[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:57

Natalia sorry ik kan je niet helpen. Zou zo gauw ook niets weten...

Peet en nou wel zonder verwondingen thuisgekomen??

Yenneke gave foto's! Wat jij vertelt over het weggeven zit wel wat in maar ik heb altijd geleerd dat het paard je hand moet volgen wanneer je langer geeft. Hierdoor blijkt dat het paard je hand op zoekt en er contact is. Maarja er zijn meer wegen naar Rome dus...

Ilona veel plezier vanavond!!

Jasmijn gaaaaaaaaf!!!! Ben zwaar jaloers wil daar ook nog een keer heen haha. Als je er dan toch bent zwaar even naar de overkant haha ik ga naar Marokkko! (ohnee toch niet want ik ga al in juli haha)

Kelly nou hopen dat het meteen raak is!

NOU MENSEN SCHUIF EENS OP OP DIE ROZE WOLK WANT BEN ZO HAPPY DAT IK ER TWEE NODIG HEB HAHA!!!
Heb vandaag namelijk voor het eerst gegaloppeerd op Hincapie!!!
(naja voor het eerst gevraagd gegaloppeerd dan haha)
Was al een paar dagen aan het oefenen met tempo opvoeren en terugnemen en dat deed hij echt super. Dus vandaag maar eens geprobeerd om hem in galop te laten "vallen". Dus lichtrijden op het verkeerde been en dan tempo opvoeren waardoor hij in de hoek in galop valt (plus de hulpen natuurlijk).
Hij deed het echt super! De eerste keer ging meteen al goed! Hij had wonderbaarlijk veel balans en galoppeerde braaf bijna twee rondjes waarna ik hem teruggenomen heb omdat ik het wel genoeg voor hem vond.
daarna op de andere hand ook nog gedaan en dat ging net zo goed! Was dus helemaal trots!
Mn moeder was alleen zo druk met kijken en aanwijzingen geven dat ze er helemaal niet aan dacht om het te filmen dus hopelijk morgen!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:18

Laura dan zul je hem toch echt met mij moeten delen, want ik wilde net jullie allemaal van onze roze wolk afschuiven omdat ik net echt zoooooo lekker gelest heb! Hij was echt super, echt lekker los, heerlijk aan t swingen in zijn lijf en goed over zijn rug. We hebben stukjes contragalop gedaan op de volte, travers en schouderbinnenwaards op de volte, en dat allemaal afwisselen zodat hij echt moet wachten op mij en goed opletten welke hulpen ik geef. Daar werd zijn draf echt gruwlijk lekker van (zijn galop was dat al tijdens de oefeningen) :~

Daarna lekker uitgestapt, en nog even gepoetst. Hij was echt een beetje moe maar ook heel voldaan. Heb nog best lang met hem staan kroelen, die lieve vent met zijn oogjes half dicht en zijn oren en onderlip op half 7 :+: Terwijl ik met mn stalgenootjes stond te kletsen friemelde hij zo af en toe op mn schouder, in mn nek of door mijn haar... SUPERPAARDJE :+: Daarna weer lekker in de wei gezet, kan hij de rest van de dag nog een beetje scharrelen.

Heidi veel sterkte, je weet dat wij hier altijd voor je klaar staan! Knuffel! :(:)

Peet auwie dat verhaal van jouw vinger was echt niet lekker om te lezen zeg, brrrr! Doe maar voorzichtig, ik hoop dat hij snel een beetje heelt! Jij ook een knuffel :(:)

Esther ik ben ook best voor homeopathie hoor, maar het hangt er wel vanaf wie het doet. Gelukkig gaat het beter met hem. Leuke foto's!

Karina ga je naar Steffi? Volgens mij heb ik er over heen gelezen maar zij behandelt Suevo ook en hij is daar echt ontzettend van opgeknapt. Ik ga de 16e ook weer met hem. Als er iemand je kan helpen met vage dingen is zij het wel :j Mijn vriendin haar paardje werd atactisch verklaart en zij had het advies gekregen om hem in te laten slapen. Steffi heeft hem behandeld en bleek hij helemaal niet atactisch te zijn, maar zo vast in zijn lijf te zitten echt overal dat hij niet meer normaal kon bewegen. Paard zit nu weer toppie in zijn vel en ze is weer bezig met opbouwen met rijden!

