BrankaZ schreef:idefix4 schreef:Heey, kunnen jullie me via PB even informeren? Ik houd altijd een lijstje bij van alle meedoeners hier. Tzt handig om in het eerste blad te zetten, ben door alle drukte en aanmeldingen hier alleen nu even het overzicht kwijt..
Je schept wel verwachtingen op deze manier! Topic is nog niet halverwege!
Nou ik ben niet verantwoordelijk hier, maar iemand anders wel. Wie ook al weer hihi! Maar die kan mijn lijstje dan zo overnemen en hoeft dan alleen maar foto's te selecteren.

Branka: Ik heb al gezegd van de week, dat we Prince al wel vast een paar uurtjes in de wei voor ons huis kunnen zetten. Die kan daar zo van opfleuren. Het is maar een klein weitje, dus voor de paarden is ie te klein. Prince is ook niet het type wat lang gaat rondsjezen. Eten is belangrijk voor hem.

WH1: Welkom nog! Nijkerk, dat is in de buurt als ik in Ede zit...

Wanda: Dat klinkt heftig ook idd. Dat is ook 6 weken afzien en niet paardrijden... Brrr. Hopelijk heelt het idd mooi en houdt ook zij er niks aan over!
Sandra: ook welkom! Klinkt als een drukke boel daar, met al die wedstrijdjes. Netjes om al winst te boeken!
Wanda: Haha, dat mag ik met Sam ook wel oefenen! Met een kruk om hem heen lopen. Zonder lukt al! Nu nog met. Sam is panisch voor krukjes... hihi Altijd zo leuk met opstijgen. Wil ik het volgens het boekje doen en stapt hij elke keer zodanig opzij dat ik er net niet bijkan. Ik heb het opgegeven. Dan maar gewoon zo...

Nienke: Wie Maximo? Van zo'n jong peerd kun je daar nog helemaal niks van zeggen, volgens mij. Dat groeit nog en ontwikkelt. Beetje rekening mee houden met op tijd bekappen en dan kan dat helemaal verdwijnen volgens mij.
Linda: ook welkom!
Angela: soms kun je beter een shettie voor je hebben. Sterkte met je teen! Dan is het zeker een botje meer vooraan? Want bij een vriendin van mij is jaren geleden een middenvoetsbeentje gebroken en die zat tot haar knie in het gips. BETERSCHAP!
Oprechte condoleances voor jullie overleden vriend. Voor hemzelf wel een mooie dood, maar ja, hij laat de nabestaanden met een flinke kater zitten. Sterkte en dat jullie maar veel kunnen betekenen voor zijn naasten!
En tja, mijn verhaal dus... ook al botbreuken! Dit nog onervaren meisje had een verzorgpaard bij, dat al Z had gesprongen. Hoe of wat weet ik verder niet van het zelf zien, want ze lag al plat toen ik kwam met Sam. Ze is er afgevallen, net voor ik binnenkwam. Ze had een dubbelsprong en het paard sprong hoger dan noodzakelijk en werd helemaal blij toen ie zag dat er nog een sprong kwam en sprong die nog hoger. Het meisje verloor haar balans en greep zich vast om de nek van het dier, die er vervolgens vandoor ging en toen móest ze zich wel laten vallen. Ze is vol op haar rug gevallen. Mijn vriendin zag al dat ze niet opstond. Zij rijdt ook in dat uur en zag het allemaal gebeuren. En zij had nog geroepen: "Laten liggen!!!" Dat mocht helaas niet baten. Ze werd gewoon 'even' goed gelegd. Ze kreeg toen de ambulance er was meteen pijnstillers en ze werd weggedragen. Voor mijn gevoel heeft het allemaal nogal lang geduurd. Ze heeft lang op de grond gelegen. Alle paarden weigerden er dicht langs te lopen die les, behalve.... mijn Sam!!! Die was wel heel nerveus weer, maar te hanteren. Hij vond het raam van de kantine enger dan dan al die opvallende broeders enzo. Maar echt lekker rijden doe je niet als je elke keer zo'n meidje ziet liggen. Vanmorgen hoorde ik dat ze haar rug gebroken heeft.
Net weer wezen rijden en dan nog zo'n smurf die dan beweert, dat het paard er niks aan kon doen. Ja, dat snap ik ook wel. Ik vroeg al hoe die les was opgebouwd. Eens per maand is het springles bij ons op de club. Ik begreep dat ze meteen met dubbelsprongen zijn begonnen en niet met enkelsprongen. Want dan had de instructeur het natuurlijk aan kunnen zien komen. Maar, zoals ik al schrijf, ik weet het dus niet. Ze zit er behoorlijk mee, dat weet ik wel. Sam ging wel weer beter. Hij heeft sinds vrijdag een nieuwe buurvrouw die hij absoluut niet leuk vindt! Ik vermoed dat het daarmee te maken heeft dat hij zo uit zijn doen is met rijden. Sam heeft een hekel aan veranderingen en dit is sinds augustus al de zoveelste nieuwe naast hem. Volgens mij begint ie het zat te worden.