[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miichelle90

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:37

Ilona : Richting Sept. pas, kan ze nu nog lekker even genieten van dag en nacht land.

Anouk : Ik weet dat me nicht altijd een Euroriding Diamond gehad heeft en dat het 1 van de weinige zadels is die goed ligt op der. Maar heb nog tot Sept ongeveer om te zoeken naar een goed zadel. Als ze hier tegen de tijd is maar even kijken, is ok makkelijker met passen :p

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:53

Michelle: Ja, dat kan, heeft ze die nog? Er zijn meer zadels die er op passen hoor hihi! Legio mogelijkheden! Deze was al verkocht, dus helaas. ;) Maar ik kan het navragen en als de zadelmaker er één treft, wil ie vast even aan je denken. Bedenk wel, dat ook een Euroriding vaak in verschillende boomwijdtes wordt geleverd. Het is dan niet gezegd dat ie ook daadwerkelijk gaat passen. En je paardje kan veranderd zijn in haar bouw.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:58

Anouk : Nee die heeft ze helaas niet meer. Heeft ze mee gegeven aan der bijrijdster toen die der over kocht. Alleen heeft der bijrijdster der met der halster door verkocht. En zij gebruikt nu alle spullen voor haar nieuwe paard. Helaas. Maar ach als Heeb tegen de tijd weer hier staat. Zijn er genoeg zadel makers die zadels hebben ;) Maak me er niet druk om hihi.
Maar helaas word eerst goed passen bij der.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:31

Trouwens, iemand hier heel erg veel verstand van honden?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:29

JeanleGrand schreef:
Annash schreef:
Hahahaha ik moet zeggen... heb net de opening van dit topic nog eens herlezen en me werkelijk helemaal een breuk gelachen!!!
Jan spant de kroon met zijn humoristische opmerkingen en fotobijschriften! _O-

Op verzoek komt ie dan:

"Ja, nu zie ik het, van boven is het ook een schimmel..."
Afbeelding

_O- _O- _O-

Miichelle -> Echt heel veel verstand heb ik er zelf niet van, maar de vader van 2 oppaskindjes van mij is dierenarts.
What's up?

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:37

Nou ik heb een teefje 4 jaar. (rottweiler x husky) Verschikkelijk lief voor mensen en kinderen, katten vogels maakt der niet uit.
Maar als ik buiten loop met der, verschrikkelijk! Kan niet normaal buiten met der lopen als ze een andere hond ziet word ze helemaal gek en wil ze alleen maar aanvallen. Mensen in de buurt lopen al de andere kant op als ik aankom of lopen met een grote boog om me heen. Heb al van alles geprobeerd maar het werkt niet :S En zolang ik geen hond tegen kom loopt ze gewoon prima naast me (riem staat niet gespannen ofz) Luistert gewoon goed naar der naam.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:13

Miichelle90 schreef:

Ja, edit zal effe je post lezen...

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:13

Miichelle90 schreef:
Nou ik heb een teefje 4 jaar. (rottweiler x husky) Verschikkelijk lief voor mensen en kinderen, katten vogels maakt der niet uit.
Maar als ik buiten loop met der, verschrikkelijk! Kan niet normaal buiten met der lopen als ze een andere hond ziet word ze helemaal gek en wil ze alleen maar aanvallen. Mensen in de buurt lopen al de andere kant op als ik aankom of lopen met een grote boog om me heen. Heb al van alles geprobeerd maar het werkt niet :S En zolang ik geen hond tegen kom loopt ze gewoon prima naast me (riem staat niet gespannen ofz) Luistert gewoon goed naar der naam.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:15

Ik ga er effe een nachtje over slapen, want moet nu echt naar bed. Morgen zadels passen en dan wil ik fit wezen!!!!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:18

Okeeey :) Slaap lekker! :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:56

Miichelle: Gedragstherapie een goed idee? Waarom is altijd de belangrijkste vraag. Hoe op te lossen komt pas daarna.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:58

Veulen : ik ga morgen bellen erna en naar een hondentrainer. Dus even afwachten nog! :D

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:02

Dat is vaak iets wat erin geslopen is, ook vaak door onze eigen signalen gevoed. Aanvallen is een groot woord hoor ik noem het liever Uitvallen, het is over het algemeen onzekerheid, een zekere hond zal niet uitvallen ;)
Mijn vorige reu deed dat ook zo erg, we zijn daar mee aan het trainen gegaan bij een hondenschool, aandachtsoefeningen en negeren tot vervelends aan toe maar het werkte wel. Daar kwamen we er ook achter dat wij vaak al zoveel signalen afgeven die de hond oppikt, denk aan; je ziet andere hond neemt gelijk de lijn strakker in de handen..
Het is een circel waar je heel moeilijk uitkomt zonder hulp.
Maar gedrag is om te buigen het vergt alleen heel veel consequent optreden van de baasjes ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:54

Miichelle90 schreef:

Dat hangt er van af wat je wil weten? Mijn ouders hebben honden opgeleid voor politiehond en mijn moeder heeft jarenlang hondjes gefokt...

