[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:05

Heey

Dankjulliewel. Ik weet ook zeker dat er ergens een geschikt baasje voor Nouchka rondloopt.

Michelle: Wat jammer dat de shetlander niet geschikt was. Maar wel super dat je nu wel een geschikte hebt gevonden :D Wat een leukerd zeg.

Denise: Super dat het opbouwen goed gaat en dat Heike er zoveel plezier in heeft :D

Dapperedodo: Stoute Amor. Zo te lezen heb je idd de juiste beslissing gemaakt om hem zo snel mogelijk te laten castreren.

2005: Ik kan je helaas ook niet helpen. Wel vervelend al die reactie's. Hopelijk worden ze snel minder.

Geeske: Jeetje, wat balen zeg. Wel fijn dat er geen ontsteking zit. Hopelijk neemt de zwelling snel af en loopt ze gauw weer goed.

Sjanien: Welkom :D Wat een knapperds heb je <3

Vandaag weer lekker gereden met Nikita. Nu was de bak goed te doen dus hebben we voor het eerst sinds ze hoefbevangen is geweest op beide kanten een half rondje gedraafd :D Ging best goed :D Ze was echt braaf vandaag <3

En ik start 24 mei met een behandeling in het Radboud, kenniscentrum voor chronische vermoeidheid in Nijmegen. Daar heb ik de afgelopen weken allerlei tests gehad en daar is uitgekomen dat ik ernstige chronische vermoeidheid heb en ze denken dat ze mij kunnen helpen met een van de behandelingen.
Het gaat wel enorm zwaar worden maar dat heb ik er wel voor over.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:36

Met touwtje meten, volgens mij was het zo :

Touwtje op de kroonrand omhoog naar de knie en dat 4x

Angela: Het is zeker een schat! Kijkt nergens naar om, doet niet raar helemaal niks. Loopt braaf achter je aan en doet gewoon zijn ding.
Andere hengstje had al 2 merries gedekt haha.
Heel veel succes alvast met de behandelingen, dat het maar mag helpen! Zou ideaal zijn hihi

Hoe gaat het met Chim?

Denise, hoe gaat het nu met Heike? Heeft die helemaal nergens meer last van :D ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:06

Zo, ik ook eindelijk weer eens wat uitgebreider, onze pc's zijn allemaal overleden dus alleen online via telefoon en dat reageert niet handig! Nu bij de ouders op bezoek dus meteen even de pc geconfisqueerd :P

Amor toch een poownie gedekt lees ik :+
Een Barokje met een bult na het enten, Mo had dat ook een beetje maar was echt maar een kleintje. Zou het iets baroks zijn?
Balen dat de shet niets was Michelle, maar toch een leukerd gevonden!
Geeske en Chim even uit de running, hoop dat jullie snel weer vooruit kunnen!
Denise en Heike weer op aan het bouwen met plezier :D
En Angela weer bezig met Nikita! Fijn zeg!
Die behandeling klinkt wel heftig maar kan uit ervarings spreken als het dan meestal ook wel wat oplevert ;)

Mo en ik ook roerige weken achter de rug, na de val van vorige eigenaresse is het heeeeeul slecht gegaan waardoor we beiden steeds meer spanning opbouwden. Dus na 2 weken aanmodderen besloten weer terug te gaan naar longeren met zadel en daar kwam ik tot de conclusie dat mevrouw door alles bij elkaar weer een beetje bangig is voor klapperende beugels en zweetbladen. Dus nu iedere keer voor het rijden weer even longeren met zadel en dan erop en dat gaat super! Gisteren zelfs tussen de springles gereden en ze was echt heerlijk relaxed!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:33

Hoe het precies werkt weet ik niet. Maar je kunt als je meerdere paarden hebt de pijp en de schofthoogte wel combineren. Als je er echt op gaat letten kun je op een gegeven moment ongeveer zien hoe groot ze worden. Stel je hebt een paard van 1,65 dan kijk je na de lengte van de pijp is die bij jouw paard minder dan word ze iig kleiner dan 1,65. Heb het ooit eens op stage gehoord en sindsdien goed na gekeken en het klopt echt.

