Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Britt1

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:24

Nou, is al top dat je er uberhaupt hebt gereden en hebt ervaren hoe dat is samen toch?
Jammer van de foutjes, maar het kan alleen maar beter gaan! Het is ook lastig als je paard dingen wat enger vindt, dan gaat het altijd anders dan thuis in je eigen bak.
Niet opgeven hoor, staat je volgende wedstrijd al gepland? :)

Jenny89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:55

Britt1 schreef:
Nou, is al top dat je er uberhaupt hebt gereden en hebt ervaren hoe dat is samen toch?
Jammer van de foutjes, maar het kan alleen maar beter gaan! Het is ook lastig als je paard dingen wat enger vindt, dan gaat het altijd anders dan thuis in je eigen bak.
Niet opgeven hoor, staat je volgende wedstrijd al gepland? :)

Ja. 8 februari. Nog klein beetje afhankelijk van vervoer, maar dat komt wel goed. Ben heel benieuwd. Wel weer heel anders soort ring. Gewoon in 20.40 binnenbak.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:01

Leuk! Ben benieuwd hoe het dan gaat! Ik ga op vakantie de komende weken, dus zal niet veel kunnen lezen, maar dan lees ik wel weer bij later. :)

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:39

Ik start niet met mijn Friese merrie, maar het lijkt me wel erg leuk om een keer een wedstrijdje te rijden gewoon voor de ervaring. :D

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:13

welkom nieuwelingen :D

splinterz: nou vind dat je je friesje leuk hebt lopen. lekker voorwaards en fijne aanleuning.
iets minder drijven nodig denk ik want paardje loopt prima door.
maar jemig wat voor locatie start jij :+ zulke heb je hier niet

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:15

Splinterz schreef:
Mike is 8. Rij haar nu 2.5 jaar en was eerst niet van plan om wedstrijden te gaan rijden.. Vond mezelf te oud om daar nog aan te beginnen en had daar geen zin meer in maar mevrouw bleek toch wel iets potentie te hebben dus eind van de zomer lekker gestart. Wou eerst bb starten mja.. in de B heb je niks te verliezen, zelfs geen ego! :D

B is idd niet echt ingewikkeld kwa figuren maar alles komt snel achter elkaar dus je moet wel goed voorbereiden.

te oud? kom op zeg Marjon! Je bent een jonge meid! Ik was 45 toen ik Carolien kocht, mijn levenslange grote droom om een eigen paard te hebben kwam toen uit. Ik had nog nooit wedstrijden gereden in mijn leven en ben op mijn 46e begonnen. Nu ben ik 49 en rij met veel plezier en ben echt niet de enige "oudere" tijdens de concoursen.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:17

Je kan altijd mee doen aan de onderlinge wedstrijdjes saraIlse is altijd wel leuk om te doen

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:21

Ik heb gewoon eens een vraagje; ik vind friezen mooie verschijningen, als ge goed verzorgt en mooi rond zijn in ieder geval, maar hoe denkt de jury hierover? Zien ze bv graag frizen in de lrv/vlp/..?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:47

Dat is wisselend nanoukkie, de meeste jury's beoordelen de friezen gewoon zoals het hoort, een enkeling wordt helemaal enthousiast van friezen en er zijn helaas nog altijd jury's die vinden dat een fries alleen voor de kar hoort en laag punten. Maar in de B en de L heb ik vaak genoeg een klasse gewonnen waar geen enkele andere fries in rondreed.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:51

Jenny_S schreef:
welkom nieuwelingen :D

splinterz: nou vind dat je je friesje leuk hebt lopen. lekker voorwaards en fijne aanleuning.
iets minder drijven nodig denk ik want paardje loopt prima door.
maar jemig wat voor locatie start jij :+ zulke heb je hier niet

Idd minder drijven! Ben bezig met andere manier van lichtrijden waardoor mn benen stiller liggen. Met indoor heeft ze wel de neiging om in te zakken :(
Werd trouwens 2e proef ontzettend afgerekend op het tempo, was te overhaast en ze vond daarom dat ik geen wp verdiende.. 179 (ze had nog even van een 6 een 5 gemaakt.)
Dit was Klein Oever in Balkbrug, 2 ringen op zand, ideaal! Van de zomer maar weer vaak starten. Berdien ook he!? :P

Caro_MarjaH schreef:
te oud? kom op zeg Marjon! Je bent een jonge meid! Ik was 45 toen ik Carolien kocht, mijn levenslange grote droom om een eigen paard te hebben kwam toen uit. Ik had nog nooit wedstrijden gereden in mijn leven en ben op mijn 46e begonnen. Nu ben ik 49 en rij met veel plezier en ben echt niet de enige "oudere" tijdens de concoursen.

haha ja zo voelde het toen. Had mn laatste wedstrijd op mn 21e gereden.. 8 jaar eruit geweest en toen kwam Mike. Ben wel echt blij dat ik het gedaan heb, genieten dit!!

