Campeonato PRE 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KingsJewel

Re: Campeonato PRE 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:40

neem de tijd zolang ze maar mooi zijn toch :p

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:46

SasJumper schreef:
neem de tijd zolang ze maar mooi zijn toch :p

Gaan we voor +:)+

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:11

Citaat:
Cyrina schreef:
Ik vind dat de organisatie het super gedaan heeft. Dit is niet even een evenementje. naast de keuring moesten er de hele dag demo's en shows georganiseerd worden op HE door spaanse paarden.

Ik heb ieder geval een heerlijk weekend gehad!!

Helemaal mee eens! Chapeau voor de organisatie! Er was op meedere plekken tegelijk vanalles te doen! Ik vond het super geregeld!

Citaat:
Jesser schreef:
Gitje nog bedankt voor het wegbrengen van mij en Cora, haar auto stond helemaal aan het begin van de weg.. Was een pest eind lopen!

Graag gedaan hoor! ;) Ik heb helaas doordat er zoveel tegelijk te zien was jouw optreden met Querdo gemist ;( . Pech, de volgende keer beter.

Wat betreft de keuring: ik vind beweging zeker héél belangrijk (evenals karakter), :j maar een PRE moet er wel uit zien als een PRE en niet als een KWPN-er bijvoorbeeld. Dus ik vind ook bij de keuring de morfologie belangrijk om de rastyische kenmerken te behouden voor dit mooie ras.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:16

zijn of komen er nog foto's op een site? van alle paarden?

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:17

Ahum... uh ja :D

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:19

Campéon
Afbeelding

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:20

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten!

@Cyrina
Jammer dat we elkaar niet gesproken hebben maar ik heb je wel herkend in de ring en bij het rassendefilé
ik liep mee met een NRPS pony
omdat diegene die met em zou lopen niet op was komen dagen, kreeg ik em ineens in mijn handen geduwd :+

Dat het rijden mis ging is behoorlijk balen
Dat mensen zoiets nu niet in de gaten hebben... :(
Waren duidelijk geen sportieve paardenmensen heel erg jammer
Hopelijk heeft het geen staartje bij je volgende rijproef.

De punten... dat is bij veel jurysporten een discussiepunt
de jury zal ook een bepaalde smaak hebben
Hij hield iig niet van rechte profielen 8-) zag liever een lichte ramsneus en dat hoort idd wel een beetje bij het ras..
Ook werden lichte onbespierde paarden hoog gepunt maar als ze kwaliteit hebben en nog jong zijn is ook dat wel begrijpelijk zeker als ze heel goed bewegen
2 jury's zou wel een beter beeld geven maar dat is ook weer een extra kosten plaatje
Ik vond het al duur genoeg :+

Ik heb trouwens veel goede bewegers gezien
Die PRE's die ik voorheen kende konden meestal helemaal niet ruim lopen nou dat was hier wel anders.. 8-)

Ik ben tevreden met de punten en kan me er goed in vinden
nu snap ik waarom ze een 10,50 :+ voor de rug had dat is omgerekend (als het een 1.25 is) een ruime 8

@Elske
Inmiddels lekker bijgekomen? heerlijk een welness dagje.. zeker met zulk weer..
nog heel erg bedankt voor het voorbrengen!

Die hoestdrank waar jullie het over hebben was zeker dat gele spulletje no 43
Dat kun je beter niet te veel van nemen want die hakt er goed in..:')
Laatst bijgewerkt door unamie op 12-09-11 20:34, in het totaal 2 keer bewerkt

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:24

Mooie foto Ivonka!

Ik vond het ook allemaal super geregeld! Ook voor de vrijwilligers werd super gezorgd door de organisatie!
Heb echt genoten en het was voor mij als nieuwkomer zeer leerzaam en zeker voor herhaling vatbaar waar het ook mag zijn volgend jaar!!!

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:26

Elskevree schreef:
Ik was om 7 uur wakker maar heb er gelukkig nog 1,5 uur aan vast kunnen plakken. Ik heb meer geslapen dan vrijdag en zaterdag (3 en 4 uur). Het was weer veeeeeeel te gezellig!!!! Leuke nieuwe mensen ontmoet en gezellig weer bijgepraat en gelachen met de oude klan. Het was een super weekend en de beste paarden hebben gewonnen! Super mooie merrie van finca Linda en wat was de hengst ontzettend mooi, typisch en goed gebouwd met dito karakter!!! Ga mezelf nu even verwennen door naar een Welnesscentrum te gaan en dan vanavond terug naar Spanje! Ik zal proberen nog wat zon naar jullie op te sturen... ;-)

Goeie reis en ja stuur maar wat zon ja!!