Moet er nog wel even inkomen voordat ik alles een beetje van iedereen weet.

Moppielover: vervelend dat je chronische vermoeiheid hebt maar hopelijk slaat de therapie aan en kom je er weer vanaf. Wat voor soort behandeling krijg je?

Bij ons krijgen de paarden sinds enkele jaren de enting in de nek. En nog nooit last gehad van een bult of iets anders na de enting.

Robijntjah: hoelang is het paard zadelmak? En hoelang is ze bij je? Fijn dat je waarschijnlijk hebt gevonden waar het gedrag vandaan komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:37

Modesta is nu 4 maanden onder het zadel ofzo en een half jaar bij mij :)

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:12

Morgenochtend is het eindelijk zover :D :D

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:39

Dat hij bij mij thuis komt als ik het goed begrijp? Super hoor! Geniet ervan :D

@sjanien: leuke beessies! :D

Met mijn kanjer gaat het super, gister staart gewassen en detangler erin, vanochtend lekker uitgeplozen... en hij heeft me toch een staart! haha heerlijk lekkere volle staart, nu wel 2 keer zoveel als het eerst leek :P

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:22

Robijntjah ik zal eens even in je profiel kijken voor meer informatie over je paard. Maar is de vorige eigenarese eraf gevallen met inrijden?

Ik moet er echt nog wel in komen, heb nog geen idee waar jullie het over hebben maar om alles nou te vragen is ook zo wat. Maarja komt vast goed scheelt dat het niet zo heel snel gaat hier anders is er geen beginnen aan.

Wat een mooi weer he vandaag! Zal het nu eindelijk doorzetten en voorjaar worden? Paar weken terug hadden we de paarden zonder deken lopen maar laatst toch maar weer opgedaan maar ik hoop dat het snel een keer afkan. De knozzen zijn er al wel weer dat is dan weer minder aan het mooie weer.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:31

Nee, een paar weken terug en een paar maanden terug ook ;)
Ik heb haar zelf ingereden ;)

Veel succes morgen Vera!

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:33

Hoi allemaal vrijdag de 13 beetje heel doorgekomen?? Ik niet baal als een stekker had het laaste tree van de trap overgeslagen niet gezien en ga zo door me enkel heen en kon dus gelijk toen het niet meer ging lang 1 van ons artsen op het werk die het zag gebeuren enkeltje op de foto gezet op werk niks gebroken wel enkelbanden gescheurd aan de zelfde enkel waar ik vorig jaar dus het zelfde mee had dus toen hebben ze het maar ingegipst voor de zekerheid omdat ze me kennen:s dus zit nu 2 weken thuis met voet omhoog en kan niks doen zwaar klote dus, kan niet eens me paard doen zo.

Welkom aan de nieuwe ben de namen ff kwijt

@ angela : fijn dat je lkkr gereden hebt en die behandeling klinkt goed hoop dat bij je werkt.

@limonade : spannend nog 1 nachtje slapen en hij is bij je wat fijn kan je lkkr aan de slag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:34

Oohja, morgen komt idd Capote naar Astrid. Geniet ervan!

oooh, enkelbanden gescheurd, dat doet zeer! :(:)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:27

Vera: ik duim hoor! Stoerrrr!
En ook top dat Capote eindelijk komt zeg, ook zo spannend Astrid :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:57

Zo, er gebeurd momenteel weer genoeg hier he?!
Een paar nieuwe, welkom! En nieuwe paardjes, ook leuk!!
Capote komt vandaag thuis,
Nikita goed gereden,
Modesa's probleem gevonden en nog veel meer!

Met Chim gaat het (denk ik) de goede kant op, we draven nu wat aan de longe en ze is natuurlijk ook erg stijf en wel nog wat onregelmatig, maar naarmate ze langer draaft wordt ze steeds beter... Het behandelen vergt wel veel energie zeg! Twee maal daags daar heen, lopen (en nu ook draven dan), spoelen, gel erop masseren en Acedern er op... En dan weer in de stal ;-)
Maarja, vanmiddag even lekker op een stapbuitenritje met stalgenootjes, hoop dat ze daar van geniet! Madam de hittepetit kan niet zo lang rustig aan doen!

