Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:34

Jamiejoyce schreef:
Nee geen sneeuw hoor vind ik niet leuk :( gelukkig komen wij er hier nog goed vanaf elke keer.

@esther ik heb ook veel filmpjes zitten kijken, en veel op internet geleden ik ga van de week alleen proberen doe ze er op reageert 2 lijnen maar wil ook zeker les.
Had jij de buitenste lijn over de rug of langs de kont

Om te beginnen heb ik de buitenste lijn over de rug gedaan, om ze eerst daar even aan te laten wennen.
Misschien ga ik volgende keer proberen om het achterlangs te doen.
Al iemand kunnen vinden die er les in geeft? Ik nog niet

Suusenmalvin

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:50

Zo hehe, ik kom ook weer even onder m'n steen uitgekropen ;)
Volgens mij zoals velen, heb ik vrij weinig kunnen doen afgelopen weken. Bak was een zwembad, of een ijsbaan.
Amoor, Volgens mij vroeg jij een paar pagina's terug naar degene die dr Tinker heeft verkocht en leerpaard aangekocht had? That's me! Het gaat goed. Al is Fem wel altijd in een houding gereden en daardoor haar rugspieren slecht ontwikkeld. We zijn dus lekker even terug naar af gegaan en probeer haar nu echt over haar rug te laten lopen. Het is verder heerlijk, een paard wat gewoon alle gangen goed beheerst en je in de training ook eens wat hoger dressuurwerk mee kunt pakken. Zit iedere keer met een big smile bovenop haar :) Straks weer even lessen, want over drie weken staat onze eerste wedstrijd gepland!

Dubbele lijnen wil ik binnenkort ook met haar op gaan pakken. Bij Tinker ook veel gedaan en vind het een prettige aanvulling op de training.

Van haar gewicht krijg ik nog niet veel af. Nu hebben we natuurlijk nog niet veel kunnen rijden, maar ze krijgt toch beduidend minder te eten en staat de hele dag buiten..

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:59

Klinkt inderdaad goed suus!

Ik ben gister begonnen met longeren. Ze liep harstikke fijn, ook in middendraf lekker naar beneden, daar heeft ze vaak nog moeite mee.. Vandaag d'r maar weer eens op na een week..

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:03

Dag allemaal, ik heb gisteren een hele tijd dit topic gelezen, en wat een hoop herkenning! Ook ik heb een Fries en hij wordt dit jaar zes. Al een paar jaar geleden ingereden, maar daarna nog flink laten groeien en nog niet hard aan het werk gezet. Momenteel wel goed aan het doorrijden en eindelijk begint de galop (in de bak) er in te raken! Super blij! Rechtsom gaat al best redelijk op de volte, maar linksom blijft moeilijk. Veel werk aan de winkel, maar een erg leuke uitdaging.
Ik wil heel graag gaan starten met hem en het liefst dit jaar natuurlijk. Dat moet toch vast mogelijk zijn? Ben al een vereniging aan het zoeken waar ik me bij kan aansluiten en dan wil ik eigenlijk beginnen met een gelimiteerde startpas. En natuurlijk hoop ik dat die galop gaat verbeteren de komende tijd, want met een paard starten waarbij de galop nog niet helemaal bevestigd is, is misschien niet zo handig. Al lees ik er hier verschillende meningen over...

Erg leuk in elk geval om jullie ervaringen hier te lezen, ik blijf jullie graag volgen en meeschrijven!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:07

Britt welkom. Hoe heet je paardje en wat voor afstamming ?
Ik hoop vandaag nog even te kunnen rijden want vanaf morgen krijgen we al weer sneeuw...

Suus zo te lezen geniet je volop van je knappe merrie.

Berdien herkenbaar die midden draf dat vereist bij ons ook nog wat oefening.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:08

Hoi Britt! Gezellig. Wat goed dat je lekker je tijd hebt genomen om haar verder door te rijden.
Met m'n Tinker ben ik wel gewoon gestart, ondanks dat de galop nog niet bevestigd was. Vond het fijn om ervaring samen op te doen, en vooral geprobeerd om op andere vlakken hogere punten te scoren, zodat ik voor de galop een 5 kon rijden. De bevestiging komt vanzelf is mijn idee.. Maar goed, kan me ook voorstellen dat er genoeg mensen zijn die alles goed bevestigd willen hebben voor ze op wedstrijd gaan..
Spannend hoor! Maar gaat je vast lukken dit jaar :)

Fijn berdien, dat het longeren zo goed gaat!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:15

Welkom Britt!

