barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:13

Gave bonte hierboven! zou hem zo 1.70 schatten haha!

Amaretto is de laatste tijd stront vervelend met opstappen. Iedere keer achteruitlopen, of opzij, of de kont naar me toe draaien. Wanneer mijn voet eenmaal goed in de stijgbeugel zit kan ik wel opstappen en blijft hij gewoon staan.
Maarja paard van 1.75 dan heb ik niet zo mijn voet in de beugel :+

nanda1980

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:46

Wow 1.75, dat is lekker hoog ja. Via opstapje gaat niet? Zo stap ik nl altijd op die van mij, maar dat is meer omdat het beter voor de rug zou zijn.

Jammer dat het rijden in de bak dan momenteel bagger gaat. Bij die van mij duurt het nog 3 jaar voor we gaan beginnen.
Ik heb Fedde vandaag opgehaald. Zo moest ff wennen aan een paard die geen trailer gewend is. Bochten echt stapvoets moeten nemen. Helaas was hij wel erg bezweet. Thuit aangekomen eerst even bij laten komen in de trailer, daarna van de kar even op stal droog worden en wennen aan geuren. Toen de 20 jarige dartmoor Frodo er naast op stal gezet en na een poosje samen naar een stukje land. Dat ging prima allemaal. Ben benieuwd hoe hij het verder gaat doen.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:49

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Fedde saampjes met Frodo op het gras, kon het niet laten om foto's toe te voegen van fb ☺

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:10

Ik stapte wel altijd met krukje op, maar dat wil nu helemaal niet als hij steeds wegloopt bij elke beweging die ik maak.

Leuk dier Nanda, ben benieuwd hoe die uitgroeit.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:41

Oh dat is balen Lindy. En natuurlijk niet altijd iemand in de buurt die even kan helpen.

Dank je, ik vind hem ook leuk, moet wel ff wennen aan de hals die er meer op zit dan bij mijn Felix. Ben ook benieuwd hoe Fedde het later gaat doen, vandaag was hij wel redelijk rustig voor een jong dier wat net heel wat moet verwerken.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:31

Als hij ineens weg loopt, is er misschien iets aan de hand? Pijn bij het opstappen of iets dergelijks?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:31

Leuk ding, die Fedde!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:35

zat ik inderdaad ook over te denken. Moet zadel binnenkort maar eens laten controleren.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:41

Of zijn rug. Mss is hij wel gevallen of uitgegleden, rare beweging gemaakt ofzo. Ze doen soms rare dingen... 8)7

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:06

die van mij is helemaal niet kijkerig, is echt nergens van onder de indruk.
hij kan wel eens spoken, maar dat is dan gewoon omdat hij er zin in heeft om de draak uit te hangen.
wat een leuke nieuwe bonte hier weer, je ziet ze wel steeds meer verschijnen, alleen op wedstrijd zijn ze nog wel schaars.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:59

1.75, pfoeh wat een hoogte, wou dat Sterre die hoogte had (spontane groeispurt?)

Nuka, wees blij haha. Zo vervelend als ze zo kijkerig zijn, soms ben ik er echt klaar mee... let nou eens op mij... :+

En Nanda, leuk paard, wordt later vast een knapperd!

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:17

nuka schreef:
hij kan wel eens spoken, maar dat is dan gewoon omdat hij er zin in heeft om de draak uit te hangen.
wat een leuke nieuwe bonte hier weer, je ziet ze wel steeds meer verschijnen, alleen op wedstrijd zijn ze nog wel schaars.

Hoe meer ik lees hoe meer ik twijfel om het veulen van Pacha toch te houden, daar moet wel een super fijn rijpaard uitkomen. *D

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:04

loempia93 schreef:
nuka schreef:

Hoe meer ik lees hoe meer ik twijfel om het veulen van Pacha toch te houden, daar moet wel een super fijn rijpaard uitkomen. *D

Ja, meer bp's op concour! ^^

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:10

Het is bij mij zeker de bedoeling om in de toekomst te gaan starten met hem.
Maar ik heb dus geen officiele bp.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:24

Haha hier ook met Sterre.
Sterre is officieel ook geen bp, maar agh, het is een keer wat anders dan wat je normaal tegen komt op concour.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:40

Esaqar; Belle is ook zo'n drukteschopper.. Maar bij ons is afgelopen weekend het kwartje gevallen. Ik moet durven loslaten en Centered Riding zorgt er bij ons echt voor dat Belle rustig haar rondjes loopt (in combinatie met mijn lossere teugel)! Ze kijkt nog wel, maar ik laat het er zijn en na een paar seconden ontspant ze weer! Echt bizar..

Tevens merk ik ook dat ze onwijs gevoelig reageert op verandering in voer!! Als ik een ander merk pak, of per ongeluk een handje meer brok geef, dan flipt ze een paar dagen lang.

Lindy; vervelend zeg, dat opstappen! Ik ben benieuwd of er iets gaat veranderen aan haar gedrag als je zadel is nagekeken. Hoe oud is ze? het kan ook puberaal gedrag zijn ;)

Belle is ook geen officiele BP (hoorde zelfs van het weekend dat ze daarvoor twee witte voorbenen moet hebben -O- ) Maar 31 oktober staat onze eerste wedstrijd in de planning! Whoehoooeee.. Ben zo benieuwd hoe de jury haar gaat vinden.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:45

Amaretto is 4 jaar, en sinds eind april onder het zadel.

