[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:48

Barroco schreef:
Hai iedereen, ik heb gen tijd om bij te reageren helaas, maar aangezien jullie je wel afvragen hoe het met me gaat geef ik even een kort verslagje.

Ik vind het nog steeds moeilijk, heb echt mn ups en downs, al gaat het in t algemeen goed!
Ik begin ook een nieuwe baan na mijn vakantie, werkzaam op een prive-stal waar ik heel veel zin in heb.
Voor de rest vertrek ik morgen naar Italie dus dit is voor de komende tijd t laatste wat jullie van me horen Lachen.

Nu pakken & dingen regelen, drukdruk!

Ach gut gelukkig gaat het over het algemeen goed. Geniet van je vakantie en hopelijk knap je daar van op!

En ik wil meer weten over je nieuwe baan Knipoog

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:24

Barroco schreef:
Hai iedereen, ik heb gen tijd om bij te reageren helaas, maar aangezien jullie je wel afvragen hoe het met me gaat geef ik even een kort verslagje.

Ik vind het nog steeds moeilijk, heb echt mn ups en downs, al gaat het in t algemeen goed!
Ik begin ook een nieuwe baan na mijn vakantie, werkzaam op een prive-stal waar ik heel veel zin in heb.
Voor de rest vertrek ik morgen naar Italie dus dit is voor de komende tijd t laatste wat jullie van me horen Lachen.

Nu pakken & dingen regelen, drukdruk!

probeer een beetje bij te komen op je vakantie van alles en probeer ook nog te genieten
liefs peet

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:54

Wohow! Net weer op de schimmel gezeten nadat de ostheopaat is geweest. Ik mocht alleen een beetje laag/rond stappen, voor een kwartiertje/twintig minuten, maar men... wat een verschil! Ik merkte het nu al! Ook heel even de oprichting gevraagd, ging prima. Inderdaad waggelde hij in het begin als een dronken eend, maar daar was ik op voorbereid. Het belangrijkste is dat hij gewoon weer keurig spoort, een volte indraaide en een paar passen opzij ging.

Ik hoorde alleen wel iets knakken toen ik afstapte, ik hoop niet dat dat een wervel was die terugschoot Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:57

Mag je niet alleen aan de hand stappen nadat ie is geweest? Tenminste dat was bij een vriendin van mij zo!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 00:01

Ja, voor 7 dagen Knipoog. Hij heeft nu 10 dagen alleen aan de hand gestapt, en los geweest (op een gegeven moment ging hij springen, dan kan hij beter los staan, dan kan hij ongedwongen springen), hij mocht ook in een eventuele paddock, en Matz veroerd zich verder toch niet. Nu mag ik onder de man opbouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 00:02

Oooh okey, ik dacht dat ie vandaag was geweest Clown

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 00:11

Neuh, 17 pagina's terug al Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 00:12

Ja, dat wist ik wel, alleen even vergeten Clown

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 00:54

Ik had een berichtje geplaatst, althans, dat dacht ik, staat ie er niet Dromen .

Met amanda gaat het redelijk goed. Ze is al veel minder opgetrokken, maar nog steeds mager, en een zeer doffe vacht. We denken dat ze een flinke opdonder heeft gehad van de koliek aanval op het land Ach gut . Ze joeg geen andere paarden op hoor bent?! Hoe kom jij daar nou bij eigenlijk? Maar goed, hopen dat ze snel weer opknapt, vanaf volgende week weer beginnen aan de longe + bijzet om spieren te kweken.. Lachen

Jasmijn: Geniet van je vakantie meis!!

Michelle: Haha, ik ben nu idd een partypooper Tong uitsteken

Benth: Hoe was lowlands? En fijn dat Matz beter liep!

Sanne: Haha, bereid je maar voor met je veulen Haha! . Je moet hem alles gaan leren, wel leuk!

Zo dat was het weer, weet t verder ff niet meer Knipoog Tis ook al veel te laat! Knipoog

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 07:32

Iloon koliekaanval? Huh volgens mij heb ik daar glad over heen gelezen Bloos Wat was er dan? Heb alleen meegekregen dat ze terug kwam omdat ze te mager aan t worden was. Doe haar maar een dikke knuffel, hopelijk knapt ze snel op!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 08:08

Ilona -> Arme Mandaatje....... ik hoop dat de VA wat voor haar kan doen zodat ze snel weer de oude is.
Misschien een vitamineshotje? Vaak knappen ze daar al van op.

Jolijn -> Spannend! Wanneer krijg je uitsluitsel?

Sanne -> In principe moet ze geen last hebben.
Ze was nog erg jong toen ze er aan werd geopereerd en daarna hebben ze niets met haar gedaan behalve rust.
Grote kans dus dat het een verkleving is.
Ook dat is niet zo'n probleem, met beweging moet dat weer goed komen.
Jammer dat er op de site van Lisa van die korrelige foto's staan......

Jasmijn -> Hou je taai meis! Geniet maar lekker van je vakantie!

Malin -> Wat fijn te lezen dat het steeds beter gaat met je mannetje!
En een nieuwe baan, in de paarden nog wel!
Toch nog een geluk bij een ongeluk!

