Mijn droompaard gekregen

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chanelle007
Berichten: 340
Geregistreerd: 19-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 07:57

Kinke schreef:
Chanelle, dat komt omdat je het compleet normaal lijkt te vinden dat dit arme dier bijna 24/7 opgesloten staat. Je geeft geen enkele blijk van enige kennis over paarden op een dierwaardige manier houden. En wees blij dat we moeite doen? Het gaat niet om ons, maar om dat paard.


Voor de vijfde keer we gaan het vandaag vragen.

Chanelle007
Berichten: 340
Geregistreerd: 19-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 07:58

Oakland1990 schreef:
_Penotti schreef:
Als de paarden ervaring net zo goed is als de schrijfwijze komt het helemaal goed :j

:Y) ik geloof er geen hol van eigenlijk. Alles wordt steeds minder geloofwaardig


Dan is da pech voor jou. Moet je bewijs zien? Wat dan?

nikkielvis

Berichten: 766
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:00

Hallo Channelle ik heb nog niet gereageerd maar allereerst je hebt zeker een droompaard.

Ik snap dat het vervelend voor je is als het lijkt als mensen je aanvallen. Maar ik vermoed meer dat mensen je echt proberen te helpen en duidelijk willen maken waar je mee te maken krijgt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet begrijp waarom hij perse hengst moet blijven. Er zijn genoeg dekhengsten en uiteraard vind jij die van jou heel mooi maar dat wil niet zeggen dat hij inzetbaar is voor de fok.

Wat is jullie einddoel? Lekker wedstrijden rijden of lekker recreatief door de bossen rijden en hier en daar een wedstrijdje. Zijn jullie van plan om met hem naar een hengstenkeuring te gaan?

Ja hij is nu nog braaf maar hij is ook pas 3 jaar en sommige hengsten zijn laatbloeiers. Mensen bedoelen het echt niet verkeerd of bedweterig maar ze weten gewoon waar ze over praten.

Ik heb mijn paard zelf tot zijn 4de jaar hengst gehouden. Ik stond op een stal waar de eigenaar veel ervaring had met paarden en ook ik was een "groene" ruiter. Maar ik had mijn paardje vanaf veulen af aan. We zijn samen gegroeid.Ik heb wat hengstenkeuringen gedaan maar toen hij 4 werdt de beslissing genomen wil ik hem het fijne leven geven met paardenmaatjes of wil ik heb als hengst houden omdat het kan? Ik heb gekozen voor ruinen en nog geen dag spijt. Het wordt allemaal net iets makkelijker. Je kan makkelijker met jullie merrie op pad zonder nadenken wat er allemaal mis kan gaan. In de bak rijden maakt het een stuk aangenamer doordat je niet steeds moet denken waar zit iedereen en een foutje maken is dan allemaal niet zo'n ramp. Je paard wordt relaxter en nog belangrijker hormonen door zijn lijf gieren waar hij niks mee mag is eigenlijk niet eerlijk naar je paard toe.

Ik hoop dat jullie is goed gaan zitten en alle voors en tegens tegen elkaar opwegen en ik vermoed dat dan de voordelen van een ruin toch zwaarder wegen dan het hebben van een hengst. Want ja hij is mooi maar dat zijn al zoveel hengsten. En vaak worden de hensgten die zich hebben bewezen in de sport en met nakomelingen toch eerder gekozen. En als je niet van plan bent om heb te gebruiken als dekhengst dan zou ik nu nog een afspraak maken. Het maakt je plezier met je paard echt een stuk groter doordat je niet hoeft te twijfelen.

The_Cat

Berichten: 7296
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:31

Een hengst hebben is niet voldoen aan een of andere elite status, maar gewoon beseffen dat je een brok testosteron in de hand hebt.

Punz

Berichten: 8601
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:36

Zolang ik geen foto’s zie van TS met dit paard op stal/ in de wei/ op de poetsplaats, kortom de gewone huis tuin en keuken foto’s die we allemaal van ons dier maken, durft ik toch serieus aan het eea te twijfelen.
( Of eigenlijk hoop ik voor het dier in kwestie dat eea verzonnen is en iemand nu heel veel plezier beleefd aan wat dan een reltopic zou zijn. )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34877
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:40

Foto's hoeven niet perse. Maar een moeder die een bericht schrijft zonder interpunctie. Dat vind ik wel wat verdacht. Ik hoop net als Punz dat het verzonnen is.

simongek

Berichten: 5352
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:40

The_Cat schreef:
Een hengst hebben is niet voldoen aan een of andere elite status, maar gewoon beseffen dat je een brok testosteron in de hand hebt.



Hele topic doorgelezen en samenvattend is het gewoon voor ts super interessant en stoer om een hengst te bezitten.

Dat het voor het paard zelf een leven op stal doorbrengen betekent maakt niet uit.

Uit alles blijkt dat adviezen geven totaal geen zin heeft.

Staleigenaar klinkt ook niet heel ervaren en capabel als hij op stal mensen toelaat die zo met hengsten omgaan. Laten ruiken aan merries etc.

