[Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:51

Gefeliciteerd! Aan het halster te zien eentje van RHS? Duke is niet heel veel meer gegroeid tussen 2 en 3, een cm of 5? Maar blijkbaar is hij de uitzondering, ik hoor er die nog 10cm de lucht in gaan haha. Die past ook nog in de meeste fulls trouwens.
Dexter heeft extra full in halsters en hoofdstellen, behalve van Eskadron daar past ie de fulls ook nog van haha. Boommaat 34, singel 85cm op dressuurzadel, dekens 215.. Ben ik nog maten vergeten? :+ Duke draagt dezelfde 215 dekens maar zou denk ik een maat kleiner ook nog passen, hij is niet zo groot en breed als Dexter. NOG NIET! :P

Hij lijkt wel wat op Duke trouwens! Ken je zijn afstamming?

VogeltjeM

Berichten: 3768
Geregistreerd: 31-12-07

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:49

Wat een knapperd!!

Die van mij is na zijn 3e nog iets van 10 cm in schofthoogte gegroeid :P en zeker tot zijn 8e in de breedte..

De mijne passen alleen extra full. Maar tot hun 4e ofzo pasten de wel nog de gewone full.

Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 01:46

Idd, na hun 3e vaak nog 20cm omhoog pluis is bijna 7 (maart) en groeit nogsteeds in de breedte ;)

Halster/hoofdstel xl
Dekenmaat 215 bigneck van bucas, normale dekens passen niet dicht ;)
Zadelmaat rode/witte boom wintec midium wide/wide 18 inch
Bitmaat 14,5cm aangemeten door bitfitter ;)

Pluis zit rond de 1.80m schofthoogte :D

Wat een knappe vent trouwens, veel plezier met hem! :D

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 08:28

Leuk! Zo’n jonkie is en blijft mega schattig <3

Will is een cm of 7-10 max gegroeid na zijn 3e denk ik. Hij was 1,68 als jaarling en nu rond de 1.85/1.86. Die heb ik ook als jaarling al laten castreren en ze zeggen dat ze dan nog meer groeien.

Hij heeft XXfull hoofdstellen die op maat gemaakt zijn. Zelfde halster (denk ik) die jij nu hebt en dan de grootste maat. Dekenmaat is 225 van Bucas met een beetje proppen, zadel is een extra brede boom van Hulsebos. Bit 15 cm.

Overigens maak je Willem allesbehalve blij met een deken. Hij gaat enorm snel zweten. :)

anoukwendy

Berichten: 4527
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:40

Woow groeien shires zo weinig maar na hun 3e?
Mn kwpn en vorige kwpn zijn echt nog flink gegroeid maar met shires valt dat dus mee?

VogeltjeM

Berichten: 3768
Geregistreerd: 31-12-07

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:52

Ik weet niet of het weinig is, ik vond het best veel :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:05

Ik vind het ook weinig bij Duke hahaha. Bit trouwens 14,5 bij Duke en 17 bij Dex dacht ik.

Ik hoopte ook op 1.80 maar voor nu ben ik blij met elke extra cm :+ gok dat hij rond de 170 zit nu maar heb geen meetstok

Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:08

Haha ja ik vond 10cm ook best veel, ervaring is dat een sportpaard minder de hoogte in gaat na 3 jaar..
Maaaarr ook een kwpn groeit nog in gewicht /breedte door. ;)

Als pluis soms naast mij staat denk ik. Halleluja, die is 1.95 ofzo doe even normaaaaal. Maar dat is ze echt niet hoor 1.85 red ze waarschijnlijk niet eens :+ maar die body doet ook veel voor het oog!


Dames er is overigens een datum geprikt voor de shire rit!
Zaterdag 18 april in Ede. :)F
Mocht je nog niet in de app zitten en wel mee willen stuur mij dan even een PB met je nummer! :))

anoukwendy

Berichten: 4527
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:23

Haha mijn vorige kwpn’er kocht ik als 5 jarige en 174, toen ie 8 was nog eens gemeten omdat ie groter leek, toen was ie 183. Die was ook breed maar die is echt laat nog de hoogte in gegaan.
Faros kocht ik als 3 jarige en 168 al twijfel ik of ie dat echt wel haalde, 2 weken geleden heb ik hem gemeten en toen was ie 178.

Anastasia, mn shire merrie, die word in mei 2 en is pas 162. Ik hoop echt dat die de hoogte inschiet en wel de 180/185 haalt :P

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 16:32

Mijn kwpner is inderdaad meer gegroeid dan Willem. Hij was een stuk kleiner maar is inmiddels 1.80. Hij is wel nog jonger gecastreerd. Tussen de 6 en 8 maanden geloof ik.

