[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:40

Nah, zolang heb ik niet geslapen hoor Frank! Om 9 uur was ik wakker.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:25

Prinslover: ja hij is echt super. Zeggen ze op stal ook.

Zoals aangekondigd vandaag gaan rijden :D In 1 woord heerlijk! Hier mijn (weer lange) verslag, dus excuus daarvoor. Maar het is voor mij fijn om het uit te schrijven en op een rijtje te zetten wat er gebeurd is. Wat we gedaan hebben.

Lekker weer, Jippe was lekker rustig en de bak was leeg. Dus lekker gepoetst en manen gedaan, gezadeld, peesjes: alles ging zo super goed en relaxed. Zelfs met het zadel erop leggen deed Jippe geen stap, geen onrust niks. Dat paard leert zo snel!

Eerst longeren natuurlijk en effe nasingelen 2 gaatjes. De ban in, kruk ernaast. In 1 keer op kunnen stappen!!! Had geen snoepjes mee maar Jippe bleef super staan. Meteen aangesingeld, 2 gaatjes. Dat is ook weer een stap verder want met zo'n boomloos moet je best diep bukken om die stoten te kunnen pakken. :D Pas nadat ik hem uitgebreid met stem en aaien beloond had gingen we stappen. Echt super dus.

Ik had een zweepje mee om de achterkant te motiveren, Goed nagedacht dus! Ja.... hmmm... In stap werkte dat prima. 2 keer aangetikt en ik voelde echt evrschil. Toen in draf... en toen nam hij het rit eraan. Neus de lucht in, volle vaart de bak door. Mijn eerste idee was: als het zadel maar blijft liggen!!!!! Maar dat deed het dus. Een stukje vertrouwen in een zadel kwam weer terug. En dat heeft mij wel geholpen. Tweede reactie was: zweep laten vallen! Want ik weet dat Jippe super gevoelig is op zwepen. Hij zag hem op de grond vallen en werd meteen kalmer. Voor de rest dus zonder gereden en dat ga ik voorlopig zo houden ;)

Wat oefeningen in draf en stap gedaan, stelling, afwenden, voltes. Toen galop.... En dat vindt Jippe moelijk dat weet ik. Hij valt dan naar binnen, valt in de bochten terug naar draf en stap en wil dan niet meer in draf komen zelfs. Maar ik had een stuk vertrouwen gekregen in dat zadel (!) en heb hem aangepakt. Eigenlijk gewoon puur met stem: hem een uitbrander gegeven en streng toegesproken commando's gebruikt. Weer in de galop, weer terugvallen, weer niet in draf willen, achteruit lopen, om willen draaien: STAKEN dus. Weer een uitbrander, goed aangedreven, naar VOREN jij! DRAVEN! Gelukt!!!! en na nog 1 zo'n poging (waarbij de galop steeds beter ging, langer en ik hem daarin dus ook beloond heb!!!) de bak ruim helemaal rond kunnen galoperen :D :D :D

Toen mocht ie even stappen van mij. Ik ben erg trots op mijzelf dat ik deze strijd aangepakt heb zonder geweld of zweep, puur op stem en zithulpen en dat het mij gelukt is. Ik weet wel dat ik er nog een pittige aan zal hebben af en toe. Dat ie soms zal staken, maar dat hij nooit gemeen zal worden. Hij heeft geen bok gegeven en is wrs veel te veel geschrokken van die keer dat ik er wel af viel. Hij staakt dus wel, maar het is dus niet zo eng dat die mij eraf wil hebben ofzo. Ik heb nog een lange weg te gaan eer ik ooit een simpel B-proefje zal kunnen rijden met hem :Y) maar dan heb ik dus wel een doel om naar toe te werken.

Heb na het stappen nog even een rustig drafje gedaan en halt houden en achteruit geoefend. Iets wat hij vlg mij nog niet kent. Heb hem bij poging drie eerst een duwtje op zijn borst gegeven (vanaf het zadel ja!) met het commando achteruit wat ik vanaf de grodn altijd doe met clickeren en op de poetsplaats en toen kreeg ik hem zowaar 1 stapje achteruit met teugel en zithulp!!! Uitgebreid beloond natuurlijk en toen was ie klaar....

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:55

Heey
Wanda: Wat heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat :D. Echt super :D

Gister avond naar Shaddy geweest :D. Wat is ze al verandert zeg :D. Ze is veel liever, veel knuffeliger en haar ogen staan veel rustiger :D Bij de vorige stal hapte ze best vaak maar gister deed ze dat helemaal niet :D. Ze eet ook veel rustiger en is echt veel vriendelijker :D

Zephyr2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:22

Anouk en Frank leuk zadel, fijn dat het ook goed ligt.

