[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carmuh

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:45

Jah was echt super tevreden over hoe hij zich heeft gedragen daarzo....was wat lastig toen zijn maatje wegging maargoed is te begrijpen,
kon hem goed bij me houden, zal jullie even de foto's laten zien!!
Afbeelding

Afbeelding
niet op mijn gezicht letten

Afbeelding
deze ga ik denk ik bestellen

Afbeelding
op weg naar de bak

Afbeelding

Afbeelding
wandelen

Afbeelding
ff je hoofd draaien haha

nou dat waren ze dan!!

die van mij heeft trouwens over het algemeen dekenmaat 195/205 en is ongeveer 1.56 hoog

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:54

Mies_Apollo schreef:
jasmijn: Leuk dat je bent aangenomen!

soeske: staan ze op je stage op stal? Klinkt super!

Encanto vond dat ik te lang op vakantie was geweest, hij was boos. maar na een poetsbeurt en een kwartiertje buiten gestapt zonder zadel was hij weer blijer.

Kan iemand mij vertellen wat ongeveer de gemiddelde dekenmaat is van een paard van rond de 1.60....

normaal de stokmaat + 25 dus 1.85 is de beste maat voor een paard van 1.60

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:58

195 en 205 is normaal gesproken voor een paard van 165 en 175 m

mijn paard is breed en lang Ik heb dan een rambo deken en die hebben iets andere maten maar ik heb lengte maat 190 maar normaal heb ik 185 m Mijn pony van 150 heeft de maat 175

ik hou altijd aan
stokmaat + 25

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:14

zo lees straks alles even trg
wil even wat foto`s plaatsen van tsjillert in de sneeuw en wat van zijn benen

Afbeelding
herkennen jullie dit???net schoongemaakt de foto is wel heel dichtbij gemaakt lijkt wat groter dan het in t echt is
haren zijn weggeschoren zodat ik het goed schoon kan maken
zijn de voorbenen ( de achterkant dan he van de voorbenen)

Afbeelding
vanmorgen lekker in de sneeuw

Afbeelding
celine druk met pony poetsen voor de les
Afbeelding
klein idng in de les ging super goed voor zo`n jonge pony Duivel

we gaan vrijdag even bij een huis kijken met stallen leukkkkkkkkkk en spannend
we zien wel hoe dat verder gaat

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:19

haha, Saida, jaa, Goya en Bram zijn ook op stage, ze leren goed Knipoog nee, ze zijn met mij mee naar me stage, naar balinge hof, erg leuk dus en leerzaam Lachen
Peet, lijkt een soort van mok, maar op een gekke plek. mok kan wel gewoon voorkomen op het hele been, dus kan wel..

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:35

@peetisgreat : ik herken de plekken, is volgens mij inderdaad een vorm van mok. heb het ook wel eens bij mijn merrie. Wat bij mij goed helpt, is bij de vet een tube tegen ooronsteking bij honden. klinkt raar, maar zit blijkbaar iets gunstigs in. Heb tegenwoordig zelf hormoonzalf (cortisonen) uit USA.
Blijft toch vaak modderen met mok, en wat bij de 1 wel werkt werk bij de ander weer niet.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 00:02

even snel een ego berichtje van mij Bloos

heb mijn start tijd van zondag binnen
moet pas om 16:51

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 00:29

@ Ilona: Omdat als je een hond opvoed goed opvoed, er eigenlijk niet zoveels kwaad in kan komen. Ook had hij lieve ouders die we hadden gezien, en het was een lieverd. De begin van de opvoeding ging heel goed, hij luisterde, kon altijd lekker los en spelen met andere honden, kon aardig wat commando's. Maar sinds we in Spanje wonen, is hij omdat hij hier een groot stuk grond heeft 'verwilderd'. Het is geen hyena geworden ofzo, maar wel dus agressief geworden tegen andere honden. Hij heeft zich anders ontwikkelt omdat hij hier dus alleen was met Faya en Fredje, en geen andere honden meer zag. Ook ben ik het met je eens, een hond heb je voor altijd, die koop je niet voor even. Maargoed, zoals je al zei, is het nu anders omdat terug verhuizen en wat niet in onze planning zat. Ik hoop gewoon nog ff van hem te kunnen genieten, en het liefst hoop ik dat het allemaal mee valt en we hem kunnen houden.