Ik leef de laatste aantal dagen ook even onder een steen... lang leven tentamen week. Heb denk ook al anderhalve week niet gereden, nu hebben we een binnenbak dus geen last van het weer maar het komt er alsnog niet door vanwege al het schoolwerk... maar tja dat is dan maar even belangrijker :(

Vanavond heb ik even tijd dus ga ik even lekker knuffelen, kroelen en wat poetsen en dan kan ik hopelijk vrijdag weer de draad op pakken... er zal nu toch getraind moeten worden, heb m'n eerste wedstrijd 8 maart en moet ook nog even oefenen met kilometers maken want 22 maart doen we mee aan enjoy the ride van 25km, dat word waarschijnlijk kont pijn :')

Morgen ga ik wel gezellig weer wat pk's aanschaffen :o dit keer in de vorm van een scooter hahaha, morgen testritje maken en als het wat is dan heb ik als alles goed gaat vanaf volgende week weer een leuk nieuw vervoersmiddel :)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:16

Hoi Britt, welkom :D
In welke regio woon je? Galop ging bij ons ook eerst niet hoor. Dat heeft bij friezen echt tijd nodig.. Komt wel!

Vanaf morgen al Laura? Nee toch?? *schietgebedje*
Ja middendraf begint nu eindelijk geen wegrennen meer te lijken :+

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:16

Mijn paard heet Folmer en hij is van Fabe (x Nanning). Het is een ruin :).
Ik wil ook wel graag starten, altijd goed voor de ervaring e.d., en je hebt gelijk Suus dat je met andere onderdelen eventueel kunt compenseren, maar wat als hij helemaal niet aanspringt in galop of eruit valt bijvoorbeeld? Ben bang dat ik dan zo laag scoor dat ik verliespunten rijd?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:17

Hey ik heb ook een x nanning gereden. Issie wel lekker voorwaarts? Dat was die niet namelijk :')

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:23

Misschien kun je wel gewoon wat oefendressuur starten Britt? Dan kun je toch gewoon lekker oefenen op vreemd terrein enzo maar hoef je geen zorgen te maken of verliespunten ed ook hoef je dan nog geen startkaart, scheelt weer wat in de kosten haha.

Wat je ook kan doen is als je wel gewoon wilt starten vlak voor het einde afgroeven als je denkt dat het echt zo slecht gaat. Dat is gewoon vrijwillig de baan verlaten, wordt je wel gewoon beoordeeld voor alle onderdelen die je hebt gereden maar tellen je punten nergens voor mee.. en als het dan tijdens de proef gewoon goed gaat rijd je die gewoon af en tellen je punten wel mee :)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:25

In de B kun je sowieso geen verliespunten rijden. Ik heb ook al echt lage punten gescoord in het begin, maar ben gewoon door gegaan. Het kwartje valt vanzelf!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:29

Berdien, heb veel geinvesteerd in het voorwaarts rijden, kwestie van heel consequente hulpen geven en inmiddels gaat het echt stukken beter (de laatste tijd gaat hij zelfs te hard en moeten we daarin weer meer balans vinden :+). Maak me over zijn tempo dus niet echt veel zorgen.

Oefenwedstrijden kan ook, zou niet weten waar en wanneer die georganiseerd worden. Ga ik eens opzoeken. :)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:31

Ohh dat scheelt.. Ja bij de meeste paarden werkt consequent zijn wel :) Maar dat was toch echt een uitzondering. Hij was niet van je been en ook niet van je zweep onder de indruk. Deed gewoon waar hij zelf zin in had. Achteraf erg grappig..

Ik zou gewoon officieel starten Britt. Je hebt niks te verliezen, toch?

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:39

berdien85 schreef:
...

Uhm..mijn ego? 8-) :+

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:42

Estherr__1 schreef:
Jamiejoyce schreef:
Nee geen sneeuw hoor vind ik niet leuk :( gelukkig komen wij er hier nog goed vanaf elke keer.

