[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:15

BrankaZ schreef:
idefix4 schreef:
Heey, kunnen jullie me via PB even informeren? Ik houd altijd een lijstje bij van alle meedoeners hier. Tzt handig om in het eerste blad te zetten, ben door alle drukte en aanmeldingen hier alleen nu even het overzicht kwijt..

Je schept wel verwachtingen op deze manier! Topic is nog niet halverwege!

Nou ik ben niet verantwoordelijk hier, maar iemand anders wel. Wie ook al weer hihi! Maar die kan mijn lijstje dan zo overnemen en hoeft dan alleen maar foto's te selecteren. ;) Kunnen ze er weer wat moois van maken. Ik kan dat hier allemaal niet...

Branka: Ik heb al gezegd van de week, dat we Prince al wel vast een paar uurtjes in de wei voor ons huis kunnen zetten. Die kan daar zo van opfleuren. Het is maar een klein weitje, dus voor de paarden is ie te klein. Prince is ook niet het type wat lang gaat rondsjezen. Eten is belangrijk voor hem. *D Frank vond het geloof ik niet zo'n strak plan. Waarom weet ik eigenlijk niet.

WH1: Welkom nog! Nijkerk, dat is in de buurt als ik in Ede zit... ;) Waar staat ie ergens? Fotooo

Wanda: Dat klinkt heftig ook idd. Dat is ook 6 weken afzien en niet paardrijden... Brrr. Hopelijk heelt het idd mooi en houdt ook zij er niks aan over!

Sandra: ook welkom! Klinkt als een drukke boel daar, met al die wedstrijdjes. Netjes om al winst te boeken!

Wanda: Haha, dat mag ik met Sam ook wel oefenen! Met een kruk om hem heen lopen. Zonder lukt al! Nu nog met. Sam is panisch voor krukjes... hihi Altijd zo leuk met opstijgen. Wil ik het volgens het boekje doen en stapt hij elke keer zodanig opzij dat ik er net niet bijkan. Ik heb het opgegeven. Dan maar gewoon zo... 8-) :P Blijf ik ook nog een beetje lenig...

Nienke: Wie Maximo? Van zo'n jong peerd kun je daar nog helemaal niks van zeggen, volgens mij. Dat groeit nog en ontwikkelt. Beetje rekening mee houden met op tijd bekappen en dan kan dat helemaal verdwijnen volgens mij.

Linda: ook welkom!

Angela: soms kun je beter een shettie voor je hebben. Sterkte met je teen! Dan is het zeker een botje meer vooraan? Want bij een vriendin van mij is jaren geleden een middenvoetsbeentje gebroken en die zat tot haar knie in het gips. BETERSCHAP!
Oprechte condoleances voor jullie overleden vriend. Voor hemzelf wel een mooie dood, maar ja, hij laat de nabestaanden met een flinke kater zitten. Sterkte en dat jullie maar veel kunnen betekenen voor zijn naasten!

En tja, mijn verhaal dus... ook al botbreuken! Dit nog onervaren meisje had een verzorgpaard bij, dat al Z had gesprongen. Hoe of wat weet ik verder niet van het zelf zien, want ze lag al plat toen ik kwam met Sam. Ze is er afgevallen, net voor ik binnenkwam. Ze had een dubbelsprong en het paard sprong hoger dan noodzakelijk en werd helemaal blij toen ie zag dat er nog een sprong kwam en sprong die nog hoger. Het meisje verloor haar balans en greep zich vast om de nek van het dier, die er vervolgens vandoor ging en toen móest ze zich wel laten vallen. Ze is vol op haar rug gevallen. Mijn vriendin zag al dat ze niet opstond. Zij rijdt ook in dat uur en zag het allemaal gebeuren. En zij had nog geroepen: "Laten liggen!!!" Dat mocht helaas niet baten. Ze werd gewoon 'even' goed gelegd. Ze kreeg toen de ambulance er was meteen pijnstillers en ze werd weggedragen. Voor mijn gevoel heeft het allemaal nogal lang geduurd. Ze heeft lang op de grond gelegen. Alle paarden weigerden er dicht langs te lopen die les, behalve.... mijn Sam!!! Die was wel heel nerveus weer, maar te hanteren. Hij vond het raam van de kantine enger dan dan al die opvallende broeders enzo. Maar echt lekker rijden doe je niet als je elke keer zo'n meidje ziet liggen. Vanmorgen hoorde ik dat ze haar rug gebroken heeft.

