[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:22

JOEPIE!!! HET WORDT EEN TREKKER pro endurance CLASSIC!!!!!!

*\o/*

En hij wordt geheel zwart met een geheel suede zitting :D

Even kort: Ron van Buitenzinnig is langs geweest en heeft heel veel info gegeven, Jippe aan alle kanten bevoeld en bekeken (die vond dat prima). We hebben de Classic erop gelegd en eerst gelongeerd. Jippe liep eerst wat voorzichtig en durfde steeds wat meer en sneller te lopen en meer zijn rug te gebruiken. Ron zei wel dat hij aardig wat bespiering mist in zijn hals en op zijn rug. En dat dat nog wel even duurt eer het helemaal terug is. Miss osteopaat erbij halen op termijn. Eerst maar eens flink wat beweging erin en afwisseling en een juist zadel natuurlijk.

Nou toen ik erop. Ik stond er even van te kijken dat de singel nog zo veel ruimte gaf, maar ook in draf zat het zadel als een huis. Jippe was duidelijk meer aan het bewegen onder dit zadel. Ik heb bewust gekozen geen galop te proberen omdat Jippe vrij jolig aan het worden was. Heb hem wel aan de longe laten galoperen en eerlijk gezegd is draf een moeilijkere gang om bij Jippe door te zitten. Als dat goed lukt lukt de galop ook, weet ik uit ervaring. Had helemaal geen last van de voorboog of van de wrongen. Heb met korfjes gereden. Aparte dingen Ga nog even nadenken over wat ik voor beugels wil.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:35

Wanda, gefeliciteerd!!! Enne... balkjes.. ;)

Even spammen met mini Rottweilertjes: Black and tan-jackies... Ze lopen inmiddels al rond! Heel hoog knuffelgehalte en nog te koop ook!

Afbeelding

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:40

BrankaZ schreef:
Anouk, de hond is 4 jaar oud schrijft Michelle ;)

Ik zou beslist niet met een muilkorf om beginnen. De hond bouwt daarmee juist frustratie op.
Training is prima. Verder ga ik helemaal mee in Cloris haar advies. Aandacht voor de baas en negeren van negatief gedrag. Want aandacht in welke vorm ook versterkt gedrag.
Ik denk trouwens dat je bij elke hond leiding moet geven. Wij hebben 3 Goldens gehad (1 leeft nog, is bijna 3 jaar) en maar 1 was het cliché van de vreselijk zachtaardige Golden. De anderen gaan hun gang als je als baas geen leiding neemt. Eentje had dat zelfs zo sterk dat als iemand die geen duidelijke leider was hem uitliet hij na een tijdje alleen weer terug kwam en een minuut of 10 later degene die hem uitliet in paniek kwam melden dat hij de hond kwijt was.

Ik weet niet wat meer frustreerd. Ons exemplaar heeft toendertijd een poedel bijna doodgebeten en dat vonden mijn moeder en de eigenaar van de poedel ook erg frustrerend. Een goed passende muilkorf hoeft toch helemaal niet te frustreren? Vaak letten andere hondeneigenaren ook beter op je als je hond zo'n ding om heeft. Raar maar waar, mensen vinden een hond mét muilkorf enger dan zonder. :+

Beda: Mooie foto's idd. Ook al snap ik wel wat de fotograaf er aan tegenviel. Die vond het licht waarschijnlijk tegenvallen? Maar het kwijlgehalte is weer heel hoog!

Zo, nu mijn vriendin haar paard even rondslingeren. Ze is op vakantie en ik mag haar merrie om de dag even aan de longe laten bewegen.

moppielover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:03

Heey
Clorris: Mooie foto's :D

Wanda: Super :D Heb even gegoogeld en dat zadel ziet er erg fijn uit ;) Kun je weer lekker zonder zadelproblemen rijden :D

Anouk: Wat een schatjes zeg :D

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:58

Maar muilkorf wil ik niet echt aan beginnen, mensen denken dan vaak dat de hond ook tegen hun niet zo lief is. En ik ben bang dat ze dan in huis om gaat draaien. Trainer gesproken en die had pas over 2 weken plek. Dus over 2 weken een afspraak. Ben benieuwd. Ik neem sowieso de lijn niet korter als ik een hond zie aankomen want dan word zij er helemaal attent op.
Ben benieuwd :D

Jennifer8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:09

Hoi,

Mag ik me hier ook melden als kersverse PRE eigenaar? Ik ben Jennifer en na jaren gezwijmeld te hebben over een eigen paard en het bijrijden van andermans paarden heb precies 1 maand geleden de stap gezet. Ik ben pas op bokt dus ik weet nog niet hoe ik foto´s moet plaatsen.Zal zo even kijken.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:36

Miichelle90 schreef:
Maar muilkorf wil ik niet echt aan beginnen, mensen denken dan vaak dat de hond ook tegen hun niet zo lief is.

