[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miichelle90

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:39

Jepe, en zie het al helemaal voor me xD Maar nu moet ik wel zeggen, ik ga er wel heel even met me dikke kont opzitten om te kijken hoe die reageert. Niet gelijk Samantha erop en dan dat ze gelijk vliegles krijgt xD Gelukkig weeg ik maar 57 kilo dus gaat die niet dood van

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:47

Dat lijkt me ook wel verstandig idd.... Desnoods een ruitertje wat al wat meer ervaring heeft om m even door te rijden....

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:49

Ja dat word lastig bij ons op stal, aangezien de 'kinderen' die er lopen bijna allemaal hetzelfde postuur hebben. Maar hij went er maar aan xD Zet me hond er wel op hahahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:50

Hahaha! Wel gaaf zeg!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:51

Ja leuk voor Samantha! Had al met me nicht 2 shetlanders hengsten gezien die al jaren bij elkaar stonden. Maar dat is uiteindelijk toch niet door gegaan. En dit vond ik wel heel erg leuk, hoefde er ook niet over na te denken haha. Uiteindelijk gelijk thuis tegen Patrick gezegd, enige wat die zei.. Zoek het uit want als je het wil doe je het toch wel hahaha

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:58

Hahahahaha lekker makkelijk....

Misschien hier op bokt zoeken?

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:03

Maja weet je wat het met Patrick is, als ik het vraag zegt die Nee.. Als ik het gewoon doe is het goed. Zo heb ik het ook met Nina gedaan. Mocht geen hond, wou die niet. Ben op internet naar fokkers gaan zoeken. Uiteindelijk bij de fokker uitgekomen van Nina. Was al om 22.30 dus ik denk stuur eerst even een mail want het is te laat om te bellen. 5 minuten na de mail kreeg ik terug je kan nog bellen. Dus ik gebeld terwijl Patrick ook op de bank zat (vrijdagavond) En gelijk voor de zondag een afspraak gemaakt haha..

Tsja moet even kijken hoe ik dat ga doen. Maar misschien is die wel heel lief als ik er 1 of 2x opgezeten heb. En voor Samantha is het voorlopig alleen maar belangrijk als die normaal kan stappen en misschien een klein drafje maken. Galop zit er voorlopig voor haar toch nog niet in.
En dan kan zij samen met Bootz leren :)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:08

wel leuk een shetlandertje voor samant, en je hebt een makkelijke vent hihi
als ik dat zou doen weet ik toch zeker dat ik een huis vol ruzie heb
maar nou moet ik wel zeggen dat hij bijna alles wel goed vind en hij totaal niet moeilijk is

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:36

@Miichelle90 wat een leuk hengstje kan me voorstellen dat je handen al kriebelen om aan de slag te gaan en ook ze samen aan het werk en tutten te zien. Moeilijk hoor je mond houden.

@ limonade wat fijn dat ie al zo goed gaat en zaterdag duurt niet meer zo lang gelukig maar.

Ik denk dat amor ook wel boxrust gaat krijgen straks na zn castratie hij word ook in de lies gedaan dus zal ook wel met hechtingen thuis komen denk ik.

Weet iemand waar je een auto met trekhaak kan huren op site van bo-rent wordt ik niet veel wijzer

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:46

Limonade schreef:
Ja en dat doen ze vooral bij de wat jongere paarden. Natuurlijk is 5 jaar niet oud, maar voor een castratie is dat toch wel aan de oude kant. Vandaar de keuze over lies, met hechtingen dus, en de boxrust :).

Oh het is laparoscopisch gedaan, dan snap ik het wel :j

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 23:14

Nog even snel een zonnige Chim foto van gisteren!
Afbeelding

Ze is vandaag gemasseerd en dat was vrij heftig voor dr ;) het ene moment viel ze bijna in slaap en stond ze letterlijk te gapen, het andere moment was ze des duivels en vloog ze alles en iedereen aan die in de buurt stond! }:) Maar daaraan merkte ik wel dat ik haar goed deed, ze werd echt even heel boos maar na de massage ging het veel beter als je haar op die plekken drukte. Haar rug veert weer mooi en ik heb wat oefeningen gekregen dus dat komt wel goed!

Leuke nieuwe hengst in de kudde Michelle!
En fijn dat de castratie tot nu toe goed gaat :-)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:19

leuke foto geeske
en fijn dat de massage lijkt te werken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:12

Leuke foto idd!

Mo gaat ook massage krijgen binnenkort :D

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:33

Meiden, mag ik me ook gezellig melden?
Gister is mijn nieuwe kanjer thuis gekomen dus vanaf nu weer met het regelmaat van de klok lekker rijden en genieten van het tussen de paarden zijn! :D

Afbeelding

Hopelijk heb ik de komende 25 jaar een heerlijk maatje aan hem! Vlak na de koop hebben we Nordwind (mijn 32-jarige pony) helaas in moeten laten slapen, alsof hij wist dat ik goed verzorgd achterbleef met Arjen en hij rustig kon gaan... blijft toch heel bijzonder!

Maar hier is hij dan:
Arjen van Méslans
geboren 3 juni 2008
Teeuwis 389 x Thomas 327

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben onwijs in m'n sas met hem! het is allemaal vrij spontaan gegaan en heel snel, Arjen was pas het 3e paard wat ik bekeek maar het was gewoon pats-boem liefde op het eerste gezicht ;)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:03

Haha dat pats-boem liefde op het eerste gezicht had ik ook hoor!
Mijn eerste paard was ook echt het eerste paard waar ik ging kijken, kon vervolgens aan geen enkel ander paard meer denken!
En nadat zij was overleden kwam ik toevallig de advertentie van Chimanga tegen en kon ik die foto ook niet meer uit mijn geheugen wissen... ik moest gewoon kijken! Ookal was het dik 4 uur rijden (zonder trailer) en had ik verder nog erg veel problemen met de plotselinge dood van mijn vorige paard... Tsja, en toen ik haar zag wilde ik haar gelijk mee nemen! Als die klik er is, dan is die er!
En natuurlijk komen er vast wel momenten dat je jezelf vervloekt om zo snel een beslissing te maken (die heb ik wel hoor!) maar de basis is dan liefde, en dat is toch mooi!!