Net weer wezen rijden en dan nog zo'n smurf die dan beweert, dat het paard er niks aan kon doen. Ja, dat snap ik ook wel. Ik vroeg al hoe die les was opgebouwd. Eens per maand is het springles bij ons op de club. Ik begreep dat ze meteen met dubbelsprongen zijn begonnen en niet met enkelsprongen. Want dan had de instructeur het natuurlijk aan kunnen zien komen. Maar, zoals ik al schrijf, ik weet het dus niet. Ze zit er behoorlijk mee, dat weet ik wel. Sam ging wel weer beter. Hij heeft sinds vrijdag een nieuwe buurvrouw die hij absoluut niet leuk vindt! Ik vermoed dat het daarmee te maken heeft dat hij zo uit zijn doen is met rijden. Sam heeft een hekel aan veranderingen en dit is sinds augustus al de zoveelste nieuwe naast hem. Volgens mij begint ie het zat te worden.

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:00

Goedemorgen!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:56

Anouk: Lijkt me echt heftig als je dat ziet gebeuren! Bij ons op stal heeft ooit een dressuurinstructrice springles gegeven, dat was soms ook dood eng! Daar is zelfs een keer een paard op de hindernis beland, de hele balk was gebroken. Gelukkig hadden paard en ruiter niks maar dat had anders kunnen zijn... Zij vond omdat ze ooit een stage had gelopen op een springstal dat ze wel genoeg ervaring had om die les te geven... Ook een keer een dubbelsprong, maar dat is toch iets wat voor elk paard anders is wat betreft afstand er tussen (er rijden pony's en paarden in die les...). Dat was ook eng om te zien....

Gister lekker wezen stappen, we zouden niet zo lang blijven gewoon even gezellig een drankje doen. Maar ik was er nog toen het licht aan ging :=. Dat was al een tijd geleden.... Maar ja het was ook echt gezellig! En vanavond moeten we weer, want ja dat moesten we beloven :+.

Straks weer lekker naar stal, het zonnetje schijnt dus ik wordt al helemaal vrolijk :). Misschien maar weer is even een buitenritje doen!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:13

Meld me hier weer eens... hoop dat ik t weer wat kan gaan bijhouden. Heb niet bijgelezen maar probeer hier weer in te komen..

Hier lekker dagje. Rond half 9 opgestaan en ontbeten. Wasjes gedaan en naar de slager gegaan voor wat vlees.
Jan is gaan klussen in de gang. En ik ben met Lem naar de Welkoop gegaan. Moest een nieuwe voerbak voor Flan.
Vanaaf hebben we een verjaardag en ik heb wat plantjes en een paddenpot gekocht http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=108 Vond t wel een origineel ding :) Nog ff naar stal gegaan om Flan's bak te brengen en daarna weer naar huis gegaan.
Jan had de gang in de verf gezet. Omgekleed en naar stal gegaan.

Heb lekker gereden in de buitenbak op een paardje en daarna nog een les in de binnenbak. Toen nog een paardje aan de longe gedaan, leuk leuk. Jan heeft met Flan gewandeld in de tussentijd. Die ook weer blij :) En t is zulk lekker weer, voel me helemaal blij.
Lem ook nog uitgelaten. Jan is nu weer druk aan t zagen..
Zo ff douchen en dan eten.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:52

nounounou jellie, wat een drukte op zo'n zaterdag. ik heb alleen maar gewerkt. oja en natuurlijk een flinke bos bloemkes gekocht

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:37

Was echt een fijn dagje zo.. voor jou wel balen dat je moest werken. Ga je nog wel wat doen met Desje?
Leuke bos voor Anouk's verjaardag morgen zeker? +:)+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:33

Jellie: Dat is zeker een druk dagje ;).

