[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:03

Welkom Wph1 :D.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:05

Hoi wph1,waar woon jij in het midden van het land? Ik woon daar namelijk ook :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:11

WPH1: wat is je echte naam? Dat praat wat makkelijker. :D
Welkom hier!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:12

Welkom Wph1! :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:36

Weet inmiddels meer. Haar kaken zijn voor 6 weken vastgezet (kiezen op elkaar dus). Wat ik nu begrepen heb is: Ze reed op een jong paard aan de longe. Raakte een beugel kwijt en probeerde die weer in te steken. Paard draaide zich plots 180 graden om en daar lag ze. De val op zich was heel netjes. Ze heeft zich klein gemaakt en liet zich wegrollen van het paard. Wrs een reflex om in veiligheid te komen. En toen is ze met haar gezicht tegen de bakrand gekomen en dat heeft zeer wrs de breuken veroorzaakt. Flinke smak geweest dat wel! Ze zal wel pijn hebben. De foto's (van haar kaken dus) zagen er goed uit hoorde ik. Maar ja, ze is wel effe uit de running... En zij was echt elke dag op stal, de hele dag! Echt een paardenmeid.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:40

wanda: oei das niet zo mooi. lang hoor 6 weken. brr. t gaat goed met jippe lees ik

michelle: is dat die fries die vorig jaar tegenover des stond?

wph: welkom, stel jezelf ook ff voor. een fries is hier altijd welkom he

shanna: schandalig he. zijn ze zo'n eind van huis, vlakbij jou, komen ze nog niet aan. ik schaam me hoor

ilona: ik zal binnenkort eens een fotootje maken van het silhouette zadel op des.

dessie was weer bommetje vanmiddag. volgens mij begint ie nu pas (op z'n 6e) wat meer praatjes en pit te krijgen. totnutoe kan ik er wel om lachen als ie weer eens een spurtje oid maakt.
Laatst bijgewerkt door frankiej op 03-03-10 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:41

Hm even kijken frank, als des in de paardenstal stond wel. Hij staat een beetje achteraan (Weglopen van de bak zeg maar)

Want er heeft nog een fries gestaan maar dat was een hengst. Maar weet even niet meer of die er nog was toen je er met Des was..
Laatst bijgewerkt door Miichelle90 op 03-03-10 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:42

Jij moet je ook schamen ja Frank :D :+

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:28

Mogguh en de zon schijnt alweer 8-) oh heerlijk als ik smorgens ga voeren en ze naar buiten laat is het al een beetje licht, ze staan ook alweer langer buiten zaaaaaalig!!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:11

Welkom voor alle nieuwe!

Even een kort berichtje van mij voor ik weer naar stal ga :). Net naar de tandarts geweest die zou me kies trekken, kom ik daar kijkt ie even tja ziet er goed uit... Maar voor de zekerheid toch nog maar trekken in het ziekenhuis. Ben denk 2 min binnen geweest.... Net het ziekenhuis gebelt hadden ze 4 mei wel tijd voor me... Tandarts weer gebelt (had ie al gezegd dat ik dat moest doen als het lang duurde). Ben net terug gebelt kan nu 18 maart terecht... Ga namelijk april op vakantie en dan wilde ik hem er toch wel graag uit hebben!! Echt te gek voor woorden dat het altijd zo lang moet duren :(. Laatst ook al met een alergische reactie, januari gebelt voor een afspraak kon 15 maart terecht... Op het moment is er al niks meer te zien omdat het helemaal is weg getrokken....

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:16

Jeetje evdpanne, dat duurt ook lang zeg!!!

Nou vanmorgen met dit heeeerlijke weer lekker met Jippe gewerkt. Gewoon halstertje, geen poespas eromheen. Is ook wel lekker denk ik als je last van je rug hebt. Effe geen singel eromheen. Na gedegen opwarming 2 balkjes in de longeerbak en dat ging al veel beter dan maandag! Hij had duidelijk iets geleerd. Op het eind de 2 balkjes voor in stap dicht op elkaar gelegd zodat ie echt stap-stap moet doen en dat was weer even moelijk. Ik zei al eerder: hij is rechtshoevig! Hij had duidelijk moeite met het meteen weer hoog optillen van links om over het tweede balkje te gaan. 2 keer gestruikeld en toen had ie ervan geleerd: liep met zijn neusje laag (dus ook meteen die rug er mooi bij gebruikt) om goed uit zijn doppen te kijken waar die balken nou lagen :D En toen stapte hij er mooi overheen OOK met de achterbenen.

