[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:40

Dankjulliewel :D , al had ik zelf wel ander weer besteld op mn verjaardag :P

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:50

Van harte Miepie!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:40

Ja, van harte Miepie! Nog verwend? :)

Suus, haha nee lekker vrijgezel, bevalt me prima! Fijn dat de shetties ook nog een echt pennyliefde hebben haha! En Goya ook weer helemaal fijn. Toch fijn die zekerheid van de foto's dan.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:21

dankjulliewel :) nee nog niet, wilde mezelf op vrolijke plantjes voor op mn balkon trakteren, maar met deze wind gaat m dat niet worden, komt van de week wel :)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:19

he iloon fijn te lezen dat het goed met jullie gaat.
wij zijn hier idd nog steeds aan het opbouwen, heike heeft toch wel een flinke klap gekregen van al die dingen die die had en we doen het dus ook lekker rustig aan, hij loopt wel superfijn en wil weer super graag werken maar zijn conditie is zo achteruit gegaan dat hij het nog maar een half uurtje 3/4 kwartier vol houd met veel stappen der tussendoor, dus ik zit er hooguit 3x in de week in de bak op om te ''trainen'' en dan de rest of naar buiten of als die het aankan longeren of gewoon lekker vrij zodat zijn lichaam kan herstellen van het trainen.
met mij en het trainen gaat het ook goed, zaterdag mag ik weer naar het ziekenhuis om mijn lichaam weer na te laten kijken en om eventueel weer mijn bandje op te laten spuiten.
en je moet idd weer snel foto's maken van je knapperd is al veel te lang geleden.

miepie nog gefeliciteerd met je verjaardag

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:44

*komt ook weer even binnenvallen*

We hebben de perfecte oplossing gevonden om 2 shets de ultime beweging te laten krijgen :)
Filmpje staat op mijn facebook, ze vonden het nog erg leuk ook!!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:47

En wat is de manier? Ik heb je niet op fb ben wel heel benieuwd??

miepie: nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Ik moet dan ook maar eens beginnen met de manen invlechten van Tjesse en Aafke. Ik hoopte dat ze vanzelf wel zouden groeien maar bij Tjesse is er in de afgelopen jaren nauwelijks wat bijaan gekomen.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:00

Haha op de fjord gaat zitten, en de 2 shette aan hun halster meenemen :) lekker draven en galopperen door de bak haha

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:57

Miichelle90 schreef:
Haha op de fjord gaat zitten, en de 2 shette aan hun halster meenemen :) lekker draven en galopperen door de bak haha

haha lijkt me wel komisch om te zien kan je filmje niet hier plaatsen voor de gene die je niet op FB hebben

ahh net foto gehad van me vriendin die is nu bij me pony ze is hem lkkr aan het invlechten maar amor staat er echt op van wat doet ze met me haha arme pony
Afbeelding

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:08

Hahaha wat een hoofd. HELP ME!! Dat drukt 'ie uit haha.

Nou met Capote gaat het goed! Gisteren gelongeerd, linksom ging erg goed. Hij wil nog steeds erg hard, maar daar moet ik aan werken. Rechtsom iets minder, ging ongeveer plat door de bocht, als een echte Micheal Schumacher. En als ik hem probeerde af te remmen, viel hij meteen stil en kwam hij naar binnen.
Dus tsjah. Ach hebben we wat aan te werken.
Verder is het echt een schatje. Net een hondje, hij loopt me continu achter na. Ik probeer al even een leuke foto te maken, maar het lukt niet hahaha. Ja een close-up van zijn neus :Y)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:29

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:09

Miichelle90 schreef:
Geen idee hoe ik het filmpje moet plaatsen, maar ik doe wel even de link van me facebook!

http://www.facebook.com/profile.php?id=100003588237762

ahh echt grappig en creatief :P maar ook mooie fjord zeg lkkr rond met lange manen

maandag is het zover mannetje naar de kliniek brengen ben nu al zenuwachtig

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:15

dapperedodo schreef:
Miichelle90 schreef:
Geen idee hoe ik het filmpje moet plaatsen, maar ik doe wel even de link van me facebook!

http://www.facebook.com/profile.php?id=100003588237762

ahh echt grappig en creatief :P maar ook mooie fjord zeg lkkr rond met lange manen

maandag is het zover mannetje naar de kliniek brengen ben nu al zenuwachtig

Komt helemaal goed! Gaat het via de lies? Is bij Capote ook echt goed gegaan. Amper zwelling.
Ik vond het ook doodeng, allemaal enge dingen in mijn kop gehaald, maar het gaat zo goed.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:28