Ik heb vandaag bijna de hele dag op stal rond gehangen :). Vannochtend vriendin geholpen met het oefenen van haar proefje, die gaat voor de eerste keer onderling starten met haar eigen paardje. Ze is heel onzeker maar ik heb haar maar even op een roze wolk gezet. Vymar liep sommige stukken echt netjes en de middendraf zag er heel goed uit. Ze wil zich zelf nog wel eens te veel focussen op het nageefelijk lopen, hij loopt nog wel eens met zijn hoofd in de sterren bij haar.. Als haar instructrice hem rijd loopt ie wel netjes nageefelijk. Maar ja ze is gewoon zelf nog niet zo ver daarin en heb er moed in gesproken dat het van zelf wel komt :D.

Daarna heb ik de paplammetjes de fles gegeven, dat is toch elke keer weer leuk :). Echt zo lief!! Toen nog even twee stallen uitmesten en even naar huis om wat te eten :P. 's middags Shaggy weer uit het land geplukt en aan het werk gezet. Hij ging behoorlijk uit zijn plaat in de longeerbak :=. Eerst was de tracktor van de staleigenaar eng, daarna de schapen die in het land naar hem stonden te kijken en vervolgens kwam de staleigenaar weer langs met de sjofel... Uiteindelijk heeft ie wel super netjes aan de pessoa gelopen!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:05

jellie: nee des zat er niet in vandaag. nadat ik me vorige berichtje postte stond er een vrachtwagenchauffeur te wachten om nog ff geladen te worden met de champs. daarna eten, kids naar bed dus ik ben blij dat ik ff zit. helaas morgen weer werken, door de koude winter zit er erg veel vertraging in de paddestoelengroei

esther: tja boeren met tractors en shovels zijn ook eng. goeie oefening, zo leren ze het vanzelf. je moet hier een vreemd paard/pony eens zien op stal als ik met de heftruck zo'n palletwagen op de hooizolder boven de stallen zet. de pakken staan op pallets dus die moeten met zo'n wagentje verreden worden wat dan ook weer een erg apart geluid veroorzaakt in de stallen. sam kan het nog niet helemaal waarderen maar prince en des bijvoorbeeld die staan dan echt te kijken van waar maken jullie je druk om??

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:38

Ach ja bij ons op het terrein is het altijd een goede schriktraining ;). Staleigenaar heeft er nogal een handje van om met gekke dingen rond te rijden... Elke dag is er wel weer wat nieuws te zien :P. Van de tractor en shovel heeft Shaggy normaal niks, maar hij had gewoon even een gekke bui en dan is dat wel een leuke aanleiding natuurlijk! Ach ja was wel weer grappig :).

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:44

idefix4 schreef:
En tja, mijn verhaal dus... ook al botbreuken! Dit nog onervaren meisje had een verzorgpaard bij, dat al Z had gesprongen. Hoe of wat weet ik verder niet van het zelf zien, want ze lag al plat toen ik kwam met Sam. Ze is er afgevallen, net voor ik binnenkwam. Ze had een dubbelsprong en het paard sprong hoger dan noodzakelijk en werd helemaal blij toen ie zag dat er nog een sprong kwam en sprong die nog hoger. Het meisje verloor haar balans en greep zich vast om de nek van het dier, die er vervolgens vandoor ging en toen móest ze zich wel laten vallen. Ze is vol op haar rug gevallen. Mijn vriendin zag al dat ze niet opstond. Zij rijdt ook in dat uur en zag het allemaal gebeuren. En zij had nog geroepen: "Laten liggen!!!" Dat mocht helaas niet baten. Ze werd gewoon 'even' goed gelegd. Ze kreeg toen de ambulance er was meteen pijnstillers en ze werd weggedragen. Voor mijn gevoel heeft het allemaal nogal lang geduurd. Ze heeft lang op de grond gelegen. Alle paarden weigerden er dicht langs te lopen die les, behalve.... mijn Sam!!! Die was wel heel nerveus weer, maar te hanteren. Hij vond het raam van de kantine enger dan dan al die opvallende broeders enzo. Maar echt lekker rijden doe je niet als je elke keer zo'n meidje ziet liggen. Vanmorgen hoorde ik dat ze haar rug gebroken heeft.

