LvdO schreef:Hee wat leuk! Dit topic kende ik geloof ik nog niet!
Ik heb ook een Lusitano. Een merrie van 4 jaar (Afinado x Almansor SS)
We zijn afgelopen februari begonnen met inrijden en nu wordt ze 1x per week gereden en dit pakt ze super goed op!
[ Afbeelding ]
Wat een knap dier, veel plezier samen!
Karina, dank je, ja hij had inderdaad wel een prachtig hoofd!
Mijn luisitano’s hadden ook wat moeite met de galop, maar mijn Lipizzaner heeft dat gek genoeg ook.
Veel galopperen in verschillende situaties kan wel goed helpen, ik heb hier het voordeel van strand in de buurt en galoppeer vaak echt lange stukken op strand als het strand goed is en daar hebben ze echt wel baat bij.
Voor de wagen galoppeert mijn Lipizzaner weer wat makkelijker kwam ik achter, dus dat stukje pak ik met mennen dan ok gewoon mee, elk beetje oefeningen is iets.

en dan andere dingen is een giga ramp... kan het soms echt niet inschatten.

toch erg eigenlijk, ik vind het zo belangrijk dat mijn paard ook plezier heeft in het werk en dat het niet iets is van 'hij moet werken voor zijn eten en ik doe ook dingen tegen mijn zin'. Maar dat is toch nog even puzzelen weer nu zo blijkt
buiten de spanning voelt het wel niet alsof er ergens iets vastzit, maar het kan wel.
dé reden om een lusitano te kopen, dat vriendelijke werklustige. Vriendelijk is hij wel, als hij niet moet werken
Vandaag voor de eerste keer in de bak gewerkt terug en uiteindelijk vond hij het wel oke om mee te werken - hallelujah. Lafuente daarentegen was echt helemaal bij mij en zette haar beste beentje voor
Niet gegaloppeerd vandaag, ik wou afsluiten met een fijn gevoel.