Zilfstar leuk dat je zo met je paard bezig bent, en op een dag ben je een team samen en kun je, je niet meer voorstellen hoe moeilijk het begin was.

Vandaag weer les gehad met Duque, maar wat is paardrijden toch moeilijk, ik ben erg perfectionistisch en Duque pakt me op mijn rijtechnische tekortkomingen, hij gaat dan trekken en is onbestuurbaar. Dit probleem lijk ik nu steeds meer onder controle te gaan krijgen. Vandaag heerlijk gereden en weer een hoop geleerd, ik hoop over 4 maanden klaar te zijn voor een B proefje.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:35

Angela -> Oei, das niet zo fijn mocht het blijvend zijn.....
Ik hoop dat ze de bacterie uit kunnen roeien!
Hoe gaat het nu met Shaddy op de nieuwe plek?

Kan me jouw lente-gevoel helemaal voorstellen met die lammetjes om je heen!
Ik heb het vandaag ook met dat heerlijke voorjaarszonnetje!

Shanna -> Heb je Wynton ook gezien? Wat vindt jij van deze hengst?
Stalgenoten van mij hebben hun merrie geïnsemineerd met Wynton, maar de hengst (geloof ik) alleen op de keuring gezien.
Zij zijn zondag ook naar Ermelo geweest om hem nu eens in levende lijve te zien, en hebben de ruiter gesproken.
Ze waren helemaal enthousiast over hem! :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:36

Ga ik even over nadenken en dan krijg je een pb van me :j

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:49

Wanda: Goh, heeft Jippe moeite met galop? Wat kan helpen is om heel veel buigoefeningen te doen. Slangevoltes en kleine voltes. Als hij moeite heeft met galop, is dat ook moeilijk voor hem. Zodra hij dat aankan, zal zijn galop ook beteren. Heb je dat al eens geprobeerd?

Angela: Zo te lezen is je paardje erg blij met haar nieuwe stekkie, dat ze zo gemoedelijk wordt.

Shanna: Ik was vandaag in Winterswijk. Is dat bij jou in de buurt?

Vandaag veel gezien en weinig gedaan. Een reisje naar de zadelmaker en van daaruit naar Winterswijk! En allemaal gebaksmutsen op de weg die net onder de maximum snelheid rijden. Zo frustrerend! Wat ik gewoonlijk in een klein uurtje rijd, kostte me nu dik anderhalf uur! Gewoon door files, rode stoplichten (Ja, allemaal!) en gebaksmutsen! Maar al met al weer een leerzaam dagje gehad en nu stuk. Ik had nog naar de 'oude' pension van Sam gewild, maar laat maar titten!

Net nog genoten van een dolgedraaide Desperado! Hij spurtte de bak rond en bleef spurten! Haha, en bokken en gek doen! Sam was ook blij om de benen te strekken. Maar die stond al weer op stal, toen ik thuiskwam.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:21

Ja zeker!!! Dat is een klein half uurtje ofzo...
Pff, Frank laatst al in Eibergen ofzo, jij in Winterswijk, maar aankomen voor een bakkie koffie ho maar!!! :+
Wat was je doen in Winterswijk? Daar zit ook een zadelmaker... was je daar toevallig? :P

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:46

Heey

Anouk: Ik geloof idd dat ze heel blij is daar :D

Jaja, ik heb net op Shaddy gereden :D. Ze stond zo rustig en blij op stal dat ik het wel aan durfde om even te gaan rijden.
In het begin was ze natuurlijk erg gespannen. Ze vond alles heel spannend en bepaalde plekken eng ( logisch). Toen ze alles goed bekeken had ging ze lekker druk doen. In het begin was ze erg stug en gespannen. We gingen als een plank de bocht door en ze nam kleine passen. Na een tijdje voltes gereden te hebben begon ze los te laten. Ze ging veel ruimer lopen en we gingen weer met stelling de bochten door :D.
Ook heb ik voor het eerst een galopje gewaagt :D. En dat ging goed :D. Ze sprong netjes aan en galoppeerde mooi 3 takt. ( ze wil nogal eens 4 takt galopperen). Ook de andere kant ging goed :D.
Ik heb echt zo heerlijk gereden, ze was echt zo braaf :D.

Zelfs mijn vader heeft nog op haar gestapt :D. Hij heeft 2 rondjes gestapt :D.

Op stal is ze ook echt lief :D. Ik kon tijdens voedertijd gewoon haar deken omdoen. Ze beet niet, dreigde niet, ze deed helemaal niks :D. Haar ogen stralen nu zoveel rust en vertrouwen uit.