Jolijn,, die massage kan ik je echt aanraden, ik weet nog niet hoe ze nu doet natuurlijk, maar ik kon tijdens die massage zoooo veel verschillen zien! En ze heeft me alles tot in detail uitglegd en ik mocht zelf ook alles voelen enzo, dus dan leer je er ook weer van!
Ik weet nu tenminste zeker dat ze beide kanten op een goede lengte-buiging heeft, voldoende spieren heeft en al dat soort dingen. Als ik dan nu met rijden wat ga vragen weet ik tenminste dat ze het wel moet kunnen maar het gewoon niet snapt. Niet dat ze blokkeert omdat het haar pijn doet!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:47

ilse marie - wat een leukerd, veel plezier met elkaar
en welkom hier

jolijn ben benieuwd naar jou ervaringen met een masseur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:43

Heb bij robijn ook iemand gehad, dat was ook heel fijn! Maar goed dat had natuurlijk een heel andere reden!

Welkom ilsemarie!

Ik was bij zowel robijn als modesta meteen verkocht toen ik ging kijken!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 15:42

Astrid: hij is echt heel gaaf! zou leuk zijn als hij dit donkere vachtje houdt en zn witte manen, maar dat zal wel niet.

Mies: haha hij is leuk! Zal sam wel blij mee zijn!

Angela; fijn dat ze weer goed loopt! Rijden gaat lekker ontspannen!

esther: leuke foto! Ga je nu vaker endurance starten?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:08

Ik hoop het wel ja ;). Eerst maar is lid worden van de vereniging dan kan ik officieel starten. En de entingen regelen :P.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:38

Hallo, mag ik hier even binnenvallen? Zouden jullie mij alsjeblieft willen helpen?

Hieronder even de tekst die ik uit mijn topic heb gekopieerd:

Citaat:
het is altijd mijn droom al geweest om een paar maanden/jaar te werken met PRE's/Andalusiërs in Spanje. Nu zit ik in mijn laatste jaar dierverzorging en vind ik dat het volgend jaar tijd is om mijn droom waar te maken!
Ik zou heel graag op een stal terecht komen waar ik ook mag rijden (ik kan prima rijden) en uiteraard ben ik ook niet vies van mesten, vegen e.d.
Ik kan nog geen spaans, maar ben zeer bereid dit te leren! Ik heb al boekjes om de basis een beetje te gaan leren. Maar ik zou het dan dus wel fijn vinden als het bedrijf een beetje engels kent zodat we elkaar, zeker in het begin, wel dingen duidelijk kunnen maken. En dan hulp daar om spaans te leren zou fijn zijn!

Graag zou ik suggesties voor stallen e.d. willen horen. Ook vroeg ik mij af waar ik allemaal aan moet denken qua kosten/verzekeringen e.d. Ik hoef er echt niet voor het geld te werken, maar zou wel normaal rond willen komen elke maand, dus een beetje zakgeld zou fijn zijn.

Ik ben bekend met de site van yardandgroom, hier kijk ik ook geregeld op!

Graag hoor ik van alles!

Ik wil dit echt heeeeel graag doen en ben nu ondertussen een btj bang dat het allemaal niet gaat lukken. Ik wil vanaf sept/okt dit jaar gaan, mogelijk kan het nog eerder.
Wie o wie kan me helpen?

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:18

Ohh Michelle90, jij hebt nu wel echt de stoerste hengst van het hele topic hoor :p Hij heeft idd nog een flinke wintervacht, maar het ziet er wel uit als een stoer beestje :)

Leuk zo'n endurance! Enten is toch bij de eerste keer 2 binnen enkele weken en daarna gewoon 1x per jaar normaal gesproken. Volgende keer beter :P

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:26

goedemiddag

linn sorry ik kan je helaas niet helpen

esther leuk dat je ook officieel endurance wil gaan starten

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:02

Heey

Dankjulliewel :)

Denise: Wat heerlijk om te lezen dat het zo lekker gaat met Heike :D

Esther: Gelukkig mocht je toch startten :D Wel helemaal super dat het zo goed ging hoor :D
Mooie foto's ook :D

Jolijn: Wat loopt Mo al lekker zeg. Jullie gaan goed vooruit zo te zien :D

Astrid: Knappe Capote <3

Miepie: Super dat ze zo braaf was en dat je les met Gatze zo lekker ging :D

Geeske: Weer een stap overwonnen :D Goed hoor.

Michelle: Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst :D Wat een leukerd :D

Ilsemarie: Welkom :D Wat een knapperd heb je gekocht <3

Hier gaat alles lekker met de paarden. Nouchka is de laatste tijd weer gegroeid. Ik gok dat ze nu zo'n 1,60 zal zijn. Met Nikita zijn we weer rustig aan het werk maar ze is echt heel stijf. Ze loopt wel helemaal zuiver en ze is heel blij dat ze weer wat mag doen. Wel is het alleen stapwerk maar dat vind ze prima.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:18

Fijn dat je weer wat met Nikita mag doen. Al kijkers gehad voor Nouchka?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:39

We zijn echt blij dat we weer wat kunnen doen met der. Het is iig weer een begin :D
Nee, geen kijkers gehad. We hebben maar 1 reactie gehad maar diegene reageerd niet meer.