Inderdaad knap stom dat ze haar verplaatst hebben. Maar goed, even ter relativering: ik heb zelf ook mijn 'rug gebroken' door een val van een paard. Zelf opgestaan en dankzij een zeer onwillige stalhulp die niet van zijn paard af wilde komen zelf het paard afgezadeld. Jankend in de zadelkamer gestaan omdat ik het zadel niet meer op de zadelsteun kreeg.
Noem het een beroepsdeformatie (rugpijn gaat meestal vanzelf over werd er tijdens mijn studie fysiotherapie), maar ik heb doorgebeten en ben na een hete douche met een ibuprofennetje mijn bed ingestapt.
Nog paar dagen stage gelopen, toen toch maar naar de huisarts omdat het wel erg veel pijn bleef doen. Meteen door naar ziekenhuis en toen dus 6 weken in een brace gelopen (gelukkig geen gipscorset) omdat ik een wervel had gebroken. Achteraf geluk gehad met het soort fractuur. Alles doet het gelukkig nog, maar van die wervel is definitief een stuk weg en ik heb er wel angst aan over gehouden. Schrik en verkramp sneller als er iets onverwachts gebeurt.

evdpanne schreef:
Ach ja bij ons op het terrein is het altijd een goede schriktraining ;). Staleigenaar heeft er nogal een handje van om met gekke dingen rond te rijden... Elke dag is er wel weer wat nieuws te zien :P. Van de tractor en shovel heeft Shaggy normaal niks, maar hij had gewoon even een gekke bui en dan is dat wel een leuke aanleiding natuurlijk! Ach ja was wel weer grappig :).

Bij ons op stal ook wel. Hoewel gisteren iets minder grappig was. Er werden nieuwe balen kuil/hooi gebracht. De boer die dat bracht had nogal plankgas erop. En die reed dus langs de bak (alleen hoorbaar) achter de bak langs om de baal neer te leggen en plank gas achteruit.
Geluid was het probleem niet, die flits langs de achterkant waar een groot raam zit wel. Brenda zat op haar jonge paard en die begon flink te stuiteren.
Andere stalgenoot en ik zaten verkrampt op onze paarden. En laten wij nu net allebei in het verleden wervel hebben gebroken bij een val van een paard. Onze paarden bleven gelukkig vrij rustig, maar we zijn ook voorin de bak gebleven om het niet op te zoeken.
Iemand is daarom maar even gaan vragen of er achter de bak iets rustiger heen en weer gereden kon worden.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:19

Esther: Deze instructrice heeft zelf ook gesprongen. Zelf doen en lesgeven vind ik dan weer altijd losstaan van elkaar. Een goede ruiter hoeft geen goede instructeur te zijn en andersom. Mijn vriendin kon niet de hele les volgen, want ze had zelf dressuurles in de bak ernaast. De springles is voor diegenen, die dat willen. Als je niet wil, hoef je niet. Ik ken die instructrice wel als iemand die behoorlijk voorzichtig en verstandig te werk gaat. Dus geen oordeel. ;) Zowiezo dat ze het niet heeft zien aankomen, vonden wij wel schokkend, natuurlijk, maar ja, we kennen het verhaal vooraf niet. Een ongeluk zit in een klein hoekje! Wat er bij jou gebeurde vind ik ook wel schokkend. Zo zie je maar overal heb je risico's!

