt dat vast helemaal goed!

Ik weet niet of ik het boek wel ga kopen Lola, het is namelijk in het Duits en dat is zo mijn taal niet Clown

Duits is heel makkelijk, dat heb je zo onder de knie Haha! En al is het alleen al maar dat je een boek hebt waar jóu paard in staat, leuk voor als er visite komt dan kun je stoefen dat ie zelfs in Duitsland beroemd is Knipoog

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:49

Idra schreef:

Hoi Lobke,

Andere foto komt er nog aan hoor! Knipoog
Duits of niet, als mijn paard in een boek staat, zou ik hem wel willen hebben. Maar goed, je mag twijfelen.. Het boek kost namelijk 105 euro. Gestoord
Alle engelstalige exemplaren van het boek "The Spanish Horse" zijn opgekocht door een dame uit Amerika. Ik ben aan het achterhalen wie dat is zodat ik er nog een voor een vriendin van mij kan aanschaffen. Ze zijn in Spanje wel in het spaanstalig verkrijgbaar. Jij spreekt toch Spaans? "This is the Spanish Horse" is overigens een net zo kostbaar boek als "Das Spanische Pferd". Zodra ik wat weet, mail ik je dat wel door.

Oh ja, voor degene die mij niet kennen. Ik ben Elske en heb een passie voor PRE's! Haha!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:51

Hoi Elkse Haha! Ik heb geduld hoor Knipoog
Mja, ik had al gezien dat het zo veel kostte, misschien een leuk kado voor kerst ofzo...
In Spanje heb ik al gezocht naar This is the Spanish Horse, maar ik vond het niet... voor mij mag het inderdaad ook in het Spaans zijn Lachen

Wat vreemd dat 1 dame alle boeken opkoopt, haha! Zou fijn zijn als je zou laten weten of je er nog aan geraakt! Lachen

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:05

Als je een spaanstalig exemplaar wilt, dan heet het boek volgens mij "Esta es el Caballo Espanol". Het is in ieder geval geschreven door Juan Llamas. http://www.letteranet.com/tienda/

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:24

Ik heb ook een erg mooi boek over Yeguada Cardenás: “Cardenás. Caballos y Casa” (door Roberto Vavra) met heel mooie foto’s Lachen
Het is trouwens al erg lang geleden dat ik nog Spaans gesproken/gelezen heb, dus wie weet is het allemaal wel te moeilijk voor mij in het Spaans Lachen
Ik ga over enkele weken naar Andalucía, ook naar Jerez. Ik veronderstel dat er daar wel winkeltjes zullen zijn waar ik mijn gading zal vinden Knipoog

Ik zie dat “Esto es el caballo Español “ in het Spaans dus “maar” 60 euro kost.

Eigenlijk ben ik vooral op zoek naar een boek waarbij de bloedlijnen eens uigebreid behandeld worden, omdat ik daar helemaal niets vanaf weet.

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:42

Dat is een heel gaaf boek! Jammer genoeg heb ik hem niet in eigen bezit. Mijn vriendin heeft een van de foto's uit dat boek geschilderd en die is echt heel gaaf geworden! Het schilderij is te zien in haar stand op de dag van het Iberische paard.

Ik ben nog niet echt een boek tegen gekomen waarin de bloedlijnen goed beschreven zijn dus als je er een tegen komt, wel even mij tippen!

Lekker zeg naar Spanje! Heb je een plan wat je gaat doen? Ik hoop dat ik dit jaar ook nog naar Spanje kan ben bang van niet... Mijn jonge hengst heeft een week geleden zijn been gebroken dus ik vrees dat al mijn spaarcenten naar 1 bepaalde rekening gaan...

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:02

Ai nee, wat erg zeg! Been gebroken! Gaat het weer helemaal goed komen met hem?

We gaan rondreizen in Andalucia: van Sevilla naar Córdoba en Granada en dan over Ronda (naar Licor zijn thuisbasis kijken) naar Jerez. Mijn vriend is geen "paardenman", maar hij zal er toch af en toe aan moeten geloven, ik neem alvast een rijbroek mee voor als ik de gelegenheid heb ergens te rijden Lachen

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:46

peetisgreat schreef:
cojolly schreef:

Hier is alles rustig ben me aan het voorbereiden op Almelo, begin er echt zin in te hebben.

he leuk dat je naar almelo gaat dan ben je vlak bij me ga je naar concours?? waar stal je je paard ?? mss bij ons?? hoor het wel doei anders kom ik mss ff kijken en je irl ontmoeten Haha!

Lijkt me leuk om je te ontmoeten, ik stal Rod op het terijn in de stallen daar,ik ga daar inderdaad concours starten het debuut van Rod en mij in de B

Lobke wat een mooie foto van Licor

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:49

Elskevree wat een drama een gebroken been, komt het goed met hem? staat hij thuis of op een kliniek?

