Miss_Maya schreef:nee er bestaan geen witte friezen
Alleen maar pikzwarte
Bruinige ook hoor, en ook met aftekeningen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miss_Maya schreef:nee er bestaan geen witte friezen
Alleen maar pikzwarte
ponyzotje schreef:Zowat alle Akhal-Teke's zien er zo ieuw uit, maar als je ze gewoon bent zijn het wel leuke paarden. Er zitten mooie en minder mooie tussen. Die kleur alleen al maakt het alweer eng
stef schreef:ponyzotje: misschien even het topic doorlezen?
Dancie schreef:mijne is aangeboren bruin
en een preferent ster merrie dus ze worden zeker opgenomen
ponyzotje schreef:stef schreef:ponyzotje: misschien even het topic doorlezen?
Heb ik gedaan Stef, en reeds gereageerd, en nergens een reden gevonden waarom het niet zou kunnen. Zoals ik al zei, een albino giraf of geit of.. komt ook ZEER zeldzaam voor. Daarom wil het niet zeggen dat het niet kan. De genetische afwijking dient niet verward te worden met OLWS...
Na navraag bij een prof. dr. in de Diergeneeskunde met tientallen jaren ervaring in de paardenkliniek... het kanHij heeft het zelf nog nooit gezien, kent maar 1 foto in een wetenschappelijk naslagwerk (wat hij eens zou opzoeken), maar er is geen reden om aan te nemen dat het niet bestaat.
Sjonniej schreef:Dancie schreef:mijne is aangeboren bruin
en een preferent ster merrie dus ze worden zeker opgenomen
Zelfde advies als dat van Stef.
Je fries is hooguit niet zo mooi gitzwart, maar bruin is onmogelijk.
ladymagic schreef:Nee, het gen van albinisme bij paarden staat daar dus blijkbaar niet los van.
Ik heb hier geen wetenschappelijk naslagwerk liggen nee, maar om dan jou stelling aan te nemen op grond van "bij andere dieren gebeurt het ook" is geen correcte reden.
Olifanten hebben een slurf dus een paard met een slurf moet ook kunnen (eentje aan de voorkant dan he) Dat is toch geen redenering?
Het tegendeel is pas bewezen als er een albino paard bestaat.
Tot die tijd is jou stelling een "wetenschappelijke veronderstelling op basis van een vergelijking" met ander diersoorten dus wel te verstaan, iets wat niet correct is als bewezen stelling.
Omdat er geen albinopaarden bekend zijn door de hele geschiedenis tot nu kunnen wij dus aannemen dat ze niet bestaan, en niet andersom.....
kelly21 schreef:Ik vind die chesnut 'friezen' mooi om te zien maar voor de fokkerij heb je er niks aan. ze worden niet opgenomen in het stamboek, Ook frizen met een kolletje zullen nooit geprimeerd worden. Stond laats in de Phryso ; aftekeningen niet toegestaan