Morgen lees ik weer bij hoor. Nu toe moe, ik ga slapen Lachen.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:26

saida: vrijdag nacht had het gesneeuwd dus toen ik zaterdag aankwam lag er verse sneeuw en die nacht heet het hard gesneeuwd en heel zondag overdag nog zacht, dus aan sneeuw geen tekort! Terwijl dit toch de laatste week was in dat gebied.
mn ouders zitten er nu nog, en gister waren een aantal pistes gesloten door de vele sneeuw!
Kun je Grytsje en Cipke al makkelijk uit elkaar halen??
Leuk dat je bij die geboorte was, gezond veulen?

Carmuh: Mooie foto's!

Peet: Leuke foto's! Ik zou niet weten wat die plekjes zijn. Hoe was het huis?

fanny: Zo laat is toch niet erg, heb je lekker de tijd om alles op je gemak te doen. Ik moest een keer om 10 uur starten verschrikkelijk!

Ik ga maar even meten met de deken, die hij nu heeft kan ik geen maat op vinden Vork nogal weggevaagd.
Mn kat Sjaakie had me afgelope week nogal gemist, vanacht lag ik op mn rug en was ze boven op mn buik gaan slapen, terwijl ze normaal naast me ligt, en zodra ik wakker wordt en ik zeg goeiemorgen tegen dr staat ze zowat boven op mn hoofd! Het is zo'n mopke.
Zouden we weer zo een fijne hittegolf als vorig jaar in maart kunnen bestellen Cool

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 10:11

Carmuh -> Ziet er goed uit op de foto's!

Petra -> Zijn het alleen kale plekken of ligt het ook open?
Jullie zouden toch eerst jullie eigen huis verkopen?

Suzanne -> Wat leuk dat je ze mee mag nemen naar je stage adres!

Fanny -> Alvast heel veel succes zondag!

Michelle -> Geweldig joh, zoveel sneeuw!
Dat is altijd maar weer afwachten, maar jullie troffen het gelukkig!
Ja het gaat onwijs gemakkelijk om ze uit elkaar te halen, ze blijven vrij rustig.
Ik hoop aanstaande vrijdag Grytsje weer te kunnen longeren, 5 min. elke kant om mee te beginnen.
Dit wil ik dan een week doen, telkens ietsje langer en dan hoop ik er volgende week voor het eerst na 2 maanden weer op te kunnen!
Het veulen is gezond gelukkig, maar wat een verschil in de veulentjes zeg!
We hebben er nu 4, allemaal friezen, 2 merries en 2 hengstjes, en de eerste merrie en het 2e hengstje zijn pikzwart.
Cipke is iets valer, lijkt wel grijzig, en het nieuwe merrietje is echt heel vaal/grijs.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 10:21

Mies: Wat een leuk filmpje! Ik wil ook nog steeds een keer leren snowboarden, dat lijkt me zo gaaf!

Saida: Het veulen wordt half augustus geboren, dus ik moet nog een flink tijdje wachten. Ik hoop dan ook dat het snel augustus is, want ik ben zo nieuwsgierig!!
Haha, Grytsje was even ergens anders met haar hoofd, wel begrijpelijk natuurlijk. Maar super dat ze na jou 'brul', wel weer goed op jou lette, kan je toch weer zien dat jullie een goede band hebben opgebouwd.
Wat bijzonder om bij de geboorte te zijn, dat wil ik ook wel bij mijn toekomstige veulen, nou maar hopen dat het niet geboren wordt voor dat ik terug ben van vakantie.

Carmen: Ziet er leuk uit die foto's, je hebt netjes gereden. Het altijd balen als er iemand anders is die alle aandacht op eist.

Peet: Ik heb geen idee wat Tsjillert heeft,
Wat een gave foto van Tsjillert in de sneeuw, vind hij het een beetje leuk?
En wat een ontzettend schattige pony is dat zeg.