Na al dat zware werk tijd voor ontspanning en mind-training: clickeren.... Voor het eerst is Jippe op commando achteruit gegaan zonder dat ik hem aanraakte. Ik wees alleen met de aanwijsstok naar zijn borst. Target ging echt goed. Ik had de target op een meter of 2 staan, gaf het comm en er gebeurde dus niks. Jippe stond ana mij te frutselen of hij miss al een snoepje kreeg. Ik dus nee gezegd en me afgewend en gewacht. En na enkele seconden bedacht ie dat het miss de bedoeling was dat ie naar de target liep.... Dus beloond!

En het mooiste.... Halt houden. :D Jippe volgt mij ALTIJD! Inmiddels kon hij al halthouden en dat ik om hem heen loop of de kruk ernaast zet om op te stappen. Maar halt en ik dan weglopen... }:0 Hij volgt me >>>> behalve vandaag :D :D :D :D Ik gaf de korte tik op zijn linkerschouder en het comm HALT (deze combi gebruik ik dus altijd voor halt houden) en deed 2 stappen naar achteren ennnnnnnn hij bleef staan!!!!! *\o/* Flink beloond natuurlijk.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:54

wanda: wat heb jij toch een plezier van je peerd

esther: tja de medische molen he

sandra: welkom

beda: lekker he dat heldere frisse weer smorgens

michelle: het pad op langs de autohandel met hond en dan de stallen aan de rechterkant in, daar had ik m in de 4e box ofzo aan de rechterkant gezet t.o. een fries. goed onthouden he

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:45

Ja dan stond je inderdaad tegenover dr fries waar ik mee spring.
hij staat nu in de 2e box linkerkant. Leuk paardje he. En inderdaad wel goed onthouden zeg! :D:D Knap Knap hoor:D

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:10

Goedemiddag!
Sorry dat ik een paar daagjes niet ben geweest, heb het druk met werken enzo.
Vandaag ook weer aan het werk tot half 7 en daarna naar me vriendje die is jarig. :)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:31

Hoi Allemaal!
Sorry dat ik zo'n tijd niets heb laten horen ! het gaat met beide paardjes goed heb hier nog wat foto's van maxi van ongeveer 2 weken terug. meneer wou alleen niet stil staan haha.
Ook is de D.A langs geweest en heeft geconstateerd dat hij licht koehakkig/franse stand achter is. Zijn er meer die dit hebben of ervaring ermee? enzou het ook nadelen hebben betreft de sport? bekijk de fotos maar ven ;) groetjes!

//www.mijnalbum.nl/Album=NLYZCHKA
http://www.mijnalbum.nl/Album=NLYZCHKA

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:44

Angela: Ik houd boktnamen bij en de echte namen en de namen van het prd en of het een ras is. Ik struikel wel eens over het feit of het nou een lusitano, PRE of Crusado is. Dus vandaar dat ik dat bij houd. :+ Bij jou weet ik dat ze ardenner is hè? En friezen herken ik nog wel.

moedsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:00

Hai ik ben linda en wilde me even voorstellen.
Ik ben een collega en vriendin van Cloris, jullie welbekend :D.
Ik ben getrouwd en woon dus samen met mijn man en beesten bende.
Ik heb twee friezen een merrie en een ruin.
Welmoed is een afstammeling van Sierk en Dorus van Sape. We hebben nog een barreltje die luistert naar de naam Jolly en dat is een bonte shet. Hij is mijn grote vriend en hoeft lekker niets te doen, hij staat lekker oud te worden.
Nog een grote liefde van ons zijn onze twee teckels Lotte en Fleur, en dat zijn echt twee banjers. Het zijn twee rode gladharige meiden met een groot karakter. Onze muizen vanger is een rode je weet wel kater en heet Jip.
Zodra ik wat leuke foto`s heb zal ik ze uploaden en op de site zetten.
Groetjes Linda.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:16

NienkeNiels schreef:
Hoi Allemaal!
Sorry dat ik zo'n tijd niets heb laten horen ! het gaat met beide paardjes goed heb hier nog wat foto's van maxi van ongeveer 2 weken terug. meneer wou alleen niet stil staan haha.
Ook is de D.A langs geweest en heeft geconstateerd dat hij licht koehakkig/franse stand achter is. Zijn er meer die dit hebben of ervaring ermee? enzou het ook nadelen hebben betreft de sport? bekijk de fotos maar ven ;) groetjes!

//www.mijnalbum.nl/Album=NLYZCHKA

Ik heb ook een merrie gereden die achter koehakkig was. Hoeft voor de sport geen probleem te zijn.
Franse stand heb ik zelf geen ervaring mee, weet ik alleen maar theorie van, dus heb je denk ik niet zoveel aan.