Gab heel veel sterkte, het blijft echt kl*te :(:)

Marit dat moeten we snel gaan doen! Ik ga het nog druk krijgen, ik wil nog naar Ilona, Yenneke, Elske, en naar Jan en Lisenka :D

Madelief wat een leuke foto's van je nichtje, schattig he die kleintjes? :+:

Jasmijn stoer hoor van Bandito, hij draait zijn hoef er gewoon niet voor om! Gaaf hoor naar Andalucia, ik ben jaloers, wil ook!

Yenneke volgens mij roepen we dat al minstens 2 jaar :P Wow Xje ziet er toppie uit hoor, hij wordt ook een lekker barok spekkie :~

Naat kan Angela hem niet doorrijden tegen betaling?

Loontje veel plezier, dat klinkt gezellig!

Kelly wat een superhengst, mooi foto topic hoor, prachtig! Nu maar hopen dat t raak is!

Nou volgens mij ben ik weer een beetje bij, ff wat drinken en dan snel weer naar een vriendin die ook een border terrier heeft, we gaan samen even wandelen. Hopelijk houden we het een beetje droog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:22

Laura Het overduidelijk weggeven wat ik op die ene foto doe kun je ook wel überstreichen noemen. Hier even stukje gekopieerd van een website waar het wordt uitgelegd:
“Descente des mains is more for collection, uberstreichen is more to get the horse to encourage self carriage. With descente des mains, we do just that, lower the hands a little. In both cases it is to break the contact, but uberstreichen is more useful when we are warming up or riding a green horse. Descente des mains is something we do later, and with a more advanced horse. With uberstreichen we break the contact and the horse stays in same frame and the same rhythm.”
bron: http://www.horsemagazine.com/ARTICLES/T ... 20Tim.html

Het klopt ook wel dat het paard de hand van de ruiter moet volgen en wat ze ook wel zeggen als een paard er niet op hangt maar de hand van de ruiter mee neemt. Door contact te houden ondersteun je je paard, maar hij mag er ook weer geen steun op zoeken.

Marit Ik ben zelf ook niet zo groot, haha. 1m64. Heb een heel lief, klein, schattig Vietnamees moedertje en die heeft me niet genoeg schoppen onder de kont gegeven vroeger. :Y)

laulau85

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:30

Nou Malin mij krijg je er echt niet af hoor! Fijn dat je les goed ging!

Yenneke ja ik snap het principe maar zie ook mensen die het heel verkeerd aanpakken. Bij jou ziet het er vriendelijk uit allemaal en heel fijngevoelig. Maar er reed bij ons op de manege vroeger (paar jaar terug) een meisje die ook beweerde van kijk mijn paard blijft netjes lopen ookal geef ik hem de ruimte maar die deed het doordat ze de rest van de tijd aan zijn kop zat te trekken en die niet meer durfde te volgen met zijn mond. Dus vandaar dat ik er altijd een dubbel gevoel bij heb.
Het is heel goed mits goed toegepast zeg maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:37

Ja, die heb je er idd ook weer tussen zitten. Pretenderen op een bepaalde manier te werken (klassiek of modern) maar intussen...

Maar wel goed van jou en Hincapie hoor! Jullie gaan ook hard! Het is ook wel een plaatje om te zien. Mooi koppie en ook al een mooie hals!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:49

Gab – fijn dat alles goed is gekomen met haar hoef ik snap nu idd dat je gemengde gevoelens hebt dat ze weg gaat, maar zoals je al zij heb je geen tijd om er 2 te doen.
Hou je wel contact met de nieuwe eigenaren ?

Iloon – ja ik geloof best dat je gezellig met Heidi kan kletsten :d
En vandaag was die wel open dus hoefde ik niet weer terug naar me werk :P

Yenneke – zoals je het uitleg vindt ik je manier van rijden heel netjes en als dit voor jullie werkt zal ik er lekker mee doorgaan het ziet er iig super uit :j

Peet – toch maar naar de dokter gegaan gelukkig, hopelijk slaap je vannacht beter

Naat – sorry ik kan je niet helpen ik heb er geen verstand van :n maar hopelijk iemand anders wel ik hoop het voor je

Madelief – nu jij het over die noor hebt haar naam heb ik wel vaker horen vallen ze schijnt ook goed te zijn misschien heeft natalia er wat aan

Laura – super goed zeg gegaloppeerd jullie gaan echt hard vooruit zeg

Malin – jij ook al zo lekker gereden super dat je les zo goed ging misschien een stomme vraag maar rij jij geen wedstrijden met suevo :o
Daarna ook nog lekker geknuffeld super hoor en veel plezier met wandelen.

