[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:24

DinkeyGirl schreef:
Chica wat ziet hij er *mjummie* uit zeg :~ moet die knappe mannen van jou toch echt zeer snel weer in t eggie zien hoor! Hij loopt heerlijk zo te zien :j Whahaha wat een bekken kan jij trekken zeg :P *daar kijk ik dan juist wel naar* Over die bek van Elvis maar niet te spreken :P O:)

Haha jij zegt het, ik kijk ook altijd naar mijn bekkentrekkerij, ongelofelijk ik heb daar echt een gave voor :')

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:39

Frank: Maar goed ook! Zou niet goed zijn als jij op mn vriendje zat te kwijlen := :+ haha. Dus kijk maar naar Chick hoor, mannelijke paarden zijn wel okay om te kwijlen :Y)

Mies: En, hoe ging je les :D ?

Jan; Haha, jaa die nikes he, die zijn echt fout _O- . Maar ach, gelukkig had Chico het toen nog niet in de bol, en is alles goed gegaan ;)

Yenneke: Jaaaa, Xje foto's! En idd.. dat senario is ook al 1000 x door mn hoofd gegaan.. wat dat aangaat heb ik zooo'n geluk gehad. Auto's waren op verre afstand en konden dus tijdig remmen en stilstaan.. Brrrr.. heb er nog wel de rillingen van hoor :(:) .

Jas: Super paard ook he, die bandiet!! Echt een knapperd. Komt straks helemaal goed met het inrijden! Wanneer wil je het gaan proberen, of wacht je nog een jaartje? En ga je nu iedere dag naar je kanjer? *D

Naat: Beterschap jij! Voel je je al beter?

Laura: Knappe Hincapie toch.. wat een super dier *D

Utixo schreef:
Ik ga morgen echt een poging doen tot bijlezen en reageren, beloofd. Momenteel heb ik er echt de puf niet meer voor :'). We zijn enkel maar bezig met opruimen, opruimen en opruimen.

Gister wel eindleijk Matz teruggehaald!

Jaa, het ziet er al stukken beter uit! *\o/* Mag ook wel, na zo'n container vol :') . En matzje weer op stal, ik zag het, leuk! *D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:49

Nou gaan we weer. Ik was op pagina 199...

Romyv mooi profiel!!! Ik ben ook niet echt goed in namen en ze gaan hier zooo snel! :o Jammer dat de eerste 2 merrieveulens zo jong al aan hun einde kwamen. Jij kunt erg mooie foto's maken, petje af. Jammergenoeg ben ik niet fotogeniek en mijn varifocusbril werkt ook altijd tegen mij.

Heidi en marcel: gecondoleerd en heel veel STERKTE! Hoe was jullie dag vandaag? Heeft jullie schoonzus voor jullie gevoel een mooie dienst gehad?

Jan: Ik had wel gewild. *D Zat lekker te puffen in een bloedheet zwembad. Maar Sabrina heeft haar B. Daar zijn we vanaf! Als we waren gekomen had ik appeltaart meegebracht, of had je liever pannekoeken? Ja, de derde generatie van jezelf is bijzonder. En dan zo'n mooi exemplaar! Dan ben je echt goed bezig als fokker! Ow, ik had verwacht dat jullie dit veulen wel zouden houden. Omdat ze merrie is en geen familie... Nu ga ik Frank eens lief aankijken haha! Mijn voorkeur ging 20 jaar geleden al naar een BRUINE P.R.E. en tzt mag Halley wel komen dekken hoor. Sam is ook bruin... :+ Maar ook geen P.R.E. Wel een spaanse naam toch? Hopelijk mag ik ook blijven? Schitterend die pas-de-deux van Floris en Keljan!

Tjonge Jan, bij jou gaat alles op de rug liggen lijkt het wel? Gave foto van Banjer! en die handstand! Welk veulen was dat?

Haha, Jan! Je ziet zwangere vrouwen toch ook altijd over hun buik wrijven? Dit is nou de reden dat Lisenka bij Zalamera mag komen. ;) Ik zie al dat Frank het probeert te snappen maar het ook niet begrijpt. haha

Lisenka: Bijzonder dat je al meteen haar vertrouwen krijgt bij haar kind. Heet dochterlief Zalamera? Hoe heb je die bedacht? Beginnen ze dit jaar verplicht met een Z? Mooie foto met de drachtige merrie. Ben even kwijt hoe ze ook al weer heet.
En ik blijf kaarsjes branden voor Keljan! Fijn dat hij nog steeds vooruitgang boekt. Super hoe hij daar rondracet! Ideaal toch zo'n superpaard? Ik begrijp je gevoel voor hem wel, denk ik. Daarom heb ik Sam nog hoor. Eigenlijk was het de bedoeling dat ie het veld zou ruimen voor Dessie, maar ja, Samaranch heeft voor mijn gevoel mijn leven een keer gered en dan kan ik hem toch niet zomaar verkopen zonder te proberen helemaal goed met hem op de rit te komen? We boeken nog elke dag vooruitgang en we hebben grote lol samen. Sinds Frank Dessie heeft, is Sam echt mijn paardje en we voelen elkaar heel aardig aan. Alleen niet onder het rijden van wedstrijden dan...

Angela: Ik vond het ook klinken als cushing. Al bijlezend... Fijn dat je vader er nu de ernst van inziet. Wel jammer dat hij dat niet eerder heeft gedaan. Waarom eigenlijk niet? Vertrouwt hij niet op jouw oordeel? Nou hopelijk krijgt Moppie nu toch een geweldige zomer en komt het besluit in het najaar. Ik wens jullie toch nog een heel fijne tijd toe en alle kracht en sterkte om het juiste moment van afscheid te kunnen bepalen en te kunnen nemen, hoe rottig dat ook is. Dat de DA toch maar een beetje ongelijk krijgt met de diagnose van haar levensplezier en dat het wat langer mag duren.