Vond het leuk je ontmoet te hebben!! :D

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:11

Wauw, de kampioen is echt prachtig :wow:

KingsJewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:18

en dat te bedenken dat de eigenaresse van die hengst pas een week van te voren wist dat dit er was en voor de lol mee deed xd

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:59

Ivonka schreef:
Campéon
Afbeelding

dank je :D
kan ie ook ergens groter bekeken worden?

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:03

Voorlopig niet ;)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:23

Cyrina schreef:
Verder snap ik de discussie niet zo aangezien Nombrado niet geweest is en het niet heeft kunnen zien, dan kan je er ook weinig over zeggen.

aangezien jullie commentaar hadden op het jury oordeel, gaf ik hierover uitleg, waar ze op letten.
de bolle neus, had Jose het idd al 6 jaar geleden over (toen had ie een hengst erbij om dit er weer meer in te fokken) hij heeft toen heel veel uitgelegd over het keuren , en de mode.
Soms zijn de luxe types weer in (hoogbenig) soms weer meer de ouderwetse
dat zal altijd zo blijven....
das met alle keuringen zo
Overigens wil niet winnen absoluut niet zeggen dat je een 'slecht' paard hebt ;)
je doet toch mee voor de lol? toch niet voor het winnen?
trouwens, iedereen vind zijn eigen paard de beste, de mooiste en de liefste :D

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:25

Eigenlijk moet er een premie keuring komen voor mannen
waarin ook door een jury beoordeeld wordt, ook karakter, intelligentie, bouw, kracht in de achterhand
hahahahaha...lijkt me wel wat, ben ik wel jury

guessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 08:52

nombrado schreef:
Eigenlijk moet er een premie keuring komen voor mannen
waarin ook door een jury beoordeeld wordt, ook karakter, intelligentie, bouw, kracht in de achterhand
hahahahaha...lijkt me wel wat, ben ik wel jury

Haha! Als er een man bestaat die aan al deze voorwaarden voldoet.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:06

He bah, dan krijg je zo een typje waar je niets meer mee kan en dan zijn wij allemaal tru*tten en bitches, leuk hoor.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:24

Ik heb dit paard zien bewegen en ik vond hem echt een terechte winnaar. Voor mij was het plaatje compleet, rustig karakter, lekker los door het lijf en ruim bewegen, mooi type.

Zelf moet ik nog een beetje wennen omdat ik nog altijd mijn "warmbloedachtergrond" heb en dus met rijpaardogen kijk. Soms kon ik me echt niets voorstellen bij de punten van de jury, soms weer wel. Het is nog even wennen ;-). Kom ik op fokkerijen in Spanje waar ze zich gericht bezig houden met het fokken van rechtere profielen, rechtere ruggen, dus eigenlijk toch een ander type, scoren hier in NL de wat "ouderwetsere" types weer hoger. :7

Het is en blijft natuurlijk een jurysport, maar ik heb in ieder geval genoten, weliswaar tussen mijn eigen clinics door, dus helaas niet genoeg naar mijn zin gezien. Maar deze kampioen, vond hem echt fantastisch.

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:26

Ik was er vrijdag even.. Helaas niet zo lang als ik had gewild maar t verkeer zat niet echt mee :( wat mij opviel bij de 4 jarige merries is dat die (sorry als ik iemand beledig ofzo) best wel iel waren. Best erg maar ik dacht bij mezelf een beetje van whow dan vind ik Viky toch wel wat mooier. Ik denk dat een van die merries wel 2 keer in vik paste kwa breedte hahah
Maar dat mogen jullie volgend jaar zelf beoordelen dan bij de 5 jarige merries want dan doen wij ook mee :P
Ik vind persoonlijk een lichte bolling van de neus wel mooi

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:41

Ik heb de 4 jarige niet bekeken, maar dit ras is een laatbloeier. Ik vind het dus persoonlijk ook niet gek als ze wat iel zijn :)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 09:55

Candelo was ook een terrechte winnaar, het hele plaatje was compleet en hij voerde alles goed uit.
Alle titelpaarden waren terrecht vond ik.

Het waren meer de plaatsen er vlak onder waar de verwarring over ontstond.