Ik wil ook graag gaan starten, maar Amaretto is ook geen BP :p Hij heeft maar 12,5% fries bloed.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:49

Rock heeft alles voor een BP behalve de stokmaat en een papiertje :)) bouw en aftekeningen zijn echt BP.
Ik heb geen wedstrijdambities, alleen endurance :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:54

O jee, nu heb ik wel een officiele bp en dan ga ik niet starten! :=

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:57

loempia93 schreef:
nuka schreef:

ik zou het zeker doen *\o/*

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:07

Ik start met Alejandro wel, en dat ging als een speer :D en dat in het westen hahaha
Maar tot nu toe nog geen andere bp's gezien tijdens wedstrijden hier in de omgeving, dus wij hobbelen vrolijk in ons eentje verder hihi.

We hebben ons ingeschreven voor de selectie wedstrijden voor de klasse L1
Wilde L2 starten, maar we hebben én een dipje met rijden (dus hoop dat die L1 nog goed komt haha) en hij is pas 4 jaar oud, dus we houden nog even de rem erop.....

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 07:08

Ha ik ben dus niet de enige hier die geen echte BP heeft, maar ik vind ze allemaal prachtig. Wat een knapperd is Alejandro toch, heb ff op je website gekeken. Ben benieuwd hoe die loopt onder het zadel, maar als ik je laatste post zo lees, denk ik dat hij wel erg mooi kan sjouwen.

Leuk suusenmelvin, dat die dag je dan zou op weg geholpen heeft.

Nou ik heb Fedde dus woensdag opgehaald en daarna eerst maar ff met rust gelaten. Gisteravond even wezen kijken. Hij vond mij eerst wat spannend, maar ik heb de bal bij hem gelaten (om het zo maar te zeggen). Even ruiken en daarna ben ik wat met Felix gaan doen. Daarna weer ff naar Fedde om te kijken of hij al zin had in veulen ik. Dat wilde hij wel. Tijdens het eten werd ik ook vaak even besnuffeld, dus heb ik geprobeerd om hem aan te raken. Dit ging zo goed dat ik verder ben gegaan met aaien. Fedde vond alles best!
Na de ik weer ff uit het land gegaan, maar nu keek hij mij aan en leek te zeggen:ga je nu al? Dus nadat ik Felix weer in het land heb gezet, ben ik weer naar Fedde gegaan en tot mijn verbazing liep hij mij nu al tegemoet! Weer lekker aaien en koelen, voorbenen helemaal kunnen aaien en ik heb die zelfs op kunnen pakken! Hij vond het prima ook nog. Hij vond al dat geaaid en gekroel lekker, je kon hem zien genieten. Alleen wanneer ik meer richting zijn achterkant hing, draaide hij mee, want hij wilde dat ik bij zijn hoofd bleef (hij vond het niet echt eng ofzo) dus dat heb ik maar laten wezen gisteren. Dat komt nog wel.
Al met al bleek dus dat het een zeer vriendelijke en gezellige jongen is. Ik ben dus helemaal blij *\%/*

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 07:13

Chameur is wel een echte BP. 50% fries en 50% kwpner.
Starten doe ik nog niet met hem want hij moet eerst onder het zadel en hij word 1 maart 2016 pas drie, dus op zijn vroegst pas eind volgend jaar en dan ook als hij er aan toe is.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:56

Suusenmalvin, ah fijn... iemand met hetzelfde 'probleem', alhoewel jij een goede oplossing hebt. Sterre reageert niet anders op het voer gelukkig... ik zal me is even gaan verdiepen in die manier van rijden, wil alles wel uitproberen. Op buitenrit is ze ideaal, kijkerig, maar ze schrikt niet snel en als ze schrikt gaat ze of stilstaan of ze gaat zo ver mogelijk van het enge 'ding' weglopen.

Alleen in de bak vind ze veeeel meer eng. En wij beiden kunnen onze rust en ontspanning gewoon niet vinden. Ik niet omdat zij niet ontspannen is, en zij... geen idee., misschien omdat ik ook niet ontspannen ben?

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:30

Pacha is ook geen officiele BP, tinkerxfries, maar toen ik mij wilde afmelden voor het stamboek konden ze haar toch registreren.... wat ik wel een beetje vreemd vond aangezien ze geen tinkerbloed accepteren?
Maargoed heb het uiteindelijk niet gedaan want nadat ik het registratieformulier had opgestuurd kreeg ik 7 maanden later pas bericht. Wat overigens niet de eerste x is _-:(

Verder maakt het denk ik voor de (eventuele) verkoop van het veulen niet uit of moeders geregistreerd staat, hij/zij komt toch in het XX gedeelte.

Esaqar als ik dat zo lees kan een centered riding les misschien helpen ontspannen. Ik heb in Spanje in training gezeten en kreeg paardlief niet eens van de hoefslag af :+ Blijkbaar voelde meneer dat ik een blok spanning was. 6 weken later deden we hogeschool oefeningen en ging alles vanzelf.