@esther ik heb ook veel filmpjes zitten kijken, en veel op internet geleden ik ga van de week alleen proberen doe ze er op reageert 2 lijnen maar wil ook zeker les.
Had jij de buitenste lijn over de rug of langs de kont

Om te beginnen heb ik de buitenste lijn over de rug gedaan, om ze eerst daar even aan te laten wennen.
Misschien ga ik volgende keer proberen om het achterlangs te doen.
Al iemand kunnen vinden die er les in geeft? Ik nog niet

Ik ga het straks ook eens proberen kijken wat ze ervan vind zal hem eerst over de rug leggen. Nee nog steeds niemand :( mijn instructrice doet het zelf nooit dus ik moet heel iemand anders vinden

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:43

Welkom Britt gezellig!

Ik zou ook eerst een lekker een paar onderlinge wedstrijdjes meedoen.
Ben je al eens op vreemd terrein wezen rijden?

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:44

Ja, heb wel vaker op vreemd terrein gereden. Toen hij net onder het zadel was heb ik ook eens voor de lol een wedstrijdje op een manege gereden (zonder galop). Mijn paard is vrij nuchter en ik verwacht geen gekke dingen op vreemd terrein verder.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:46

Britt1 schreef:
berdien85 schreef:
...

Uhm..mijn ego? 8-) :+

Die moet je dan even in de kast stoppen :')

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:47

Ik heb altijd tussen de 180 en 185 gereden, ondanks dus zijn niet bevestigde galop. Geen mega punten, maar die 4 of 5 voor galop valt echt te compenseren. Hij sprong meestal verkeerd aan. Terug halen en opnieuw aanspringen. Soms wel tot drie keer aan toe. Of we vlogen de bocht uit haha..

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:49

Dan snap ik je ego ook niet :P

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:50

Haha, ja even opzij zetten dan maar... ;)
Suus, ik kan me haast niet voorstellen dat je met een 'foute' galop toch nog zulke punten haalt, maar blijkbaar werkt het zo en scoren ze echt per onderdeel. In die zin is het dan zeker haalbaar om zelfs nog winstpunten te rijden. Ach, ik kan er nu alleen nog maar van dromen...! Lijkt me zo leuk om het wedstrijd rijden mee te maken met mijn paard. Ben gewoon superbenieuwd hoe dat gaat.

Maar eerst maar eens ergens lid worden en me inschrijven bij de KNHS...en dan een wedstrijd plannen om een stok achter de deur te hebben ;)

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:51

Welkom nieuwe! :D Gezellig!

Haha Britt, je ego helpt je vast niet met rijden ;)

Zeg.. weet iemand echt HET middel tegen zenuwen? Nervovit vind ik niks omdat ik die een aantal dagen van te voren al moet slikken en Bach druppels neem ik wel maar das meer voor het idee haha
Ik merk dat het tijdens losrijden allemaal redelijk fijn gaat, hou mn benen lang, mooi rustig lichtrijden etc maar als ik de proef in ga verkramp ik helemaal en raak ik alles kwijt. Zonde, want het hoeft niet zo te gaan *denk ik*

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:52

Dank jullie voor het welkom!
Plaatsen jullie hier ook weleens foto's en/of filmpjes van jullie wedstrijden? Ben ik benieuwd naar! Altijd leuk en leerzaam om te zien!

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:58

Splinterz schreef:
Welkom nieuwe! :D Gezellig!

Haha Britt, je ego helpt je vast niet met rijden ;)

Zeg.. weet iemand echt HET middel tegen zenuwen? Nervovit vind ik niks omdat ik die een aantal dagen van te voren al moet slikken en Bach druppels neem ik wel maar das meer voor het idee haha
Ik merk dat het tijdens losrijden allemaal redelijk fijn gaat, hou mn benen lang, mooi rustig lichtrijden etc maar als ik de proef in ga verkramp ik helemaal en raak ik alles kwijt. Zonde, want het hoeft niet zo te gaan *denk ik*

Ik gebruikte vaak valdispert Rust.. Werkt op zich prima. En een borrel doet ook wonderen (schaam schaam, maar het is echt zo)