En wauw, het wordt al een hele bink!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:19

Update stalgenoot: ze is inmiddels weer thuis (gisteren) en al meteen op stal bij haar paard geweest (Bikkeltje!!!) Heb haar zelf nog niet gezien of gesproken.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:23

Linda welkom!

En Zilfstar: bikkel idd :j

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:42

Heey

Linda: Welkom :D

Zilfstar: Super dat het zo heerlijk gaat met jippe :D. Fijn dat het meisje weer thuis en al bij haar paard is geweest :).

Nienke: Shaddy staat voor een beetje frans, de VA zei dat dat geen probleem hoeft te zijn. Ik merk ook niet aan haar dat ze er last van heeft :).

Pfff heftig dagje gister :(.

Als eerste naar de dokter gebeld, nu schijn ik een inter actieve Q koorts te hebben waar ik niet zo ziek van kan zijn. Nu moeten we dus naar de kinder arts om uit te zoeken waar ik dan zo ziek van ben :(

Gister hebben we te horen gekregen dat een vriend van ons is overleden :(. Hij heeft een hartstilstand gehad. Zijn zoon kwam thuis van het werk en vond hem dood op de grond :(. Erg heftig.

En als laatste ging ik gister op Shaddy rijden waarbij ze dus op mijn voet heeft gestaan. Thuis meteen gekoeld. Leek gekneusd. 's avonds was mijn kleine teen echt super dik en deed echt super pijn. Dus naar de eerste hulp toe. Geen foto's laten maken want het maakt voor de behandeling niet uit of het gebroken of gekneusd is. Maar waarschijnlijk is mijn kleine teen gebroken ( kleine teen kunnen ze niet gipsen).

Nu leef ik dus op de pijnstillers want de teen doet echt super zeer, kan bijna niet lopen, weet niet hoe ik moet zitten enz....

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:45

welkom linda

wanda: die heeft het er beter afgebracht als dat meisje wat bij ons in de manege eraf gekeild is. die mag 6 weken plat blijven met een gebroken rug. tja en dan zijn er nog van die eikels die na zo'n val met zo iemand gaan slepen. niet willen wachten op de ambulancebroeders... Ik ben van mening als iemand valt en zelf niet kan opstaan, mooi laten liggen tot er prof. hulp komt.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:59

Sjee Angela, dat schiet allemaal niet echt op, vervelend... sterkte.

Ai, Frank, dat meisje bij manege is ook niks. Idd niet slepen! Wachten op het ambulancepersoneel. Ben het helemaal met je eens.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:37

Laura: Welkom!
Angela: Dat is balen zeg! Hopelijk vinden ze dan snel waar je wel ziek van bent! En een paard op je voeten is niet fijn, dat heb ik ook al eens meegemaakt...
Frank: Als het een val is geweest waarbij je idd je rug of nek kan breken moet je ze altijd laten liggen, en anders stabiele zijligging als je dat kan... Zo heb ik dat altijd geleerd :). Eigenaar van een paardenshop bij ons in de buurt heeft daar nog geluk mee gehad... Die hadden ze uit het land getilt naar stal toe (ze kwam ineens bij bewustzijn en lag op de grond en wist niet wat er was gebeurd). Ook rug gebroken... Maar had bij haar niet veel gescheelt of ze had dr leven in een rolstoel kunnen doorbrengen. Meest stomme is nog wel dat iemand die mee geholpen had haar uit het land te tillen die zelfde avond als zuster op haar afdeling rond liep. Dan zou je toch ook zeggen die zouden beter moeten weten......

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:44

Esther: Oeps! Dat kun je wel zeggen! Ik heb dit meisje zien liggen en ik heb niet lekker paardgereden daardoor. Ik had er een slecht gevoel bij. Het heeft zelfs nog even geduurd voor er uberhaupt een ziekenauto werd gebeld. Tenminste, dat vertelde een getuige van het hele gebeuren. Die was er naar mijn idee heel vlot en heel fideel zónder sirene! Het zal voor haar gevoel mss langer geduurd hebben, dan dat het werkelijk was. 'Het zou allemaal wel meevallen.' Ze heeft ook echt geluk gehad, haar zenuwen zijn nog heel. Maar ze mag wel 6 weken plat nu en nu net, was ik rijden en dan is er nog zo'n muts die zo'n grietje dan nog stom vind ook om met zo'n paard te gaan springen! 'Het paard kon er écht niks aan doen hoor!' Ach, de instructrice had het er moeilijk genoeg mee. Er is weinig meer aan te doen. Ik duim dat ze goed herstelt en er maar niks aan over houdt.