Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miirthe schreef:
En Tamietjeeh, ehh.. tuurlijk kan jij langer galopperen dan 2 rondjes, wat die man zegt is bullsh*t. Misschien dat zijn Friezen toevallig een mindere achterhand hebben? Zoals al eerder werd gezegd, dat kun je trainen met tempowisselingen in de galop.
En dat van hoe de galop zit, dat is voor sommige inderdaad wennen. Vond ik de eerste keer ook; Die Fries maakte zoals wel meerdere hele opwaartse sprongen. Mijn Fries is net ingereden, maar ik vloog eraf en heb niet veel meegemaakt, mijn 'bijrijdster' nu zegt dat ze heel erg dribbelt in galop en korte pasjes maakt?
Amable schreef:Ieder paard met 3 goede basisgangen kan Z rijden. Het valt mij op Pletje123 dat je blijft hameren op mindere kwaliteiten van het paard, maar ik geloof dat dat in de basissport echt zo hard niet aan de orde is hoor...
Pletje123 schreef:@Miirthe: de AraboFriezen hebben zich inderdaad nog niet bewezen. Is het dan niet een vooroordeel te zeggen dat ze niks zijn? Lijkt mij wel.
Pletje123 schreef:@Noraahlover: de draf is eigenlijk de enige gang die je echt goed kunt verbeteren in training.
paardjeunity schreef:sorry voor alles friezen liefhebbers maar persoonlijk vind ik dat een fries voor de kar hoord en niet onder het zadel, laat staan in een dressuur baan, maar dat is mijn mening... verder vind ik het mooie paarden hoor, maar niet in de ring!