Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:58

Splinterz schreef:
Welkom nieuwe! :D Gezellig!

Haha Britt, je ego helpt je vast niet met rijden ;)

Zeg.. weet iemand echt HET middel tegen zenuwen? Nervovit vind ik niks omdat ik die een aantal dagen van te voren al moet slikken en Bach druppels neem ik wel maar das meer voor het idee haha
Ik merk dat het tijdens losrijden allemaal redelijk fijn gaat, hou mn benen lang, mooi rustig lichtrijden etc maar als ik de proef in ga verkramp ik helemaal en raak ik alles kwijt. Zonde, want het hoeft niet zo te gaan *denk ik*

Haha ik ga je helpen met je proef de 8e.. Ik weet wel wat :+

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:59

https://www.youtube.com/watch?v=bvZMIDc ... e=youtu.be

Onze 3e wedstrijd.. niet echt fantastisch maar vind het zelf wel leuk om terug te zien :D Had 190 punten. Beetje overdreven maar goed, in the pocket!

Valdispert rust werkt direct? Of moet je die ook dagen van te voren slikken?

Whahah Berdien, wat ga je doen dan? :P

Britt1

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:03

Leuk Splinterz, ik ga kijken! Hoe oud is jouw paard?

Wat me opvalt trouwens is dat de B proeven echt niet ingewikkeld zijn. Er worden maar weinig figuren gevraagd en niet de meest moeilijke! Wij hebben bijvoorbeeld best een beetje moeite met een nette slange volte in draf, nou, gelukkig zit die er dus niet in! :D

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:07

Mike is 8. Rij haar nu 2.5 jaar en was eerst niet van plan om wedstrijden te gaan rijden.. Vond mezelf te oud om daar nog aan te beginnen en had daar geen zin meer in maar mevrouw bleek toch wel iets potentie te hebben dus eind van de zomer lekker gestart. Wou eerst bb starten mja.. in de B heb je niks te verliezen, zelfs geen ego! :D

B is idd niet echt ingewikkeld kwa figuren maar alles komt snel achter elkaar dus je moet wel goed voorbereiden.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:09

Leuk hoor, dat je bent gaan starten. En inmiddels al 4 winstpunten zie ik, knap!

Ik zie dat het inderdaad vooral op goede voorbereiding en beheersing aankomt. Ik krijg er steeds meer zin in!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:13

Valdispert werkt bij mij vaak binnen een uur, heb ik het ook een tijdje gebruikt toen ik net begon met wedstrijden met mijn vorige paardje. Ik nam het altijd gewoon als we onderweg gingen in de auto en dan had het genoeg inwerkings tijd :)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:15

Zijn hier ook mede in-Friesland-startenden? :D Bij welke verenging staan jullie ingeschreven? Ik ben nu naar eentje op zoek, maar ik kan niet echt kiezen.

Wat bij mij als enige écht tegen de zenuwen heeft geholpen is gewoon heel vaak doen. Hoe vaker ik op wedstrijd ging, hoe minder zenuwachtig ik was. :)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:18

Tenen volgens mij is en blijft dat idd het beste remedie tegen zenuwen haha ik ben nu ook niet meer zenuwachtig voor wedstrijden, alleen als het een belangrijk iets is wil ik nog wel eens zenuwachtig worden... wat zich dan eigenlijk meer uit in het teveel willen doen :')

@britt in welke regio zit je? (of heb ik daar overheen gelezen? :o )

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:20

autocorrect? :D :D :D

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:21

Oeh, ja om die zenuwen kun je vaak niet heen, zullen veel mensen 'last' van hebben. Ik denk wel dat het heel gezonde spanning is. Niets mis mee, tenzij je er echt niet meer door functioneert natuurlijk. :)

Ik woon in Arnhem, Gelderland dus!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:22

tennan schreef:
Zijn hier ook mede in-Friesland-startenden? :D Bij welke verenging staan jullie ingeschreven? Ik ben nu naar eentje op zoek, maar ik kan niet echt kiezen.

Wat bij mij als enige écht tegen de zenuwen heeft geholpen is gewoon heel vaak doen. Hoe vaker ik op wedstrijd ging, hoe minder zenuwachtig ik was. :)

Bij mij ook tennan! Druppeltjes hebben op mij geen effect.