Dat is niet misselijk. Ik zou alvast beginnen met een muilkorf dan. ;) Klinkt vals mss, maar je wil het vast niet op je geweten hebben dat ie een hondje van iemand anders te grazen neemt? Wij hadden er ook zo één en die had bij het wandelen standaard een muilkorf om. Ik lees al dat je er mee naar een hondentrainer gaat, goed besluit! Hoe oud is de hond? Bij ons hebben we ook wel heropvoedgevallen in huis gehad. Meestal al oudere verpestte Rottweilers. Die vielen ook mensen aan. Ik ben daardoor heel bang voor rottweilers geworden... Het waren heel moeilijke al oudere honden om her op te voeden. Achteraf idioot van mijn ouders om zo'n hond in huis te halen bij kleine kinderen.
Veel mensen onderschatten het karakter van een Rottweiler. Voor zo'n hond moet je heel sterk in je schoenen staan. Hij heeft leiding nodig en dan hoef je er echt niet hard voor te zijn, maar wel heel concequent. Ik ben benieuwd hoe de hondentrainer dit met jullie gaat aanpakken! Succes!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:11

Anouk, de hond is 4 jaar oud schrijft Michelle ;)

Ik zou beslist niet met een muilkorf om beginnen. De hond bouwt daarmee juist frustratie op.
Training is prima. Verder ga ik helemaal mee in Cloris haar advies. Aandacht voor de baas en negeren van negatief gedrag. Want aandacht in welke vorm ook versterkt gedrag.
Ik denk trouwens dat je bij elke hond leiding moet geven. Wij hebben 3 Goldens gehad (1 leeft nog, is bijna 3 jaar) en maar 1 was het cliché van de vreselijk zachtaardige Golden. De anderen gaan hun gang als je als baas geen leiding neemt. Eentje had dat zelfs zo sterk dat als iemand die geen duidelijke leider was hem uitliet hij na een tijdje alleen weer terug kwam en een minuut of 10 later degene die hem uitliet in paniek kwam melden dat hij de hond kwijt was.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:41

Michelle Misschien heeft Karina nog goede raad/advies/handvaten voor je,zij heeft de Instructeursopleiding I & II van MG- Hondenscholen.....pb haar anders even ;)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:45

Jelle gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ziet er heel leuk uit.

Anouk heerlijk dat het zo goed gaat en dat je zoveel van hem mag doen.

Gisteren is mijn KWPN'er op Marktplaats gezet, ik moet zeggen dat het nu wel echt wordt dat ze te koop staat.

Nu nog even blz. 216 bijlezen dan ben ik weer bij.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:22

Nou zeker niet met een muilkorf gaan beginnen hoor dat haalt het gedrag niet weg en uitvallende honden zijn niet per definitie aanvallende/bijtende honden ;) En dit gedrag zie je bij alle rassen, dat is zeker niet rasgebonden.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:24

Oh ik kreeg nog wat mooie fotos, de fotografe was er minder tevreden over maar ik ben er heul blij mee:

Ik draai hier om ;)
Afbeelding

Draf;
Afbeelding

Deze vind ik heel apart;
Afbeelding

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:30

Gaaf Beda!!
Heeft er iemand nog een plekje voor een leuke jonge Staffordmix, die een ervaren/consequent iemand nodig heeft?
Hij is superlief, maar wel druk en heeft wat opvoeding nodig ;)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:36

Die draffoto :~

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:46

Barroco schreef:
Gaaf Beda!!
Heeft er iemand nog een plekje voor een leuke jonge Staffordmix, die een ervaren/consequent iemand nodig heeft?
Hij is superlief, maar wel druk en heeft wat opvoeding nodig ;)

Heb je wat meer gegevens? waarom moet die weg? hoe oud? mix met wat nog meer? gecastreerd of niet?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:26

Hij is 10 maanden, een meisje wat een pup heeft gekocht omdat ie gewoon lief is en dacht dat ze het wel aankon, maar te druk met werk etc., waardoor ie heel lang alleen thuis zit en de boel sloopt. Heel zielig verhaal eigenlijk.
Ik wil hem dolgraag zelf nemen, maar heb er gewoon niet het geld voor om er nog een dier bij te hebben. En met mn studie weet ik ook nooit hoe ik in mijn tijd zit.

Ik denk dat het een mix is met miss. boxer, hij is iig groter en slanker dan een stafford, wat edeler eigenlijk.

Hij bedoelt het echt allemaal heel goed, maar is gewoon nog echt jong en niet zo goed opgevoed (weet zijn plaats niet zo goed). Hij is niet gecastreerd en zijn kleur is brindle.
Heb haar om een foto gevraagd, dus dat wacht ik nog af.

Ik vind dat ie een huisje verdient waar ze goed voor hem zijn.
Laat me maar weten ;)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:33

Doe mij anders even een Peebee met alle gegevens, die foto en een mailadres dan kan ik hem op www.hondenforum.nl zetten in onze herplaats-hoek. Dan bereik je nog meer mensen maar het moet wel met toestemming van eigenaar zijn natuurlijk ;)

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:36

Dan stuur ik haar eerst even een mailtje ;)