De ene paard begint eerder uit te zwaren als het andere paard. Bij de 3 jarige stonden er 2 die al heel fors waren, maar op die leeftijd kijkt de jury daar nog niet zo naar, maar puur op correctheid, ze zijn dan namelijk nog niet klaar met ontwikkelen.

Galina van mij heeft echt een hoofd wat de jury graag zag.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:23

XshaartjeX schreef:
Ik was er vrijdag even.. Helaas niet zo lang als ik had gewild maar t verkeer zat niet echt mee :( wat mij opviel bij de 4 jarige merries is dat die (sorry als ik iemand beledig ofzo) best wel iel waren. Best erg maar ik dacht bij mezelf een beetje van whow dan vind ik Viky toch wel wat mooier. Ik denk dat een van die merries wel 2 keer in vik paste kwa breedte hahah
Maar dat mogen jullie volgend jaar zelf beoordelen dan bij de 5 jarige merries want dan doen wij ook mee :P
Ik vind persoonlijk een lichte bolling van de neus wel mooi

ah, leuk...
die viky maakt zeker een kans ;)
hoe is het met viky? (kben toen als een blok voor haar gevallen , en ik heb in mijn leven toch heeeeel wat pre's gezien, plus, ik ben geen merrie mens)
over het groeien?
sommige zijn echt laatbloeiers....die gaan eerst de hoogte en dan pas de breedte in.
echter kan je de bouw zeker goed zien, en daar beoordelen ze ook op.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:26

russel schreef:
He bah, dan krijg je zo een typje waar je niets meer mee kan en dan zijn wij allemaal tru*tten en bitches, leuk hoor.

we doen dan natuurlijk alleen KI :D
de rest moet je maar als vrouw op een andere manier zien te vinden :+

kvind het wel komisch
bij de paarden vinden we die keuringen eigenlijk heel normaal
maar bij mensen is het meteen "not done"

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:29

monya schreef:
Ik heb dit paard zien bewegen en ik vond hem echt een terechte winnaar. Voor mij was het plaatje compleet, rustig karakter, lekker los door het lijf en ruim bewegen, mooi type.

Zelf moet ik nog een beetje wennen omdat ik nog altijd mijn "warmbloedachtergrond" heb en dus met rijpaardogen kijk. Soms kon ik me echt niets voorstellen bij de punten van de jury, soms weer wel. Het is nog even wennen ;-). Kom ik op fokkerijen in Spanje waar ze zich gericht bezig houden met het fokken van rechtere profielen, rechtere ruggen, dus eigenlijk toch een ander type, scoren hier in NL de wat "ouderwetsere" types weer hoger. :7

Het is en blijft natuurlijk een jurysport, maar ik heb in ieder geval genoten, weliswaar tussen mijn eigen clinics door, dus helaas niet genoeg naar mijn zin gezien. Maar deze kampioen, vond hem echt fantastisch.

oeps...rechtere ruggen ben ik niet zon voorstander van
die welving (en dan bedoel ik niet week in de rug) is juist van belang voor de lichte, flexibiliteit in de beweging.
In spanje zie je eigenlijk nu 2 stromingen
fokkers die zich vasthouden aan het oude type, maar er meer beweging (ruimte) in proberen te krijgen.
en fokkers die rechtere ruggen, en meer type kwpn proberen te fokken.

Charadja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 11:11

Hey allemaal,
Ook wij zijn weer langzaam aan t bijkomen..t was geweldig maar 4 uur slaap per nacht is killing :D
Het is onze eerste x geweest omdat we Oriundo natuurlijk pas 4 mndjes hebben
Maar ik vond het een geweldige ervaring, super gezellige mensen, onwijs mooie paarden.. en op zo'n geweldig evenement, wat wil je nog meer..
Rijden in de zelfde hal als Sebastian Fernandez..zucht..hier kan ik jaren mee vooruit haha
Tuurlijk waren er minpuntjes , maar ik vond het een geweldige ervaring en die pakt niemand ons meer af.
Oriundo was kei moe met de morfologie, stond daar ook heel uitgebreid te gapen :z heeft zn bewegingen ook niet laten zien maarja, t mannetje is pas 4 en moet t alleml doen terwijl hij aan heel veel nieuwe dingen heeft moeten wennen(waaronder zn nieuwe mama ;) in die korte tijd..
Ik heb echt super genoten en kijk uit naar elkaar weer zien :# !!!!
Wat zijn jullie allemaal aardig, we voelden ons echt welkom :)