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:57

Elskevree wat rot meis ik hoop dat je snel wat weet hoe het verder gaat met je paardje

he wat een rot berichten de laatste tijd bah

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:59

cojolly
geef je tijden maar door dan kom ik zeker even kijken bij je
en anders als je een uitje wilt kom je maar een keer bij ons op stal het is maar 10 min. rijden gr peet Haha!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:00

Idra schreef:
Hoi Elkse Haha! Ik heb geduld hoor Knipoog
Mja, ik had al gezien dat het zo veel kostte, misschien een leuk kado voor kerst ofzo...
In Spanje heb ik al gezocht naar This is the Spanish Horse, maar ik vond het niet... voor mij mag het inderdaad ook in het Spaans zijn Lachen

Wat vreemd dat 1 dame alle boeken opkoopt, haha! Zou fijn zijn als je zou laten weten of je er nog aan geraakt! Lachen

Ik val even binnen, het boek Das Spanischer Pferd is voor 49,90 te koop via duitsland, scheelt toch weer een hele hoop, zeker als je paard erin staat een must have........
De site is www.andalusier.de onder literatuur, succes ermee!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:34

Bedankt voor de tip Lachen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:19

Soeske: Beterschap met je moeder

Regine: Ik ga zo even in je topic kijken.

Elske: Welkom.
Heeft je paard z’n been gebroken.. Hoe heeft hij dat gedaan. Dat zal inderdaad het nodige gaan kosten. Ik hoop voor je dat hij er dan weer goed hersteld.

Vanmiddag heb ik Otje gelongeerd en na een kwartiertje heb ik er een tweede longeerlijn bij gepakt om hem eens met een dubbele lijn te longeren. Dit vond meneer een beetje heel erg eng en hij flipte echt helemaal. Gelukkig kon ik hem snel gerust stellen en ging het later alweer wat beter. Hopenlijk heeft hij het snel onder de knie.
Eigenlijk wil ik hem ook leren voor de kar te lopen (het baasje van mijn bijrijdpaard heeft namelijk een shetlanderkar), heeft iemand tips hoe ik dit aan kan pakken?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:28

Femke: Hoe is het nu met jou? Ben je al over de ergste schrik heen? Ik vind het echt zo rot voor je Ach gut
(en ik durf het bijna niet te vragen, hoe is het met Wessel?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:05

Ik heb een mailtje gekregen van de moeder van dat meisje dat gisteren bij X-tremo zou komen kijken. Blijkt dat ze maandagavond een ongeluk heeft gehad met autorijles. Hersenschudding, gebroken ribben en een gekneusde ruggenwervel. Best heftig!

Zasread Geen idee hoe je een pony voor de wagen beleerd! Nerd Als je wat pagina's (denk stuk of 20) terug leest, dan heb ik wel een hele uitleg neergezet over het werken aan de dubbele longe. Vork Misschien heb je er wat aan?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:34

Ik heb ff geen tijd om op iedereen te antwoorden maar LOBKE, ik schreef een paar pagina's terug al dat ik dat boek had in het Engels, en of dat hetzelfde boek was Hyper! Ik heb hem op een beurs gekocht voor 50 euro, maar daar staat Licor dus ook in? VET, ik ga gelijk kijken!

Zasread ik zal later proberen op iedereen te antwoorden maar ik denk dat ik je misschien wel kan helpen!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:43

DinkeyGirl schreef:
Ik heb ff geen tijd om op iedereen te antwoorden maar LOBKE, ik schreef een paar pagina's terug al dat ik dat boek had in het Engels, en of dat hetzelfde boek was Hyper! Ik heb hem op een beurs gekocht voor 50 euro, maar daar staat Licor dus ook in? VET, ik ga gelijk kijken!

Neenee, dat had ik gelezen hoor, maar het is niet "This is the Spanish Horse" waar hij instaat, maar wel "Das Spanische Pferd", geschreven door Millan-Ruiz.
Wordt een beetje verwarrend zo hè Haha!

Wow Yenneke, das wel heftig... en dan meteen tijdens je autoles... dat is om nooit meer je rijbewijs te halen...

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 23:01

Dat klinkt echt super Lobke. Ga je lang op vakantie?

Tja, van Fuego is erg jammer. Hij stond net 2 dagen op de wei toen ze hem op 3 benen aantroffen.. Waarschijnlijk is hij in een gat getrapt. Het gaat nu goed met hem en ze verwachten dat hij volledig gaat herstellen. Als alles voorspoedig gaat mag ik hem na het weekend mee naar huis nemen.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 23:05

14 dagen Lachen

Hopelijk is Fuego snel hersteld, zal niet meevallen voor zo'n jonkie als hij boxrust moet hebben Ach gut