Zal vast wel een geschikt iemand voor zijn . Misschien ook betere foto's erop zetten, een nette standfoto, goede foto van haar stap, draf en galop. En eventueel ook film, je moet tegenwoordig alles uit de kast trekken .
Angela, nu is het idd lastig om haar te kunnen verkopen... maarja, liever even wachten en dan wel de juiste persoon vinden toch?! Iemand die echt blij met haar zal zijn En lekker dat je weer aan de slag kunt!
Vandaag eindelijk weer gereden op Chim. Volop gegaloppeerd, vind ze prachtig! Zolang we rechtsom gaan is ze haast niet te stoppen, oortjes vooruit en gaan! Links is nog heel moeilijk qua tempo, maar is ze ook heel vrolijk, net een hertje! Dat maakt het dan wel weer heel lastig om goed te blijven zitten en dus weer heel lastig om haar met mijn zit niet in de weg te zitten! Maarja, we leren.... en het word steeds leuker om met haar aan de slag te gaan! Bij ons thuis is de nieuwe omheining om de bak zo goed als klaar, nu het hele land nog! Wat een werk zeg... mijn vader en mijn vriend zijn alle vrije uurtjes aan het timmeren! En alles moet natuurlijk waterpas op een onregelmatig land Als je t doet, doe het dan goed he!!
Ik reageer even via mijn telefoon. Zondag natuurlijk die shet opgehaald, was daar heel braaf. Eenmaal paar uur op stal, beest was echt knettergek. Gister gelijk een handelaar opgebeld, hij is vanavond opgehaald. En nieuwe waar ik gister bij hem was wezen kijken gebracht. Nu een super lief ruintje van 9 jaar oud. Een moorkopschimmel. heeft al gelijk vriendjes gemaakt met de mini shet naast hem! Zal zo even foto's via me camera uploaden op de computer en even laten showen. Zijn niet de beste foto's, maar ach ik ben verliefd!!
michelle fijn dat je nu een leuk en lief shetje hebt gevonden hopelijk heb je hier lang plezier van
hier gisteren weer heel fijn gereden, het opbouwen gaat heel fijn en heik heeft er weer plezier in en dat vind ik het belangrijkst
dapperedodo
Geplaatst: 04-04-12 11:45
@ moppielover: dat verkoop langzaam gaat is jammer maar is idd niet de tijd de juiste mensen komen nog wel en in de tussen tijd kan e nog lkkr van der genieten, en heerlijk dat je weer aan het opbouwen bent.
@ My_Chimanga: weer lkkr gegalopeerd op je knappert en ja alles bouwen duurt tijd lijkt me maar dan heb je wel wat natuurlijk en kan e er aren van genieten.
@ heikedenise: ook heerlijk aan het opbouwen super dat het zo goed gaat.
@ Miichelle90: oeh de eerste shet niet zo'n succes dus en nu een moorkopje leuk joh dan zitten er nu 2 in het topic want mijne is die kleur ook, maar inmidels al weer bijna wit op het hoofd en benen na
@ Ilsemarie: welkom knappe fries heb e daar.
zo ik kan vandaag ook weer naar mijn knappert toe was vanaf donderdag ziek had goed de griep te pakken gelukkig hebben de meiden van stal goed voor amor gezorgd maar wil niet weten hoe ze stal der bij ligt want ze hebben hem alleen opgestrooid dus weet wat ik kan doen.
veders weet iemand waar je een auto met trekhaak kunt huren?
Jayney
Geplaatst: 04-04-12 16:26
Valt even binnen hier, Ik ben opzoek naar een correcte stand foto van de ouderwetse fries ik heb op google gezocht maar kan alleen de moderne fries vinden, ik heb het nodig voor een verslag. Heeft of weet iemand van jullie toevallig een afbeelding van het oude type?
Geplaatst: 05-04-12 14:22
Hallooo dames!
Zaterdag weer naar Capote, even kijken hoe en wat. Meneer gedraagt zich keurig, staat in de paddock overdag en heeft een paard naast zich in de box. Zaterdag even zien hoe hij zich gedraagt bij mij, en dan wil ik eigenlijk de knoop doorhakken. Ik begin nu wel aardig ongeduldig te worden, hehe. Na aanstaand weekend is er plek op mijn stalling, dus we zijn er klaar voor!
( als iemand nog een leuk zadel voor weinig heeft... let me know )
Ilsemarie, moooi!!
Moppielover, jammer dat je nog geen kopers hebt gehad. Maar dat komt vast goed.
Zo, ik ben bijna klaar met werken. Week vrij dankzij die paasdagen! (werk ma, do en vrij, en maar 15 uurtjes. Morgen zijn we gesloten )
Ik zou even zadelmaker bellen voor een tweedehands, beter gelijk 1x goed dan dat je na een half jaar paard hebt met rugpijn en weer een nieuw zadel moet kopen .
Linker Bootz (van mij) Rechter Sjonnie (van een vriendin) Zijn ze niet schattig!!