Tsja, als ze onder zeil gaan is het altijd even spannend en afwachten he?! Maar t is voor een goed doel... dus even doorbijten! Bij Capote is het dus al best goed uitgepakt! *\o/*

Woensdag is de DA bij Chimanga wezen kijken... uiteraard vond ze dat eerst weer helemaal niets en wilde ze vluchten, maar hij bleef gelukkig zo rustig dat ze zich al vrij snel toch maar wat over gaf... Hij kon aan haar been zitten zonder een beet of schop te krijgen, maar naar de wond hoefde hij nog niet eens te wijzen!!
Nu kon hij zo ook de wond wel goed zien, hij is goed schoon, het been zelf ziet er al veel beter uit maar de wond gaat wat woekeren, das dus jammer! Wildvlees willen we niet hebben.
Nu dus door gaan met wat ik deed, spoelen, goed schoon en droog maken en daarna Honingzalf er op. Dit een tijd volhouden en hopen dat de wond nog mooi gaat herstellen anders moet ze ook naar de kliniek om m daar weer opnieuw open te snijden zodat het weer moet genezen zonder wildvlees... Hoop nu dus dat het snel de goede kant op gaat!
De Mok is al veel beter, ik was het idd met Betadine en maak het dan goed droog en dan weer creme/vaseline er op. Ook die honingzalf mag daar op dus dat zit elkaar gelukkig niet in de weg!

Haar kreupelheid is zo goed al weg!! Ze loopt natuurlijk stijf en trekt de eerste paar drafpassen, maar dat is waarschijnlijk omdat de wond wat trekt en niet omdat ze geen gewicht op haar been kan verdragen.
Verder is ze enorm aanhankelijk en kan ik lekker met haar knuffelen en trutten. Ik kan haar been en zelfs de wond nu aanraken dus daarmee vertrouwd ze me :-) Das dan toch goed voor me ego en goed voor de motivatie. Een paard dat altijd tegenwerkt bij de wondverzorging is geen pretje!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:46

Heey

Nienke: Ik ben ook geen voorstander van zo vroeg erop te gaan zitten maar wel super dat hij het zo goed doet.

Soeske: Super dat het zo goed gaat met Goya :D

Ellis: Hoe gaat het nu eigenlijk met je knappe zwarte man?

Geeske: Jeetje, het zit jullie ook niet mee he. Wel heel fijn dat de kreupelheid zo goed als weg is.
Hopelijk vormt er geen wildvlees. Nouchka heeft dat ook gehad en dat heeft de VA verwijderd en daarna was de wond heel netjes genezen.

Ilsemarie: Fijn dat het rijden zo lekker gaat joh :D

Ilona: Dankjewel :) Nog geen nieuw baasje voor Nouchka gevonden.
Super dat het met Chico goed gaat :D

Michelle: Haha, geweldig filmpje hoor :D

Dapperedodo: Haha, die uitdrukken van hem spreekt boekdelen :P
Spannend hoor, gaat vast helemaal goed komen ;)

Wij zijn voorlopig weer klaar met opbouwen :( Nikita is weer stok kreupel.
VA is vanochtend geweest en ze heeft een flinke ontsteking in de hoef. De VA heeft hem open gesneden en als ze woensdag niet beter loopt komt hij terug om hem verder open te snijden.
Afbeelding

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:25

dankjulliewel! :)
Geweldig die foto, je ziet hem denken: HELLUP!! :P
Balen Angela dat Nikita weer/nog steeds in de lappenmand zit.
@Chimanga: fijn dat het lekkerder gaat.
spannend dapperdodo
Zo even op fb kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:44

Geeske: wat fijn dat er verbetering in zit!

Dodo een leuke foto van amor!

Iloon ook weer hier!

Ilsemarie fijn gereden en nog wat dingen meer, Shetlanders en fjorden!

Modesta gaat lekker, kan haar er nu ook doorheen rijden als ze zo zenuwachtig is, waar ik eerst zelf ook blokkeerde! Zouden vandaag eigenlijk een fotoshoot hebben maar deze gaat helaas niet door!
Voor de rest Toos pc loos dus vandaar wat stiller....