Laura: Hoe gaat het met de kat? Valt het mee? Is je weekendje nog doorgegaan? Oei, ik lees nu net op pagina 204 over je autopech...

Sanne: mooie foto's van Bandito! (Lees ik daarna verder dankzij de anderen) Ik heb jammergenoeg nog niet de eer gehad om hem 'live' te zien. Frank heeft me even beleerd. Ik dacht al, waarom zie ik Igneo nooit? Maar nu zien ik het: Hij is nog niet zo oud en kan nog niet bereden worden. Een mooi paardje wel. Wat grappig die ringen om zijn oren. Mooie foto's! Idd is het leuk om Primero te zien. Krijg je een beetje een beeld wat Igneo gaat worden. Mooi beest ook. Wat een mooie foto met Vaidosa en je nichtje! Michelle kan ook geen genoeg krijgen van rondjes rijden. Die moet nog 4 worden.

Joh! dat is geen mooi nieuws wat ik nu lees. Mensen die echt van plan zijn om te gaan, laten dat niet merken. Die gaan gewoon. Heb het in de nabije omgeving ook 2 keer gezien. Voor de mensen om deze mensen heen was het ook donderslag bij heldere hemel. Ik wens jou en de vriendengroep heel veel sterkte om het toch een plaatsje te geven.

Utixo: Ik mijn mannetje een hele nacht kwijt met 2 andere dames? Hmmmm... Wat krijg ik daar dan voor terug? :(:)
Gefeliciteerd met je nieuwe uitdaging! Een pensionstal, wouw! Dat wordt een uitdaging. Pensionklanten zijn soms heel lastige klanten. (Ik kan het weten, ben er namelijk zelf ook één en heb er op onze pensionstal zat zien komen en gaan) Ik wens je er een gedegen aantal, heel trouwe, toe. Liefst met een mooie P.R.E. of niet soms? Ik geef je een goede kans van slagen. De pensionhoudster bij ons, werkt nu nog parttime in de zorg. Hoofdinkomen is de kippenschuur ernaast van haar man. Sam is ook niet meer bang voor kippen. :+

Ik vind het wel leuk, dat jullie veel al hetzelfde roepen als ik. Ik stelde ook al voor om veel afwisseling in de overgangen te rijden. Maar de bak is echt dramatisch hier hoor. Zelf rijd ik, omdat Sam op pension staat, in een achterberg bak en dat is weelde.

Ellis - Nouvel: Wouw! Knap gemend! Ziet er heel stoer en kundig uit zo. En die modderfoto's haha! Die heb ik na een dagje op een natte wei met mijn bruine ook. Hij wil wit worden... Gut en nu dat gedoe met haar been. Het zit je momenteel niet mee met rijden! Ik lees snel verder hoe het gaat! Dat verhaal over die 2 kruinen! Samaranch heeft dat ook en ik herken het bij hem. Desperado heeft het ook, maar Frank vond het niet echt kloppen bij Dessie.

Ilona: Wat mooi dat rood op dat witwordende met die dikke vlechten. Nu nog een rood hoofdstel en het feest is compleet. Als ie wit is ga ik hem dan wel amerigo noemen oké? Dat bedoel ik overigens als compliment hoor! Je hebt een mooi dier joh! En Euroriding zadel. Da's een goeie. Mijn instructeur zweert erbij. Heeft ook een diamant volgens mij. Ik vond het persoonlijk niet fijn zitten, maar die ik probeerde was waarschijnlijk net te klein voor mij. En Frank wilde persé stubben. Heeft hij goede ervaringen mee. Ik was allang blij met een dressuurzadel. Wat maakt het dan uit hè, wat het merk wordt? Overigens is mijn zadel ook een heel fijne hoor! Mijn zit is al enorm verbeterd.

Wat sneu dat je zo'n smak hebt gemaakt!!! Dat wordt spierpijn, ja. Hoe is het nu met je? Tja, paarden blijven beesten hè. Zo zijn ze superbraaf en zo zijn ze vertrokken. Met een nieuw zadel is het dubbel lastig, omdat je ook nog aan de zit ervan moet wennen. Jij verwoord wel helemaal mijn angst, waarom ik niet wil dat Frank in zijn ééntje door het bos gaat rijden. Volgens hem is het ideaal, maar volgens mij is het gewoon gevaarlijk. Met iemand erbij is er tenminste nog kans op hulp...Wel geinig dat een paar dagen later je volgens mij onervaren vriend dan weer op kan gaan zitten. Bij mijn Samaranch is dat echt ondenkbaar!

Soeske: Een moedige en verstandige beslissing! Was hij mee naar Bunschoten? Ik vond hem persoonlijk ook niet helemaal jouw type. Maar ja, wie ben ik? Ik kende je al 2 minuten. Nu heb je nog niks te verliezen en te regelen. Met een slecht gevoel bij elkaar blijven is nooit goed. Jouw tijd met die ware komt ook heus wel. Zoek er één met centen en een huis met lap grond...

Jasmijn: Fijn dat de verhuizing zo makkelijk ging! En wat fijn dat je paardje ook zo'n goed vertrouwen heeft in je vriend. Goed teken...
Dat koppie bij het lossen! 'Wat doen jullie daar?' Mooie foto's van de eerste kennismaking en die draf. Wouw! Dat belooft wat. En fijn dat het zo klikt tussen Furia en Bandito.

Saida: Wat een leuke Jack! Tommie, leuke naam...En ik lees verderop dat ie ook echt luistert als een Jack. Idéfix is pas gaan luisteren naar Frank toen ze het botervlootje schoon leeg had gesnoept en daarna door hem woedend van tafel is geveegd. 2 weken was ze heeeeel beledigd. Haha. Rakkertje is nu bijna 8 en bij haar heb ik de hoop maar opgegeven, dat het ooit zonder mopperen kan.

