[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 07:42

lobkewikjem schreef:
Gefeliciteerd Getty!

Hier weer even achter mijn 3 jarige puppy gezeten. Wat een fijn gevoel geeft dat dier zeg.[ [url=m/Sz8eOQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tof zeg! Volgens mij gaat dat helemaal goed komen.
Wat een plaatje zo he :j

ivy_power89

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:03

Absolem, als de nood zo hoog is zou ik mij echt niet druk maken over of het in de buurt is of niet.
Zag op fb dat je een mooi aanbod had gehad, maar dat het tever weg is, waarom zou je dat laten schieten?

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:08

ivy_power89 schreef:
Absolem, als de nood zo hoog is zou ik mij echt niet druk maken over of het in de buurt is of niet.
Zag op fb dat je een mooi aanbod had gehad, maar dat het tever weg is, waarom zou je dat laten schieten?

Rotstraal wat ik niet in de gaten kan houden en mok/mijten die ik niet kan behandelen.ik heb het nu mooi onder controle. Maar ervaring luid dat de minste tegenslag al er voor zorgt dat het weer terug gaat

Los van het feit dat ik bang ben dat hij als hij in een hengsten groep gezet wordt nu met huid en haar opgegeten wordt omdat ie alles behalve man's is. Ik bel vandaag van laar in voorthuizen. Om te kijken of ik wat met hem kan bolwerken gezien ik hem persoonlijk ken omdat ik er stage gelopen heb. Maar zodra hij te ver weg staat en eigenlijk zelfs al bij van laar zodra hij het land op gaat kan ik niet meer zijn benen in de gaten houden.

Ik vond het idee van 2/3 weken al dood eng om hem uit te handen te moeten geven. Wat het aanvankelijke plan was. Maar als ik hem naar de opfok breng wordt dat vier/vijf maanden...

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:08

Stal wijbenga in Oudwoude is werkelijk een heel fijn adres, zulke fijne en aardige mensen dat zou ik echt wel aandurven. Dan kun je hem wel behouden ipv verkopen. Dan heb je er ook geen zicht meer op?

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 14:25

Zoals het er nu naar uitziet gaat hij naar een bekende van me, weliswaar wel opfok. Hij heeft nog plek om een hengst in te scharen.

Ideaal is het niet. Maar ik bouw geen schuld op. Kan nog even rustig overwegen wat wijsheid is. Ik kan niet de deur platlopen maar wel even komen kijken en iig zijn achterbenen in de smiezen houden wat betreft de mok.

Vandaag nog even op zijn oude stekkie.

Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 14:30

Absolem schreef:
Zoals het er nu naar uitziet gaat hij naar een bekende van me, weliswaar wel opfok. Hij heeft nog plek om een hengst in te scharen.

Ideaal is het niet. Maar ik bouw geen schuld op. Kan nog even rustig overwegen wat wijsheid is. Ik kan niet de deur platlopen maar wel even komen kijken en iig zijn achterbenen in de smiezen houden wat betreft de mok.

[ [url=m/G6m5a7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat er een oplossing lijkt te zijn!
Hij is wel knap zeg!

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 15:39

boemel schreef:
Absolem schreef:

[ [url=m/G6m5a7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat er een oplossing lijkt te zijn!
Hij is wel knap zeg!

Hopelijk blijft ie dat ook en houden de andere paarden hem heel := .

Zit 'm echt in m'n broek te poepen voor de inscharing...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 15:48

Ze hebben vast alleen oog voor het malse gras :D

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:40

Mooi opgelost Absolem! Snap dat je het spannend vind :j Hopelijk gaat het goed. Wanneer gaat hij verhuizen?

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:56

Fijn dat je toch iets hebt kunnen vinden en van even op de weide worden ze echt niet slechter van. Jammer dat het anders loopt als je had gehoopt maar hopelijk kun je hem door deze oplossing wel aanhouden.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:52

Dennenboom schreef:
Mooi opgelost Absolem! Snap dat je het spannend vind :j Hopelijk gaat het goed. Wanneer gaat hij verhuizen?
morgen

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:14

Spannend absolem !
Hopelijk gaat alles goed

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 23:30

Mooie foto's sannahtris

En fijn dat je m alsnog kunt houden Absolem.. ik snap je zorgen, maar hopelijk komt het allemaal goed. Succes met verhuizen morgen.

Ik heb picasso morgen alweer precies 2 jaar, wat vliegt de tijd!!

Afbeelding
M'n slungel wordt steeds gespierder :D (en helaas nu al wat bruinig, hij is vroeg dit jaar)

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:39

Spannend Absolem!

Hebben jullie tips hoe je het zand uit de vacht kan krijgen?