Ik kom uit regio friesland (woon inmiddels in drenthe)..
Ik heb in friesland gereden bij regio franeker/sneek/etc

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:26

tennan schreef:
autocorrect? :D :D :D

hahaha ja sorry autocorrect idd := lang leven bokt op je telefoon :')

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:26

Als ik ging ringrijden was ik ook zoo zenuwachtig dat ik gewoon een paar wijntjes nam om 10 uur s'ochtens :o

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:27

Hahaha, jullie drinken voor het rijden?? :D }>

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:31

Hahaha ja hoor, shotje liquor 43 werkt prima :D

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:32

Als ik zou gaan drinken dan worden het alleen maar slangenvoltes denk ik _O-

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:36

Suusenmalvin schreef:
Hahaha ja hoor, shotje liquor 43 werkt prima :D

hihihi manlief ziet me aankomen op de wedstrijd met een fles drank.
Hier gewoon de instelling hebben dat je het voor jezelf doet en voor niemand anders. Tot nu toe helpt dat. Weet niet nog voor hoelang hihihi

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:44

Haha, ik zie het voor niet me, maar er zijn er vast meer die dat doen :D
Als het de slangevoltes beter maakt, dan doe mij er ook maar een ja!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:53

Ik heb ook altijd wel last van zenuwen al merk ik wel dat de zenuwen weer veel minder zijn als ik eenmaal mijn punten voor de volgende klasse bij elkaar heb gereden. Maar ik neem altijd Valdispert Stress Moments, daar mag je er eigenlijk maar 1 tegelijk van maar ik neem er 2 in als mijn paard gezadeld staat en ik er bijna op ga. Tegen de tijd dat ik mijn proeven moet rijden werken ze en ben ik een stuk rustiger.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:56

Voor dressuur wedstrijden niet hoor alleen bij ringrijden. Opzich gaat het nu met de zenuwen ik heb wel eens een tijdje bach gebruikt maar hielp niet echt

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:27

Jamiejoyce, mijn instructrice doet het zelf ook niet dus ik moet ook iemand anders zoeken.
Misschien even in de bokt markt kijken, en dan je postcode intypen voor het max aantal km.
Bij mij kwamen er in ieder geval 2 uit :)

Welkom Britt, heb je ook een foto van je Fries?

Hier ook nog steeds zenuwen voor de wedstrijden, zal ook nog wel even duren denk ik voordat dat over is.. := ik wil er ook misschien iets tegen proberen maar wat weet ik nog niet
Inrijden gaat allemaal goed maar zodra ik de wedstrijd ring in moet..

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:41

Ik verwacht dat de zenuwen er bij mij ook wel zullen zijn, hoor, dat is wel spannend.

Foto's heb ik zeker!
Niet helemaal goede moment en ik sta net, maar toch voor het idee.. :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jenny89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:22

Welkom britt!
Leuk dat je ook wedstrijden gaat rijden met je fries. Knapperd is het!
ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste wedstrijd gereden. Was wel heel erg spannend en uitslag niet heel denderend. Maar was heel tevreden over hem!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:28

Dank je Jenny! Ik las je verslag al, leuk dat je bent gestart hoor! Wat ging er minder goed volgens jou? De jury was geloof ik ook wel erg streng he?

Jenny89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:23

Britt1 schreef:
Dank je Jenny! Ik las je verslag al, leuk dat je bent gestart hoor! Wat ging er minder goed volgens jou? De jury was geloof ik ook wel erg streng he?

Hij maakt zichzelf zo druk op de trailer, hij was al zeiknat voordat we begonnen. De planning was niet langer dan 20 min los te rijden, maar omdat hij hele trailer aan het verbouwen was toch maar opgezadeld En rustig los gaan rijden. Maar alles bij elkaar 45 min los gereden met hoop indrukken. Daarna in stukje naast de ring los gereden, dat was al een Veel zwaardere bak. Maar zijn energie was toen al wel echt op. Dit is in elke overgang tijdens de proef met laag cijfer beoordeeld. Ook middendraf en middenstap kon hij niet meer opbrengen.
De ring was afgezet met lage hekjes en planten bakken bij de letters. Vond hij ook vreemd maar kreeg hem er wel goed langs. Maar daardoor niet diep genoeg door de hoeken.
Ook ging hij tijdens 2de proef in verkeerde galop, na overgang heb je gelijk volte. Maar omdat ik hem nog aan het corrigeren was was de volte ook een 4 vanwege verkeerde galop.

Maar het was voor ons vooral oefenen op vreemd terrein. Hij blokkeert snel als hij iets vreemd ziet of hoort. Maar dat heeft hij echt zo goed gedaan! Hij heeft mij echt geen seconde in de steek gelaten!