Mijn haflinger is bijna niks meer gegroeid. Misschien komt het nog, hij wordt in maart 5. Maar ik verwacht van niet.
Laatst bijgewerkt door Selka op 25-01-20 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 16:46

Granoek schreef:
Gefeliciteerd! Aan het halster te zien eentje van RHS? Duke is niet heel veel meer gegroeid tussen 2 en 3, een cm of 5? Maar blijkbaar is hij de uitzondering, ik hoor er die nog 10cm de lucht in gaan haha. Die past ook nog in de meeste fulls trouwens.
Dexter heeft extra full in halsters en hoofdstellen, behalve van Eskadron daar past ie de fulls ook nog van haha. Boommaat 34, singel 85cm op dressuurzadel, dekens 215.. Ben ik nog maten vergeten? :+ Duke draagt dezelfde 215 dekens maar zou denk ik een maat kleiner ook nog passen, hij is niet zo groot en breed als Dexter. NOG NIET! :P

Hij lijkt wel wat op Duke trouwens! Ken je zijn afstamming?


Ja klopt hij komt van rhs, ik was opzoek naar een Haflinger en kwam met deze vriendelijke reus thuis . Mega braaf paard, heel vriendelijk en leergierig, hebben net even de beentjes gestrekt ondanks de box rust is het wel fijn als hij even kan stappen, drie rondjes om het huis en alles was enorm spannend haha, is nog nooit in de hand geweest verder.

Onderstaand zijn zijn ouders, zijn ze familie haha? :D
Afbeelding

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 16:48

Erg spannend Afbeelding

Maar zo ben ik weer een puppy
Afbeelding

<3

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 17:19

Hahaha van Duke zo te zien totaal niet, nog eerder gerelateerd aan Dexter maar ook verwaarloosbaar :')
Collessie Cut A Bove was een hele bekende hengst, nog niet zo lang geleden overleden. Dat is een ver neefje van Dexter zeg maar :') ( En Cut A Bove is de vader van Winhill President, die zelf overigens ook best bekend is over de zee)

edit: ik neem mijn woorden terug, Duke is wel familie! Maar nog verder dan Dexter hahaha
De papa van de papa van de papa van Duke is een zoon van President :+

Hij is wel super knap trouwens :o

anoukwendy

Berichten: 4527
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:24

Oh die is knap zeg!! Ik hou wel van dat wit op die benen!

Hier word veel geknuffeld met de babies en natuurlijk veel gegeten om te groeien _O- Anastasia is nu wel bijna net zo groot als Dino (de noordzweed links)
Afbeelding
De andere is meer geinteresseerd in de mestvorken en stront dan in het hooi _O-
Denk dat zij ook niet zoveel groter word, ondanks dat ze 75% shire is denk ik dat ze de grote van een irish cob aanhoud :(

Ze is echt zo lief en zachtaardig en wil overal bij zijn <3
Afbeelding

Paar weken geleden ook voor de tweede keer een hoofdstelletje geprobeerd, daarna mocht ze als handpaard mee een rondje het bos in. Wel met halstertje erover natuurlijk want wilde nog geen druk op het bit hebben
Afbeelding

chanelle14

Berichten: 1973
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:08

Ahhhh leuk zeg, zo'n nieuwe jonkie!

Dara is nu 9 en weet zeker dat ze zo'n 1,5 jaar geleden nog is gegroeid.
Wellicht niet alleen in de hoogte :') .

Trouwens, nog 1 puntje en we mogen naar het M2!

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 09:42

Granoek schreef:
Hahaha van Duke zo te zien totaal niet, nog eerder gerelateerd aan Dexter maar ook verwaarloosbaar :')
Collessie Cut A Bove was een hele bekende hengst, nog niet zo lang geleden overleden. Dat is een ver neefje van Dexter zeg maar :') ( En Cut A Bove is de vader van Winhill President, die zelf overigens ook best bekend is over de zee)

edit: ik neem mijn woorden terug, Duke is wel familie! Maar nog verder dan Dexter hahaha
De papa van de papa van de papa van Duke is een zoon van President :+

Hij is wel super knap trouwens :o


Leuk om te lezen, ik weet vrij weinig van Clydesdales qua afstamming. :D

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 09:44

@anoukwendy, wat een dotjes! Die foto met de mestvork vind ik hilarisch :))

Chanelle wat gaaf bijna m2, je krijgt veel reacties zeker op wedstrijd?

jantine14
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-04-16
Woonplaats: somewhere..

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:43

Hai iedereen!

Even een kleine update over Bill. Hij is inmiddels (thank god) verhuist naar een andere stal. Ivm ruzies met stalbaas.

Het rijden heb ik weer opgepakt en er zit verbetering in!

Waar de rechtergalop een probleem was, gaat het nu super makkelijk. Ik zal een paar foto’s toevoegen van onze transformatie. Afbeelding

Afbeelding

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:04

Groot verkeer, waar?
Afbeelding

Mijn vrouwtje snapt werkelijk niet dat een touw aan mn halster vast moet.... maar goed, ik loop maar mee...
Afbeelding


Ik heb inmiddels een regendekentje maat 205 past hij nu nog. Nu nog opzoek naar een mooi halster.