Ben nu wel weer kapot maar ben echt lekker bezig geweest.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:33

Haha, ja erg hè, Shanna? Nee, ik was mee met de zadelmaker waar ik leer naar een nieuw klantje. Een heel aardige dame met een zwarte ruin. De andere 4 paarden waren vossen. Een mooi vierspan. Het waren allemaal dochters van de merrie die vooraan stond! Ze leken sprekend op elkaar! En daarna een ander adres. De zadelmaker daar ken ik niet. Sommigen wonen domweg echt te ver weg voor mij! Je zit wel heel mooi te wonen daar! Wat een ruimte ook. Helaas was er geen tijd voor koffie en dan daarbij wist ik je adres niet. We zijn onderhand wel verplicht om een keer bij jou aan te wippen hihi.

Angela: Nou dat klinkt echt perfect joh met shaddy! En al weer lekker gereden, toe maar! Klinkt heel goed zelfs!

Bij Sam valt het me gewoon op, hoe zijn hals al ontwikkeld! Ik kan echt merken dat hij geen pijn meer heeft!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:47

Zo ik ga morgen ECHT alles even bijlezen, maar ben nu best moe!

Anouk : Fijn dat je merkt dat Sam nu geen pijn meer heeft!

Net een springles gehad, jaja op een fries van stal. Heel erg gelachen. Vorige week eerste keer springles op hem gehad. Schat van een paard met een heel lief karakter, zijn naam is Vince. Springen gaat goed:) Hij heeft het nog niet zo heel vaak gedaan maar vind het leuk, ondanks dat ie nog wel eens een balk/hindernis meeneemt zoals vandaag het HEKJE haha. Zo lief en zo heerlijk karakter.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:52

Krijg net bericht van stal dat 1 van de medewerkers, die ik dus echt elke dag zie en spreek en die ook mij geholpen heeft met Jippe gisteren van een paard geduveld is. Ze is met ambulance afgevoerd en heeft haar kaak op 3 plaatsen gebroken!! En een zware hersenschudding! Jakkes, dit grijpt me echt even erg aan.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:11

Goedemorgen! :)

Zilfstar; Fijn dat je zo lekker hebt gereden! :)

Angela; Leuk dat shaddy het zo naar zn zin heeft!

Michelle; Leuk dat je gesprongen hebt op een fries! :)

Zilfstar; Oh bah wat een naar bericht zeg! Hopelijk komt alles goed met haar!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:26

Zilfstar schreef:
Krijg net bericht van stal dat 1 van de medewerkers, die ik dus echt elke dag zie en spreek en die ook mij geholpen heeft met Jippe gisteren van een paard geduveld is. Ze is met ambulance afgevoerd en heeft haar kaak op 3 plaatsen gebroken!! En een zware hersenschudding! Jakkes, dit grijpt me echt even erg aan.

Is dat dezelfde als die er bij stond toen wij bij jou waren? STERKTE! Dat is niet misselijk! Had ze een cap op? Zo zie je maar een ongeluk zit in een klein hoekje!

Michelle: Springles is leuk hè?

Heey, kunnen jullie me via PB even informeren? Ik houd altijd een lijstje bij van alle meedoeners hier. Tzt handig om in het eerste blad te zetten, ben door alle drukte en aanmeldingen hier alleen nu even het overzicht kwijt..

Vanmiddag weer paardendag! Eerst Sabrina weer naar de les en vanavond ik zelf!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:31

idefix4 schreef:
Zilfstar schreef:

Is dat dezelfde als die er bij stond toen wij bij jou waren? STERKTE! Dat is niet misselijk! Had ze een cap op? Zo zie je maar een ongeluk zit in een klein hoekje!

Michelle: Springles is leuk hè?

Heey, kunnen jullie me via PB even informeren? Ik houd altijd een lijstje bij van alle meedoeners hier. Tzt handig om in het eerste blad te zetten, ben door alle drukte en aanmeldingen hier alleen nu even het overzicht kwijt..

Vanmiddag weer paardendag! Eerst Sabrina weer naar de les en vanavond ik zelf!