Ik hoop dat ik ook zo lekker ga rijden want ik ga me computer afsluiten en spullen opruimen en dan naar huis en ook lekker rijden (hoop ik)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:48

Heey
Super laura :D jullie gaan goed vooruit zeg :D
Super dat de les lekker ging malin :D

Is er nog een klein plaatsje voor mij op de roze wolk??
moppie gaat echt steeds beter :D. hij heeft vandaag helemaal uit zichzelf een sprintje getrokken :D ( welliswaar klein maar toch) :D

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:03

nou ben trg van me krokodil en hij heeft me heel gelaten dit keer
gelukkig wel
ga ook niet een heel verhaal typen het gaat rederlijk me vinger klopt goed door het verband heen
pffffffffff |(
lees wel ff mee xxxx

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:41

Malin, jouw goede ervaringen met Steffi/Suevo heb ik ook meegenomen in mijn beslissing haar te contacteren! Ik ben echt erg benieuwd naar haar visie op de vaagheden :D . Ik ga dan een dag na jou erheen, op zondag.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:52

Heidi: Heel veel sterkte :(:)

Saida: Leuk, de kids weer op de paarden :D

Esther: Het veulen komt midden augustus
Leuke foto's van Atlas :D

Angela: Fijn dat Moppie opknapt (kan je dat paard trouwens geen andere naam geven := )

Michelle: Ik zou wel willen, maar heb er denk ik geen tijd voor en ik hou nooit zo van het sfeertje..

Peet: Autsj! Gelukkig heeft ie je vinger er niet afgebeten :P

Madelief: Toppie dat furia nog steeds zo goed gaat!
En wat een super lieve foto's van Juna :+:

Jasmijn: Super lief dat je het aanbied en ik zal het zeker doen als ik het wat moeilijker krijg (emotioneel). Maar voor alsnog ben ik erg kalm. Maandag erg geschrokken! Maar vandaag en gisteren ben ik eigenlijk heel rustig, het lijkt net of het niet gebeurt is. Ik kan het me ook nog steeds echt niet voorstellen :n Bij Johan is het ook nog steeds niet geland, heel vreemd. Ik denk dat het vrijdag wel gaat komen met de begrafenis.
Je kan nooit genoeg Bandito foto's plaatsen ;) O:)
Super Dito :D Zie je wel dat het helemaal goed gaat komen met hem! Pas maar op dat je er straks niet al over een half jaar op zit ;)
Andalusie :):) Mogen Johan en ik mee :P

Yenneke: Jeetje wat is X-tremo een smakelijk hapje geworden :9

Gabriella: Wat een moedige beslissing om de haflinger te verkopen. Hopelijk krijgt ze nu alle aandacht die ze verdient!

Laura: Super dat je gegaloppeerd hebt, maar in de galop laten vallen is niet mijn favoriete methode om het te leren. Ik denk dat je het dan beter op stemcommando kan doen, zoals bij longeren en dan de hulpen geven. Want nu moet je hem straks weer afleren om uit een snelle draf aan te springen..

Malin: Fijn dat je zo genoten hebt van Suevo, loopt hij ook weer helemaal zuiver?

Kelly: Ja! Nu hopen dat ze het vruchtje niet weer verwerpt!

pff, moest vandaag tot half 7 naar school, ben nu dus echt wel gaar!
Tussendoor nog een sollicitatiegesprek gehad voor een stageplek in September. Was een leuk en gezellig gesprek :j

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:59

Madelief -> Voor zover ik weet zit Horst Becker in Duitsland en woont Noor in De Wijk - vlakbij Hoogeveen, dat is Drente geloof ik?
Ik hoop dat Rints en ik ook uiteindelijk lekker saampjes de weg op kunnen, alhoewel ik het ook gezellig vind om met iemand samen weg te gaan, hoor!

