Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:23

Is mestonderzoek betrouwbaar bij die jonkies? ze kunnen inderdaad ook flink last hebben van wormbesmettingen. Hopelijk helpt het in ieder geval!

Ah Morena verkocht, ja dat lijkt me ook moeilijk om afscheid te nemen..zo'n leuk dier. Maar wel heel leuk dat ze in de buurt komt te staan. Zo kun je haar nog wel op blijven zoeken?

Dat is een goed teken Jolmer wat betreft Star! Bechterew is ook een vorm van reuma toch?

Pastis, wel fijn dat het kraken bijna helemaal verdwenen is! Vertrouwen moet groeien denk ik dat er niks aan de hand is.

Tarzan, dat komt misschien ook door de andere soort band?

DGM

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:50

Nee dat is niet betrouwbaar, hij wordt ook standaard elke 2-3 maanden ontwormt (heb schema in mn agenda) maar nu met de grote hoeveelheid bloedworm is het wel even handig om tussendoor te checken! Het ontwormen is om en om tegen bloedworm en de andere wormen. Als hij nog bloedworm uitscheidt dan kan ik beter nog een keer tegen bloedworm ontwormen ipv de andere, snappie? :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:57

Ja ik snap het helemaal, voor bloedworm is inderdaad weer een ander ontwormingsmiddel nodig en deze is vaak hardnekkig bij jonge paarden.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:49

Bedankt allemaal, tot woensdag weten we eigenlijk helemaal niets zeker. Super frusterend en ik vind het echt bizar dat je 5 weken onderweg bent voordat je je diagnose/behandelplan hebt. In buurlanden gaan ze daar toch anders mee om... oncoloog zei wel dat ze het mee ging maken @Elisa, maar de informatie die ze had was nihil, weet niet hoe veel we daar op kunnen vertrouwen.

Hoop ook dat hij lekker zo blijft. Wel leuk om ze vanaf zo jong te zien opgroeien naar een straks, hopelijk, knap stabiel paard met bekende geschiedenis. Lijkt alsof hij van niets echt onder de indruk is. Bijt nu ook wat beter van zich af.

Dat hij dan ook nog zo gevoelig blijft met onverpakt hooi DGM. Ben benieuwd wat er uit je wormentest komt. Hier ook elke 3 maanden als ik het goed zeg. Hoop dat er snel wat verbetering in zit. Nooit leuk als ze niet okee zijn.

Vervelend Maartje, dan zou je eigenlijk helemaal ingepakt moeten zijn. Even verder mee denken - in Zweden deed ik alles in ski kleding, afhankelijk van de kou meer laagjes. Bij matige kou alleen ski broer, anders thermobroek er onder etc etc. Zijn dikke rij handschoenen die je ook op stal kunt gebruiken met daaronder dunne thermo handschoenen. Altijd zorgen dat er lucht tussen je lichaam en je bovenste laag kleding zit, dan blijft de warmte hangen. Dus gewoon bij de decathlon of anwb een goedkope wijd zittende ski broek kopen, zijn ook water dicht :')
Alleen dan heb je het rijden nog niet opgelost. Had hier dan thermolaarzen met een lange rij jas, maar je zou ook een wollen rijrok kunnen overwegen om je benen goed warm te houden.

PreHungaro, weekje Spanje klinkt super! Maar afscheid nemen lijkt me enorm lastig. Wel fijn dat ze in de buurt blijft!

Pastis, mentaal blijft het altijd een dingetje he. Niet teveel proberen te doen, anders kijk je ze uiteindelijk zelf kreupel.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:21

Oh wat naar Kelly, dat afwachten lijkt me verschrikkelijk.

Er is voor 13 december een plek in mijn duo les we van ton Duivenvoorden vrij gekomen. Iemand zin om mee te komen? Heb eventueel een paard te leen maar dan moet er zelf vervoer geregeld worden.