[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 08:50

Goedemorgen,

ben er achter als ik dit bij wil houden dat ik mijn baan op moet zeggen *D .
Weet niet of mijn man daar blij van wordt :( .

Maar ben nu bezig om de kids naar school te doen ........herstel ben nu bezig mijn verhaal op bokt te zetten en de kids .......ach die redden zich zelf wel :o .
Nee ga ze zo helpen.

Vandaag komt voor het eerst de tandarts bij Romke ben benieuwd ze mag wel een ladder meenemen hahahaha ja zij is niet ze groot en ik heb natuurlijk een fries.
Als ik een hoofdstel om wil doen en Romke en ik zitten niet op de zelfde golflengte dan mag ik echt op mijn tenen gaan staan om een poging te doen om het hoofdstel om te doen........

Daarna werken ja zwak he eerst zeggen dat ik maar moet stoppen en dan toch maar weer gaan maar ja hoe moet ik anders de tandarts betalen.
Vanavond weer dressuurles heb ik echt veel zin in hij mag nog zoveel leren,heb ik hem nog niet verteld we doen het beetje bij beetje hij hoeft niet alles gelijk te weten.

Nou toch weer een heel verhaal hahaha tussen door kom ik even naar de tussen stand kijken hoop dat er veel druk zijn vandaag en verder want dan is het makkelijk bij te houden en kan ik misschien toch blijven werken *D .

Voor iedereen die gaat werken(wat mij onmogelijk lijkt voor sommige die zo vaak op bokt zitten) werkse en ga je naar school leerze.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:33

Cyrina schreef:
Cloor wat mooi!!!
Ik vind grijs ook heel mooi op skimmels, maar tis nog zo duur...

Deze viel echt mee hoor Cyrina *D ;)

Hosante

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:29

Ik zal me ook weer eens melden, lees wel mee maar beleef erg weinig.
Alle nieuwelingen welkom.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:03

Gisteren was er iemand bij me me videocamera, die Canta gefilmd heeft.

Zijn vorst-vakantiebuikje zit hem nog wel een beetje in de weg (en bij mij ook :oops: ) En hij is nog niet op zijn aller soepelst nu hij na 10 weken weer wat begonnen is, maar ik vind het toch wel een heel leuk filmpje;

http://www.youtube.com/watch?v=IuKs9oLap4Q

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:42

Ziet er goed uit!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:00

Hallo. even levensteken hier. Drukke week weer met werk. Dat is 1 keer per 4 weken. Gisteren dus clickertraining gedaan (gaat al veel beter, wordt minder opdringerig. Jippe weet nu wel dat ie moet werken voor een klik-koekje-beloning). En vanmiddag aan het halster weer balkjes gelopen. Gaat echt al veel beter. Ik heb zelf de indruk dat zijn foute bespiering voor al wat minder wordt (was echt erg: 2 dikke bulten zeg maar vlak voor het zadel, op de schouder) Ik doe nu zo'n 20 minuten met 2 balkjes. Eerst ver uit elkaar zodat ie balk voor balk loopt. Dan de laatste 5 minuten de balkjes voor de stap dicht op elkaar dat ie ze meteen na elkaar moet stappen en dan ook iets hoogteverschil erin. Hij tilt nu zijn benen goed op en tegen het eind van de 20 minuten balkjes begint hij pas achter wat aan te tikken (moe) en dan bouw ik het ook af en stoppen we met lekker samen uitstappen (dan loop ik dus wat rondjes met hem mee).
Nou morgen een relax dagje voor hem en dan donderdag zadels passen *\o/* Heb er zin in!!

Ik had een probleempje dat Jippe sommige dingen zo eng vind en heb het advies van een Bokker ter harte genomenIk kijk nu zelf niet meer oplettend naar evt enge dingen. Vandaag kwam de pensionhouder enkele keren met de shovel langs. MET allerlei grote dingen in laadbak. Ik keek er zelf niet eens naar, deed alsof het er niet was. Zag Jippe even een oog op mij werpen van: is dit niet eng dan???? }:0 Maar ik ging gewoon door en Jippe dus ook :Y) De tweede keer keek hij al niet eens meer op :D Nu donderdag mijn "spanning" nog de baas blijven. Maar ik heb er vooral zin in, dus ik hoop dat over te brengen op Jippe.