Balen van je schouder! Rintze heeft zo te lezen het trailerladen niet verleerd, nog wat herhalen en je kunt lekker naar buiten. Ja, haha en nu zit ik op pagina 209!

Peet: Zo weer nieuwe schoenen voor Tjilly. Haha! Slim paard!
En ach, duimpje! Wat sneu! Dat ken ik nou helemaal niet sms. Wa's da? Ik heb geen mobiel... Ben nog heel ouderwets. :o :+
Idd. Ik ga alleen bij jonge beestjes kijken als ze allemaal al vergeven zijn haha! Nu wil ik zowiezo niks jongs, want dan gaat er iets ouds dood en mijn idéfixje is bijna 14. Da's al best oud voor een Jackie. Ze heeft ook een hekel aan katten, dus om dat haar op haar oude dag aan te doen. Nah. Aaah, die rode... Die wil ik! Tja, als hier een kat komt is het een huiskat, want anders is ie binnen het jaar plat, vanwege de doorgaande weg langs ons huis. :( Hier is het ook zo'n beestenboel. Had zelfs wilde konijntjes in de tuin. Onze Beau (Mechelse herder) vond ze wel leuk in haar hondenbak. Ik hoorde gegil en ik zag het konijntje en was er eerst van overtuigd dat het een pup was. Vroeg me zelfs al af hoe Beau dat voor elkaar had gekregen, want ik weet hoe puppies gemaakt worden. haha. Na lang zoeken nest gevonden en konijntje weer teruggezet. Er lag een dode in de tuin, die ik snel heb opgeruimd. Dag later weer een konijn in de hondenbak! Onze Rakker (andere jack) vond er één lekker om op te kauwen. Beiden weer teruggemikt in het nest en hond vervloekt natuurlijk. Was ik het buiten aan het tuig poetsen zaterdag, lag er een dood konijntje achter mijn hakken! Zag het net op tijd! Kon ik de kids uitleggen dat wat ze nu zagen een tweede dood konijntje was. pfff. Mijn nichtje zei nog tegen Frank dat ie het dode konijntje bij zijn broer (haar vader) moest brengen. Die kon er vast nog wat mee. Dus ik vrees dat ze allemaal zijn omgekomen. Ze kijken nog steeds heel graag naar het nest, waar ze ze vonden. De mama kwam ze volgens mij nog wel eten geven. Dus ik blijf nog even moed houden in de hoop op een nest van 4 of meer én de honden in de gaten houden. Valt niet mee met 6 kinders die de deur niet altijd dichtdoen...

Wat kun jij je paard mooi vlechten! En idd knap om zo op zo'n groot paard te stappen. Sam is 1.70 m en dat vind ik al een hele hijs. (ook zonder opstapje, want daar heb ik geen geduld voor)

Debbie: Mooi paard die Sun! En Xantha!

Malin zal wel geschrokken zijn met haar hond met duikles haha! Idéfix heeft het op die manier 13 jaar geleden ook zo afgeleerd overigens...
Pff, Frank vroeg al of we de 8e wat hadden. Ik verheugde me in stilte al op een dagje samen uit, zie ik hier... |( |( |( Hoezo illusie armer. Moet ik dan weer hier lezen... Maar goed dat ik bijlees. zou hem zomaar eens kwijt zijn. Nou ja, dan weet ik nu waar ik moet kijken. :+ :D
Wat gaaf die foto's met Daan en Suevo. Wat een prachtig paard. En dan nog donkerbruin.... Wouw! Tja zoals je bij Jan kan zien: Al 20 jaar mijn voorkeur...

Djemo: Ik voel met je mee. Je zult de schrik wel in de knieën gehad hebben? Winnie is ook wpn'er toch? Fijn, dat de proef wel kon doorgaan en dat ie dan zo netjes weer zijn puntjes bij elkaar veegt! Samaranch kan er ook wat van. Heeft laatst zijn touw even kapotgetrokken, omdat ie hem te kort vond. Maar dat ging heel geolied. Even trekken, ow, weerstand, vlam, haak kapot! Ik kan hem dus ook niet vastzetten. Wel onhandig soms hoor. Had zaterdag ook nog wat hilariteit: Staart wassen met een emmer... Alsof er een moordwapen de stal in kwam zeg! En de gribaldi naast hem was ook over de flos. Dus dat is uiteindelijk gedaan op de wasplaats met de tuinslang. Dan is zo'n PRE of Fries wel een coole kikker! Ben ik op zo'n moment wel even jaloers op.

Kelly: Goed besluit! Fjord x fjord en dan zo'n bijzondere kleur. Doen! Maar ja, ik heb ook een warm hart voor fjordjes... Mooie hengsten!

Karina: Allereerst proficiat met het behalen van je opleiding! Jammer dat Rico en Veludo nu niet zo lekker gaan. Hopelijk zijn ze op korte termijn weer fit(ter) Ik blijf je verslagen meelezen

Borderjay: Ik ben ook heel slecht in verkopen. Gewoon blijven zien dat je haflinger nu weer lekker aan de slag kan! Het nieuwe baasje gaat vast goed voor het dier zorgen! Ik vond het toen ook moeilijk om Prince aan te schaffen. De vorige eigenares had er echt zichtbaar moeite mee, voelde me wel schuldig toen. Maar ja, hij was niet voor niks te koop! Dus toch maar door de zure appel gebeten. Ik zorg dat er veel foto's van hem op hyves staan en zij ziet ze regelmatig.

Marit wat een mooie lusitano! Je rijd hem heel mooi op die foto. Mijn Sam liep net even anders afgelopen zondag.

