[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:21

Ohhhhh en dat wilde ik nog vertellen, had dat nog niet hier neergezet maar 3x raden waar ik samen met Rick te vinden
ben op vakantie in augustus:

ANDALUSIEEEEEEEEEEEEEEEE

Gaan heerlijk met de auto naar Zuid Spanje trekken, hebben echt een prachtig huisje daar in the middle of nowhere, omgeven door natuur
en een prachtig meer, gaat echt genieten worden!
zo'n zin in :D

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:30

_Saida_ schreef:
Cloris -> Jij geeft alleen les in Doma Vaquera en Garoccha toch?

Nee ook dressuur ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:36

Heidi Ik weet niet wat er is gebeurd, maar in ieder geval heel veel sterkte! Al die narigheid... :(:)

Madelief Leuke foto's en lieve Furia!

Evdpanne Ook leuke foto's van Atlas. Altijd leuk om de paarden zo vrolijk te zien als ze lekker op de wei staan.

Kelly Wat is Perla toch mooi! Die foto van haar zwoele blik in je topic. Je zou haar zo nog even een sigaretje geven om nog even na te genieten. := ;)

Malin Wij moeten idd ook nog steeds een keer gaan meeten! Vind dat het deze zomer in ieder geval nog moet gebeuren, haha. Hoe lang is het geleden dat we voor 't eerst hebben gezegd dat we elkaar moeten gaan meeten? :Y)

Karina Nee, die foto's heb je volgens mij nog niet met ons gedeeld, dus die moeten maar snel even geplaatst worden! ;) Met die donderdag en vrijdag bedoel je toch de donderdag van hemelvaart en de dag erna? Ik pb of sms je wel even welke dag mij het beste uitkomt dan!

Nou hier een aantal foto's:

Eerst even aan de longe.
Afbeelding

Hij vindt het zo lekker om even te strekken.
Afbeelding

Dan erop. Peace! 8-)
Afbeelding

Ik hou hem hier te veel tegen en m'n houding is ook niet super (stoelzit), maar je ziet wel dat hij echt een volle nek krijgt!
Afbeelding

Rechtsom is zijn moeilijkere kant en hier ben ik hem een beetje aan het voorbereiden op de rechterstelling.
Afbeelding

Drafje.
Afbeelding

Op dit moment laat hij goed los en geef ik ook weg. Hij blijft nu zelf in deze houding lopen en zichzelf dragen.
Afbeelding

En de afsluiter.
Afbeelding

Anoniem

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:37

Leuk Jasmijn!! Dan moeten jullie ook wel op z'n minst een stoeterij gaan bezoeken! ;)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:46

Jasmijn: wat stoer :D !! Echt leuk voor je meis.

Yen: Jaaa X-je!! Wat issie knap :+: . Vind het hele mooie plaatjes, jullie zijn heel goed bezig, leuk leuk! *D

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:50

Yenneke, haha daar had ze zich nog niet eens laten dekken.

Maar.....

:D :D :D ZE HEEFT ZICH VANAVOND LATEN DEKKEN!! :D :D :D

Jasmijn: Super gaaf! Een vriendin van mij gaat ook dit jaar, ik wil heel graag volgend jaar.

Yenneke: Fijne plaatjes! Maar als hij zo blijft lopen zonder verbinding ken je hem dan ook weer uit die houding halen?
Ben niet zo bekend met echt zonder verbinding rijden.
Wel met losse verbinden maar dan heb je nog wel contact.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:53

WOWWWWW Yenneke, wat wordt ie MOOI! Die do + vr bedoel ik ja, zou leuk zijn als dat gaat lukken! En dan kom ik daarna zeker weten bij X kijken en beetje aan je zit sleutelen haha!

Leuk Jasmijn, echt iets om naar uit te kijken dus van de zomer! Ik hoop dat wij dit najaar eens naar de Golega in Portugal kunnen ofzo. Of een ander feestje met veel lusitano's :D

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:01

P.S.: Ilona, een filmpje van mij en Barón? Wat leuk, die moet ik dan ook maar een keer gaan kijken bij Heidi!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:06

laura: Dat bedoelde ik inderdaad! FIjn dat het zo goed ging!

peet: Hij zal trek gehad hebben in een stel vingers!

Madelief: Leuk om te horen dat het zo goed gaat met jou en furia! Heb je nou les van cloris?