Laura -> Ook al zo fijn gegaloppeerd! Ik ook met Rints! Wolkje delen?
Hmm, ik lees net dat we moeten opschuiven om Malin er ook bij te laten. :+

Sorry, maar deze MOEST ik gewoon efkes met jullie delen, hoor! Zóóóó lief!
http://www.youtube.com/watch?v=IdtY7fFqJeo&feature=player_embedded

Vanmiddag Rintske gereden en dit keer maar weer eens mét zadel. :Y)
Wauw joh! Ik kon echt wel verschil merken in mijn houding en zit!
Ook kon ik gemakkelijker mijn benen langer houden, die wil ik nog wel eens optrekken als Rints sneller gaat draven of in de galop.
Ik ben er nog lang niet, maar ik voel iig verschil, das al een goed begin!
Ook de galop nog even meegepakt, in eerste instantie het aanspringen, maar ook om haar in een rustige galop te houden.
Ze reageerde super op mijn stem en een kneepje met m'n bovenbenen, maar van mij mag ze nog ietsje meer terug komen.
We gaan gewoon lekker verder zo! :D

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:14

Saida geweldig filmpje. En voor jou is er altijd nog een plekje op de roze wolk hoor!

Sanne Half 7 joh! pfff das echt niet normaal! En wat betreft het galoperen op stem doet hij het niet goed. Alleen stem plus zweep en dat vind ik ook zo wat... Wil hem niet in galop slaan...
Normaal met longeren is het een keer zwiepen maar als ik er op zit gaat dat nog al moeilijk...

Peet balen dat je vinger zo zeer blijft doen!

Moppielover Super joh dat hij zich beter voelt!!!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:39

Borderjay: Wat fijn dat de hoef helemaal genezen is! Wel jammer dat ze nu weg gaat... Maar gelukkig krijgt ze nu wel een goed baasje!
Yenneke: Lijkt me ook moeilijk hoor om afscheid te nemen van je oude paardje... Dus ja als je het red zou ik ze denk toch ook wel houden...
Laura: Wat fijn dat ie het weer zo goed deed! Gaat wel lekker geloof ik ;)
Sanne: Waar heb je gesolliciteerd voor de stage? Hopelijk wordt het wat!
Saida: Fijn dat het rijden zo lekker ging!

Ik ben net even gezellig op stal geweest. Atlas gelongeerd en die had er weer even zin in ;). Gek paard :P. Toen ik hem uit het land haalde stond ie al overal van te briesen en was alles eng en spannend. En tja toen er kinderen kwamen kijken met fietsen was ie helemaal weg in de longeerbak... Maar ja dan ga je in rondjes en kom je dr weer en dat is zoooo eng! Atlas vind kinderen niet zo leuk, ik ook niet als ze op stal komen :P. Ze willen nog wel eens paarden voeren enz wat niet is toegestaan. Zo heeft Atlas een keer iets gekregen waardoor die koliek kreeg...

Maar nu gaat ik lekker Bridget Jones kijken :D. Die blijft leuk!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:00

Oef zag ik toch een hele mooie X-tremo voorbij komen en ook nog Sam, lekkere snoepjes zijn dat zeg, Marit ik moet hem nog steeds in het eggie zien :+

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:04

Zucht :+: Ik ben hopeloos verliefd!!!

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:12

Hahahahahahaha wat een droppie is het toch ;).

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:12

Mooi Sanne!!!

Oh Yenneke, wat is X-tremo prachtig zeg :9 Lekker ding!!!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:14

Afbeelding
Deze foto vind ik ook zo ontzettend mooi!
Mijn 2 kanjers :+:

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:23

Hij heeft dezelfde 'kleur' als Alegra *D

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:23

zo meiden, ben ik ook weer eens.
ik hou het kort vandaag.

even reageren op een paar vraagjes:

suzan: spaanse pas schiet nog niet echt op, nou oefenen we het ook niet zo heel veel. hij weet al wel dat ie z'n voet op moet tillen, dit doet ie wel een stuk rapper als dat ik een gewoon voetje vraag voor bijv. krabben. als de stok/zweep hem irriteert, stampt ie een keer met z'n voet wat naar voren maar dan ook meteen op de grond.

malin: donderdags is voor mij geen mogelijkheid. de voorstellen die iloon doet, staan mij ook wel aan. of toch een keer vroeg in de avond gaan zoals ilona al voorstelde: eerst duin, dan strand.

en natuurlijk ff reageren op jasmijn: wat gaaaf meis!!! toch wel na 1 augustus hoop ik he?? haha. dus toch. en ook al zo lekker bezig met bandietje.

veel tegenvallers / negatieve dingen deze week in ons bpb topic. ook ik (nouja ikzelf niet...) draag dan een steentje bij:
anouk werd gister thuisgebracht door de pensioneigenaresse. ze had zandgehapt vanaf sam. wat er nou precies fout ging weet ze niet meer maar de val was hard op d'r stuitje en rug. de bak was nat en dan is dat zand behoorlijk stevig. vandaag dus heel rustig aan gedaan vanwege spierpijn en koppijn.

wilde vanavond nog des gaan rijden, maar het werk liep nogal uit dus de puf was wel over. morgen meer tijd. vrijdag vrij.

overigens heb ik hier wel alles gelezen, ook mooie foto's gezien. haha kelly spant de kroon.....

sanne en heidi: sterkte dames!!!

