[FOTO] trekpaarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suuske

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:38

@jaan81 Ik bedoel ook niet dat t geen paard voor een vrouw is. Heb er ook een en ben echt wel een meisje meisje.
Maar zet 10 vrouwen op een rei en laat hen kiezen meesten zullen gaan voor een kwpn of fries, Haflinger of iets anders er zijn er weinig die voor zo'n joekel gaan. Maar die wat ervoor gaan zijn ook echt liefhebbers van ras. Terwijl mannen wel sneller gaan voor een trekpaard vinden ze stoerder.

Ik wordt ook altijd uitgelachen als ik met mijn reus (voor de meeste mensen) aan gelopen kom.
Mijn vader heeft me zowat gesmeekt of ik niet beter een Haflinger kon nemen. Zo'n paard ik toch te groot en te sterk voor jouw en een Haflinger heeft ook zo'n kleur. Haha terwijl het toch goed verloopt allemaal.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:35

Herkenbaar, als ik zeg dat ik een trekpaard heb dan kijken mensen me raar aan van wat moet je daar dan mee?
Ikzelf vind ploegen echt super tof om te zien, maar helaas zijn het bijna altijd mannen die het doen.
Mijn vriend vond paarden helemaal niets, maar een trekpaard is dan wel weer goed, want dat is niet zomaar een paard haha
We hebben nu een anderhalf jarige merrie (d-pony) en ik merk dat mijn vriend steeds meer haar kant op begint te trekken, want ze is zoooo schattig (zijn woorden haha)

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:26

hij zag iets op de grond ( kabouters ? ) 8)7

Afbeelding

onderlinge BB wedstrijd met willem ......jaja je ziet het goed hij heeft echt een blingbling frontriem op maat laten maken 54cm
en natuurlijk ook even mooie knotjes ingemaakt lijkt het net echt vind je niet ? := _O-
Afbeelding

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:37

ziet er goed uit :)

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:56

Echt een mooi dier heb je daar!

Mariaboz1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:49

Dit weekend hebben we 1dag meegedaan aan de huijbergsepaarden3daagse. Omdat we een herstel periode hebben gehad. Was dit ons eerste tocht weer samen. Heb er van genoten. Hij deed het zo goed. zijn conditie is ook goed op pijl. Daar was ik bang voor. hebben een afstand afgelegd van 20 kilometer.Afbeelding Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:17

Leuke foto's van de trekkertjes!

Hier zie je bijna ieder trekpaard dat met gewoon Engels hoofdstel gereden wordt met een blingbling. Had voor Tych eerst een superbrede, maar heb m anderhalf jaar geleden een iets smallere gegeven. Vind ik toch net iets mooier staan.
Voor wedstrijden een bruin hoofdstel en dus ook bijpassende steentjes, haha! :))

Wat een ontzettend lief koppie heeft t bruinschimmeltje hierboven! :+:

Marian_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:53

fiokir , ik vind jou willem ERG mooi <3 (lijkt erg veel op lara) <3 en in wedstrijd tenue >>>>>prachtig.

laat de blingdbling frontriem *D niet aan m,n dochter zien ,( lizet_lara) die vind ze maar al te mooi en ze vind dat lara zeker een ander hoofdstel verdient. :j
maar we doen het voorlopig maar even met wat we hebben. :$
Laatst bijgewerkt door Marian_lara op 07-10-13 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveAmadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:55

Mariaboz1982 schreef:
Dit weekend hebben we 1dag meegedaan aan de huijbergsepaarden3daagse. Omdat we een herstel periode hebben gehad. Was dit ons eerste tocht weer samen. Heb er van genoten. Hij deed het zo goed. zijn conditie is ook goed op pijl. Daar was ik bang voor. hebben een afstand afgelegd van 20 kilometer.[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]

Sorry voor het commentaar, maar ik vind het niet zo slim dat je meteen 20 km gaat afleggen als je net een herstelperiode hebt gehad?

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:02

Haha.. eerst reed ik met het men hoofdstel. Maar omdat ik ook wedstrijdjes wou rijden heeft de eigenaar twee gewone hoofdstellen besteld.
Omdat je niet met stang mag rijden in de klasse b :+ . Nu enkel gebroken bitje en hij reageert super.

De eigenaar zei al: o nee toch niet meer glitters en blingbling hoor dan die frontriem.
Dus hier blijft het ook bij. Heb wel veel leuke reacties erop gehad.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:04

ik rijd Engels gecombineerd of met een Portugees hoofdstel (die is meer voor special events :D )
beide met dubbel gebroken trens

madelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:11

@Fiokir Mooie heb jij zeg!

Mariaboz1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:21

Hoi loveamadeo, ja dit was goed. Hadden van te voren al weer getraind in de bak. Ik rij alweer 2maanden. En sinds 2weken weer 5dagen in de week. Maar hebben 3maanden. Op rust gestaan. Hij kon goed mee komen. Hebben het rustig aangedaan. Er waren paarden die het er moelijk mee hadden. Maar rick tuffelde lekker door. Vanmorgen weer les met hem gehad. Hij had nergens geen last. We passen goed op hem hoor ;)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:25

mag ik vragen hoe je daar voor traint ? misschien een domme vraag .
maar als ik kijk dat ik 's avond vaak net genoeg tijd heb een half uurtje intensief te rijden ...
voor zoon training heb je volgens mij toch hele dagen nodig ??