Ik hoop alleen dat het arme beest niet straks vol van de hormonen en energie die hij niet kwijt kan iemand alle hoeken van de bak laat zien en dan verkocht wordt als onhandelbaar. :j

AmyJamess

Berichten: 2143
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:42

Punz schreef:
Zolang ik geen foto’s zie van TS met dit paard op stal/ in de wei/ op de poetsplaats, kortom de gewone huis tuin en keuken foto’s die we allemaal van ons dier maken, durft ik toch serieus aan het eea te twijfelen.
( Of eigenlijk hoop ik voor het dier in kwestie dat eea verzonnen is en iemand nu heel veel plezier beleefd aan wat dan een reltopic zou zijn. )


Ik lees al vanaf het begin mee. En heel eerlijk vanaf het begin heb ik al erg het idee dat TS alleen maar meepraat om alle (vind ik trouwens allemaal nette adviesen)andere die reageren gerust te stellen.

Maar ik hoop echt dat voor het paard dat TS en haar moeder dr laatste berichten serieus zijn en naar een andere oplossing zoeken zodat hij niet 24/7 op stal staat.

Anoniem

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:55

Ik geloof er ook weinig van, het wordt steeds vager.

Babootje

Berichten: 26629
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:57

Ik begin eraan te twijfelen dat het een hengst is. _O- _O- _O-

anjali
Berichten: 15417
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:23

Een paard,hengst,merrie of ruin,wordt wel heel erg onhandelbaar als hij langdurig op stal moet staan.En krijgt ook eerder koliek en andere kwalen.Het is toch aan te raden dat hij dagelijks loskan om zijn energie kwijt te kunnen.Anders wordt het toch ook gevaarlijk om er op te rijden.Zelfs al is het een zeer braaf paard.Ik hoop wel dat men ts niet gaat afkatten want ik vind het een heel interessant topic waar ik veel van kan leren.Want ik weet niets van hengsten houden in Nederland of Belgie.Wel in het buitenland maar daar gaat het er heel anders aan toe dan hier.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:37

Chanelle007 schreef:
Dan is da pech voor jou. Moet je bewijs zien? Wat dan?


Er is niks pech voor mij. Dit alles is dikke pech voor Apollo. Bewijs. Goh. Ik denk dat veel mensen enigszins meer geloof aan je verhalen zouden hechten als je een simpele foto neer zet van hoe die er nu bij staat. En een post die je moeder zou hebben geplaatst zonder 1 enkel leesteken maakt het gewoon minder geloofwaardig.

SjonnieZ

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:53

Dames, dames en wellicht ook een heer

De opmerkingen over de schrijfstijl van haar moeder zijn flauw en zeggen niets over haar kunde en inschattingsvermogen met paarden.
Ik ken mensen die niet zonder hun vingers te gebruiken tot 10 kunnen tellen maar wel in het Z zitten en academen die de B niet redden. En alles er tussen in.

TS Ik lees al een tijd mee in dit topic en ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe je paard nu gestald staat. Heb je mss foto's of een video.

c_alsemgeest

Berichten: 20868
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 13:39

SjonnieZ schreef:
Dames, dames en wellicht ook een heer

De opmerkingen over de schrijfstijl van haar moeder zijn flauw en zeggen niets over haar kunde en inschattingsvermogen met paarden.
Ik ken mensen die niet zonder hun vingers te gebruiken tot 10 kunnen tellen maar wel in het Z zitten en academen die de B niet redden. En alles er tussen in.

TS Ik lees al een tijd mee in dit topic en ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe je paard nu gestald staat. Heb je mss foto's of een video.

Z is gewoon nog basis hè, dus dat is nog maar het begin? :Y)
Oké nee flauw :')

Maar goed... schrijfstijl zegt inderdaad helemaal niks over kunde.
Wat er geschreven wordt echter wel, ik denk dat er veel mensen zijn die de TS juist willen helpen. Het opleiden van een hengst (of sowieso een paard an sich) is gewoon lastig en kan niet zonder begeleiding.
Ik ken genoeg GP ruiters die dit ook niet alleen op pakken (geen enkele zelfs), juist omdat die echt weten wat ze aan het doen zijn en dat je het ook geheel niet alleen kan in een aantal fasen van een opleiding.
Heeft niks met beginner/gevorderd oid te maken... maar gewoon met kunde en inzicht.

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 14:06

Is het je al gelukt om foto’s en het filmpje te uploaden?
Ik ben erg benieuwd naar je knappe paarden op hun fijne nieuwe plekje!

SjonnieZ

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 14:56

[quote="c_alsemgeest"]
]
Z is gewoon nog basis hè, dus dat is nog maar het begin? :Y)
Oké nee flauw :')
[/quote

Ooit leer ik het met die quotes. :(
Laatst bijgewerkt door SjonnieZ op 02-09-20 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

SjonnieZ

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 14:57

c_alsemgeest schreef:
Z is gewoon nog basis hè, dus dat is nog maar het begin? :Y)
Oké nee flauw :')

Maar goed... schrijfstijl zegt inderdaad helemaal niks over kunde.
Wat er geschreven wordt echter wel, ik denk dat er veel mensen zijn die de TS juist willen helpen. Het opleiden van een hengst (of sowieso een paard an sich) is gewoon lastig en kan niet zonder begeleiding.
Ik ken genoeg GP ruiters die dit ook niet alleen op pakken (geen enkele zelfs), juist omdat die echt weten wat ze aan het doen zijn en dat je het ook geheel niet alleen kan in een aantal fasen van een opleiding.
Heeft niks met beginner/gevorderd oid te maken... maar gewoon met kunde en inzicht.


