[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 07:28

Je wil de dekenmaat van m'n pony niet weten. Bloos
Maatje 165, maar ik merk nu wel dat die krap gaan zitten, dus over naar een 175, hij moet gelukkig nog flink in breedte en iets in hoogte groeien. Lachen

Hij heeft wel een staldeken maatje Welsh (155), maar die is duidelijk te klein. Z'n borst en hals passen er niet in, en z'n kont steekt uit. Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:55

Oops, was ff dit topic vergeten Bloos
Zitten echt leuke paarden tussen, heb niet alles doorgelezen, werd me ff teveel vanaf pagina 5. Knipoog
Die van skattie is erg leuk Lovers Mis mn verzorg paardje ook best wel Verdrietig
Hoorde laatst dat ze weer buitenritjes maakt, terwijl die nog niet 100% goed loopt schijnt..
Ben er namelijk mee stopt omdat ie al dik 2 maanden achter elkaar kreupel was *daarvoor ook al aantal malen meerdere dagen kreupel* en ik gewoon moest blijven door betalen.. Huilen Ik hoorde van iemand via bokt dat ie atrose heeft... Wat ook wel kan kloppen hoor, helaas. Opzich niet erg, maar soms deed ze hem gewoon niet, lag alles het zelfde 2 dagen later Verward En werd er geen dierenarts bij gehaald. Heb dr een mail gestuurd voor 1 nov, niks meer van dr gehoord daarna nog een sms zonder reactie.. Verward Vond het zielig voor het paardje, maar het ging gewoon niet meer lekker Verdrietig

Ik rij nu een friese hengst, ook een leuk dier, al mis ik toch wel mn andere kanjer.. Maar moet het maar doen met Jielt (de fries Haha! ) en ben ook blij dat ik hem mag doen, alleen hij is zooo sloom. Buiten rijden gaat nog wel, longeren doet ie ook prima *galop, overgangen* Maar onder het zadel is die niet vooruit te branden, en doet ie of die niet kan galoperen.. Als je eraf komt lijkt het of je van de sportschool komt haha Clown Meer mensen met dit probleem bij een Fries?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:33

Mijn buuf heeft ook een fries. Die heeft er ook problemen mee. Aangalloperen. Buiten gaat het nog wel, maar in de bak heel moeilijk. Veel oefenen, goed aan het been krijgen door te stappen, stukjes draven en weer stappen. Kleine stukjes draven. Reageert ie niet? Even tikje achter het been.. Succes!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:44

Veel overgangen rijden. Ja

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:47

Ja, is dit een vaker voorkomend probleem bij Friezen? Ken er namelijk nog 1 die ook echt sloom was.. En 'kende' ook nog een enkeling die ook niet echt super voorwaarts waren.. Ik ben idd bezig met heel veel overgangen rijden, aanspringen en weer terug nemen.. Maar het gaat allemaal wel erug moeizaam zeg Clown

Ik denk dat ik teveel ben verpest haha, heb in totaal een 2/3 jaar op spaanse paarden gereden. En die hebben toch wel een beetje meer pit dan deze Fries, haha Haha!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:49

Da's waar! Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:06

whaha, dan is het idd heel anders Knipoog Zat laatst ook even op de fries van de buuf, en die zijn echt heel anders dan de spaanse paardjes Knipoog
Maar als je ze goed traint zijn ze net zo hoor, komt vanzelf

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:27

mijn fries heeft ook erg moeite gehad met galoperen
en doorlopen had hij ook nog nooit van gehoord
maar goed toen was ik hem nog aan het inrijden Clown
ik weet niet wat ik heb gedaan maar ineens ging alles (bijna) vloeiend Haha!
hij heeft het nog weleens maar dan is het een kwestie van even wakker schudden Extreme duivel
het is inderdaad een kwestie van oefenen
ik zou zeggen vooral doorgaan Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:57

Ja, ik zal het maar moeten accepteren denk ik, een fries is moeilijk te vergelijken met spaanse paarden he Knipoog Ik denk dat het niet helemaal goed komt, aangezien er nog 4 andere mensen op rijden Nagelbijten / Gniffelen Maar ik doe mn best, ik zal binnenkort even een foto van m maken Knipoog

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:29

Wij hebben een stal waar 6 (bereden) friezen staan waarvan er 2 iets flegmatiek zijn. Maar ook deze zijn met consequent rijden super te rijden en de rest is echt niet sloom, eerder vlug. Maar als jij al zegt dat die fries door 5 verschillende personen gereden wordt... en vooral als hij dan ook nog eens iets flegmatiek is dan is dit niet zo raar...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:36

Wat is flegmatiek precies? Daar heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk Bloos Maar idd niet zo raar nee, probeer iig me best te doen Knipoog

Reed eerst deze: http://www.mijnalbum.nl/Foto=ILKBLPLP
En dat is toch wel een wereld van verschil, ik blijf dr bij Haha!