*leest mee*
Precies... het argument vóór wat eerder genoemd werd, vind ik juist een nadeel. Je werkt het alleen maar in de hand dat mensen de hond wat gespannen aan gaan staren (oeh,dat zal wel een gevaarlijke zijn) waardoor bij je hond de adrenaline alleen maar verder omhoog vliegt en ze nog onzekerder en/of feller wordt. Bovendien is het vrij onwaarschijnlijk dat een aangelijnde hond de gelegenheid krijgt om schade toe te brengen, dus waarom zou je.
Verder zal iedere gedragstherapeut (ik ben nog in opleiding, intussen inderdaad wel mijn instructeurspapieren I en II) zeggen dat hij verder geen online-advies geeft, maar het gedrag graag precies zelf wil zien om het juist te kunnen beoordelen. Een hond kan zoveel signalen geven en daarin ook ambivalent zijn (net zoals Cloris zegt kan het heel goed juist uit onzekerheid/angst komen), en je moet wel precies weten wat er gebeurt om het goed te kunnen begeleiden.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:39

FOOOOOTOOOOOO'S van Jippe met het Trekker Classic testzadel

Met dank aan Ron en Don van Buitenzinnig

Afbeelding

Afbeelding

Ennnnnn ja ja ja
EINDELIJK de eerste foto van Wanda op haar eigen paard!!!!

Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:42

Jennifer8 schreef:
Hoi,

Mag ik me hier ook melden als kersverse PRE eigenaar? Ik ben Jennifer en na jaren gezwijmeld te hebben over een eigen paard en het bijrijden van andermans paarden heb precies 1 maand geleden de stap gezet. Ik ben pas op bokt dus ik weet nog niet hoe ik foto´s moet plaatsen.Zal zo even kijken.

Jennifer :D Gezellig!!
Ik heb maandag nog met je kleine man geknuffeld, hoewel, Rubio kwam meer de aandacht op eisen.

Ik kan wel even wat foto's voor je neerzetten ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:00

Jennifer8 schreef:
Hoi,

Heey, welkom! Wat voor paardje heb je? Een witje of een andere kleur? Hoe heet ie enzo? Jij heet ook echt Jennifer?

Wanda: Gefeliciteerd met je nieuwe zadel! Het is een heel apart zadel om te zien. Ik had er ook nog nooit van gehoord. (Maar dat wist je vast al :+) Zal wel mooi gaan staan met ons projectje! Hoe zit het eigenlijk met de maatvoering van de zitting van dit zadel? Heeft deze ook verschillende maten, zoals de dressuurzadels?

Nou, perdje van mijn vriendin mag morgen aan de longe, want haar maatje stond op de wei en die is aan één oog blind. Hij is daardoor heel erg op mensen gericht, wiens stem hij kent en tja, de mijne kende hij niet en hij liet zich dus niet vangen! De moeder van mijn vriendin had visite en kon hem niet vangen en zodoende heb ik afgesproken dat ik morgenvroeg wel even langskom om het paardje te verzorgen. Daarna hoop ik Sam nog even te kunnen longeren en mss wel rijden.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 11-03-10 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:11

Nou dat is het leuke.... je kunt de cantle verschuiven. Niet elke dag natuurlijk, maar als je zelf kleinere billen hebt dan ik (bijv als het later Stefans zadel zou worden) dan kun je een schroef losdraaien en de cantle naar voren schuiven. Waardoor de zitting dus kleiner wordt. Daarbij kun je de kussens dan ook weer anders vastmaken (met een groot oppervlakte klittenband) zodat de drukverdeling goed blijft. Zo is het dus aan te passen aan ruiter en aan het paard door de traploze verstelling van de voorboog. Voor mij stond ie nu prima, ong een 18 inch zadel denk ik. Er zit een driepunts singelmechanisme in, dus er wordt zowel voor als achter aangesingeld (snap je?) niet alleen recht onder de zitting dus.

Ik zal even kijken voor een foto zoals hij wordt (helemaal zwart)

Afbeelding

ZO wordt ie dus! :9

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:17

Jennifer welkom!

Jennifer8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:22

Ik zal straks als ik thuis ben even foto´s plaatsen. Heb ontdekt waar dat kan. Thnx Sanne voor het aanbod.. ik ben niet zo heel handig met fora.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:44

Wanda: Het zadel is dan besteld? Dus die waar je op de foto op zit, is een probeerzadel? Aha! Dat fluweel is mooi. Het is echt leer hè? Mooi singelsysteem idd. Dat is toch met een voorsingel? Een goed passend zadel heeft alleen een singel nodig bij het opstijgen hè? ;) Ik heb laatst staan genieten van een goed passend zadel, waarvan de singel echt heel los zat. Het schoof helemaal niet. Lag echt perfect op het paard! Hoe lang moet je er op wachten?