Ik heb van mijn haflinger een wintec cair 500 met de breedste boom, ivm wisselbare bomen verwacht ik dat die voor straks wel gaat passen.

Nu nog opzoek naar een mooi en stevig halster, maar dat valt nog niet mee haha.

Vanaf welke leeftijd zijn jullie begonnen met zadelmak maken en rustig erop te gaan?
Ben ik overigens nog niet van plan hoor aangezien hij in mei pas 3 word :o

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 21:19

AMBERRTJEE schreef:
Groot verkeer, waar?
[ [url=m/b5sWHC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn vrouwtje snapt werkelijk niet dat een touw aan mn halster vast moet.... maar goed, ik loop maar mee...
[ [url=m/dNADyp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb inmiddels een regendekentje maat 205 past hij nu nog. Nu nog opzoek naar een mooi halster.

Ik heb van mijn haflinger een wintec cair 500 met de breedste boom, ivm wisselbare bomen verwacht ik dat die voor straks wel gaat passen.

Nu nog opzoek naar een mooi en stevig halster, maar dat valt nog niet mee haha.

Vanaf welke leeftijd zijn jullie begonnen met zadelmak maken en rustig erop te gaan?
Ben ik overigens nog niet van plan hoor aangezien hij in mei pas 3 word :o


Pleun is van hetzelfde jaar als die van jou. In april gaat er een paar keer een meiske van stal op, zodat ze het concept zadel + ruiter kent en begin mei gaat ze dan weer voor minimaal 6 maand de uiterwaarden op. Wanneer ze dan in november/december terug komt, gaan we heel langzaam het werk oppakken.

VogeltjeM

Berichten: 3768
Geregistreerd: 31-12-07

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:44

Eerste keer erop toen hij bijna 5 was, en toen heel rustig aan gedaan. En vervolgens door omstandigheden nu pas echt beleerd op zijn 8e.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 01:25

Eerste keer zitten toen hij 3 was, vorige week voor het eerst gereden (hij is nu 3 jaar en euhhh 8 maanden) maar meer dan af en toe zitten en weer af doen we nog niet echt. Heb vorige week een kort ‘ritje’ gedaan naast Dexter om te kijken wat hij zou doen en hij deed niks haha. Van de zomer wordt hij 4 maar dan ben ik super druk dus tegen dat ik weer eens tijd heb is hij 4,5 zowat en wil ik denk ik wel beginnen met wat rijden. :)

Ga wel proberen hem voor de zomergekte begint op z’n minst een bandje te laten slepen!

Overigens past wintec niet automatisch door wisselende bomen, bij Dexter hing ik nog steeds onder zijn buik met die Wintec. Geen enkele boom paste hem en ook geen enkele versie (cair, 500 en wide geprobeerd )

Edit: heb ook overwogen hem te ‘leren’ en van de zomer weer met rust te laten maar ik ken mezelf en heb daar niet de discipline voor :+ als ik zie dat dat goed gaat dan kan ik ook niet meer wachten, dus ik wacht nu ‘wat’ langer haha

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:40

Ik heb gister de paarden weegschaal laten komen, wat denken jullie hoe hoog en zwaar mijn 2,5 jarige vriend is?

Luie vriend...
Afbeelding

Onderstaand; ik ben 1,73 maar er is bedrog door de zandgrond... de schoft is niet helemaal zeker omdat die laag stond met z’n hoofd en niet helemaal recht.
Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7376
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:10

AMBERRTJEE schreef:
Ik heb gister de paarden weegschaal laten komen, wat denken jullie hoe hoog en zwaar mijn 2,5 jarige vriend is?

Luie vriend...
[ [url=m/mSzcCx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onderstaand; ik ben 1,73 maar er is bedrog door de zandgrond... de schoft is niet helemaal zeker omdat die laag stond met z’n hoofd en niet helemaal recht.
[ [url=m/y83HKG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh leuk! Wat een zalig vriend :D
Wel moeilijk te schatten! 1m68 en 580 kg, zoiets?

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:16

Afbeelding is de uitkomst haha
Poekkie schreef:
AMBERRTJEE schreef:
Ik heb gister de paarden weegschaal laten komen, wat denken jullie hoe hoog en zwaar mijn 2,5 jarige vriend is?

Luie vriend...
[ [url=m/mSzcCx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onderstaand; ik ben 1,73 maar er is bedrog door de zandgrond... de schoft is niet helemaal zeker omdat die laag stond met z’n hoofd en niet helemaal recht.
[ [url=m/y83HKG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh leuk! Wat een zalig vriend :D
Wel moeilijk te schatten! 1m68 en 580 kg, zoiets?