Zo ik moet vandaag weer aan de studie, ik heb een dagje vrij, maar morgenavond een tentamen, en ik heb nog niks gedaan. Ik moet dus nog hard aan de slag.
Vanmiddag ga ik naar Otje, met Saida haar methode (op een emmer zitten, wat snoepjes en hem naar mij laten komen) gaat steeds beter. Ik kan hem inmiddels vanaf de emmer poetsen. Als ik ga staan loopt hij eerst weer weg, maar als ik daar niet op reageer blijft hij staan. Hij durft dan nog niet dichter bij me te komen dan een straal van 2 meter om me heen. Hopelijk vandaag wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 11:47

Ahhhh ik ben een beetje zenuwachtig...! Moet zo voor het eerst Peek & Cloppenburg helpen. Eerst deed m'n manager die altijd, maar die heeft ze nu naar mij doorgeschoven. Dus moet zo in het Engels/Duits gaan praten!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:33

Peet; Dat lijkt op Rasp wat heel veel voorkomt bij Friezen daar heb je een speciaal middeltje voor waar je de benen mee kan wassen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:37

Yenneke succes!! Wel spannend zo in een vreemde taal Nagelbijten / Gniffelen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:57

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 14:20

Ik heb het gelezen Bloos
maar hogere prijsklassen vragen ze ervoor Bloos
en hij had toch ook spat ?? Ach gut
hoop dat hij een leuk baasje krijgt Bloos
het is een mooi beestje Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 14:22

Jaro is echt een lekker ding Vingers aflikken Waarom verkoopt ze hem eigenlijk.

Jammer dat je het geld er niet voor hebt, kan je het niet lenen van je ouders, dat je ze in termijnen terug betaalt.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 14:56

@ Carmuh: Gelukkig ging het goed! En wat een mooie foto's!

@ Sanne: Wat een verloren tijd. Nouja, heb je wel mooi je schoolwerk gedaan. Succes met je studie, en spannend met Ot!

@ Michelle: Wat stoer!! Je kan het goed!! Ik kan echt niet snowboarden, maar skieen kan ik wel goed.

@ Saida: Haha gekke Gryts, gelukkig reageert ze wel goed op je stem. Wat super dat je hebt geholpen om een veulentje ter wereld te brengen. Heeft ze al een naam?

@ Petra: Oei, die beentjes zien er niet goed uit. Wel leuke foto's! Vooral van Tsjil in de sneeuw.

@ Fanny: Spannend, succes!

@ Yenneke: Succes!!

@ Ilona: Ah, dat is balen zeg..

Nou, ik heb vandaag zo genoten. Vroeg uit bedje, en naar Fuego gegaan. Mijn moeder had een afspraak met José (stal eigenaar). Maar het was ongelovelijk druk! Omdat we zo vroeg waren, er was maar één bak vrij, de rest waren lessen. Overal mensen die aan het kijken waren. Dus toen ik ging rijden, vond Fuego dat zo spannend, want die had in lange tijd niet meer gereden met zoveel paarden om hem heen. Dus na 10 minuutjes begon hij wild te doen en weg te komen, ervandoor te gaan. Maar dat liet ik niet toe, ben ik een paar rondjes gaan stappen, hij was helemaal gespannen en vond 't allemaal erg spannend, die geurtjes overal, iedereen zat te kijken, maar daarna werd hij rustig. Zo heb ik heerlijk kunnen rijden en leker gelachen met hem. Daarna deed ik zijn zadel erraf en ging ik zonder zadel ff uitstappen, iedereen zat te kijken, hadden ze nog nooit gezien Nagelbijten / Gniffelen. En toen kwam er een Engelse vrouw en die had een gesprek met m'n moeder dat ze gek op m'n paardje was, dat ze het een prachtpaard vond, en ik zo goed reed. Nou ik was gelijk trots op Fuegootje. Toen reed ik verder, Fuego maakte nog een paar gekke sprongetjes, en zo heb ik nog lekker gelachen in 't zonnetje.

En een vraag: Fuego moet dus gechipt worden en een paspoort krijgen voordat hij naar Nl gaat (28 April). Geen probleem zei José, hij zal 't wel regelen met een officiele da. Dus vandaag zegt hij, nee jullie moeten eerst langs een kliniek ofzo, een gebouw en daar kunnen ze je verder helpen, en zullen ze je paard chippen en een paspoort geven. Maar mijn moeder is nu heel erg bang dat het allemaal niet gaat lukken, dat ze heel moelijk gaan doen enzo.. Weten jullie of ze daar moelijk in zijn? Want we weten niets van Fuego..

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:49

es gewoon even langs de Daen je paard wordt gechipt

dan kan je hem gewoon meenemen naar huis9(nl)

met tsjil zijn benen gata het nu wat beter zag er vanmorgen mooi rustig uit heb er een goede zalf opgedaan nu maar hopen dat het weggaat

en het huis gaan we vrijdag pas kijken en tuurlijk eerts ons eigen huis weg maar vast kijken kan geen kwaad toch Haha!

en die pony waar celine op zit staat trouwens te koop dus als iemand nog een mooie sportpony zoekt ????????

