Naar Portugal om een Lusitano uit te zoeken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:09

xoranlover schreef:
hahahaa Ik zie het al voor me. Advertentie, afspraak gemaakt. Moment even mijn zadel passen. Nee ligt niet goed dan wil ik het niet. :P

Lol! Je lacht hier nu mee, maar lees het rare dingen bij paardenverkoop topic eens :') daar was iemand waar een meisje met een dressuurzadel met glimmend randje kwam aanzetten en ze nam paardje niet want dat zadel paste niet.

Sjolvir

Re: Naar Portugal om een Lusitano uit te zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:11

Maar geef toe, het is wel verrektes handig als je nieuwe paard wel onder een zadel past dat je al hebt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:16

Zoe_97 schreef:
xoranlover schreef:
hahahaa Ik zie het al voor me. Advertentie, afspraak gemaakt. Moment even mijn zadel passen. Nee ligt niet goed dan wil ik het niet. :P

Lol! Je lacht hier nu mee, maar lees het rare dingen bij paardenverkoop topic eens :') daar was iemand waar een meisje met een dressuurzadel met glimmend randje kwam aanzetten en ze nam paardje niet want dat zadel paste niet.

Was not me ^) _O- _O-

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:19

Ja ik heb dat topic gelezen... Rare mensen heb je toch.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 08:30

Gelukkig hebben wij een makkelijke lusitano .we hebben nu een rossner is een portugees merk ligt als een huis.en was ook nog in de aanbieding bij divoza. Erg fijn zadel de aanbieding is nog

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 08:59

Hihi, Dennis moet het wel verschrikkelijk vinden hier... hij houdt niet van viezigheid (modder), hij is gewoon nog steeds wit. Daarentegen ziet zelfs santi er zelfs voor een bruin paard smerig uit, die heeft zich geloof ik het meest smeuïge plekje uitgezocht.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:06

Fijn dat ze veilig en wel zijn aangekomen! Mooie dieren! :D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:17

keona schreef:
Gelukkig hebben wij een makkelijke lusitano .we hebben nu een rossner is een portugees merk ligt als een huis.en was ook nog in de aanbieding bij divoza. Erg fijn zadel de aanbieding is nog

Rossner is gewoon een van de huismerken van Divoza. (De andere zijn Pagony en Mondoni en Baseline)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:22

Mijn lusitano heeft ook een moeilijke rug maar dan het andere uiterste, hoge schoft, wat wele rug, hoge kont en brede schouders. Ik heb er een portugees model Hidalgo op gehad, ideaal zadel echt zo verliefd op dat zadel. Het zadel was alleen te recht voor de rug van mijn paard. Nu een flexible inspiration en daar ook super blij mee, zit als een huis en past super op alle paarden waar ik het op geprobeerd heb.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:56

Lusitana schreef:
keona schreef:

Rossner is gewoon een van de huismerken van Divoza. (De andere zijn Pagony en Mondoni en Baseline)

Ja word in portugal gemaakt.ligt als een huis wel een huismerk van divoza maar als het past vind ik dat geen probleem

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 12:17

Daphneeeej schreef:
Mijn lusitano heeft ook een moeilijke rug maar dan het andere uiterste, hoge schoft, wat wele rug, hoge kont en brede schouders. Ik heb er een portugees model Hidalgo op gehad, ideaal zadel echt zo verliefd op dat zadel. Het zadel was alleen te recht voor de rug van mijn paard. Nu een flexible inspiration en daar ook super blij mee, zit als een huis en past super op alle paarden waar ik het op geprobeerd heb.

Hidalgo heb ik voor m'n andere paard en is inderdaad een fijn zadel, maar mijn voorkeur gaat voor zwaarder werk toch uit naar een boomzadel. :)

Wat Rossner betreft, die maken volgens mij alleen Engels type zadels? Ik wil specifiek een Portuguesa Classica zadel, daarnaast ismijn ervaring hiermee dat de kwaliteit van de meer "westers" georiënteerde merken (Zaldi, Ludomar, Marjoman) minder goed is dan van zadelmakers die vooral lokaal produceren (Pedro Lopes, Gomes Equestre, etc.) :)

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 20:45

Hmm, gras. :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:52

Rider, mag ik eens weten in welke prijsklasse je moet denken voor zo een paard? Ben vandaag een lusitano hengst gaan testen maar helaas is het hem niet geworden en twijfel nu om te importeren.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 21:19

Ik heb tijdens de trips naar Portugal echt heel veel leuke paarden gezien voor tussen de 4000 en de 7000 euro (daar komt natuurlijk wel transport bij, keuringen etc.). Speciale kleuren of hele goede afstamming is natuurlijk duurder.