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:29

Meiden ?? Bedankt Frank !!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:31

Heey
@ sanne :mooie foto's :D moppie heet officieel Mabe maar waar wij hem gekocht hebben noemden ze hem altijd moppie.
@ peet : veel beterschap :(:) hopenlijk gaat de pijn snel weg.
@ frank : balen dat je niet meer kon rijden

ik spring maar weer van de roze wolk af :(.
Moppie heeft waarschijnlijk zijn oog gestoten waardoor die nu helemaal dik opgezet en pijnlijk is :(. DA is erbij geweest, hebben zalfje gekregen en als het maandag niet over is komt ie weer.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:45

JeanleGrand schreef:

ja Frank,je bent niet meer alleenheerser in dit topic :D

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 07:09

Goedemorgen allemaal! :wave:

borderjay schreef:
JeanleGrand schreef:

ja Frank,je bent niet meer alleenheerser in dit topic :D

_O- _O- _O-

Sanne ik kan me voorstellen dat je daar verliefd op bent, dat smoeltje :+: Ja gelukkig is Suevo weer helemaal rad, anders was ik ook niet gaan lessen hoor ;) Fijn dat je gesprek goed ging, hopelijk mag je daar stage gaan lopen!

Karina jammer dat we niet op dezelfde dag kunnen, dan hadden we ook een mini-meeting :D

Angela fijn dat het beter gaat met Moppie wb zijn cushing. Sterkte met zijn oogje, fijn dat de DA nu wel meteen mocht komen!

Esther ik kan me voorstellen dat je dan niet van die kinderen op stal gediend bent, met Suevo ben ik daar ook wel eens bang voor: hij heeft een voedingsallergie en je weer maar nooit wat ze hem geven. Volgens mij valt het bij ons op stal wel mee gelukkig. Hahah gekke Atlas!

Saida okej dan jij mag er nog wel bij :P Ook al zo lekker gereden, super he? Dat filmpje kende ik al, zo schattig!

Denise nee ik rijd geen wedstrijden :n BRRR nix voor mij en ook niet voor Suevo. Ik ben veel te zenuwachtig en híj hangt graag de hengstebal uit op vreemde locaties dus die combi is niet bevordelijk voor goede resultaten :P Ik train voor mezelf en voor Suevo, dressuur is zo goed voor een paardelijf!

Nu even ontbijten en dan naar mn werk! Een fijne dag allemaal!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 07:24

kelly: Vandaar dat ik het me ook afvroeg! Nou het aftellen kan beginnen :P

denise: tsjah we moeten toch een keer gaan meeten ;)

Ilona: Was het gezellig?!

gabrielle: Wat doe je eigenlijk met de shetlander?

saida: Al zn hele leven lang..hij is nu de dvd collectie aan het sparen ;) Het is niet zo dat alles volstaat met kwak hoor...1 knuffel 1 stripboek en dvd's :P Die cakejes zullen niet erg lang staan!

laura: Plek zat hoor!! Kom er maar gezellig bijzitten! Jullie gaan ook nog super goed! hahah staat je moeder altijd met een camera dan?

sanne: Grote concours pakken :) heb je geen last van die sfeer...ik vind dat op zich wel meevallen, je hebt er altijd wel 1 of 2 tussen maar over het algemen nooit zoveel van gemerkt.
Wat voor stage wil je gaan doen?
Heb je al naar iggie zn houdbaarheidsdatum gekregen? Hij heeft allemaal schimmelplekjes op zn lijf! *Gaaf hoor *

frank en anouk: Niks ernsitgs aan over gehouden?

Ik sta in het scania magazine _O- *truckersbladje* Ze hadden een interview met mijn baas gedaan over het restaurant en toen ook nog een foto gemaakt. Heel charmant... :Y) en deze maand is het artikel geplaatst! Ik werd al meteen herkend :P Hey ik heb je in de scania gezien...YEAH! 8-)