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 13:11

Jaah hij is er!
Hij staat in de paddock en stond rustig te eten. Gaat erg goed! Toen ik net weg ging, gingen de paarden wel naar buiten en liep hij flink te brullen en zenuwachtig te doen... maar goed.
Er staat stroom op de paddock waar hij veel respect voor heeft, dus ik ga er van uit dat hij niet uitbreekt ( toch wel een beetje eng hoor! ).
Zal even een foto plaatsen .

Afbeelding

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:47

Ow lkkr joh capote thuis hij staat wel lkkr en respect voor het stroom is idd wel fijn heb je zn manen nou ingevlochten? Lijkt net of er happen uit zijn.

Fijn dat chim weer goed gaat heerlijk ook stap ritje met dit weer

Eigenwijse ik tog naar stal gegaan ben er nog vriendin opgetrommeld die mest en doet me paard voor me maar wel lastig me handen jeuken gewoon. Zelf zit ik op het terras naar de lesjes te kijken :(

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 16:06

Heey

Dankjulliewel :D Ik hoop ook dat het gaat helpen.

Jolijn: Wat balen dat het even niet zo lekker ging. Maar wel heel fijn dat het nu weer goed gaat met rijden :)

Sjanien: Ik krijg cognitieve gedragstherapie. Zo moet ik straks bijv, de hele week om dezelfde tijd naar bed en weer opstaan ( ook in het weekend). Ik moet leren mijn energie te verdelen zodat ik niet ineens te veel ga doen ( dat doe ik nu wel en dat is eigenlijk heel slecht) en zo nog een aantal dingen maar die weet ik niet precies meer.

Ilsemarie: Super dat je zo blij bent met je knappe man. Mooi he, zon volle staart :D

Vera: Spannend hoor, hopelijk gaat alles goed.
Het is wel echt een knapperd hoor :~

Dapperedodo: Jeetje, wat een pech zeg :(:) Heel veel beterschap :(:)

Geeske: Fijn dat het wat beter lijkt te gaan met Chim :)

Astrid *\o/* Wat fijn dat hij goed thuis is gekomen :D
Wat moet dat heerlijk zijn.

Net heerlijk gereden met Nikita. In stap is al zoveel soepeler als eerst. Ze loopt weer bijna normaal in stap.
En ik ben het pad naar de straat toe opgegaan onder het zadel met haar en ze protesteerde helemaal niet *\o/* Ze liep heel braaf het pad op. Bijna tot aan de straat en toen zijn we weer omgedraaid.
En mijn vader heeft ook eventjes gereden op Nikita. Dat ging ook super.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 16:40

Dapperedodo, nee hoor ik had hem net door zijn manen gekroeld. Ziet er dus een beetje raar uit.
Niet leuk als je niets kan ( mag ) doen!

Moppie, fijn zeg dat het zo goed ging! Dit er in houden!!

Ooh heb net wel een uur naar Capote gekeken. Zat in het zonnetje, uit de wind. Volgens mij ben ik wat verbrand haha, maar wat zat ik lekker.
Capote stond half te slapen in het zonnetje. Maar als de kudde verderop te veel ging rennen, moest hij tóch even brullen. Ach ja.
Het gaat echt 300 % beter dan dat ik had verwacht. Hij heeft wat slobber op, drinkt, al wat worteltjes gegeten en een bult hooi. Komt helemaal goed!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:37

Afbeelding

Hij staat :D

Wel even in een tijdelijke stal want mijn box is nog niet vrij maar het ging allemaal goed.
Hij is redelijk flegmatiek maar brult af en toe er lekker op los, men moet weten dat hij er is!
Liep zo de trailer op, stond onderweg rustig zijn hooi te eten (ooit maar 1x een transport gedaan en dat was van Spanje naar NL).
Maar achteruit de trailer af.... :roll: NO WAY!
Hahaha, dat vond hij levensgevaarlijk, dus tussenschot er uit gehaald en dan maar gedraaid. Deed hij braaf.
Nu maar aan elkaar wennen <3

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:57

De nieuwe paardjes zijn goed op hun nieuwe thuis aangekomen. Leuke paarden veel plezier ermee.
Leuk he dat gevoel als je een nieuw paard heb ik heb het 3 weken geleden mee gemaakt en heb ook een poos bij het hek gestaan om te genieten van Aafke. Het is moeilijk te bevatten dat ze zo ineens echt van jouw zijn!

dapperedodo: wat balen van je enkel beterschap ermee. Kan me voorstellen dat het moeilijk is dat je zelf niks kan/mag doen.