Cloris: Mooie foto's! Klasse! Frank zei dat je ook lesgeeft. Ik zag die foto van het omhoog kijken en dacht nog. Ja, dat moet ik ook eens meer gaan doen... :o Wel beter voor je houding als je de hele tijd muntjes zit te zoeken denk ik. haha. Elvis is ook gaaf!

Yes... Bijgelezen. Poe hee!

Voor diegenen die het willen weten. Wedstrijd ging waardeloos. Door het lange wachten op de uitslag van de B (en de goeie buurt bij de tent) waren we laat bij Sam en ik moest hem nog poetsen. Ik dacht dat ie niet zo vies was, maar ik bleek pas één kant gezien te hebben. Met losrijden was ie één bonk spanning. Hij had al een fjord gezien. Die associeert hij met een gave bosrit en niet met concours. Dat was al de eerste teleurstelling. Hij was hier nog nooit geweest. Ik zat me eens serieus af te vragen wat er nou zo leuk is aan wedstrijden. Nou ja, de spanning ebde net weg en toen.. moest ik starten! Whaa! De jury was een bekende, die ik niet zo aardig meer vind. Ze heeft Sam in pension gehad en naar mijn mening niet goed voor hem gezorgd. Nu moest en zou ze weten met welk paard ik nu startte. Duh, alsof ze dat niet gezien had! Sam en ik zagen iets bewegen in de bosjes, maar hij ging er toch redelijk langs, ondanks dat ik hem niet goed aan het been had en al helemaal niet meer aan de teugel. In de galop gleed ie 2 keer uit. Kortom rampzalig! De 2e proef ging wel iets beter. Voor ik daar ging starten liep ie warempel aan de teugel, maar al rijdende glipten de teugels weer uit mijn handen en ging ie flierefluiten. Frank heeft veel foto's gemaakt en die zijn heel confronterend. De beteren staan voor iedereen zichtbaar op mijn hyve http://idefix4.hyves.nl/ . Er is nog zat werk te verrichten. Elke tip om mij te leren om die verrekte handen van mij beter stil te houden zijn welkom. En ook hoe je een zeer afgeleid paard (en amazone) aan de teugel moet houden, daarvoor zijn tips ook welkom. Ik rijd momenteel zonder sporen, maar als ik de foto's zo zie, ga ik ze weer onderbinden, want ik vind hem niet genoeg aan het been ook. Aan het tempo lag het deze keer niet. Hij was wel voorwaarts. Ik weet de uitslag nog niet. Frank was laat binnen vandaag en mijn instructeur zou ze meebrengen en die heb ik nu nog niet gesproken. (Zit vanaf acht uur al bij te lezen hier). Morgen zie ik haar weer, maar ik vrees dus dat ik weer hekkesluiter was. En thuis doet ie het al best goed.

Er is ook leuker nieuws hoor: Vandaag heb ik Prince meegenomen naar de kleuterschool. Sabrina erop en hoppa, buitenritje. Er was 'creamiddag' op school en ik begeleid het onderdeel: Hoe poets ik een pony, samen met nog een mama. Prince is gaan staan en heeft een uur intens genoten! Haha. Hij vond het geweldig leuk. En hoofd omlaag om dat beter te laten poetsen. Voetjes zonder morren optillen en omhoog houden tot het laatste korreltje zand was verwijderd. Hij dacht echt met de 10 kleuters mee. Mijn neefje was ook aan de beurt. (Sabrina pas 8 juni) Hij heel trots: Ik heb het paard van oom Frank ook al eens bereden! En toen was ie pleitte, want Prince was ineens voor hem te min. Het had Dessie moeten zijn. haha! Maar Prince was echt superbraaf. Wel zag ie alles op de heenweg. Iedere tak was eng, terwijl de traktors langs zijn lijf raceten. Druiloor! Dan ben ik wel blij dat ie gewoon in de ankers gaat en geen gekke dingen doet. Meestal had Sabrina het niet eens door. Ze kwam heel trots aan op school en was er groots op dat háár pony op het schoolplein stond! De andere mama (ook iemand met een behoorlijke paardenkennis hoor, ze geeft zelfs les) zweerde altijd bij haar shetje en kende de dartmoor nog niet, maar nu overweegt ze ook een dartmoortje volgend jaar voor haar dochter. Hij heeft zichzelf echt van zijn allerbeste kant laten zien vandaag. Ik was supertrots op hem en hij is gigantisch grondig gepoetst vandaag. haha. Op zich heb ik mijn beweging weer gehad. Drie kwartier heen wandelen en weer terug... 8-) *D

idefix4

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:53

Ow ja, en koninginnedag heb ik ook meegekregen hoor. Ik hoorde het na de festiviteiten in het dorp. Was er met de kids zonder mobieltje enzo. Dus ik wist het heel laat.

En 1 mei was het een feestje, want Samaranch is nu officieel 10 jaar!

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:05

zo annouk jij kan goed typen haaha daar kunnen we een voorbeeld aan nemen

wat leuk zo`n poetsdagje voor je pony en de kids dan he :+
erg leuk idee
oh en wat ene honden verhaal met de konijn`tjes tja het blijven honden he
ben ook wel benieuwd hoe dat hier zal gaan met de hond met de poes!!!!!!!!!!!!!

nou ga me zo een`s uit bed laten rollen we gaan een buitenritje doen met wat meiden van stal
maar het is niet zo mooi weer he :(
dus maar ff kijken hoe en wat

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:47

EN HET RECORD LANGSTE BERICHT GAAT NAAAAAAR...... ANOUK
haha! Wat een lang bericht zeg!