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:40

Prinslover schreef:
Ja, ik zal het maar moeten accepteren denk ik, een fries is moeilijk te vergelijken met spaanse paarden he Knipoog Ik denk dat het niet helemaal goed komt, aangezien er nog 4 andere mensen op rijden Nagelbijten / Gniffelen Maar ik doe mn best, ik zal binnenkort even een foto van m maken Knipoog

ja leuk ben gek op foto's Haha!
die vorige waar je op reed is ook een leuk beessie zeg

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:18

Ik heb ook (meerdere) spanjaarden en een portugees gereden en ja, het zijn idd andere types paarden, vol vuur en heel eerlijk. Maar de friezen die ik gereden heb waren daardoor echt niet minder. Ook hele fijne dieren om te rijden, ontzettend trouw en werkwillig en over het algemeen goed voorwaarts. En wanneer ze dat niet waren zijn heeft dat met de ruiter(s) te maken. Zo is er 1 fries op stal waarbij je echt verschil ziet aan wie erop zit en de andere wordt nu ingereden door een meisje die iets onzeker is waardoor het paardje ook nog wat onzeker is. Maar die zie je iedere keer al sneller worden.

Flegmatiek is overigens dat ze minder fel reageren op alles. Vaker zijn flegmatieke paarden minder goed aan het been, minder angstig enz.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:24

Nou,ik rij soms op een friesje van een stalgenootje.
Hij is ook pas 3 1/2,maar loopt als de brandweer Haha!
Elke keer weer doe ik een schietgebedje dat Mynke straks ook zo lekker gaat doorlopen,hihi.

Prinslover schreef:
Reed eerst deze: http://www.mijnalbum.nl/Foto=ILKBLPLP
En dat is toch wel een wereld van verschil, ik blijf dr bij Haha!

Volgens mij ken ik dat paard.
Stond / staat hij op de Oorberlaan?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:07

Ja klopt! Hij is van Kitty, doe m inmiddels niet meer hoor Verdrietig
Ik 'ken' je ook een beetje van het buiten wandelen met je andalusier toen dr tijd, die leuke schimmel..

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:07

hallo allemaal, welkom iedereen die nieuw is.
wat een hoop foto's overal en wat een leuke paarden allemaal!

ik ben afgelopen zaterdag niet geweest naar die andalusier door ziekte van mijn kant. ik ga aankomende zaterdag als het goed is.

ik heb even een andere vraag aan iedereen.
op de marktplaats staat een advertentie waar andalusiers en lusitano's te koop worden aangeboden.

dit is stal prinsenhof in belgie. ze doen daar ook aan klassieke dressuur en zo. kent iemand die stal?
helaas hebben ze vaak geen foto's maar ik vind er ook niet veel over op internet. ik ga daar ook eens een kijkje nemen denk ik maar ik vroeg mij ook af of iemand die stal kent.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:19

Hallo redina, jammer dat het niet door is gegaan, maar zaterdag misschien meer succes Pling Wat betreft de stal kan ik je niet helpen, sorry. Hoop dat andere mensen je verder kunnen helpen..

Als ik het goed begrijp wil je een andalusier aanschaffen?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 07:28

O, dat heb ik niet zo begrepen.. Wat bedoel je precies Redina? Verward

Edit: Tot morgen mensen. Ik ga nu een anderhalf uur lang over de hei ploegen, om naar school te komen, en morgen moet m'n scriptie af zijn, dus daar ben ik vanmiddag wel even zoet mee. Zij zijn groot en ik is klein!

Bye!
Doei!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:53

ja klopt of een lusitano.
ben rustig rond aan het kijken voor het liefst een hengst of een ruin.
en die stal kom ik vaak tegen. ik ga er zondag eens een kijkje nemen.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:00

Goedemorgen allemaal!