My_chimange: wat heeft je paard?

Wij gaan morgen met de paarden en bijrijders een buitenrit maken hopen dat het weer ook een beetje mee werkt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:11

:wave:
probeer nog steeds trouw alles te volgen hier...

fijn dat de nieuwe paardjes goed op hun plekjes zijn aangekomen!
veel plezier met ze!

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:28

Bleeh heel ander weer! Heb Capote vanochtend buiten gezet, maar wel met deken om. Hij staat vol op de wind, die over het IJsselmeer komt aanblazen. Hij doet het erg goed! Eet goed, drinkt goed, mest is goed. En hij houdt van banaan :Y) Vanochtend was mijn oudste zoon mee, die had een banaan. En Capote wilde ook wel

Vera, fijn dat hij er is! Hier wordt er ook vrolijk op los gebruld. Al die andere paarden zijn zo interessant.
Ben erg benieuwd hoe hij zich in de groep gaat gedragen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:27

Spannend, Limonade!
Wanneer ga je hem in de groep zetten?

Galan is nog erg onrustig hoor, loopt alleen maar te brullen... Arme jongen. Is echt van het ei. :=
Maar goed, weet dat dit altijd een weekje (ofzo) duurt en dat dan de rust wel komt. Alleen gaat hij over een week of 2 weer verhuizen naar zijn definitieve plek... Beginnen we weer opnieuw :roll:

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:40

Heey

Limonade: Fijn dat Capote het zo goed doet hoor :D

Vera: Super dat je knapperd goed aangekomen is. Hopelijk is hij snel wat rustiger.

Met Nikita gaat het echt steeds beter. We kunnen nu weer de hele bak slepen met haar :D Toen we net begonnen nadat ze hoefbevangen was geweest konden we maar 1 rondje. Maar we hebben rustig opgebouwd en nu kunnen we weer de hele bak :D

En vandaag met Nouchka weer een stukje de straat op geweest. Ze vond het enorm spannend maar ze was erg braaf. Ben echt trots op der.

Hier 2 foto's van mijn vader op Nikita.
Afbeelding
Afbeelding

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:31

Hihi wat leuk dat je vader ook op Nikita rijdt!

Allebei de nieuwe paarden doen het dus goed. Brullen hoort er bij hoor! Chim heeft dat zo'n drie weken volgehouden en doet het nu ook af en toe als een buurvrouw weg is... (Al is ze daar echt geen vriendjes mee)

Sjanien, Chimanga heeft een wond op haar kogel van het schoppen tegen de (waarschijnlijk) waterbak in de stal. Ze heeft een paar dagen enorm staan meppen als ik niet op stal was en vorige week vrijdag stond ze dus met een bloedende wond in de box... Nu is de wond wel goed schoon maar het been is echt heel dik. Niet warm overigens dus ik kan er weinig mee. In stap loopt ze zuiver maar in draf wel wat kreupel. Iedere dag beweging geven, afspoelen en een beetje Acedern er op om de wond te beschermen...
Ik heb gisteren en vandaag een buitenritje met haar gemaakt met wat stalgenootjes, gaat al best goed zo! Heb er nu 5 keer buiten op gezeten en vandaag waaide het hard dus was alles weer veeeel spannender, maar ze blijft tot nu toe goed bij me. Danst wat op de plaats en twijfelt wat, maar als ze iets eng vindt gaat ze er vrij makkelijk langs als ze gewoon goed mag kijken wat het is.

Hier een onduidelijk fototje, maar die kont is van ons! :Y)
Afbeelding