Benthe -> Misschien voorlopig maar met een krukje opstappen?
Dan belast je de rug veel minder.

Rints d'r stal was weer één grote puinhoop toen ik gisteravond kwam.......
Ik mest elke dag uit, vrijwel alles gaat er dan uit behalve het nog schone droge stro.
Achterin strooi ik dan een laag houtmot, omdat ze daar altijd plast, en dan komt er stro bovenop.
Zondagavond had ik naar mijn idee best veel stro gebruikt, maar daar zag ik gisteravond nog maar weinig van terug.
Ik heb gevraagd of ze naar een andere stal mag verhuizen zodra er plek is, dan kan ze meer zien, is er meer daglicht en krijgt ze meer frisse lucht.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:40

Sanne: Het heeft zn voor en nadelen dat hij ver woont, het gaat nu al 2 jaar goed Lachen
Je kan hier inderdaad heerlijk rijden, maar om op de hei te komen moet je wel een rit van min 2 uur maken. Met valerie gingen we regelmatig 3 tot 4 uur rijden.
Hoelang blijft igneo bij aline?

madelief: Ik vond dat ook altijd moeilijk, Apollo kon op wedstrijd ook heel anders zijn, bijvoorbeeld te ontspannen waardoor ik hem er niet goed aan kon rijden. Maar het is al vooruit met wp, succes volgende week!

Saida: Het was leuk, maar het is daar echt heel rustig. Maar we zijn naar ijshockey geweest, gekanoot en naar thermal zwembad, heerlijk!
Nee rintske is geen monster hoor, maar .... Tong uitsteken
Zou meer daglicht schelen in het eten van stro? Shannon vreet altijd heel dr stal leeg, daarom staat ze opzaagmeel en 2 plakjes stro. Alleen nu het zaagmeel even op is en de zagerij dicht dus alleen op stro en dus op beton Vork

jasmijn: Gelukkig gaat het al beter. Wat doen jullie met de honden? Vertel is meer over je nieuwe werk!!!

Malin: Gelukkig weer goed nieuws!!! Staat hij ook op de wei daar *verleidelijk om even langs te fietsen en een blik te werpen Tong uitsteken*

Benthe: Op de grond gebleven??

ilona: Blijft ze nog wel op het land? Hopelijk knapt ze snel op!

Het was heerlijk om weer paard te rijden! Shannon had dr ook veel zin in, zeker in galop. Het was been aanleggen en ze sprong aan.

Gelukkig heeft bijna elk paardje hier lange manen dus jullie kunnen me wel helpen ivm vlechten. Shannon heeft heel dun haar en super zacht. Ik vlecht altijd vrij strak, maar als ze dan een andere halspositie aanneemt komen er allemaal bobbels in mn vlecht! *kan er evt foto van maken* Iemand tips!?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:58

Michelle hij staat nog niet op de wei, maar mag wel af en toe grazen. Hij staat op stal, maar denk dat je vast wel even langs mag gaan om te aaien. Ze hebben bezoek uren, doordeweeks van 4 tot 5 geloof ik, zin in een mini-meeting?

Saida dat was Jasmijn die een nieuwe baan krijgt, ben ook wel nieuwgsierig!

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:01

DJEMO AAN DE LONGE....

djemo van de week ff aan de longe gehad ,dat gaat vrij goed had een balkje neer gelegd waar hij over heen moest , hij stond er een paar keer boven op en toen krijg hij in de gaten oja ik heb benen Ja ik moet ze optillen .galop aan de longe vindt hij nog wat moeilijk maar steedts proberen ik hem wel ik galop tekrijgen ook al is het maar een half rondje, dan ben ik al tevrede Pling en dat gaat steeds beetje bij beetje beter .
hier nog wat foto`s aan de longe van djemo Vingers aflikken
Afbeelding
op de rechte hand
Afbeelding
Afbeelding
op de linkerhand
Afbeelding
Vingers aflikken lekker kontje Vingers aflikken
Afbeelding
even halt houden op mijn stem dat gaat heel goed Lovers

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:06

Mies_Apollo... dat heb ik ook altijdt als ik bij djemo een vlecht maakt bulten er in of laat los onder aan , maar dat komt toch omdat het veelste strak zit als ik het losse vlecht blijft het wel heel mooi zitten .
en als je testrak vlecht breken er ook veel haren af vindt ik Doei!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:10