Jij doet het lekker kalm aan! Vakantie??

Vymar gaat ook lekker! Bij mij scheelt het qua zit enorm dat ik nu zelf makkelijker in balans zit. Hopelijk krijgt het baasje van Vymar het zelf ook snel onder de knie.
Sam heeft het ook niet op traktors. Vooral als het schemert, staat ie verstijft. Eén medeclublid komt met de traktor naar de les en die arriveert meestal net als ik op weg ben naar de binnenbak. Hij is al eens op een meter afstand langs Sam gereden. Dan staat ie ook te springen! Haha.

Jellie: Jaaah, morgen ben ik jarig! Voelt helemaal niet zo. Heb het harstikke druk gehad vandaag. Niet eens mijn perdje kunnen pesten vandaag! Het was echt een flinke bos paarse chrysanten! Vers vind ik ze heerlijk ruiken ook. De vaas is maar net groot zat. Leuk zo'n paddenpot! Hier leven ze in gleufjes in de stenen zo her en der.

Branka! Brrrr, dat is helemaal niet mooi! Geen wonder dat je er dan schrik van hebt! Ik heb zowiezo respect voor mensen met angst. Ik zal de laatste zijn die zegt dat je je daar overheen moet zetten. Zelf heb ik dan wel geen botbreuken gehad, maar ook ik heb met knikkende knietjes naast Sam gestaan van de angst. Om dat te overwinnen is tijd je beste vriend. Zo blijkt bij mij dan weer. En tja, deze maloot gaat ook pas na een week praten met een fysio als ze rugpijn heeft na de val van het paard. Bij mij was het 'slechts' gekneusd. Dit meidje stond meteen al niet meer op. Ik weet niet hoe erg de breuk is. Kan idd om 100 manieren.

Traktor rijders zijn vaak nog erger dan boeren! Die bij jullie bewijst dat maar weer! Wat een joker zeg! Bij de pension kwam ook altijd zo'n gast de mest laden. Dan stapte je ook wel even af. De vrachtwagen onder zijn kont maakte ook een giga kabaal! En dan met veel geweld rondrijden om het op te laden. Niks aan!

Vandaag wilde ik lekker uitslapen en dan rustig aan beginnen! Helaas was me dat niet echt gegund. Even naar het bambi-concours even verderop met Sabrina, maar die gooide om half 9 al de kont in de krib, dus dat ging niet door. Toen zelf een pizza gebakken. Frank vindt die van de pizzeria lekkerder en ik houd dat natuurlijk in ere! haha. Maar hij smaakte niet verkeerd. Toen even langs bij een jarige job en bij mijn vriendin. Ze gaat met vakantie en de 'bijrijdster' houdt de stallen bij, maar dat is een meidje van 14, dus ik houd een oogje in het zeil en longeer haar beest een paar keer. Mijn vriendin heeft 3 kleine pups: Black and Tan Jackies. Beautíes! Zooo lief! En dik! Ze zijn nu 4 weken oud en ze doen het uitstekend. Zo leuk om er even één uit te tillen en te knuffelen! En dan terugleggen en genieten van het feit dat zij met de stank zit. 8-)

Morgen ben ik jarig en dan krijgen we wat visite. Met wat mzzl gaan ze weer bijtijds en kan ik nog even paardrijden. Morgen gaan we uit eten bij 'Etenstijd' in Tilburg. Ben heel benieuwd. Schijnt een heel kindvriendelijk buffetrestaurant te zijn met erg lekker eten. We gaan samen met dezelfde vriendin en haar gezin.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 01:08