Heidi: Veel sterkte!

saida: nee! En mijn broer van 24 is nog steeds een groot kwak fan! Hij gaat komende week op vakantie, en ik ga een beetje op zn huisje passen...dus die ga ik bakken voor als hij terug komt!
Realiseerde je het pas tijdens het wandelen, altijd leuk zulke momenten! Wanneer was je clinic eigenlijk?

kelly: Mooie foto's! Zal wel een veulen worden, wordt die dan helemaal van jou?

esther: Nou hopen dat die komt! Leuke foto's! Op de laatste heeft hij echt zo'n oude mannetjes lip hangen.

jasmijn: Ja nu gelukkig gewoon in nederland. Belgie was om de hengstenregel te omzeilen maar de verdere regeling daar ging nergens over! Dus nu gewoon lekker hier starten, is toch nog wat dichterbij ook!
Zou je het voorjaar redden met inrijden? Als je zo doorgaat denk ik toch dat je jezelf niet kan inhouden ;) wel super dat hij alles zo goed oppakt!

yenneke: Leuke foto's. Hij wordt met de keer knapper!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:17

Mies, ja het veulen wordt helemaal van mij :j
Betaal nu ook alles :)

Perla is officieel namelijk van mijn stiefmoeder.
Wat klinkt dat naar eigenlijk, stiefmoeder.
Het is juist zo'n lief mens.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:45

Iloon – ja ik moes even naar de ambassade vandaag moet ik weer terug hij was gisteren dicht
Hoe was het bij Heidi ?

Saida – leuk dat je oppas kindjes mee wilden naar rinst, en kon je nog redelijk rijden gisteren met je blessure? *leest verder* jammer dat je niet gereden hebt maar wel knap dat jullie saampjes zijn gaan wandelen lekker hoor

Angela – fijn dat moppie beter op de medicijnen reageert is een hele geruststelling

Mies – gezellig een mini meeting ook ik ben erg nieuwsgierig naar shannon dus ik denk dat ik ook maar een keer die kant op kom rijden :D

Peet – he bah moet je niet even naar de dokter misschien komt er dadelijk wel een infectie in kijk maar goed uit hoor, maar gelukkig ondanks dat hou je nog heel veel van hem :P
Dikke knuf voor jou

Madelief – fijn dat het rijden zo goed ging heerlijk die roze wolk is altijd fijn als je paard helemaal los door zijn lichaam is :j
En leuke foto’s van je nichtje

Heidi – ondanks dat ik niet weet wat er is wil ik je toch heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd, als je er klaar voor bent kun je altijd je verhaal aan ons kwijt maar verwerk het op je eigen manier
Mijn PB staat voor je open

Kelly – gave foto’s zal zo even je topic bekijken en ik lees dat ze gedekt is super hoor

Esther – leuke foto’s van atlas hij ziet er goed uit hoor en hopelijk kan de homeopaat niks ergs vinden en kom ze gewoon voor een controle ;)

Karina – ik heb geen foto’s of video gezien van het naar de wei brengen maar misschien heb ik daar overheen gelezen hoor :o
En fijn dat veludo beter liep nu rico nog mijn duimen draaien

Jasmijn – ik had heike al toen was die nog niet geboren en hij wordt volgende week 7 dus heb hem al 7 jaar maar heike is nog niet zo lang echt goed doorgereden ik heb hem wel ingereden toen die 3 jaar en 3 maanden was maar daarna heb ik hem weer stil gezet omdat ik hem nog te jong vond en daarna toen die 5 was wilden ik hem echt goed door gaan rijden maar toen werd heike ernstig ziek dus ben eigenlijk pas zins januari 2008 echt goed met hem bezig en zins januari 2009 starten we wedstrijden en nu pas :P beginnen we elkaar ook tijdens het rijden te begrijpen :P :D
En echt super dat banditto het zo goed oppakt mag je echt trots op zijn ;)

Yenneke – leuke foto’s ziet er goed uit hoor

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:13

Yenneke, goede foto´s hoor! Hoe groot is X nu? Hij lijkt behoorlijk aan de maat in ieder geval!

Cloris, leuke plaatjes van jouw sproetenpaard!! :-) Hij blijft zo heerlijk beheerst.