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:40

Geeske wel fijn dat er verbetering is maar jammer dat er evt wildvlees komt. Hier op bokt was al eens een topic over een paard wat een flinke bijtwond had in de hals ikweet niet welke zalf zei gebruikte maar ze had een heel mooi resultaat.

Moppielover wat balen van de ontsteking. Is er al rotzooi uitgekomen? Moet je ook nog met de hoef in soda/biotex?

Vandaag de eerste dag van de sgmw gehad. Dressuur liep hij fijn met de vaardigheid 2 balletjes. Resultaat met beide staan we op 1 en totaal uitslag ook. Nu morgen de marathon nog eens zien hoe dat gaat. Heb er zin in.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:45

:wave:
*kruipt even uit meeleesmodus*

dat was honingzalf, Mesitran, ik heb het ook voor de wonden van Fifi gebruikt, super spul! :j

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:18

Ik heb vandaag voor het eerst Parelli gedaan met mn paardje.
Heb les gehad van een Parelli instructrice, was echt super leuk.
General pakte het super goed op:)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:35

Sjanien, bedankt voor de tip! Zal eens even zoeken...
Nouvel, Honingzalf heb ik nu ook ja! Gaat er idd gelijk een stuk fijner uit zien, maar weet niet of we nog op tijd zijn hoor! Bij Spook ziet het er inmiddels weer goed uit he?! Had ik eerlijk gezegd niet zo verwacht hoor, wat een wonden waren dat!

Weten jullie wat de verdere schade van wildvlees zijn? Want als het alleen voor 'het mooie' is laat ik haar er niet aan helpen, het been is toch al verminkt door een groot litteken en ze hoeft van mij dan niet nog eens die pijn te hebben... maar als de wond dan gewoon echt niet goed geneest is het natuurlijk een heel ander verhaal!
Hoe lang duurde het bij Nouschka met de tweede genezing?

Vervelend dat Nikita steeds weer iets met haar voetjes heeft zeg... Enig idee waar dat van kan komen?
Modesa krijgt weer wat meer steun en wordt aangepakt, goedzo!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:45

Heey

Dankjulliewel :)

Geeske: Last van wildvlees ligt volgens mij ook aan de plek waar het zit. Volgens mij kan het op een niet zo bewegelijke plek geen kwaad maar echt verstand heb ik er niet van hoor. Bij Nouchka duurde het daarna toch wel een flinke maand voordat de wond weer echt dicht was. Maar het wildvlees was gewoon thuis verwijderd door de VA en de wond was van te voren gehecht met 20 hechtingen. Was dus echt een flinke wond.
Volgens de VA dikke pech nu. De ontsteking was eerst de hoefzweer die ze had toen ze bevangen was. Die hadden we open gesneden maar is schijnbaar toch naar boven gekropen.

Sjanien: Is een hoop prut uitgekomen ja. Nu verder niks aan doen volgens VA. Is ook erg pijnlijk voor der en dus vrijwel onmogelijk om er aan te kunnen zitten. En weken in een bak ofzo werkt niet.

Jolijn: Super dat jullie zo lekker gaan :D

Nikita loopt een klein beetje beter maar nog steeds erg slecht.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:10

@ geeske dat is op zich goed nieuws op het wildvlees verhaal na dan ik zou het ook niet doen tenzij ze der echt last van heeft.

Balen van nikita zeg daar heb je ook steeds geen geluk mee he

Zo vandaag ff op stal met vriendin geweest en ff met amor getut moet hem morgen tog missen als ie op de kliniek staat. Wel lkkr zn staart gewassen dan is die schoen en kan dat niet irriteren op de wond straks en gelijk had ze z'n beentjes meegenomen nu die er tog stond meneer was er braaf voor een 2e keer dat dat gedaan is. Ook bleef die keurig met zn hoefje in emmer met betadine oplosing staan want hij heeft beetje last van rotstraal dus gedaan op advies hoefsmid goed schoon houden nu. Meneer was zo lief lijkt wel of ie weet wat we met hem gaan doen morgen.

@loversyl leuk he parrelie dat doe ik ook afentoe met amor goed voor de basis voor ons.
Maar leuk dat ie al zo goed reageert met 1 les

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:53

:o :o :o :o :o schaamt zich diep..... :o :o :o :o :o

mag ik nog meekletsen na zo lang niks van me te hebben laten horen?? O:) O:)

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:11

Geeske: hoe groot is de plek van de wond en diep? Evt kan ik je via pb een verhaal van onze pony vertellen met een wildvlees wond.