Saida: Das ook zonde! NOuja volgend jaar dan maar uitgebreid vieren? Haha!
Oke, gelukkig dat het dus niets "ernstigs"is oid!
Het evle uitmesten ken ik... Gelukkig staat hij nu lekker lang op het land, maar in de winter is het natuurlijk om 5 uur al donker dus staat ie eerder in zijn stal, dan is het ook altijd nog wat viezer Nagelbijten / Gniffelen
Ilona: Dankje Haha! Ja op die foto ziet ie dr echt uit als een krachtpatser he
Beetje naar je zin daar bij je vriend? Van dat koliek heb ik denk ik ook niet meegekregen... Bloos
Robijntjah: Spannend hoor!
Sanne: Jaaa ik wil die kleine ook een keer zien hoor Haha!
Kan je m niet in een koffer proppen als je deze kant opkomt? Haha! Ga z ff je topic bekijken!
Malin: Helemaal super! Nog even blijven duimen en het komt allemaal goed!
Mies: Ja, tis gewoon best lastig, een paard die op wedstrijd totaal anders reageert... Maarja ik zorg er gewoon voor dat ik hem dan wat beter leer kennen!
Het vlechten... Ja die bobbels komen dan denk ik omdat ze haar nek dan strekt/aanspant ipv zoals ze hem gewoon heeft, dan gaat het bobbelen, je kan idd ook gewoon wat losser vlechten denk ik, maarw el stevig. Altijd lastig uitleggen Knipoog
MArielle: Djemo ziet er goed uit hoor! Ja

Had trouwens in 1 van mn proeven een 8 voor verzorging, ha daar was ik ook voor gegaan! Voorderest heb ik ze nog niet goed kunnen bekijken, nouja vanavond heb ik les dus dan gaan mijn instructeur en ik ze grondig doornemen. Voor draf verruimen ook ergens een 7 zien staan volgens mij!!

Gisteren even gelongeerd en lekker lang aan de hand uitgestapt, vandaag dus lessen en morgen heeft ie weer lekker ff vrij Haha! Moet springen ook nog gaan oefenen Nagelbijten / Gniffelen

En vanmiddag lekker achter de buis de küren bekijken!!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:15

malin: Als je denkt dat het geen kwaad kan wil ik suevo wel even bewonderen, kan alleen pas volgende week.

Marielle en madelief: Ik vlecht niet te strak, maar ze heeft dr hals meestal lang als ik dr vlecht, en als ze dan omhoog komt komen de bobbels, net of de nek dan korter is en het haar ergens heen moet...*lekkere uitleg*

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:25

madelief88 schreef:
Het vlechten... Ja die bobbels komen dan denk ik omdat ze haar nek dan strekt/aanspant ipv zoals ze hem gewoon heeft, dan gaat het bobbelen

Ja dat bedoelde ik ook Vork Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:28

Ik weet nog geen dag ofzo dus dat wordt gewoon afwachten.

Mooie foto's van Rintske zag ik weer voorbijkomen!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:30

Iloon : Heb je toch niet verteld over dat koliek? Of ben ik een beetje vergeetachtig haha.
Kan ook hoor, vergeet laatste tyd veel dingen:P

Benthe : Lekker naar je zin gehad op lowlands? Trouwens heb je niet veel regen gehad dan? Ik hier wel hahaha. Ben je trouwens al een x naar een Schuurfeest geweest? Moet je eens heengaan, daar draaien ze echt veel muziek waar jij van houdt Lachen

Vrydag 5 September gaat ik weer lekker een weekend naar Belgie Lachen
Want een vriendin van me werkt nou by moravita. En dan ga ik lekker een weekendtje op bezoek by hun. Heb dr nou al zin in. Trouwens benthe en ilona Tong uitsteken weetje wie ik dan weer zie. Strana want die is van moravita.
Mahja vanmiddag weer autorijden en ik ga ff stiekem langs stal, ff kijken hoe Femke dr bij staat. Of ze er nog goed uitziet enzo.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:33

madelief88 schreef:
madelief88 schreef:
Het vlechten... Ja die bobbels komen dan denk ik omdat ze haar nek dan strekt/aanspant ipv zoals ze hem gewoon heeft, dan gaat het bobbelen

Ja dat bedoelde ik ook Vork Clown

niet goed gelezen, maar als ze hem dan hoe ze hem normaal heeft...komt hij dan niet te strak als ze gaat zakken tijdens het rijden?

Ben bezig een site te maken van de stal, en hij is nog niet helemaal af, maar wel zover dat ik hem al wel kan showen.
Pling de fotos van 3 weken geleden van encanto staan erop, toen ik hem even in de bak mocht rijden Pling
http://www.freewebs.com/hoeve-encanto/a ... ID=1999243

http://www.freewebs.com/hoeve-encanto/index.htm
Laatst bijgewerkt door Michelle_88 op 19-08-08 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:41

Nee, heb ik nooit last van dan blijft ie gewoon netjes zitten... IS allemaal gewoon ff uitproberen... Knipoog
En t gaat niet altijd goed, van de week met wedstrijd had ik ook een lichte bobbel erin Nagelbijten / Gniffelen

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:45

encanto had altijd een dubbele, die had veel te dikke manen voor een enkele

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:55

Met extreem dikke shetlandermanen kan ik ook n nette hengstenvlecht maken Haha! Gewoon in 2en verdelen en evenredige stroken, lukt wel hoor Ja Wil wel eens komen oefenen als ik jullie weer kom opzoeken Knipoog

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:57

Ja hengstenvlechten vindt ik altijd wel heel simpel Tong uitsteken
Moet ze altijd voor zoveel mensen maken op stal, werd je gek van hahaha.
By de shetten heb ik het ook vaak gedaaan.

Ilona heb jij die foto nog van misty en mij? toen ik nogg zoo klein en jong was?
haha