Sanne, Gecondoleerd.....dat is nieuws wat je niet 1,2,3 verwerkt. Heel veel sterkte met het verwerken van deze gebeurtenis...

Moppielover, sterkte met Moppie! Dat klinkt niet best...

Ilona, leuk om je 2 mannen zo samen te hebben! die van mij heeft ook al gezegd dat hij een keer wil proberen :-)

Allemaal bedankt voor de compliment over Sam zijn uitzwaren :-) Hij is overigens een andalusier en geen lusitano.

Soeske, leuk dat hij spaanse pas onder de man doet. Sam ben ik ook begonnen het te leren vanaf de grond. Hij doet nu de eerste bescheiden pasjes.

Malin, meenemen mag je hem niet maar je bent nog steeds meer dan welkom om hem een keer uit te proberen hoor!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:49

Jolijn Hoe gaat het met je?En hoe gaat het met robijn?Is er al een behandel plan??

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:59

Marit: Hihi, leuk dat jou vriend ook eens wil proberen! *D Is Sam wel lief met beginners? Chico had ik alleen even los voor de foto, maar verder hield ik hem wel vast, you never know met een jong paard..

Gab: Hoe is het met jou? Is de haf al naar een ander plekje? En ging het inmiddels al beter met dr hoef?

Karina: :D Ja lachen he! Echt leuk om zo'n filmpje te zien. Het was toen Heidi Baron kocht, echt heel leuk! *D Dan laat je ook spaanse pas zien en buigen van Baron! Je zag er toen wel anders uit, met blond haar :D

Denise: Jaa, het is altijd gezellig bij Heidi :D . Wij kunnen zo urennnn kletsen :D . Maar was ook wel ff fijn om elkaar te zien na wat Heidi heeft meegemaakt :(:) . En ben jij nog voor niks op en neer gereden naar de ambassade.. balen!

Kelly: Leuk zeg!! Zal vast een prachtig klein veulentje uitkomen! Jij hoop op een hengstje of niet *D ?

Vanavond ga ik lekker uiteten met 2 oude schoolvriendinnen :Y) . Heb er zin in, lekker eten en veeeeel kletsen. Heb 1 meisje al heel lang niet gezien, en we gingen goed met elkaar om.. Dus ben heel benieuwd hoe het met dr is! En dan nog eens lekker eten op Kijkduin, met uitzicht op zee, lekker he! 8-)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:08

Ons hafje wordt volgende week op gehaald.Haar hoef is helemaal genezen,de plek is er helemaal uit gegroeid.Ik moet nog even een foto van haar hoef maken voor de smid,goed voor zijn portfolio :D

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:09

dankje allemaal ;( voor jullie steun :(:)
het komt allemaal weer goed :o

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:13

Jeetje, Gab, wat goed zeg!! :D En jij maar denken dat het nooit meer goed kwam, wat goed nieuws!! Maar vind je het dan niet extra jammer dat ze weg is ;( . Want na al die jaren oplappen, is ze nu eindelijk 'beter' en dan gaat ze weg.. jammer jammer?!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:24

Prinslover schreef:
Jeetje, Gab, wat goed zeg!! :D En jij maar denken dat het nooit meer goed kwam, wat goed nieuws!! Maar vind je het dan niet extra jammer dat ze weg is ;( . Want na al die jaren oplappen, is ze nu eindelijk 'beter' en dan gaat ze weg.. jammer jammer?!

Ja,ik vind het heel erg...maar ik kan haar er gewoon niet bij doen,als ik Moreno niet had gekocht dan was ze gewoon gebleven voor mij...maar ik kocht Moreno er juist bij zodat ik samen met mijn dochter penny kon spelen,maar helaas...haar interesse ligt inmiddels niet meer bij paarden...
En als ik moet kiezen tussen Moreno en nance,dan is het toch Moreno voor mij...hij is natuurlijk sowieso 10 jaar jonger,wat groter...en mijn grote liefde 8-) bovendien kost hij me in principe niks wat stalling betreft(aantal overuren die ik toch wel maak)en het weiland kostte me 1000 euro per jaar...
maar doordat ik veel geld en energie in dat hoefje heb gestoken,eindigd ze gelukkig niet bij de slacht,maar hoop ik dat haar nieuwe baasje nog vele jaren van haar mag genieten,hoe moeilijk ik het ook vind..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:00

Kelly_Taco schreef:
[naam verwijderd]: Fijne plaatjes! Maar als hij zo blijft lopen zonder verbinding ken je hem dan ook weer uit die houding halen?
Ben niet zo bekend met echt zonder verbinding rijden.
Wel met losse verbinden maar dan heb je nog wel contact.