Ook zo leuk! Vandaag kwam de tandarts (Olaf) die Jippe 1 keer gedaan heeft wat echt prima verliep. Normaal kijkt Jippe echt niet op of om van iemand. Er lopen zo vaak mensen. Maar nu stond hij echt te kijken, met van die pretoogjes. Hij hinnikte nog net niet :+ Herkende hem duidelijk!!!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:59

Heey
Cyrina: Mooi filmpje, wat een heerlijk paard is het toch :D

Wanda: Wat fijn dat jippe zo goed gaat :D. Komt ie donderdag boomloze zadels passen of ook nog andere?

Saida: Dankjewel :)

Vandaag is hij gecremeerd, helaas kon ik er niet bij zijn :(. Ik kreeg hiervoor geen vrij van school :(
Volgens mijn ouders was de crematie erg mooi maar ook erg heftig.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:43

Alleen Boomloze: een Dreamzadel en een Trekker. En voor die Trekker heeft ie dan zowel de oude kussens mee als de nieuwe smallere variant.

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:30

Annash schreef:
Hahahaha ik moet zeggen... heb net de opening van dit topic nog eens herlezen en me werkelijk helemaal een breuk gelachen!!!
Jan spant de kroon met zijn humoristische opmerkingen en fotobijschriften! _O-

Op verzoek komt ie dan:

"Ja, nu zie ik het, van boven is het ook een schimmel..."
Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:34

Jan! :oo

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:37

Wel leuk dat je even langskomt trouwens! Hoe is het?

*ik lach nog steeds _O- mijn moeder vroeg al wat er zo grappig was, die vond 'm ook leuk!*

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:56

Michelle: Snel? vind je dit al snel... ? haha, ik kan het nog prima volgen hier en ik log niet eens zo heel vaak meer in.

WPH1: werken? ja, ik was druk zoekende, maar ik bouw aan mijn paardenbedrijfje... ;) En leuk dat dat is! Vandaag een heel zadel helemaal zelf in elkaar gezet. Alles zat los! Maar na een anderhalf uur ploeteren, had ik een heel keurige euroriding in mijn handen... ;) Zoals je leest, ik zou niet willen stoppen met werken hoor...

Hoe was Romke bij de tandarts?

Cyrina: Ik zie hem denken: Moet dit nou??? haha, en die vlekken op zijn buik, zijn die van hemzelf of heeft ie die op zijn lijf geverfd met zijn stalinhoud? Maar lopen kan ie! Geen wonder dat ie bestgaand was! Wat kan ie gaan! Mooi! Je ziet hem in het filmpje zelfs losser worden en echt goed worden en zijn galop is volgens mij ook beter dan bij Dessie.

Wanda: Klinkt goed joh! Jij bent een mooie Fries aan het bouwen! Ben benieuwd naar je nieuwe zadel! Had de tandarts nog aanmerkingen? Even een kleine vraag: Ik weet niet of je ooit op wedstrijd wil met je paard, maar mag je met zo'n zadel op concours? Ik heb even gegoogled. Het zijn wel aparte zadels!

Jan: Heeey! Wat leuk, ben je er ook? Dus je leest af en toe nog wel mee hier? Hoe is het met je? Weer een heel mooi plaatje van je! Haha! Volgens mij sta jij een witte spikkel aan te wijzen? ;)

Nou vandaag had ik een bijzondere dag. Ik kreeg een hoop leer in mijn handen. Het was ooit een zadel geweest en dat moest ik er maar weer van zien te maken! En zonder onderdelen over te houden (jaja!) heb ik het in elkaar gezet en toen had ik een Euroriding Diamond in mijn handen... Volgens de zadelmaker had ik een knap staaltje werk afgeleverd! Zelfs de kussens zaten keurig stevig bevestigd onder het zadel en recht! Voorheen kreeg ik dat met mijn kippekracht nog niet aangetrokken, maar dat betert... *\o/* Ik vind mezelf reuze knap nu! Een tweede zadel heb ik alleen de voorkant in elkaar gezet. Ook heel netjes... Alleen was ik wat te zuinig geweest met mijn touw... :+ Het kon nét wel... Al met al een heel leuke en leerzame dag gehad in de werkplaats!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:02

Haha anouk ik vind het inderdaad snel. Ben niet zo heel vaak meer 'aanwezig' en als ik dan aanwezig ben heb ik gelijk aardig wat te lezen hihi. Knap hoor, uit allemaal stukken leer ineens een Euroriding Diamond in je handen hebben. Ik heb die ook nodig voor me arabiertje. Even sparen voor een nieuw zadel :)

Jellie : Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst :) Wat een schattig hoofdje!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:21

Jellie Gefeliciteerd!!!! *\o/* Wat een knapperd! Ik hoop dat jullie heel veel en heel lang van hem mogen genieten,het is jullie van harte gegund!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:32

Anouk, gaaf zeg :D ! Je wordt er echt al beter in lees ik wel. Veel oefenen, dat wel. Maar leuk dat je al zo snel vooruitgang ziet, super joh.