Maar het weekendje is nog door gegaan na de autopech. Wel een stuk later vertrokken dan gepland maar uiteindelijk toch gegaan.
Met de kat gaat het al een stuk beter. Haar oog is al minder doorbloed en ze kan hem al iets verder open houden. Ze knijpt er wel nog steeds veel mee maar dat is ook niet gek.
Haha geweldig zeg Prince op school! Echt leuk! Wel balen dat je wedstrijd voor geen meter ging!

En ik baal! Zou ik vandaag lekker naar het bos gaan regent het ! Dat had ik niet besteld!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:50

Cloris - :wow: ziet er goed uit zeg lekker geconcentreerd op jou helemaal geweldig :9
Nog bedankt voor je advies van vorige keer ik heb hem een tijdje gewoon lekker laten lopen met nauwelijks verbinding en ik heb hem eigenlijk zins vorige week zaterdag opgepakt en het gaat super af en toe wat mis communicatie en af en toe is die iets te heet maar het gaat de goede kant op

Sanne – jee dat is schrikken probeer wel over je gevoelens te praten ook al weet je er nu even geen raad mee, maar krop het niet op heel veel sterkte en wij zijn er voor je
Dikke knuf

Iloon – ja daar kan ik soms met mijn pet echt niet bij buiten is die gewoon heike hoe die normaal is knuffelig en met zijn oortjes naar voren en in de bak is het af en toe zo’n draak :P
Maar gelukkig kan ik het nu beter oplossen dan eerst want gisteren was het weer even zo ver de draak
En jij vrij luxe hoor ik zit hier gewoon op me werk en ik moet dadelijk naar den haag ook nog voor me werk ;)

Jan – leuk om een keer een foto te zien van des zijn moeder

Laura – fijn dat het rijden lekker ging en vandaag naar het bos veel plezier ik hoop dat je beter weer hebt maar dat zal wel niet want volgens mij zit jou nu ook in Breda :P (ik werk namelijk in Breda)

Jasmijn – ja ik vindt het idd genieten om samen met hem op buitenrit te gaan helemaal als het zonnetje schijnt ;)
En echt super hoe bandiet het allemaal oppakt daar mag je terecht trots op wezen heb je dadelijk alleen maar profijt van :j

Yenneke – fijn dat de paardjes lekker op de wei kunnen mogen ze lekker van het verse gras genieten

Lisenka – fijn dat het herstel van keljan zo goed verloopt is nu een hele geruststelling, en otto ook weer wedstrijd klaar kan je ook weer lekker gaan starten en nog een paar puntjes halen voor het zet :D

Benthe – super dat matz weer terug is en ik kan begrijpen dat je het druk heb op dit moment der komt toch heel veel op je af nu met de stallen

Anouk – jammer dat de wedstrijd niet ging zoals gehoopt maar ook jij komt er wel wat betreft je handen sorry daar heb ik geen tips voor en wat waren je punten (en hoeveel punten heb je al in het L1)
En super van prince volgens mij is het echt een heerlijk ding :+:

Peet – veel plezier met je buitenrit

Gisteren heike weer gereden in het begin was het weer als vanouds hij was echt een draak maar gelukkig weet ik nu een beetje hoe die in elkaar zit als die dat doet en weet ik ook hoe ik het moet oplossen, dus uiteindelijk ging het goed en heb ik toch nog super gereden :+: ook heb ik de training nu wat langer opgepakt normaal reed ik ong. tussen de 30 35 min omdat die nog niet zo sterk genoeg was om zo lang te trainen maar nu rijden we al 45 min en hij houd het goed vol dus we boeken lekker weer vooruit gang :+:

Ga nu maar weer eens werken moet zo naar den haag naar de ambasade

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:31

Sanne; heel veel sterkte, heftige gebeurtenis..

idefix4; Ik geef een aantal mensen les ja ;) Ik kijk over het algemeen altijd over mijn paard, naar beneden kijken = remmen maar ik zit nooit statisch op mijn paard, ik kijk meestal wel lekker om mij heen en dan dus ook wel eens naar beneden en dat zie je op die andere foto en soms dus ook naar iets wat langsvliegt of wat dan ook :+
Over je paard kijken is altijd wel een aandachtspunt, kijk naar voren, denk naar voren = naar voren.

heikedenise; Graag gedaan hoor, fijn dat er iets tussen zat waar je wat aan had, via een scherm is dat toch altijd lastig.

Verder heb ik de complimentjes overgebracht aan de Koninklijke Spikkel 8-)

BuitenzinnigJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:28

Sanne, sterkte!
Anouk, ja, hi jwas ook mee naar Bunschoten.. Tja, moeders zien altijd of het goed zit of niet he haha (mijn moeder verwachtte t namelijk ook al :p)
Cloris, mooie fotos! Gekke Elvis haha. Blijft leuk die kleintjes..

Verder alles rustig hier, straks weer aant werk..
Nog een paar fototjes van ons

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En uiteraard de Spaanse pas (lukt hij al Frank? :P)
Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:29

Bedankt iedereen voor de lieve reacties, ik besef het volgens mij nog steeds niet. Gisteren waren we met de hele vriendengroep bij elkaar om er over te praten en elkaar te steunen. Maar volgens mij was het nog bij niemand doorgedrongen. Iedereen was erg rustig en het was net of hij elk moment nog binnen kon komen lopen.

Angela: Sterkte met Moppie :(:)

Ilona: Ja, dat vind ik ook het bizarre, zaterdag feliciteer je hem nog en dan nu dit.. Hij had ook net geinvesteerd in zijn bedrijf en dat liep hardstikke goed, had nog wat andere plannen voor de toekomst staan en zijn zus gaat over 3 weken trouwen en krijgt een kindje, waar hij enorm naar uit keek. Totaal onverwacht dus.
Hihi, Jamie op Chico :P

Frank: Lagartera is een lekker bol paard :P ;)

Mies: Hoe was de proefrit? Of heb je die niet gemaakt?