Ja, ik kan hem dan ook weer uit deze houding halen. Na dit moment zoek je weer een zachte verbinding, want je moet hem wel blijven controleren. Ik kan hem door zijn hoofd op te tillen en weg te geven vertellen dat hij met zijn hoofd omhoog moet en neus er iets uit en door weer wat tegen te houden en weg te geven vertellen dat hij bijvoorbeeld omlaag moet gaan. Het overduidelijk weggeven moet hem duidelijk maken dat in deze houding en als hij los laat, ik ook los laat en weg geef. Dat de 'druk' er als het ware af gaat. Om het begrijpelijk te maken voor een (jong) paard moeten deze bewegingen in het begin groot. Verder in de training ga je werken aan verfijning en zijn de bewegingen van het loslaten/weggeven bijna onzichtbaar.

Ik houd mijn handen bijvoorbeeld ook te hoog, maar dat komt echt omdat het stukje 'omhoog tillen en weggeven' er bij mij echt ingeprent zit door de training van mijn oude paard. Mijn instructeur zegt ook altijd kijk wat je nog meer weg kunt geven. Veel ruiters vergeten net dat laatste stukje weg te geven waardoor het paard niet helemaal loslaat en gaat hangen.

Ook het volgen van de bewegingen van het hoofd van het paard vanuit je ellebogen. Veel ruiters houden hun handen stil op een plek waardoor je een statische verbinding krijgt. Kijk maar naar de beweging van het paardenlichaam in stap. Dan maakt hij de grootste beweging. De teugelverbinding valt dan vaak even los en weer vast waardoor het paard steeds een klein rukje in zijn mond krijgt. Door vanuit je ellebogen zijn bewegingen te volgen behoud je een constantere en zachtere verbinding.

Even kort een paar punten wat bij onze werkwijze centraal staat. Vind het altijd moeilijk om het zo uit te leggen. ;)

Maar hopen dat het in 1x is gelukt om Perla drachtig te krijgen!! Hoe lang blijft ze daar nog?

Marit Ik denk dat hij nu ongeveer zo'n 1m60 hoog is. Op zich wel redelijk aan de maat, maar hij staat ook wat hoger op zijn benen dus misschien dat hij dan nog groter oogt? ;)

Karina Dan denk ik dat ik de vrijdag kom, want de donderdag is de strandopening in Hoek van Holland en ik denk dat we daar wel naar toe gaan. En dan moet je daarna idd maar heel snel mijn kant opkomen! Wilde altijd al een clinic centered riding gaan doen namelijk, maar zo is het helemaal ideaal! :Y) Maar dat is over twee weken alweer. Gezellig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:05

Gab, wel een dappere beslissing hoor! Mijn oude paard staat nu in het rusthuis. Hij is nog mijn eigendom en ik betaal er maandelijks ook voor. Met mijn salaris kom ik nu ook eigenlijk maar net rond (vaste lasten en kosten voor de paardjes), maar veel voor mijzelf zit er ook niet in. M'n vriend zegt ook wel eens misschien moet je een van de twee weg doen. Dan bedoeld hij eigenlijk mijn oude paard, maar dat krijg ik echt niet over mijn hart! Hij is nu ook alweer 9 jaar van mij en hij is nog gezond. Hij is altijd heel lief geweest en heeft altijd zijn best gedaan, dus dan vind ik ook dat ik wat voor hem terug mag doen zodat hij lekker van zijn oude dag kan genieten.

Ook super dat haar hoef helemaal hersteld is! Hopen dat haar nieuwe baasje net zoveel van haar zal gaan genieten als jij hebt gedaan!

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:23

kelly, wat gaaf voor je en wat passen ze mooi bijelkaar zal een mooie fjordenveulen van ter wereld komen

nou meiden ik kan jullie zeggen dat me vinger niet zo lief is geweest vannacht voor me klopte erg en me bedje was weer rood

nou ja past wel in iedergeval goed bij me muur die is ook grijs met een groot rood vlak erin
haha

nee ben ff bij de dokter geweest en heb toch wel weer ene tasje mee gekregen naar huis met een heel verhaal erbij
pffffff

nou goed ga zo ff bij die krokodil van me kijken hoe het met hem is mss wil hij me andere vingers ook ff pedicuren hahahaha

heidy ................
Afbeelding............