Zijn hoofdje begint al witter te worden en ook al bij zijn beentjes.. Hij is echt een hele lieve shet!! Vriendje naast hem ook, waren vanaf eerste moment al gelijk dikke vriendjes. En willen het liefst alleen maar bij elkaar zijn!
Ik niet helaas... Chim heeft gisteren een lelijke wond op haar kogel geschopt en haar been is nu behoorlijk dik. Helemaal schoon gemaakt gisteren maar ze werd behoorlijk link qua schoppen. Stappen gaat gewoon normaal en loopt ze niet kreupel, draf helaas wel dus even niet rijden en alleen stappen. Twee maal daags afspuiten, betadine er op en daarna de acedern er overheen. Maar wel vervelend hoor! Ze reageert overal altijd zo ontzettend heftig op! Maar de Acedern gaat gelukkig goed, alleen trekt ze daarna haar been wel de hele tijd op natuurlijk. Weekeind maar even afwachten (ben zelf wel even langs de DA gegaan voor advies) en anders dinsdag maar even de dokter laten komen! Ging nou juist zo lekker met werken! Alle spiertjes los, ze is wel veel schrikkeriger maar ze liep wel echt beter... Tsja,
Ik hoop maar dat er geen infectie in komt.
Limonade
Vandaag naar Capote geweest. Ging echt SUPER. Liep keurig mee, even een keertje terug moeten zetten maar meer ook niet. Daarna gelongeerd, ging perfect. Hij was wel lekker fris, maar is ook wel even goed voor zijn conditie. Daarna even zadel erop gehad, hoofdstel om en verder gelongeerd. Ging ook perfect! Geen stap verkeerd. Volgend weekend komt hij hier heen!! ( weet alleen nog niet welke dag ).
Ja, hoop dat t snel minder wordt! Zo maar weer heen om af te spuiten en dan werken.... En gelukkig heeft ze ook een bloedhekel aan water, dus afspuiten is altijd zo gebeurd! *Not*
Capote pakt het dus weer lekker op Fijn zeg! Merk je in zijn gedrag al verschil nu hij geen echte kerel meer is? Fijn dat hij volgend weekeind echt bij jou komt te staan. Dan wordt jullie band vast heel snel sterker!!
Limonade
Geplaatst: 07-04-12 17:42
Oh gedver wat vervelend zeg. Veel blijven spoelen dus. En met haar lopen? Zodat het soepel blijft en niet stijf wordt?
Capote is echt een stuk rustiger geworden. Hij liep in de paddock naar me toe, kon hem vastmaken en weg lopen. Zo ook met longeren, hij bleef keurig netjes naast mij staan. Opzadelen ook geen probleem. C. heeft er zelfs even over heen gehangen, ook geen stap verkeerd. Hij was alleen lekker fris en fruitig met het longeren Maar sleept je helemaal niet mee. En ook niet debiel bokken ( 1 bescheiden bokje haha ). Hij is alleen nog wel schraal. Te schraal vind ik. Helaas gaat het er makkelijker vanaf dan er bij op. Hij zit nu aan nature's best muesli, senioren brok en onbeperkt hooi. Denk dat ik dat maar blijf houden, tot hij weer wat voller is. Zal natuurlijk ook veel schelen als hij het land op gaat.
Ja, zet haar nog wel aan de longe in stap met bijzet, ze moet toch dr rugspieren nog trainen omdat ze ook net gemasseerd is. Maar stappen doet ze goed, en geeft ze ook geen pijn aan dus dat blijf ik wel gewoon doen... en dan 1x per dag aan de longe aan het werk, de andere keer gewoon even samen lopen aan t halster.. Maar t zal wel een bommetje worden! Madam kan niet zo goed rustig blijven
Ja, door stress zijn ze zo heel veel kilo's kwijt, maar om het er keihard aan te laten vreten is idd ook niet gezond dus dat gaat heel geleidelijk... Maar dat kost tijd.
@heikedenise: me stal verschrikelijk het is echt een varken was blij dat hulp mee had zij scheppen en ik kruiwagens rijden toen ging het wel vlot.
@chim: ballen zeg dat ze een wond heeft je was net lkkr bezig nu maar goed schoon houden een ontsteking wordt je niet blij van weet er alles van. Kreeg amor namelijk met een onstoken snee op zn kniee wat een werk was dat.
@limonade: wat fijn dat ie naar je toe komt en al zo braaf echt fijn ook dat je het zo snel merkt van het castrenen nu amor nog.
Zo was vandaag en Amor was stout, op zaterdag staat ie alleen in de padock komt zo uit en vind dat ie dat ook moet kunnen. Maar meneer was uitgebroken en naar zn buurvrouw een fjord gegaan en der boven op gedoken, hij weet dus ondertussen wel hoe het allemaal werkt en ben blij dat ik de beslissing gemaakt heb hem nu te castrenen ipv einde zomer wat ik wou.