lobkewikjem schreef:Vanochtend wakker geworden met het nieuws dat Joltsje bevallen is van een merrieveulen van Teun. Totaal onverwacht aangezien ik gisteravond nog geweest ben en toen 0.0 aanleiding was tot een veulen.. ook is ze pas over 15 dagen uitgerekend.
Op de eerste foto die mijn schoonvader stuurde leek alles gezond en wel kopje omhoog nog nat en merrie slikte het veulen.. De nageboorte kwam eraf en het veulen leek harstikke goed. 15 minuten later keek mijn schoonvader weer en toen blies het veulen zijn laatste adem uit. Het veulen heeft ongeveer 1/ 1,5uur geleefd.
De reden van overleiden is voor ons allemaal een raadsel ook de veeartsen staan voor een dilemma. We kunnen natuurlijk niet in de binnenkant kijken. Merrie is er gelukkig vrij rustig onder maar houdt het veulen wel in de gaten.
Ach nee... Wat erg zeg... Soms is het zo jammer dat je niet van binnen kan kijken.... Heel veel sterkte. Hopelijk blijft de merrie er rustig onder!
Misschien een stom iets he, maar heb je erover gedacht om haar met een weesveulen proberen te matchen? Dit kan soms ervoor zorgen dat ze er makkelijker door komt.

Ze schrok zich natuurlijk de tandjes van die lange benen en meer gewicht. 2x geprobeert maar ze was echt wel even van slag dus daarna alleen gestapt en goed afgesloten. Ik voelde me niet onzeker oid , ze voelde gek genoeg wel safe maar we hebben nog wat aandachtspuntjes
Wat een rotnieuws!!!
Sterkte.. ook voor de merrie...
Maar hij moet voor z'n artrose-poot rustig aan doen!!! Zit er soms gewoon echt niet in
En er bestaat tegenwoordig een supplement met paddenstoelen die een zeer positieve werking heeft op paarden met EOTRH, dus daar gaan we maar mee beginnen! Alles om het in ieder geval dan zoveel mogelijk te vertragen!
ik zou geen supplementen met paddenstoelen moeten innemen. Dat komt er net zo hard weer uit denk ik.
Laatste tijd wel wat meer chagrijnig, maar dat kan ook niet anders als je toch wel veel steeds pijn in je pootje hebt.. ik was alleen bang dat het al z'n benen én z'n mond waren waar ie last van had, maar op de foto's gelukkig kunnen zien dat dat meevalt! Zo blij mee.. normaal gezien is Tamme echt een clown
Altijd vrolijk, guitig en kattenkwaad aan het uitvreten