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:37

Kelly -> Wat een gave hengst heb je uitgezocht voor Perla!
Dat wordt zeker weten een heel knap veulentje!

Esther -> Leuk om Atlas weer eens te zien!
Rintske heeft ook een beschermster in het weiland -> Buehne! :Y)
Er komt geen paard in haar buurt, want Buehne jaagt ze weg, hahaha!

Laura -> Ja ik vond het idd wel leuk, gaan we zeker vaker doen en dan steeds een klein stukje verder.

Ilona -> Jamie gaat er alleen op als niemand kijkt, en vervolgens zet jij hem met foto en al op internet...... _O-
Ik denk niet dat ik Frits ooit om krijg, dan had ie allang inteesse getoond.
Maar geeft niet, hoor! Hoef ik Rints ook niet te delen, hahaha! :D

Jasmijn -> Klinkt echt heeeeeeel gaaf jullie vakantie!

Yenneke -> X ziet er super uit! Op de foto's gaat ie ook erg lekker zo te zien!

Michelle -> Een jongen van 24 jaar en gek van AJ Kwak? Hahaha!
Hij is dan één van de weinigen die daar voor uit durft te komen, leuk!
De clinic met Jenny is op 28 juni, dus we mogen nog eventjes wachten.......

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:19

Yenneke, dan is hij toch een stukje kleiner dan die prop van mij!
Hij oogt groot, maar wellicht ben jij ook niet zo lang? :-)

Overigens, Yenneke en Gab, staat ook mijn oude man in een rusthuis. Hij is daar net naar de hit-actief stal overgeplaatst. Dat gaat hartstikke goed! Zal binnenkort eens kijken of ik daar wat foto´s kan maken.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:35

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:56

Heidi: Gelukkig heeft Ilona je ervast al mee gesteund, heel veel sterkte ook van mij :(:)
Saida: Lekker hoor met Rints alleen op stap... Als ik echt wil uitwaaien ga ik lekker met Fuur met zn tweetjes op weg, en met een lekker galopje kan ik dan altijd heerlijk mijn hoofd leegmaken..
Een echte aanrader dus, lekker doorgaan met oefenen :j
Kelly: haha leuke foto's hoor in je topic, die nummer 9 wat een lieve blik!!
Succes ermee *D
evdpanne: Leuke foto's van Atlas! Mijn staleigenaresse zweert ook bij zoiets, nou ik heb Furia één keer laten behandelen hoop geld kwijt en ik vind het maar onzin.. :P
Hij veranderde niks, en sowieso vind ik het lastig controleren dat soort dingen.
Karina: succes met de paarden bij Steffi van der Laarse, haar naam komt me bekend voor wat doet zij ook al weer?
Iloon: ja, las het laatst ook inderdaad over dat meisje bij jou op stal! Furia is super braaf met haar, alleen af en toe wat gretig als het om snoepjes gaat :D
Maar voorzichtiger dan bij mij, want bij mij hapt ie als een gek en bij haar gebeurt het nog enigszins met beleid :P
Veel plezier vanavond gaat vast lukken *D
Yenneke: Knappe Xje!! Interessant je post verderop om te lezen, ben ik het ook wel mee eens :j
Mies: ja heb wekelijks les van cloris. Sluit erg goed aan bij Furia en mij, een boel leren en cloris is streeeng (nee hoor geintje haha ;) )
Maar we zijn flink bezig met Furia en mij (voorrrrruit kijken oa!) en ben er erg happy mee
Borderjay: was inderdaad ook benieuwd naar de haf zijn hoef, fijn dat dat helemaal heel is super!
Natalia: euhm, even kijken Horst Becker/Noor Tanger? is klassiek en volgens mij redelijk in de buurt dacht ik (volgens mij Zuid Holland durf het niet zeker te zeggen). Edit: oonee geen zuidholland meer richting het oosten als ik op haar boktprofiel kijk..
Websites: http://www.noorhorses.com/page/privelessen-africhting , http://www.horstbecker.com
Noor zit ook op bokt (mindfiels).