Laura: Fijn dat het nog steeds zo goed gaat met Hincapie en helemaal leuk dat hij zo relaxt reageert op dat andere paard! Misschien kan hij straks wel een weidemaatje krijgen :j

Jasmijn: Super dat Bandito dat zo makkelijk op pakt! Wat is het toch een kanjer :+:
En heb je nog nieuwe foto's van Fuur en Bandiet samen?

Lisenka: Fijn dat Otto weer zo ver is :j Laat de winstpunten maar komen :P ;)

Anouk: Ja, Igneo is voorlopig nog niet klaar voor een zadel en een mensje op zijn rug :P
Ik kan daar zo van genieten als van die kleintjes met een big smile op een paard zitten :j Ze wil van de week weer een keertje mee.
He, balen dat de wedstrijd niet lekker ging :(:) Vreemd terrein vinden veel paarden altijd wel spannend. Hopelijk gaat het de volgende keer weer beter!
Oh, wat fantastisch, Prince mee naar school, wat zal die een hoop aandacht hebben gekregen!!

Esther: Jeej, Atlas gaat vooruit :D Super!

Suzanne: Leuke foto's van jou en Goya!

Ohohoh, die lieve Doos toch, ze zit de laatste tijd vol met cadeautjes! Ik ben nu aan het afbouwen met rijden, wat rustiger aan doen ivm de baby op komst. Maar Vaidosa ziet het nog helemaal zitten geloof ik. Elke keer met rijden is ze zo fijn en geeft ze dus 'cadeautjes' weg. Zo vroeg ik laatst een middendrafje en deze is nog lang niet wat het wezen moet en ineens voelde ik een paar enorme zweefpassen, oh wat was ik trots. En vandaag hadden we ook weer zoiets. Ze wordt altijd heel heet van galop en springt dan niet meer goed aan als je het opnieuw vraagt. Vandaag was ze heel relaxt in galop, liep fijn nagevelijk en toen ben ik van hand verandert in galop, 3 drafpassen en in de andere galop weer aanspringen en dat deed ze zo rustig en beheerst. Heb haar toen gelijk lang gegeven en flink beloont. super paardje :+: Ze gaat het echt met grote sprongen vooruit, eigenlijk moet ze geen veulen krijgen :P haha. Nee hoor, dat meen ik niet, ik kan niet wachten tot dat frummeltje er uit gaat komen!! Lekker knuffelen :)

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:42

Wow Sanne, das heftig.... :(:)

Cloor, Piep staat er weer mooi op! Ik trek nog veel vreemdere hoofden als ik rijd, bij jou valt het nog goed mee :D

Ilona, ik deel even mee in jouw val-ervaring, we gaan wel erg gelijklopend, zo met Chico en Terroso.......... ;)
Ik had een erg druk weekend dus weinig tijd voor de paarden. Ik had donderdagavond T nog gelongeerd (vrijdag geen tijd en zaterdag ook niet dus niet langs geweest) en dacht hem zondag te rijden. Ik zag dat hij wat heet stond (niet in zijn normale doen), dus ik heb hem eerst laten uitrazen in de binnenbak, dan opgezadeld en nog even buiten gelongeerd. Er stonden geen andere paarden in de wei en dat maakte hem precies nogal onzeker. Hij schrok van allerlei dingen (spelende kinderen, voorbijrijdende moto etc). Ik toch maar erop, maar na 1 rondje stap stoof hij er vandoor in rengalop en toen ik hem op de volte wilde sturen zette hij een rodeo in en na enkele bokken lag ik er. Ik heb een serieuze klap gehad op mijn nek/rug. Zondagavond op Spoed doorgebracht: lichte hersenschudding en gekneusde ruggenwervels. Gisteren nog naar de huisdokter geweest en ik mag 5 dagen geen beeldschermwerk doen dus ik zit thuis (en ik heb veeeeeeeeeel werk). Mag natuurlijk ook niet rijden...
Ik ben nu van de stalhouder te weten gekomen dat Terroso al 3 dagen de wei niet meer was opgeweest (omdat ze tegen onkruid gespoten hadden). Nu ja, als ik dat geweten had, was ik er ook niet opgekropen natuurlijk. Hoe braaf hij ook is, hij blijft een jong paard en hij moest zijn ei kwijt.

Leuk hè, paardrijden?
;)

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:47

Dat is heftig om mee te maken Sanne, sterkte met verwerken voor jou en de vriendengroep.

Yenneke thanx! Weekend na hemelvaart is druk maar donderdag en vrijdag is een optie, roept u maar :D . Veulenkind doet het super! Veludo en Rico hopenlijk binnenkort ook weer.... ik heb ze even met rust gelaten en ga vanmiddag weer eens kijken hoe ze zich allebei bewegen.

Anouk respect voor je bijleespost, dat ga ik niet redden hoor, zo grondig en lang! Jammer van je wedstrijd, maar overal leer je weer van en dat moet toch je belangrijkste doel blijven als je op je paard stapt, of dat nu thuis of op de wedstrijd is. Moeilijk om zo tips te geven zonder je te zien rijden, maar het klinkt alsof je met heel erg veel dingen bezig was vantevoren en ik gok maar zo dat je adem hoog zat en alleen maar verder omhoog schoot tijdens het proef rijden :D . Daar zou ik me op gaan concentreren, als jij je beter kunt ontspannen en concentreren in het zadel zal het voor Sam ook veel gemakkelijker worden. Heel vaak zie je in ruiter en paard dezelfde spierspanningen! Dus bijvoorbeeld in nek, kaak en rug.... Dat alles zorgt ervoor dat je hulpen minder goed doorkomen, ze knallen links en rechts tegen blokkades op ;) .
Leuk dat Prince meegeweest is naar de kleuterschool! Zijn er foto's van?

