lusitano praat en foto,s

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karina

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 23:49

Ja, gewoon verbieden net als in Portugal lijkt me heerlijk.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 08:21

Het kan inderdaad ineens toch misgaan. Bij mij in de buurt zijn ook honden die op oudere leeftijd toch angstig zijn geworden.

Mijn paarden geven er gelukkig niet veel om. Toch ben ik altijd thuis bij ze. Ik heb een keer gehad dat mn buren ineens carbid gingen schieten. Lekker zonder enige waarschuwing. Dat vonden ze toch wel even spannend.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 09:45

Wat verschrikkelijk Karina! ;(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 09:59

Vreselijk Karina…

Ik heb ook een enorme hekel aan vuurwerk, ben zo blij als het weer klaar is…
Wij staan op een kleine doe het zelf stal dicht tegen een woonwijk aan en er wordt nu al best veel geknald.
Met de jaarwisseling gaan we altijd iets voor middennacht naar stal om extra te voeren en we laten licht en radio aan en dan rond 13.00 doen we alles weer uit in de hoop dat het ergste dan voorbij is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 10:02

Wat verschrikkelijk Karina, kan me voorstellen dat deze jaarwisseling dan extra zwaar op je weegt.

Ik kreeg gisteren een appje dat ze bij de paarden toch ook flink aan het knallen waren en dat de mijne erg druk aan het doen was. Hopelijk houdt die zichzelf een beetje heel, ze staan nu maar wat meer en langer op stal met de luiken dicht.

Dicht tegen een woonwijk aan zitten lijkt me erg naar, alhoewel de wijk waar ik zelf woon rustiger is dan bij de paarden in het buitengebied dus misschien zegt dat ook niet altijd alles.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 10:06

Oh dat is wel naar dat ze nu al onrustig is, hopen dat het toch een beetje went en het verder goed gaat.
Kan het maar weer 1 jan zijn…

Ja het is heel wisselend hier, zo wordt er mega veel geknald en zo is het weer een tijd stil…
Het begon een paar weken terug al dat ik ‘m zowat over me heen had toen ik na het longeren ‘s avonds terug naar stal liep en er vlakbij iets met een enorme flits en knap afgestoken werd, echt zo irritant…
En dan hoor je weer een hele tijd niks, maar ik ben toch wel voorzichtig deze dagen, ga zo min mogelijk het erf af of ‘s morgens niet al te laat.

We zijn net terug van een paar daagjes Someren en daar was het nog heerlijk rustig.

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 10:12

Dat ziet er heerlijk uit! Je kunt maar beter een beetje in de bossen zijn denk ik. Was het niet koud?

Die onverwachte knallen zijn het ergst ja, ik schrik daar zelf ook altijd van. Ik kan wel merken dat de paarden sowieso moeilijker tot rust komen nu.

Ik hoop ook dat het onrustige niet toe gaat nemen verder, ze is al zo lomp met zichzelf. Vandaag is het zondag dus dat scheelt hopelijk qua knallen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 10:44

Ja het werd ineens heel koud, en toen we er heen gingen was de voorspelling alle dagen rond de 10 graden… dus we zijn nog gauw handschoenen en dikke sokken gaan kopen daar :D
Alle dagen ook dichte mist en het bos was echt mega nat, maar goed, we zijn er even uit geweest, en zowaar 1x ook nog een zonnetje!
Daar alleen knallen in de verte en verder super rustig, heerlijk!
Het is dat we voor de kat echt thuis willen zijn met oud & nieuw, anders waren we zeker tot nieuwjaar daar gebleven.

Ik ben bang dat zondag hier weinig uit gaat maken met het vuurwerk, maar we gaan het zien…
Ik ga eind van de ochtend naar stal en dan kijken of het rustig genoeg is om even een stukje over straat naar de club te kunnen, daar is de bak een stuk beter, en anders maar bij stal wat doen.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 10:58

Hier ook een paard die niet zo'n fan is van vuurwerk helaas, hopelijk valt het dit jaar een beetje mee. Ze is net verhuisd van stal dus dat geeft denk ik al stress genoeg..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 11:02

Nouvel schreef:
Ja het werd ineens heel koud, en toen we er heen gingen was de voorspelling alle dagen rond de 10 graden… dus we zijn nog gauw handschoenen en dikke sokken gaan kopen daar :D
Alle dagen ook dichte mist en het bos was echt mega nat, maar goed, we zijn er even uit geweest, en zowaar 1x ook nog een zonnetje!
Daar alleen knallen in de verte en verder super rustig, heerlijk!
Het is dat we voor de kat echt thuis willen zijn met oud & nieuw, anders waren we zeker tot nieuwjaar daar gebleven.

Ik ben bang dat zondag hier weinig uit gaat maken met het vuurwerk, maar we gaan het zien…
Ik ga eind van de ochtend naar stal en dan kijken of het rustig genoeg is om even een stukje over straat naar de club te kunnen, daar is de bak een stuk beter, en anders maar bij stal wat doen.

Op de meeste plekken maakt de zondag natuurlijk niet uit helaas..ik woon op de Biblebelt en dit is toch wel een voordeel. Ga zo ook eens kijken of het een rondje straat of bak wordt.

Klinkt echt heerlijk in Someren, het is jammer dat katten niet zo makkelijk te verhuizen zijn he? (over het algemeen) Met 10 graden mennen en met 3 graden mennen is wel een heel verschil brr. Ik moet er niet aan denken. Maar het is wel heerlijk om lekker door het bos te rijden.

Vervelend Elina, dat klinkt voor de jouwe inderdaad als veel stress bij elkaar.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 10:47

Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Op naar en hopelijk mooi en gezond jaar met de beestjes!

Ik hoop dat overal de nacht weer goed doorstaan is, we zijn er weer voor een jaar vanaf…

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 13:18

De beste wensen voor iedereen!

Hier is het hartstikke goed gegaan met de paardjes, klein beetje onrustig maar dat was het. Het vuurwerk leek ook veel meer uitgesmeerd over de avond, in plaats van alleen om 0.00u. Waarschijnlijk vanwege de harde wind die voorspeld was. Maar voor ons wel gunstig :=

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 15:03

Oh wat fijn Vogeltje!

Van mij ook allemaal de beste wensen en veel paarden plezier voor 2025!

De dieren zijn gelukkig goed de nacht doorgekomen, mijn paard was wel erg nerveus gisteren..die wist niet goed wat ze met zichzelf aan moest en dan wordt het altijd een ongeleid projectiel. Tussen 12 en 1 stond ze te bokken in de stal. Ik had voor de zekerheid al een dikke laag vlas er in gedaan. Vanmorgen maar even alle spanning er uit laten lopen.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 20:16

Blij te lezen dat er geen gewonden gevallen zijn bij jullie.

Hier de nacht ook goed doorgekomen! Pardal is 1 keer even gaan lopen (voor 4 meter, we gaan ons toch niet moe maken zeker) omdat ze 2 huizen verder stonden te knallen, dat was wel even héel dichtbij. Maar buiten dat gewoon lekker aant knabbelen geweest, oef. Altijd blij dat dit achter de rug is wel!

Prettig nieuwjaar!