Anouk van harte!!!
Afbeelding

Lees later vandaag bij. Wilde je eerst nog effe feliciteren voor ik ga pitten :D

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:14

Anouk, gefeliciteerd! En Frank uiteraard gefeliciteerd met Anouk :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:45

Anouk gefeliciteerd! En Frank idd ook :j

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:40

Anouk gefeliciteerd! :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:43

Thanks! Ik vier het heel rustig en als Frank verjaart hoop ik lekker buiten te kunnen zitten... ;)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:54

Anouk, gefeliciteerd! *\o/*
Maar als je een luw plekje in de zon zoekt kan je nu ook buiten zitten hoor! :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:43

Haha, ja, dank je Branka. Hier niet hoor! Net een wandelingetje gemaakt met Prince en Sabrina, mijn handen zitten er nog net aan! En de bak is bevroren... Wij wonen vrij landelijk en da's dus een nadeel... overal wind! Ach, er komt nog één koppel langs met 1 of 2 meiskes. En daarna lekker uit eten... ;) Da's ook leuk.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:43

Ik zag net via msn dat de bak hier wel goed is... dus ik ga zo maar eens rijden. :)

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:44

Onze bak is ook goed!
Ik ga ook lekker rijden! :) Doei!

Zalamera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:47

Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje mee te lezen, maar dacht het wordt tijd om me even voor te stellen.
Ik ben Sandra en woon in Amstelveen. Ik heb 3 paarden. Mango III PRE hengst 11 jaar en APTO goedgekeurd, Morri Kladruber ruin 23 jaar jong en Zalamera PRE merrie van 10 maanden. Ze komt bij Lisenka vandaan.
Ik hoop dat ik jullie kan bijhouden met schrijven, het gaat soms wel erg snel!

Groetjes Sandra

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:35

Alle nieuwe welkom, Linda wel snel fotos van je zwarte parels laten zien hoor *D en Sandra ik ben ook heel benieuwd naar die van jou!

Ik heb in het verleden ook een rugwervel gebroken, iets waar ze jaren later pas achter kwamen toen er fotos gemaakt werden i.v.m. mijn hernia, lekker vlot dus :+

Enne de Zkim en moi zijn gereed voor het aankomende groene seizoen;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zonde van zijn vieze staart maar met dit weer kan ik niet wassen want dan breken de haren af dus daar moeten jullie maar even niet teveel naar kijken :+

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:38

*even snel binnenkomen*

Cloor, wat zien jullie er chique uit :D Echt heel erg mooi hoor :j
Helaas mogen we in België alleen maar witte dekjes gebruiken èn mag het hoedje nu pas vanaf Prix Saint-Georges :( Zit ik mooi met mijn hoedje, heb er maar 1 seizoen mee mogen rijden...

Anouk: gelukkige verjaardag!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:52

Cloor wat start jij eigenlijk?
Mooie outfit hoor!!!

Ach Idra, ik kreeg mijn hoedje voor mijn verjaardag, reed er 1x mee en toen was 't paard weg... :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:55

Anouk: Gefeliciteerd met je verjaardag!
Sandra: Welkom!
Cloris: Jullie zien er netjes uit zeg! Toch vind ik dat altijd wel weer wat hebben :).
Idra: Dat is balen! Die hoedjes zijn ook vaak niet goedkoop had ik vernomen....

Vannochtend lekker uit de wind zitten genieten in het zonnetje op stal. Dan is het toch best wel lekker! Had een keer me fototoestel meegenomen naar stal om alle actie vast te leggen op het land, was het ineens heeeeel rustig :P. Alsof ze het er om doen ;). Zo ga ik weer even terug, stallen uitmesten en even kijken wat ik met Shaggy ga doen. Als het een beetje rustig is ga ik lekker rijden en anders wordt het longeren. De weekenden zijn een drama bij ons op stal... Veel te druk :P. Doordeweeks heb ik er niet zo'n last van want dan ben ik er al 's middags, en iedereen komt 's avonds om wat te doen....