Mies, wanneer komt Maheba nou?!

Marielle, ben ff in shock haha :D ! Maar ontzettend leuk voor jullie. Hoop dat jullie nog heel veel van hem mogen genieten, hij is leuk!!

Shanna, haha, komische actiefoto toch weer! Die Jan, hij kan er wat van _O-

Cyrina, knappe Canta :~ Wat een bewegingsmonster issie ook!

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:49

Ik meld me hier ook weer eens aan. Lees nog wel vaak mee, maar bijhouden lukt me op het moment even niet.

Volgens mij gaat het goed met iedereen, mooi!

Welkom iedereen die nieuw is.

Jellie: gefeliciteerd met je nieuwe kanjer. Heel veel geluk ermee.

Cyrina: Wat een beweging, die draf is werkelijk geweldig.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:33

idefix4 schreef:
Wanda: Klinkt goed joh! Jij bent een mooie Fries aan het bouwen! Ben benieuwd naar je nieuwe zadel! Had de tandarts nog aanmerkingen? Even een kleine vraag: Ik weet niet of je ooit op wedstrijd wil met je paard, maar mag je met zo'n zadel op concours? Ik heb even gegoogled. Het zijn wel aparte zadels!

Geen idee haha. Maar met Jippe op wedstrijd??? Neuh denk ik het niet. Met een Dream verwacht ik wel, Trekker weet ik niet.
Tandarts kwam niet voor Jippe haha. maar hij werd echt door alle paarden begroet!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:36

Whahaha, leuke foto van Shanna!!

Jellie, hier ook gefeliciteerd, dat hij maar veel geluk mag brengen!!

Idefix; Cantaor kan wel gaan, maar hij is hier nog lang niet zo los als hij kan zijn. De 10 weken ingehouden lopen op harde/ gladde ondergrond en niet rijden heeft hem niet soepeler gemaakt. Hij heeft idd ook een fijne galop, alleen rechtsom nog ietsje minder dan linksom.
De vlekken zijn van het rollen in het natte zand...ik maak hem los en hij ploft gelijk neer, hihihi

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:44

Jellie: Van harte gefeliciteerd! Salvador is ook een spaanse naam hè? Net als Samaranch... :+

Michelle wat zoek je precies voor zadel? Ik heb nog een heel mooie stubben liggen hier. Ik verwacht dat ie op jouw beest gaat passen, want die is vast smaller dan mijn Sam! En anders weet ik adresjes genoeg voor zadels! 2e hands en nieuw. ;)

Ilona: Ik mag nu echt aan de slag ja! Hij wil er nu ook naartoe, dat ik mee ga naar de klanten en als eerste mijn mening ga geven over het paard en dan gaat hij me vertellen wat ik al goed heb en wat niet. Hij rekent er op dat ik veel dingen over het hoofd ga zien of verkeerd ga interpreteren, want anders zou ie het eng vinden. Ik heb natuurlijk lang niet zo veel ervaring als hij. Ik kijk pas echt secuur sinds oktober vorig jaar. Maar het veel kijken en voelen is de enige manier om het te leren! Verder heeft ie nog meer erg leuke plannen in petto, die ik tzt wel ga vertellen hier. Dus ik ga zeker erg goed worden in mijn vak! En hij vroeg me gisteren of hij mijn naam als leerling op zijn nieuwe site mocht vermelden, dus tzt prijkt mijn naam daar ook op. *D Nu nog een werkplaats hier inrichten. Dat gaan we doen als Frank de werkplaats van hem heeft gezien. Dan ziet hij meteen waarom ik bepaalde dingen anders wil. Zowiezo word de zadelmaker betrokken in het proces, want hij weet al waar je over kan struikelen in een werkplaats en waar je zeker voor moet zorgen dat het er is enzo. Het wordt in elk geval een beveiligde werkplaats, want de beveiliging vertelde dat dat makkelijk in elkaar kon worden geknutseld. Bij inbraken, gaat er dus een alarm af. Wel zo'n fijn idee als ze de boel komen weghalen! helaas is dat bij ons wel nodig.