Eens dat een jong paard iets aanleren iets anders is dan goed kunnen rijden maar dat heeft niks te maken met het geslacht van het paard.

Of haar moeder hier ervaring in heeft blijkt niet uit haar post.. het tegendeel echter ook niet.

LWDaisy

Berichten: 4826
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 17:22

Chanelle007 schreef:
Oakland1990 schreef:

:Y) ik geloof er geen hol van eigenlijk. Alles wordt steeds minder geloofwaardig


Dan is da pech voor jou. Moet je bewijs zien? Wat dan?


Tegenstrijdig hoor - "pech voor jou" en "moet je bewijs zien".

TS, je moet je tegenover Bokt niet bewijzen. Dat moet je tegenover je paard doen :)
Eerlijk, je schiet momenteel tekort. Jij kan je geweten misschien sussen door te zeggen dat het nu moeilijk is met school, dat je er mee bezig bent, ... maar daar heeft je paard geen boodschap aan. Dat begrijpt een dier gewoon niet, zo simpel is het.

Wil jij een hengst? Oké.
Maar eender welk geslacht (voor mijn part plakt er piemel op zijn hoofd en noem je het een eenhoorn) --> het dier moet buiten, uuuuuurenlang. Dat is met een hengst moeilijker dan met een ruin/merrie, maar daar heb jij zelf voor gekozen. Wijs niet naar stalgenoten of de staleigenaar, wijs niet naar je school - wijs naar de enige persoon die hier iets aan kan en moét doen: jezelf.

Tieneke

Berichten: 21721
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 17:28

LWDaisy heeft gelijk, TS. Ik snap dat het heel wat is voor iemand van jouw leeftijd: zo'n mooi paard, een hengst, de droom om ermee te fokken... Ik snap dat, echt.

Maar met die droom komt ook verantwoordelijkheid. Verantwoordelijkheid en de plicht van jou naar dat dier dat je zo graag ziet om er goed voor te zorgen.

Vergelijk het met je bed. Als je enkel in je bed zou mogen leven, zou je gek worden. Je zou niet veel plezier hebben in het leven. Je ziet geen andere mensen, je hebt geen frisse lucht, geen kans om de benen te strekken... En dat is voor een paard dat altijd op stal, zijn bed zeg maar, staat ook zo.

Je zal moeten beslissen of je je paard gewoon wilt houden, of dat je hem ook geluk gunt en hem paardvriendelijk wilt houden.

Je hoeft je tegenover niemand te bewijzen, echt niet. En fouten maken we allemaal. Het is ook heel normaal dat je daarin op jouw leeftijd nog moet ontwikkelen. Maar dat wilt niet zeggen dat je het niet kan leren en dat andere mensen, heel soms, gelijk kunnen hebben.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:40

Chanelle007 schreef:
Kinke schreef:
Chanelle, dat komt omdat je het compleet normaal lijkt te vinden dat dit arme dier bijna 24/7 opgesloten staat. Je geeft geen enkele blijk van enige kennis over paarden op een dierwaardige manier houden. En wees blij dat we moeite doen? Het gaat niet om ons, maar om dat paard.


Voor de vijfde keer we gaan het vandaag vragen.


Wat ga je vragen? Ik neem aan dat je voordat je je paard ergens heen verhuist eerst alles bespreekt wat er mogelijk is, en niet pas wanneer paard er al staat?

Chanelle007
Berichten: 340
Geregistreerd: 19-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 22:08

Hij gaat heus wel op de weide hoor. Geef me nou eens een kans gvd.

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:21

Waarom beantwoord je de vragen niet die mensen stellen?
Opisop_schop wilt niet weten of je het gaat vragen, dat is duidelijk, dat heb je al 10 keer gezegd. We willen weten wat je gaat vragen.

capopjekop

Berichten: 30735
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:28

Maar wat moet er nog gevraagd worden als het paard savonds naar buiten mag en jouw moeder dat niet wil? Willen jullie hem overdag naar buiten?

Chanelle007
Berichten: 340
Geregistreerd: 19-07-17

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 22:33

Ik ging vragen waar we hem mogen lossen bv in een piste of zo

capopjekop

Berichten: 30735
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:37

Dat is toch hartstikke saai voor hem? Dan kan hij even wat bewegen maar echt los gaan kan in de gemiddelde piste niet en voeren mag er doorgaans ook niet in. En een paard langer dan 4 uur zonder ruwvoer is ook niet wenselijk.

Wat houd jullie tegen om hem savonds naar buiten te doen? Dat word me niet duidelijk en mss kunnen we jullie angst wat wegnemen.