Ilona ben je alweer wat opgeknapt?

Cloris er straalt zoveel plezier en respect uit van je foto's, heerlijk!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:51

Oh, Lobke ook een smak gemaakt! Valt Terroso ook van zijn voetstuk zeg :D .
Maar je bent rottig neergekomen zo te lezen, hoop dat je er niet te lang last van houdt.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:15

Anouk: AMEN! _/-\o_

Ah Lobke balen zeg! Sterkte hoor, doe rustig aan :(:)

Suus stoere foto's!

Ila/Frank: de 8e moet ik gewoon werken, maar ik zie net dat ik donderdag de 14e wel vrij ben? Laatste optie.....

Ik stap zo in de auto naar Michelle voor een mini-meeting :D

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:21

Gezellig!!! :D
Doe je de groetjes van mij ;)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:34

Cloris - er zat idd iets tussen waar ik wat aan had want doordat ik niet bezig was aan de voorkant ontspande mijn voorkant ook vanzelf waardoor hij op een gegeven moment aanleuning nam omdat er totaal geen spanning was :D *d

Suzanne - leuke foto's en meestal zien moeders het idd al aankomen maar goed daar zijn ze moeders voor he :P

Lobke - he bah vervelend zeg :(:) hopelijk knap je snel op, rust maar goed uit zodat je snel weer beter bent

Sanne - knappe doos ze gaat steeds beter lopen lekker hoor en als het veulen eruit is weer lekker oppakken en deze stijgende lijn aanhouden :D , ga je ook officielle wedstrijden met der starten of niet

Malin - gezellig een minimeeting

Karina - ben benieuwd hoe je mannen lopen en fijn dat het zo goed gaat met de kleine heb je alweer nieuwe foto's ?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:35

HET GING SUPER IN HET BOS!!! Echt heerlijk gereden. Jammer genoeg was het hele bos een grote glijbaan door de modder dus hebben alleen maar kunnen stappen. In het begin één klein drafje maar daarna ging het niet meer...
Mijn moeder is tot na het drafje mee gewandeld en toen omgedraaid omdat het super ging. Dus hebben we de hele halfuursroute gestapt (dan doe je er meteen een uur over) en hij was echt super braaf. Eerst netjes ervoor maar later hebben we ook naast elkaar kunnen stappen. Hij keek heel de tijd met een scheef hoofd naar Carlo (andere paardje) Was echt heel schattig om te zien.
Even was hij heel bang maar dat was waar vorige keer die mountainbiker achter ons aan kwam dus dat was niet zo gek.

Lobke oei das minder! Lekker rustig aandoen dan ben je er alleen maar sneller vanaf. En laat je maar eens lekker verwennen door iedereen om je heen haha...

Sanne hoe lang moet je nog wachten op dat kleine knuffeltje? En snap dat het nog niet helemaal doordringt. Het is ook niet niks he!

Suzanne leuke foto's! En leuk hoor die spaanse pas. Maar wat heb je precies voor hoofdstel aan want het ziet er nog al ingewikkeld uit haha..

Denise nou het is droog gebleven hoor. Echt tussen de buien door gereden haha. Wat fijn zeg dat Rinske zo goed ging! Weer tijd voor foto's????

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:40

laura ik denk dat je heike bedoelt want rintske is van saida :P

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:44

Lobke: Jeetje van Terroso afgevallen :(:) Zo te lezen heb je een flinke smak gemaakt!

Laura: Dat frummeltje komt in augustus, dus dat duurt nog eventjes.
Wat super dat de buitenrit weer zo goed ging!

Denise: Eigenlijk wil ik dat wel gaan doen, aangezien ik sowieso L1 met winstpunten (toch?) moet hebben wil ik met een hengst mogen starten.. Maarja, ik hou ook weer niet zo veel van wedstrijden rijden :P

Karina: Hoe is het nu met de heren?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:44

Karina schreef:
Oh, Lobke ook een smak gemaakt! Valt Terroso ook van zijn voetstuk zeg :D .
Maar je bent rottig neergekomen zo te lezen, hoop dat je er niet te lang last van houdt.

Ha, ja, maar goed, beestje stond dus helaas al 3 dagen op stal, dat had hij me wel mogen vertellen...

Veel plezier Malin!

In Barcelona op de fokkerij zijn gisteren weer 2 nieuwe veulens geboren, binnenkort foto's op de blog, ik ben benieuwd!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:55

Laura: Lekker he, buitenrijden met je jonge diertje :D . Ik kan ook niet wachten tot ik weer normale buitenritjes kan rijden mt Chic :D .

Lobke: := Oh oh... ik weet precies wat je doormaakt. :(:) En ja, het blijven jonge paarden... maar doet wel zeer he :o . Ik heb denk ik ook wel wat gekneusd, maar knap iedere dag op, dus ben niet meer naar de dokter geweest :o . Hopen dat we er niks aan over houden.. Achteraf wel logisch trouwens, als hij al 3 dagen de wei niet is opgeweest, beetje jammer dat het achteraf wordt vermeld zeg! :( Beterschap!!

Suus: Leuke foto's zeg! Knappe Goya hihi :)

Denise: Zo, hele reisjes voor je werk aan het maken zeg. Succes vandaag!

Sanne: Fijne dosie :+: . Lekker paard is dat ook! En ik vind het ook onbegrijpelijk als ik dit zo lees?? Jeetje..... écht onverwacht dus.... wordt er zelf helemaal stil van. Wat een toekomst had die jongen nog.... dat stukje over zn zus vind ik echt heftig, krijg er een brok van in me keel... ;(

Anouk: Haha, jaa hij lijkt straks nog echt op het paard van sinterklaas _O- . Maar ik zette mijn vriendje niet de dag erna zo erop hoor. Er heeft niemand na mijn val meer op Chico gezeten, ben benieuwd hoe hij is als er weer iemand op zit. Waarschijnlijk ben ikzelf weer degene die er straks opklimt. De foto's met mijn vriend zijn van de dag ervoor ;) . Enne, jou PRE komt vast ook nog wel, dan wil je niet meer anders denk ik :D .