Wanda: Zo te lezen heb je een heel fijne paardentandarts, dat ze zo positief staan tegenover hem! Prettig! Hier reageren ze ook zo op de dierenarts.

Cyrina! Haha, herkenbaar! Dessie beschikt hier zelfs over de vaardigheid vanuit draf op de grond vallen! Is dat een pre-kwaal? :P Als het maar rul zand is. In de Drunense Duinen, met een zadel op zijn rug taalt hij er gelukkig niet naar. En heel begrijpelijk hoor dat ie zich inhoudt na 10 weken laveren over gladdigheid. Hij loopt dan met die wetenschap echt al heel erg goed! Over een paar weken nog eens filmen?

Zo, Dessie heeft een schone stal, de paardjes hebben weer hooi en Prince mocht even in het voorweitje. Hij is de rust zelve op de wei en zodoende dat hij nu de eerste zonnestralen op het lijfje mocht voelen en het jonge gras vast mocht proeven. Des en Sam gaan rauzen en op de klei is dat nogal riskant. Dan moet het net even wat droger zijn. Prince is ook door de beentjes gezakt, dus we hebben zo nog wat te doen, voor we gaan ponyrijden bij de ponyclub. Haha. Hij wilde eigenlijk helemaal niet naar binnen al! Maar ja, als het morgen weer zulk weer is, mag ie weer een half uurtje naar buiten. Rustig opbouwen met dat malse gras!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:21

Heey
Jellie: Echt super, gefeliciteerd en geniet maar lekker van je nieuwe vent *\o/*

Anouk: Heerlijk dat het zo goed gaat zeg :D
Haha, Shaddy houd ook zo van rollen :P.

Wanda: Leuk, laat je wel even weten hoe het ging en welke er past?

Pfff ik wil rijden, het is zo heerlijk weer hier.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:08

Idefix: De tandarts is Olav (nog wat... hahahahaaaaa) effe googlen Oja, Fränzel... die praat ook met paarden, communiceert met ze, readings.... Was echt mooi gezicht paar maanden geleden toen Jippe gedaan werd door hem. Gewoon in zijn box, deur open, en zo behandelen. Even fluisteren, kroelen... Echt zo'n stoere vent die lieve woordjes aan een paard staat te fluisteren hihi. En echt elk paard vind hem geweldig hier, zelfs de zeikerds... Hij kan alle paarden zonder verdoving/kalmering behandelen. OOK degene met een trauma. Echt geweldig. Dus dat Jippe zo naar hem stond te kijken, echt van JOEHOE!!!! OLav hier ben ik!!!! was wel lief.

Moppielover: Ja ben heel benieuwd... En natuurlijk is dochterlief nu ziekies (oorpijn, gehoorgangontsteking. We hebben weinig geslapen vannacht), maar een gelukje> morgen studiedag op school, kids vrij dus er was toch al afgesproken dat ze naar oma en opa gingen op de ochtend. Heb ik mijn handen vrij op stal.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:14

Angela: Dat zekers! Het gaat echt heel erg goed. Geleidelijk aan wil ik ook meer naamsbekendheid gaan opbouwen. Reparaties kan ik allicht al uitvoeren, behalve het vullen. Dat moet ik nog echt zelf leren doen. Ik heb al wel een paar keer meegekeken.

Wanda: Dat zijn de fijnsten om je paard heen. Ze zijn zeldzaam, die dat geduld op kunnen brengen. Ik vond de zadelmaker ook al zo'n type. Hij kan het meest sjagrijnige paard nog veranderen in een meewerkend en denkend dier.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:20

Ben je al met mijn projektje bezig Anouk? :D Heb nog geen foto's gehad van je leermeester....

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:31

Hoei! Dan zal ik hem eens aan de trui trekken! ;) Donderdag komt eerst een heel belangrijk ander project en dan kunnen we met jouw project starten. ;) Hij was vrijdag behoorlijk ziek en er is daardoor het weekend niets uit zijn handen gekomen, dus hij heeft nog wat zaken in te halen nu. Maar in zijn hoofd is ie er wel mee bezig. Hij is het niet vergeten.