En hij wordt geheel zwart met een geheel suede zitting

Even kort: Ron van Buitenzinnig is langs geweest en heeft heel veel info gegeven, Jippe aan alle kanten bevoeld en bekeken (die vond dat prima). We hebben de Classic erop gelegd en eerst gelongeerd. Jippe liep eerst wat voorzichtig en durfde steeds wat meer en sneller te lopen en meer zijn rug te gebruiken. Ron zei wel dat hij aardig wat bespiering mist in zijn hals en op zijn rug. En dat dat nog wel even duurt eer het helemaal terug is. Miss osteopaat erbij halen op termijn. Eerst maar eens flink wat beweging erin en afwisseling en een juist zadel natuurlijk.
Nou toen ik erop. Ik stond er even van te kijken dat de singel nog zo veel ruimte gaf, maar ook in draf zat het zadel als een huis. Jippe was duidelijk meer aan het bewegen onder dit zadel. Ik heb bewust gekozen geen galop te proberen omdat Jippe vrij jolig aan het worden was. Heb hem wel aan de longe laten galoperen en eerlijk gezegd is draf een moeilijkere gang om bij Jippe door te zitten. Als dat goed lukt lukt de galop ook, weet ik uit ervaring. Had helemaal geen last van de voorboog of van de wrongen. Heb met korfjes gereden. Aparte dingen Ga nog even nadenken over wat ik voor beugels wil.