Als je echt goed zoekt kun je voor minder ook nog wel leuke paarden vinden, maar het ligt er erg aan wat je zoekt. Ik wilde wel graag een paardje dat netjes gereden was en al het één en ander kon. Ik zou je zeker aanraden om contact op te nemen met Lusitana, die heeft mij geweldig goed geholpen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:20

Oké dank je!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:13

Ohhh hij is zo knap !!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:59

DeMolenhoek schreef:
Rider, mag ik eens weten in welke prijsklasse je moet denken voor zo een paard? Ben vandaag een lusitano hengst gaan testen maar helaas is het hem niet geworden en twijfel nu om te importeren.

In België ( omg. Geraardsbergen) staat een bijna 3-jarige zoon te koop van onze hengst Ultramar, prijsklasse tussen de 4000 en 5000. Als je interesse hebt kan ik je de naam van de fokker/ eigenaar geven.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 10:41

Ik heb gisteren voor het eerst een lange buitenrit naar het bos gemaakt met Santi, hij is nu een week hier en begint al wat te wennen. Hij vond het buiten prima maar het bos wel heel spannend (nog nooit eerder gezien misschien? :D ) met takken die tegen hem aanzwiepten enzo. Dus hij werd wel wat energiek, heeft ongeveer een kilometer in passage gelopen en een klein stukje zo'n trage galop dat het bijna een terre-a-terre was, maar was verder heel goed hanteerbaar, hij bleef wel bij me. <3

Was wel machtig om zoveel energie te voelen! En hij heeft ook echt een conditie van hier tot Tokyo, want ik had eerst in de bak gereden (het was wat stormachtig en hij was in de bak al een beetje druk) en daarna naar buiten, waar hij dus eerst een heel stuk in passage gelopen heeft en daarna hebben we een flink stuk gegallopeerd. Bij het stappen na het galloperen was hij binnen 5 minuten droog, afgekoeld en op adem! :wow:

Na het galopje ging hij braaf stappen aan een lang teugeltje dus dat was helemaal prima. Sowieso merk ik dat hij zich in stap makkelijk kan ontspannen, als hij in draf iets spannends vind gaat ie passage lopen en in galop ontspant hij ook weer heel makkelijk. Verder kijkt hij trouens nergens van op of om, springt niet opzij, is niet rillerig, hij heeft alleen héél véél energie, haha.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 11:12

Hoe heerlijk is dat joh ! :j * Wilt nu ook in passage door het bos :P *

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 11:13

Fijn joh zo'n relaxed beest! Kan mijn verzorg merrie heel veel van leren! :')

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:18

Hij is een mooi visite kaartje voor het ras, rider.
En fijn dat je zo je belevenissen beschrijft.
Het is altijd lastig uit te leggen, dat voorwaartse maar toch kalm en gehoorzaam, de werkwilligheid, toewijding en nobelheid.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:07

Klinkt als een heerlijk paard, fijn dat hij je zo goed bevalt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:25

Echt een droompaard.....................

Vroeger was ik een bijrijdster voor een PRE en die was ook zo, heel makkelijk bij je te houden en echt moedig maar wel heel pittig en dat was echt een fijn dier.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 19:39

Haha, gisteren nog een keer buitengereden, nu was het bos oud nieuws. :+ Bijna slaapverwekkend zelfs, ondanks de aanwezigheid van vreemde paarden, nieuwe paden, blaffende honden, ritselende zakjes. Nee, we gaan ons niet drukker maken dan strikt noodzakelijk. :O

Daarentegen was er naast de bak een monsterlijke, paardetende party-tent verrezen. >;) Die moest toch even bedachtzaam aangestaard worden. Maar goed, ook die was na een aantal rondjes oud nieuws. :evaw:

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:42

Klinkt als een heerlijk paard.
Genieten zo'n dier.