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:37

Je kunt als je beetje vlot door rijdt 20 km in twee uur rijden. (Wel enige training voor nodig).
Maar daar heb je idd wel tijd voor nodig cherell :j
Je kunt natuurlijk ook op je gemakkie rijden....dan doe je er alleen iets langer over!

@Fiokir; je mag idd niet met een Liverpool of bokkebitje rijden maar wel met een stang met ringen, oftewel ongebroken trens, zolang er maar ringen aan zitten net als bij een gewone trens.
Willem ziet er goed uit!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:52

hihi de laatste keer (toen ik meer tijd had) ben ik op mn gemak ong. 20 km gereden ... daar was ik ong 4 uur zoet mee (wel echt een shire tempo stappen , dus lekker beetje sloffen )

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:00

Mariaboz1982 schreef:
Hoi loveamadeo, ja dit was goed. Hadden van te voren al weer getraind in de bak. Ik rij alweer 2maanden. En sinds 2weken weer 5dagen in de week. Maar hebben 3maanden. Op rust gestaan. Hij kon goed mee komen. Hebben het rustig aangedaan. Er waren paarden die het er moelijk mee hadden. Maar rick tuffelde lekker door. Vanmorgen weer les met hem gehad. Hij had nergens geen last. We passen goed op hem hoor ;)

Ik heb gisteren mijn 4 jarige ook meegenomen naar de ruiterzegening (20 km ook), vreesde ook ietwat voor de conditie (als we een uurtje groepsles rijden is ze nadien wel redelijk leeg) en had dus een backup voorzien (vriendlief die me kon ophalen met trailer als het nodig was), maar ze heeft met het haar hoeven in de neus uitgelopen. ze was wél heel erg nat, zweet drupte er langs alle kanten gewoon vanaf, en was bij aankomst dan wel redelijk moe (eenmaal ze doorhad dat we op bekend terrein waren (heb gestopt op de middagstop op onze vaste manege), maargoed, ze hebben er wel eens deugd van.

Mariaboz1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:12

Ja ik weet het. Het is een luxe. Ben huis mama. En kan gelukkig veel tijd aan hem besteden. Maar zijn herstel/rust en training is onder professionele begeleiding gebeurt. Hij is naar stalbrooijmans gegaan om te herstellen. Omdat ik me geen raad wist. Rick heeft hoogstwaarschijnlijk een trauma op gelopen op stal. Van de ene dag op de andere kon ik hem niet meer terug. Kon niets meer met hem. Heb het 3weken zelf geprobeerd. Ik kwam geen stap verder. Toen is hij naar stal brooijmans gegaan. Daar was hij los gebroken. En kwam op een wei waar hij niet mocht komen. En is in een scherp voorwerp getrapt. Hij had een flinke wond in zijn hoef. Bleef bloeden. Wat niet dicht wou. Hij heeft speciaal beslag gekregen.Heeft 2,5maand geduurd. In die 2,5maand rust. Ben ik wel iedere dag aan het halstertouwtje wandelen. Zo kregen we weer rust samen. En toen we groen licht kregen van de DA. Zijn we weer gaan trainen. Heb het hun ook gevraagd. Is hij er klaar voor. En dat was hij volgens hun. En het klopte ook. Dus voor ons was deze tocht toch wel een beetje een overwinning. Want het was weer als vanouds.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:16

jeetje fijn dat je nu weer de goede kant op gaat

Mariaboz1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:34

Hebben er 3,5uur over gedaan. Een drafje galop, en hebben nog een wandelaar geholpen. Kwamen we op de heide tegen. Met verdraaide knie. Kon niet meer lopen. Hadden geen bereik met telefoon. Heb haar achterop meegenomen. En zijn terug naar de controle post gegaan. Zo dat ze daar verder geholpen kon worden. Daar is ook wel wat tijd over gegaan. Maar zijn conditie was goed. Het was onze dag.

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:11

Ik krijg ook wel eens rare reakties als ik met mijn trekpaard langs de weg rijd, helemaal met de wagen erachter. Net of ik als vrouwtje het niet aan zou kunnen.
Mooie fotos van alle trekpaardjes trouwens. Ik vind het zo leuk alle kleurtjes. En betreur het feit dat de vorige eigenaar de mijne heeft laten couperen. Ik vind de staarten geweldig.
Overigens heb ik hier nog een engels hoofdstel liggen met een bling bling frontriem waar ik helemaal niks mee doe. Hij is wat aan de grote kant voor de mijne. Dus als iemand belangstelling heeft??

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:41

bewaar m nog maar even.. wie weet strakjes voor Gerrit... maar die moet nog wat groeien :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 07:46

Gisteravond nog naar stand geweest met de paarden. Met reflectie, was flink donker toen we terugkwamen, dus blij dat we de lichtes en banden en dekje aan hadden gedaan!
IMG]http://i1326.photobucket.com/albums/u656/jaan81/null_zps2377dea0.jpg[/IMG]
Afbeelding

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 08:24

Mooie foto jaan81.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:53

ik heb dat dek je ook :D ik heb um er standaard op als ik naar buiten ga .
mooie foto , heerlijk dat je zo naar het strand kan .