Nee, het was haar niet. Het is een jonge meid die stage loopt of heeft gelopen en wel veel voor die mevrouw doet die jij hebt gezien. OA ook haar paarden rijdt enzo. Of ze een cap op had weet ik niet zeker. Als ik haar zie rijden heeft ze die wel altijd op, dus ga ervan uit van wel. Weet ook niet of ze op haar eigen paard zat of die van haar zus of 1 van degene die nu in training staan.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:52

Brrrr, sterkte ermee!!! Heel veel sterkte!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:57

idefix4 schreef:

Je schept wel verwachtingen op deze manier! Topic is nog niet halverwege!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:02

Anouk, ga jij de opening maken :D . Des aan de race haha. Hij is wel wakker he, laatste tijd? Leuk dat je dagje winterswijk weer zo leerzaam was! Lijkt me leuk om mensen weer happy te maken met een juist zadel! Zie je ruiter en paard weer van opbloeien. Mooi werk :) !

Frank, okee, klinkt zo gek, een zadel wat op een A pony past en op een PRE :+ . Maar wel handig ja, voor Sabrina hihi. Kan ze op papa's paard ook met haar sjieke zadeltje ;)

Shanna, succes met je studeeropdracht!

Zilfstar, ohjee.. :(:) . Schrikken dit.... Ik vind dat soort berichten niks. Zo zie je maar, je kan heel ongelukkig vallen.. Bah! Hoop echt niet ooit zoiets mee te maken.. maar tis zo gebeurd :=

Mies, jammer dat ik het weer heb gemist. Nouja, next time hoop ik erbij te zijn ;)

Angela, ooh helemaal happy met Shaddy ;) . Super fijn!!

Zephyr: lekker aan de slag geweest met je paardje. Hij is erg mooi hoor! En paarden zijn heel slim, en merken idd snel je "te kort komingen". Maar ach, eenmaal overwonnen kan je lezen en schrijven met ze!! Leuk dat je wilt gaan starten!

Ik heb me ingeschreven voor de barokke wedstrijd in Maarn de 28e *\o/* Spannend! Is gewoon "onderling" dus goed om eens te proberen!! Als het bevalt maar me startkaart aanvragen... *D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:23

Wanda -> Jee, daar schrik je idd wel even flink van als je dat hoort.....
Heb je al weer gehoord hoe het nu gaat met haar?
Sterkte!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:55

Genieten jullie ook zo van dit weer? heerlijk en Piropo en Elvis staan ook zo heerlijk in de zon te genotteren, ik doe net of ik het weerbericht voor aankomend weekend niet heb gehoord en ga volop richting lentekriebels :+

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:19

Cloor, ik geniet ook met volle teugen, en Chic ook. Zo met het zonnetje kan hij ook ff zonder deken buiten staan en dan geniet ie wel hoor :D ! Ik ook uiteraard! Ik heb echt nog niet het weerbericht gehoord voor het weekend, en volgens mij wil ik dat niet horen ook := haha

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:32

Hoe Frío er nu bij staat weet ik niet, zit helaas op mijn werk. Maar vermoed dat hij wel lekker in het zonnetje staat te genieten.

Meneer was gisteren in een heerlijke teut-stemming na het rijden. Laura stond bij zijn stal met mij te praten terwijl ik zijn deken op deed en dat vond hij reuze gezellig. Hij kan dan echt als een enorme teut erbij staan om gewoon gezellig erbij te zijn. Niet aandacht staan trekken, gewoon standje oud wijf af en toe even knuffel bij Laura en daarna bij mij. Inspectie van de voerschep die Laura vast had. En verder gewoon lekker mutsig erbij staan. Kan daar zo enorm van genieten :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:45

Heey
Ilona: Spannend en leuk zeg :D

Wanda: Wat een naar bericht zeg :(:). Sterkte :(:).

Branka: Heerlijk is dat :D Ik geniet daar ook altijd van :D

Anouk: Moet je ookal informatie hebben of alleen de naam?

Wat een heerlijk weer :D. Shaddy staat vandaag lekker lang buiten :D. Ben vanmiddag bij der geweest en lekker der deken af gedaan ( ze staat al vanaf vanochtend buiten). Daarna lekker gekeken hoe ze aan het spelen was want ze stond met 3 andere paarden buiten :D. Daar genoot ik echt van.
Laatst bijgewerkt door moppielover op 03-03-10 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:53

Ilona : Ik laat je volgende week optijd weten wanneer Vince en ik weer springles hebben! Dan kan je optijd zijn haha.

Zoo ga ik alles bijlezen :D:D

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:56

Hoi Hoi :wave: ,

ik ben hele,aal nieuw hier heb ook af en toe het idee dat ik verzuip op bokt.
Vindt het zo leuk maar snap een heleboel niet maar ik blijf proberen.

Ik heb een fries Romke van 4 jaar jong een ruin.
Het is echt een goudeerlijk paard +:)+ .
Woon in het midden van nederland in het meest groenste plekje wat er is hahahaha.

Graag leer ik jullie kennen als jullie dat ook willen.