Malin: Nou ik denk dat het dan voorlopig niks meer wordt, en dat we het zullen moeten uitstellen helaas :(:) . Misschien in het najaar doen dan? Of misschien in de drunese duinen een x afspreken :D . Dat zou natuurlijk ook kunnen! Naar michelle voor een mini-meeting? Mies_Apollo :D ? Wat leuuuukkkkk! :D

Karina: Jaa het gaat gelukkig veel beter :j . Ik ben al veel beter er aan toe..Gaat wel snel hoor, dat opknappen, best verwonderlijk :) Hoe is het nu met veludo en rico?

Zo, en nu snel naar heidi toe, die wacht op me :D . Even bijkletsen altijd gezellig!!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:21

Ilona -> Fijn dat het al weer wat beter met je gaat.
Geen huisartsbezoekje dus?
Ik heb de foto's van je vriend op Chico even aan Frits laten zien, en gezegd dat hij ook durft op een paard wat later is beleerd dan Rintske, dus dat Frits ook wel op Rints moet kunnen.
Hij vindt het best eng en is als de dood dat ze gek gaat lopen doen met hem op d'r rug.
Doet ze toch niet, maar daar moet ik hem nog even van zien te overtuigen, hahaha! :D

JeanleGrand schreef:
Nee Lisenka, Je kunt het veulen er niet uit wrijven, die komt pas in juli.
Afbeelding

_O- _O- _O-
Ze is aan het voelen hoeveel slapeloze nachten ze nog tegemoet gaat.

Michelle -> Sanne heb ik ook gevraagd, en ze reageerde dat ze ook wel eens een shoot wilde komen doen, dus we moeten eigenlijk alleen nog een datum prikken.
Eerst maar even wachten tot ze weer een beetje bekomen is......

Laura -> Brave Hincapie! Veel plezier vandaag met jullie bosritje!
*ik lees net dat het heel goed is gegaan, super!*
Foei! Rintske is mijn kanjer hoor, niet van Denise! :P

Frank -> Nee het viel mee met het commentaar, ze had Buehne aardig goed voor elkaar.
Ze zijn al weer een aantal weken flink aan het trainen en dat is duidelijk te zien en merken aan Buehne.

Jasmijn -> Dito is braaf! Hoe oud is hij nu?
Ik heb nog steeds behoorlijk last van die spier, maar het zakt wel langzaamaan steeds een klein beetje weg gelukkig.
Hoe bevalt het op de nieuwe stal?

Petra -> Zoek eens op 'marathonwagen' bij eenmaal-andermaal of op MP, er staan er echt heel veel te koop!

Anouk -> Hèhè! Eindelijk helemaal bij! :D
En nu zorgen dat je bijblijft, hè? Hahaha!
Misschien is het voor jou wat om een clinic te volgens dat gericht is op wedstrijden rijden?
En wat is Prince dan een superkinderpownie! Echt braaf!

Cloris -> Jij geeft alleen les in Doma Vaquera en Garoccha toch?

Suzanne -> Leuke foto's van jou en Goya!
Wel een onwijs grijze regenlucht op de achtergrond, hoor!

Lobke -> Sjee Lobke, fijn dat de pensioneigenaar even van te voren heeft gemeld dat er was gespoten en T al een aantal dagen niet meer naar buiten is geweest.........
Iig heel veel sterkte en beterschap!

Vanmorgen met de paarden buiten zetten 2 oppaskids meegenomen, die wilden mijn paard wel eens zien.
De oudste van 9 wilde wel op Rintske zitten terwijl ik haar naar de wei bracht en de jongste van 5 mocht op Buehne zitten.
Ze vonden het wel een beetje eng, maar ook wel stoer op zo'n groot paard! :D
Zometeen gaan we Judokus Kwak cakejes bakken, moet toch wat doen om ze een beetje zoet te houden! ;)

Vanavond weer pogen op Rints te rijden, ik hoop dat het gaat met m'n blessure, ik voel 'm nog aardig.
En ik heb de hoefsmid gebeld, volgende week krijgt Rintske ijzeren sportschoenen!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:23

idefix4: Wat leuk dat Prince zo braaf was met die kindertjes!
heikedenise: Fijn dat het weer vooruit gaat met Heike!
soeske: Leuke foto's!
Sanne: Wat leuk dat Vaidosa zo dr best doet voor je! Wanneer kwam het veulen nu ook alweer?
Idra: Oei dat is pijnlijk zo'n val! Heb er helaas ook ervaring mee :P. Maar wel logisch idd als ie drie dagen op stal heeft gestaan....

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:09

Heey
bedankt voor de lieve reacties :).
Suzanne: Gave foto's :D
denise : Fijn dat het steeds beter gaat :D
Sanne : Super zeg :D. fijn dat ze nog steeds graag wilt werken :).
Laura : Super dat ie zo braaf is zeg :D
Saida : Hopenlijk gaat het rijden goed ;).
lobke : Veel beterschap :(:).

Moppie lijkt goed op de medicijnen te reageren :).
Hij was weer lekker brutaal en hij heeft liggen rollen :).
Ook slaapt hij weer wat minder :).
Laatst bijgewerkt door moppielover op 05-05-09 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:23

haha sorry Saida en Denise... Ik ben al blij dat ik jullie namen niet meer allemaal op hoef te zoeken haha moet ik ook nog alle paarden uit elkaar gaan houden pfffffffff.....