Mijn merrie staat nu lekker zonder deken buiten en houdt natuurlijk uitgebreide rolsessies. Maar ik krijg met geen mogelijkheid het zand tussen de haren weg. Na het rijden zit het dekje er helemaal onder. Ben bang dat ze straks schuurplekken krijgt. Ik poets al met allerlei borstels. :+

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 12:02

Heb geen tips voor je, ben er ook wel benieuwd naar of iemand daar echt iets voor heeft. Hier zit Sierou rond deze tijd ook altijd helemaal onder het zand. Zodra het kan was ik haar zodat alles er weer uitgaat maar tot die tijd poets ik en haal ik eruit wat lukt, wat vaak resulteert tot een grijze Fries. :Y)

Edit: Welke borstel voor mij wel het meest effectief is voor het verwijderen van zand is een ‘normale’ mensenhaar borstel gemaakt van ‘hard’ haar.

Hopelijk gaat het goed vandaag absolem. Wat een stress en spijtig dat je voor zo’n keuze komt te staan. Gelukkig heb je een optie gevonden dat je hem niet abrupt weg hoeft te doen. Nu heb je nog even bedenktijd wat voor jullie de beste optie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:28

Ik ben ook nog op zoek naar die tip.
Hier ook een grijs/bruine Fries door al dat zand wat je er niet uit krijgt.
Wil haar even goed wassen, maar dan mag het weer nog wat beter worden.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:46

Afbeelding

Haha hier ook van die ontzettende stofpaarden :D Zolang je er niet aan komt lijkt het niet zo erg maar als je een keer durft te wrijven komt er echt veel zand naar boven. := hierboven onze bijna 2 jarige (juni) en bij de schoft is te zien dat ze duidelijk niet zand vrij is. Krijg het er met borstelen ook niet allemaal uit :n

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:03

Jinthe1 schreef:
[ [url=m/l1Eebd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha hier ook van die ontzettende stofpaarden :D Zolang je er niet aan komt lijkt het niet zo erg maar als je een keer durft te wrijven komt er echt veel zand naar boven. := hierboven onze bijna 2 jarige (juni) en bij de schoft is te zien dat ze duidelijk niet zand vrij is. Krijg het er met borstelen ook niet allemaal uit :n

Friezen zijn van nature erg dik maar compact in het haar. In combinatie met veel en hardnekkig huidvet.

Daarom kunnen ze ook zo goed tegen de kou.

Als je het zand er goed uit wil hebben raad ik aan met de simpele 1 euro shampoo van de Hema te wassen een keer of twee. En het echt goed er in te masseren met een rosborstel alvorens heel zorgvuldig uit te spoelen.

Spullen zoals groene zeep pakken het vet niet aan en dan blijft het zand er dus ook in plakken en is je paard nog niet schoon.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:09

Deze jonge paarden mogen lekker onder het stof zitten en liefst ook wat huidvet hebben. Ze gaan vanaf volgende week weer naar de grote weide en lopen daar dan 24 uur per dag buiten. Wel een grote schuilstal maar de nachten zijn nog steeds koud. Mijn gebruikspaarden hebben nog een dun dekentje op maar ook die was ik niet dagelijks. Ze ploffen toch weer steeds in het zand :D

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:27

In deze fase borstel ik vooral niet teveel, hooguit lichtjes met zachte borstel. Vandaag na het rijden ook lekker gewassen om na 5 minuten deze foto de knippen, even schudden na het rollen maar volledig gepaneerd _O- dag prachtig glimmend zwart paard! Afbeelding

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:47

Ben dus niet de enige :D hoe ze eruit ziet vind ik nog niet zo erg. Zijn toch geen wedstrijden haha. Ben meer bang voor schuurplekken. Zou een zomer deken op kunnen doen maar nu het nog kan met vliegen doe ik haar liever zonder naar buiten :=

Mooi paard Jinthe!

Hoe is het gegaan Absolem?

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:57

Nou ik had een half uur gerekend voor het inladen van jelske. Omdat ik niet wist hoe snel hij op de trailer zou gaan.

Maar hij liep zo achter me aan. Met twee minuten stond ie er op.

Dus we waren een half uur te vroeg en van laar zat dus net op de trekker.

Jelske hebben we dus op zijn verzoek even in een merrie box gezet naast de opvoelbox. En vervolgens zijn we weer vertrokken. De trailer rit verliep mooi soepel het in en uit laden ook.

Wel was hij uiteraard goed overstuur toen ik hem achterliet gezien die op een vreemde locatie helemaal alleen stond.

Maar goed ik ken van laar, ik heb er stage gelopen. Ik weet dat hij in goede handen is. Hij zal snel worden ingeschaard. En zsm lekker het land op gaan.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:20

Fijn dat het goed is gegaan Absolem. Met genoeg gras zou hij zich vast snel thuisvoelen :j

Haha Sunny horse, zo herkenbaar! Ach, ze hebben weer 5 minuten geblonken _O-

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:35

Ik heb odin vandaag wel even goed (achter de oren hahaha) gewassen....
Hij had alle kleuren, behalve zwart hahahaha

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:52

Jinthe1 schreef:
Fijn dat het goed is gegaan Absolem. Met genoeg gras zou hij zich vast snel thuisvoelen :j

Haha Sunny horse, zo herkenbaar! Ach, ze hebben weer 5 minuten geblonken _O-

Precies! Liep er achter aan om nog een mooie shiny foto te maken... was natuurlijk te laat... :+