Britt: Was een leuke heb je!! Gauw starten hoor! :D
Jenny89: Komt vanzelf goed, gewoon km's maken en blijven lachen.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:32

als er bij Klein Oever in het outdoorseizoen ook M wordt gereden dan ga ik daar ook starten. Maar kan me herinneren dat ze alleen maar B en L hebben ;-(

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:33

Oeh daar ben ik ooit als klein Penny meisje nog op ponykamp geweest! Hahaha

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:42

Welkom andere nieuwelingen!
Ik heb net weer voor eind maart op gegeven bij groenewouden. Vermoed dat ik daar veel zal starten tijdens de outdoor wedstrijden.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:35

Splinterz ik drijf ook teveel hoor maar die van mij kakt ook sneller in helaas

Laura groenewoude hier ook favoriet maar probeer zoveel mogelijk op verschillende locaties te starten
Ga dit weekend naar nimmerdor
leusden
Volgende week naar maarn
Daarna 22 feb Woudenberg
Gas er even op voor de selecties wat niet mee zal vallen qua concurrentie maar dan hebben we tenminste een doel

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:49

22 feb ben ik ook in Woudenberg. Oke tegen elkaar hihi. 14 maart in Utrecht en 29 maart weer woudenberg

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:55

Toevallig haha. We gaan gewoon ons best doen

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:24

Gewoon ff omdat ik van foto's hou.. En van m'n knappe Fem natuurlijk :P
Afbeelding

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:35

Mooi koppie inderdaad

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:47

Jenny_S schreef:
Toevallig haha. We gaan gewoon ons best doen

Ja na die tijd drankje en een frietje en protocollen bespreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:12

Welkom nieuwelingen! :wave:

Suus wat een mooi paard heb je! Goed dat het zo goed gaat!

Zie dat veel al druk met wedstrijden bezig zijn! Top zeg!

Ik twijfel of ik een startkaart aan zal vragen. Het kriebelt wel enorm, maar rijtechnisch zijn we er nog lang niet klaar voor. Maar eerlijk gezegd ben ik een beetje bang dat het er nooit perfect wordt en dat we helemaal nooit officieel zullen starten en daarom maar gewoon de sprong in het diepe moeten nemen. Ik had nog zo voorgenomen dat dit het paard is waarmee ik vooral ervaring op wil doen, geen serieuze eisen aan heb. Het lijkt me zelfs leuk om met haar een keer een crosles te doen, bij Tim Lips ofzo. Haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:14

Jenny_S schreef:
Splinterz ik drijf ook teveel hoor maar die van mij kakt ook sneller in helaas

Laura groenewoude hier ook favoriet maar probeer zoveel mogelijk op verschillende locaties te starten
Ga dit weekend naar nimmerdor
leusden
Volgende week naar maarn
Daarna 22 feb Woudenberg
Gas er even op voor de selecties wat niet mee zal vallen qua concurrentie maar dan hebben we tenminste een doel

Oh wat heerlijk zo veel verschillende wedstrijden!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:27

Laura. Goed plan haha

Amoor: je moet gaan als je zelf wil. Het zal niet altijd voor je gevoel perfect graag. Misschien wel nooit voor je gevoel, maar je weet dan wel vaak waar je aan moet werken. Als ik naar mijn protocollen kijk zie ik vaak de voor de hand liggend commentaar terug komen en dat helpt je wel om verder te verbeteren.
En ja ik heb het geluk hier dat je in een straal van 10-15 km wel naar zo'n 10 locaties kan als je wil en wil mezelf beschermen dat het heel goed gaat op 1 locatie en ikproef niet rond kom op een andere.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:32

Ik kies wel iets meer voor de veilige optie. Ga wat vaker naar dezelfde locatie om vooral km's te maken met hem en zo minder spanning te hebben tijdens de proef.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:46

Laura snap ik hoor. ik ben ook af en toe niet wijs hoe ik ons op de proef stel haha
Soms iets te ambitieus en daardoor kom je met lege handen thuis. Maar aan de andere kant ben ik weer heel blij dat ik haar overal mee naar toe kan slepen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:51

Ik neem hem wel mee maar vaker naar dezelfde locatie en dan weer naar iets nieuws en daar paar keer starten en hoop zo uit te bouwen en van die spanning af te komen. Hij wordt zo onwijs sterk heb dan echt moeite om hem in de baan te houden.