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:54

Anouk, wat een poepiesss !!!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:55

Ik denk dat het heel gezellig zou zijn voor Banjer! Zo'n kwiebus in zijn oren... :P

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:00

idefix4 schreef:
Ik denk dat het heel gezellig zou zijn voor Banjer! Zo'n kwiebus in zijn oren... :P

Maak me gek ! Ze zien er zooo lief uit.
Wordt dan wel Duo Penotti met Banjer.
Afbeelding

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:07

idefix4 schreef:
Wanda: Het zadel is dan besteld? Dus die waar je op de foto op zit, is een probeerzadel? Aha! Dat fluweel is mooi. Het is echt leer hè? Mooi singelsysteem idd. Dat is toch met een voorsingel? Een goed passend zadel heeft alleen een singel nodig bij het opstijgen hè? ;) Ik heb laatst staan genieten van een goed passend zadel, waarvan de singel echt heel los zat. Het schoof helemaal niet. Lag echt perfect op het paard! Hoe lang moet je er op wachten?

Yep, zadel op de foto is een testzadel, maar toch even neergezet voor het idee. EN omdat het mijn eerste foto te paard, of beter te Jippe is hihi. Zien jullie mij ook eens OP het paard. zadel is besteld. Gaat ong 3 weken duren voor het er is, moet uit Finland komen. Dus als jullie met mijn projectje ook ongeveer daar kunnen plannen ga ik een leuke fotoshoot maken haha. Ja zadel is helemaal van leer en de zitting dus van suede. Wordt wel wat kaler op den duur, maar daar zit je toch op. Zit lekker zacht dat wel en een beetje ruwer, dus schuift minder, voelt zeker. Komt een elastische singel aan. Vandaag zat de singel ook niet te strak, Ron hing wel aan de andere kant, maar niet eens zoveel. En ik stapte per kruk op natuurlijk. Lukte bij poging 3. Ik moet echt even streng tegen Jippe HALT zeggen en dan lukt het wel.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:31

Hihi Banjer is daar nog zo heerlijk wollig!!!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:10

Zilfstar, vond de kleur van het testzadel juist zo mooi staan :o , maar fijn dat je iets naar je zin gevonden hebt voor Jippe!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:26

Ja karina daarom heb ik ook pas over 2 weken een afspraak met hem. Hij zat helemaal vol gepland. Dus nog even wachten en aankijken. Ben wel benieuwd wat die gaat zeggen!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 08:49

Mooi zadel Zilfstar, voor mezelf zou ik die wrongen niet willen want daar is Boukje te breed voor en krijg ik last van mijn liezen.

En wat een schatjes Anouk maar ik heb aan 1 hond genoeg.
En Banjer is ook heel leuk.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 08:52

Wanda : gaaf zadel heb je uitgezocht.
Rij jij ook endurance welke klasse rijdt jij.
Doe je ook mee met kwb.
Ik stap ook bijna altijd op met opstap Romke staat dan heel braaf stil maar dat is wel oefenen en vooral geduld geweest.

Jennifer: welkom hier ben zelf ook spliksplinter nieuw hier hahaha

Idefix: wat een schatjes om verliefd op te worden.
En ik zeg dat er geen honden meer komen als mijn laatste er niet meer is en die is 13 dus je snapt al dat het steedsdichterbij komt helaas.

Ik heb morgen mijn vervolg van de schriktraining heb er helemaal zin in.
De 1ste is na een tijdje heel goed verlopen dus ik ben benieuwd of hij nu de bekende opstakels weer gewoon neemt of dat het even tijd en ja weer het geduld kost.
Dat is iets wat bij mij heel vet gedrukt in het woordenboek staat geduld.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:58

wph1: nee ik rij geen endurance. Ik ben een recreatieruiter ten top. Ik rij klasse: Lol met mijn Knol :+ Ik zocht vooral een zadel (boomloos) dat lekker zat, binnen mijn budget paste en het liefst zo goed mogelijk aan te passen was aan mijn nog jonge en ontwikkelende paard. Met dit zadel denk ik dat wel gevonden te hebben.

Hosante: ik voel de wrongen niet eens. Er is ook een adjust van dit zadel. Daar kunnen de wrongen eraf gehaald worden. Maar in eerste instantie gooiden we deze erop en dan maar even bekijken. Maar ik had geen last van wrongen, voorboog of cantle. Zat echt goed in het midden, goede zit. Heb vandaag niet eens veel spierpijn. Meer een moe/ zwaar gevoel in de benen en buikspieren.

Karina: Ja, die combi is ook erg mooi! Maar ik heb alles van tuigage zwart (hoofdstel, voltigesingel en eerdaags nog meer) en heb dekjes in rood, roze (voor dochter) en nu komt er een beige bij (chique!). En met een zwart zadel kun je natuurlijk alle kleuren combineren. En ik vind zelf dat hele zwarte wel mooi op mijn zwarte knolletje.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:00