Redina, jammer dat je ziek was, gelukkig voel je je weer beter. Ik ken die stal ook niet, misschien moet je Lobke eens PBen, die heeft toen zijn naar Licor op zoek was ook heeeeeeeel veel info over heeeeeel veel stallen gevonden Tong uitsteken

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:07

heej mensjes,

redina, wat spannend! hou ons op de hoogte he Haha!

Ze hebben onze auto gevonden in Luik! Mijn vriend gaat vanmiddag erheen, om te kijken wat de schade is. Nu maar hopen dat ze misschien toch mijn spulletjes erin hebben laten liggen, maar die eikels kennende zullen ze het wel kapot hebben gemaakt, puur voor de fun Boos! Wel stom dat in een tweetalige stad als Luik de politie amper nederlands spreekt, mijn vriend mopperen Haha! Dus ik ben zo benieuwd...

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:15

kjoetie schreef:
heej mensjes,

redina, wat spannend! hou ons op de hoogte he Haha!

Ze hebben onze auto gevonden in Luik! Mijn vriend gaat vanmiddag erheen, om te kijken wat de schade is. Nu maar hopen dat ze misschien toch mijn spulletjes erin hebben laten liggen, maar die eikels kennende zullen ze het wel kapot hebben gemaakt, puur voor de fun Boos! Wel stom dat in een tweetalige stad als Luik de politie amper nederlands spreekt, mijn vriend mopperen Haha! Dus ik ben zo benieuwd...

Oh Biac, beter joh! Hopelijk liggen je spullen er nog in en hadden die eikels geen flauw idee waar die spullen voor waren Koe

Ik zal voor je duimen, gelukkig is de auto terecht.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:18

ja ben benieuwd of hij nog enigszins te reanimeren is, onze Blutsjie was al een oud beestje, en als ze nou ook nog stuur/contactslot en buitensloten gesloopt hebben is het denk ik een aflopende zaak.. Nou ja, even afwachten dus maar...

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:55

Wat gaan jullie onwijs hard met dit topic!
En ik ben zo slecht in het bijlezen en bijhouden hiervan.... Haha! Is geen ongeïnteresseerdheid hoor, maar gewoon te veel dingen proberen te doen in te weinig tijd!

malin, ik las dat jij ook aan het shoppen bent voor je huisje! Ik ook, wat een gedoe! Leuk maar niet makkelijk. Je wil kwaliteit maar ook een goede prijs, het moet ook nog eens precies zijn wat je leuk vindt...veel zoeken! Gelukkig heb ik nog even Haha!
Ik wil ook een nieuwe keuken en vloer in het huis. een hoop te doen dus!

Verder ben ik nog steeds op zoek naar een bijrijdster voor Sammetje, wil helaas niet zo vlotten....
Misschien ben ik te veeleisend Clown Maar volgens mij is de spoeling ook redelijk dun hier in de buurt.
Als jullie toevallig nog iemand kennen! Bloos

Sam wordt trouwens snel rustiger! Hij loopt al niet meer zo vreselijk te ijsberen en heeft veel meer aandacht voor me, hij zoekt meer contact waar dat voorheen moeilijk was omdat hij alleen met zijn omgeving bezig was. Ik vind het heerlijk!
Hij is wel wat aan de stevige kant rond de middensectie na al die weken rust... Haha! maar dat gaan we er nu weer rustig af trainen (kan rustig weer met hem opstarten)

Redina: www.barockpinto.com (of .de) daar staan ook nog wel leuke dieren!
Gewoon altijd checken,. dat adres in belgie heb ik weleens wat aangeboden gekregen wat geen barokje was volgens mij...

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:02

fijn dat Sam het zo goed oppakt...Krommenie is een beeetje uit de buurt helaas Nagelbijten / Gniffelen

Trouwens, ik heb maandag een sollicitatie voor de perfecte baan! ben zó zenuwachtig, ben 1 van de 2 kandidaten die over zijn, en ik wil die baan zooooo graag! Het gaat om een fulltime (36 uur zien zij als fulltime, heel fijn Haha! ) baan als webredacteur/pr medewerker voor een maatschappelijke instelling in Venlo.. precies wat ik wil, zit een keurig startloon bij, en het is een vaste functie voor lange (liefst meer dan 5 jaar) tijd.. echt perfect gewoon! Dus jullie moeten maandag om 3 uur allemaal voor me duimen Haha! Dan moet ik wel gaan verhuizen trouwens, dat is wel eng.. wie weet hoe het met het paardengebeuren rond Venlo staat? want dan zal ik dus wel een nieuwe bijrijdknollie moeten zoeken...