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 16:03

Dat hoop ik dan maar Haha!. Gelukkig is het al wat minder erg. Leuk dat je alvast gaat kijken, have fun! Het is wel een leuke pony Lachen.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:51

peet waar ga je kijken voor een huis? Bij jou in de buurt?
Leuke pony trouwens
Ilona jammer dat ze hem verkopen, ben bang dat ze er een fantasie prijs voor gaan vragen

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:03

Ess heb je wel de tarjeta sanitaria van jou paardje ? (groen kaartje) anders moet de dierenarts dat eerst maken(bijv patricia) en daarna ga je naar de oficiele dierenarts (ik ken jou omgeving niet goed dus ook niet de officiele dieren arts in elche).

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:08

zasread: gelukkig gaat het beter met jou en otje, gewoon volhouden!
Succes met leren

Saida: we hebben het allebei de keren getroffen met het weer!
makkelijk dat ze zo rustig blijven met uit elkaar gaan, zal wel een geweldig gevoel zijn straks weer te kunnen rijden!

ess: skieen kan ik ook! geleerd toen ik net 4 was...zal binnenkort is een foto zoeken
Volgens mij kun je een chip gewoon altijd aanvragen, gewoon even goed info vragen bij je da. Moet het voor je naar nederland gaat?

Ilona: Het is wel een mooi paard inderdaad! er stond niks in de advertentie bij over spat

Vrijdag weer naar eros (paard wat ik misschien ga kopen *LOL* hij was zooo gaaf de eerste keer dus ben benieuwd!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:40

@ Jus: Ja ik geloof het wel. Zal zo is navragen! Ja waar we Maandag heen gaan is de officiele Da.

@ Michelle: Ook al een skieer Haha!. Wat leuk dat je het allebij kan, Snowboarden kan ik dus echt voor geen meter hahah, skieen juist het omgekeerde. Ja, als het niet gebeurd is of niet kan, mag Fuego van de blablabla van Spanje niet naar Nl vervoerd worden, dus het is allemaal spannend en afwachten.

Succes bij Neros Vrijdag, ben beneiuwd!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:48

Ik ga ook maar eens bijreageren! Haha! Ik doe het maar vanaf waar ik kan terug scrollen, omdat het anders niet te doen is Tong uitsteken

Yenneke, hoe is het afgelopen?! Haha!

Mies: Spannend hoor met Eros!! Ik vind het ook een kanjer, en staat nog hier in de buurt ook Haha! En er staat idd niks in de advertentie over nee... Ik weet niet waarom? Oja, trouwens, je kan wel vet goed snowboarden! Haha! Vlakbij Eros hebben we zo'n uithof waar je kan schaatsen/skieën/snowboarden haha.. Haha!

Sanne: Zonde zeg dat Otje zo gek doet sinds het ongeluk... Net toen het zo goed ging.. Hopelijk win je zn vertrouwen weer Ach gut En over geld lenen.. neeh, ik wacht nog wel even tot ik het zelf heb Lachen Ik ben al aan het sparen (gaat nu helaas niet zo hard haha, maar toch) en wil dan echt goed rond kijken voor een leuk en vooral 100% gezond paard. Lachen

Peet: Jeetje, dat is niet best wat Tjil heeft.. Hopelijk gaat snel weer over Ach gut En leuke pony hoor waar celine mee op de foto staat!

Es: All the eyes on you babe! Zo klinkt het iig. Erg leuk om ook eens in de spotlights te staan toch! Fuetje mag ook gezien worden Haha!

Saida: Jeetje wat een verhaal zeg! Wow! Gewoon geholpen bij de geboorte! Haha! Leuk hoor, dat maak je ook niet iedere dag mee! Knap dat je goed hebt gehandeld!

Lindy: Haha, okee ik snap het. Jullie kunnen het goed met elkaar vinden dan als je een paard kan delen Haha! Lukt niet veel mensen!

Carmuh: Je paardje ziet er goed uit hoor! Mooie foto's. Hij heeft een aparte uitstraling moet ik zeggen, nice Ja

Zo dit is het weer... en nu weer goed bijhouden haha. Vork